مهاجرت تحصیلی لیتوانی

کار ضمن تحصیل در لیتوانی

کار ضمن تحصیل در لیتوانی

اجازه و شرایط کار ضمن تحصیل در لیتوانی از سوالات متداول در خصوص کار دانشجویی در این کشور برای دانشجویان خارجی محسوب می شود. لیتوانی فرصت های بسیاری برای مشاغل دانشجویی فراهم می کند. در این کشور می توانید با کار نیمه وقت در حالی که تحصیل می کنید، هزینه تحصیل خود را پرداخت کنید. در لیتوانی دانشجویان دانشجویان بین المللی حق اشتغال به کار در هنگام تحصیل در لیتوانی را دارند به شرطی که در یک موسسه ثبت نام کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در این کشور را دارند باید از بورس کار لیتوانی اجازه کار بگیرند. دانشجویان پس از گرفتن اجازه اقامت موقت می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. شانس بالای شغلی فوری معمولا با مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات، ساخت و ساز و مهندسی است. تحت شرایط خاص، ممکن است با ارتباطات محلی، دفاتر دانشگاه و تابلوهای اعلانات خود کار کنید.

در حال حاضر لیتوانی یکی از بهترین مکان ها در سراسر جهان برای تحصیل و کار است. زبان ممکن است بزرگترین مانع برای بسیاری از کارگران خارجی باشد. اگرچه استفاده از زبان انگلیسی در حال افزایش در تجارت و دانشگاه در لیتوانی است. همچنین روسی و لهستانی نیز در لیتوانی صحبت می شود. قبل از عزیمت یا ورود به لیتوانی، دوره زبان لیتوانیایی را در نظر بگیرید زیراکه یک شبکه ارتباطی خوب در کشور لیتوانی شانس شما را بهبود می بخشد. دانشجویان بین المللی در این کشور برای مدیریت هزینه های خود و کسب تجربه و آشنایی با کار در لیتوانی علاقمند به اشتغال در لیتوانی هستند. کسب درآمد به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا بخشی از هزینه های خود را پرداخت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه کار و اقامت در لیتوانی شما را راهنمایی می کند.

اجازه کار ضمن تحصیل در لیتوانی

برای کار به عنوان دانشجوی بین المللی در لیتوانی، دو گزینه پیش رو دارید. یکی دریافت مجوز کار است که توسط اداره کار لیتوانی صادر می شود. این اجازه به دانشجویان سال دوم کارشناسی یا سال اول مدرک کارشناسی ارشد، داده می شود. برای دریافت مجوز کار ابتدا باید کاری پیدا کنید. پس فقط مسئله درخواست، کپی اجازه اقامت موقت، نامه دانشگاه و کارفرمای شماست. حداکثر برای مدت 12 ماه اعطاء خواهد شد و برای شما 35€ (یورو) هزینه دارد. گزینه دیگر گواهی تجارت است. سازمان بازرسی مالیاتی لیتوانی راهنمای انگلیسی برای اخذ گواهینامه تجاری  منتشر کرده است. اگر بخواهید به صورت خود اشتغالی کار کنید، به یکی از آنها احتیاج دارید. در صورت داشتن چنین گواهی، بیشتر مشاغل آزاد و حتی برخی موقعیت های تمام وقت ممکن است در دسترس باشد. همچنین، با داشتن این گواهینامه، به مجوزهای کار اضافی احتیاج نخواهید داشت و می توانید زمان خود را مدیریت کنید.

تحصیل و کار ضمن تحصیل در لیتوانی

لیتوانی، مقصد جذاب جواهری است که به سرعت در حال رشد اروپا است. جاذبه های توریستی لیتوانی به ویژه به دلیل زیبایی طبیعی خود از جمله تکه های خیره کننده شن سفید و جنگل های سرسبز شگفت انگیز شناخته شده اند. شهر قدیمی قرون وسطایی، گوتیک، رنسانس، و سبک های معماری دوست داشتنی در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، پایتخت لیتوانی ، شهر ویلنیوس مکانی منحصر به فرد برای مسافران است، شهرهای معروف دیگر مانند پالانگا، کلایپدا و کاوناس بهترین مکان ‌ها برای لذت بردن از تعطیلات شما هستند و با تجربه‌ای شگفت‌انگیز آن را به یاد ماندنی می‌ سازند.

بسیاری از هتل ها و استراحتگاه ها نیز برای اقامت دلپذیر شما در دسترس هستند، از گزینه های لوکس گرفته تا گزینه های مقرون به صرفه. علاوه بر این، از فرودگاه تا اتوبوس، خدمات تاکسی و مالیات های خصوصی همیشه آماده هستند تا خدمات شما به راحتی به این مکان برسد. آب و هوا مشکلی برای بازدید از اینجا نیست، زمستان ها و تابستان های معتدل به شما امکان می دهد در هر زمانی از سال به این مکان برسید.

در این بخش شاهد مثال هایی از فرصت های شغلی کار ضمن تحصیل در لیتوانی هستید:

مثال هایی از فرصت های شغلی کار ضمن تحصیل در لیتوانی

 

شرایط کار ضمن تحصیل در لیتوانی

شما قطعاً نباید از درخواست کار در لیتوانی دریغ کنید زیرا احتمالاً اقامت پرباری را با تجارب از کار برای بدست خواهید آورد. کارفرمایان لیتوانیایی برای مدارک تحصیلی و مهارت های زبان ارزش قائل هستند، بنابراین تسلط خود را به انگلیسی برجسته کنید. آنها همچنین به دنبال شایستگی فناوری اطلاعات و دانش کسب و کار هستند. حداقل حق مرخصی سالانه 28 روز است. علاوه بر این، 14 روز تعطیل رسمی وجود دارد، از جمله 16 فوریه برای سالگرد تأسیس مجدد کشور لیتوانی و 11 مارس برای سالگرد استقرار مجدد استقلال لیتوانی. نرخ مالیات بر درآمد نیز 15% به طور کلی برای کل درآمد اعمال می شود. در لیتوانی تقاضای آموزش انگلیسی بسیار زیاد است و آموزش زبان راهی درخشان برای تأمین هزینه های خود و درآمدزایی در ادامه کار است.

مکان های مختلفی وجود دارد که می توانید در آن استخدام شوید. برخی از آنها به شرح زیر است:

  • صنایع عمده: منسوجات، پوشاک، کودها، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و فرآوری روغن، فرآوری مواد غذایی، قطعات الکترونیکی
  • مناطق رشد اخیر: جهانگردی و گردشگری و هتلداری
  • شرکت های بزرگ: Barclays ،Coca Cola ،HP ،IKEA ،Mars ،Microsoft ،Omnitel ،Philip Morris ،Saab ،Western Union

پیدا کردن کار ضمن تحصیل در لیتوانی

لیتوانیایی ها اغلب با استفاده از دوستان و تماس های شخصی کار پیدا می کنند. مراحل درخواست و مصاحبه در لیتوانی مشابه مواردی است که در انگلیس و اروپا استفاده می شود. در اولین مرحله شما باید یک رزومه عالی مطابق با مقررات و اصول کار در لیتوانی تهیه و تنظیم کنید و مهارت های خود را تدوین فرمایید. سپس باید برای جستجوی شغل در سایت ها و اپلیکشن ها و موسسات کاریابی اقدام کنید. سپس باید رزومه خود را به مراکزی که مناسب دانستی ارسال کنید و منتظر دریافت پاسخ باشید. مرحله بعد مصاحبه است. شما می توانید با یک مصاحبه خوب به راحتی مورد قبول واقع شوید. همچنین ممکن است از شما آزمون و یا تست هایی گرفته شود. اگرچه برخی از شرکت های بزرگ چند ملیتی با حضور در لیتوانی از فرم های درخواست استفاده می کنند. این اغلب با آزمون های انتخاب و مصاحبه دنبال می شود.

کلیه نامه های درخواست شما باید به زبان لیتوانیایی باشد مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. برخی از وب سایت های جستجوی شغل عبارت است از:

وب سایتشرح
CV Bankasسایت به زبان لیتوانیایی
CV Marketنسخه انگلیسی زبان در دسترس است.
CV-Online LTنسخه انگلیسی زبان در دسترس است.
پورتال تحرک شغلی EURESشامل جای خالی شغل، شرایط زندگی و کار و بازارهای کار در لیتوانی است. همچنین شامل یک سرویس ارسال CV برای افراد جویای کار است.
بورس کار لیتوانیاییایگاه داده ای از فرصت های شغلی موجود در لیتوانیایی را فراهم می کند.

پیدا کردن کار ضمن تحصیل در لیتوانی

مشاغل دانشجویی در لیتوانی

برای دانشجویان بین المللی اطلاع از انواع فرصت های شغلی بهترین گزینه ها را برای آن ها ارائه می کند تا با دید باز در این مسیر حرکت کنند. برای داوطلبانی که در دوره های کارشناسی یا دوره های گواهینامه چند ماهه ثبت نام کرده اند، فرصت ها محدود است. کار در یک کافه تریا، کتابخانه، غذاخوری کالج، نگهبانی، خشکشویی یا باغبانی و غیره. همچنین آخر هفته‌ ها رایگان هستند، می ‌توانید به دنبال کارهایی باشید که می‌ توانید در تعطیلات انجام دهید تا مقداری پول اضافی به دست آورید. به عنوان مثال می توانید چمن زنی یا نظافت خانه. اگر رانندگی بلد هستید و گواهینامه رانندگی محلی دارید، می توانید مردم را برای گشت و گذار ببرید و بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

همچنین می ‌توانید فرصت‌ های شغلی پاره وقت در خارج از محوطه دانشگاه، به عنوان مثال برای کار در یک پمپ بنزین یا تحویل روزنامه و غیره دریافت کنید. مفید خواهد بود. بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها به عنوان بخشی از برنامه خود، دوره های کارآموزی را به دانشجویان ارائه می دهند. بنابراین، دانشجویان می توانند از طریق کارآموزی نیز درآمد کسب کنند و به تحصیل ادامه دهند. وقتی برای شخصی به صورت پاره وقت کار می کنید، این به بخشی از رزومه شما تبدیل می شود و به عنوان یک توصیه خوب در هنگام جستجوی یک کار روزانه معمولی عمل می کند. برای مشاغل پاره وقت اگرچه نامزدهای محلی ترجیح داده می شوند اما هیچ رزروی وجود ندارد. هر کسی می تواند برای چنین مشاغلی اقدام کند و درآمد کسب کند.

کار در لیتوانی

انجمن بین المللی تبادل دانشجو برای تجربه فنی در لیتوانی مکان های تابستانی را برای دانشجویان علوم و مهندسی در طیف وسیعی از کشورها از جمله لیتوانی فراهم می کند. تجربه کار و کارآموزی ممکن است در وب سایت های جستجوی شغل عمومی، معمولاً به زبان لیتوانیایی، تبلیغ شود. به احتمال زیاد فرصت تدریس زبان انگلیسی در مراکز زبان و مدارس و دانشگاه های بین المللی در پایتخت ویلنیوس وجود دارد. شما معمولاً به مدرک گواهی آموزش انگلیسی نیاز خواهید داشت. مصاحبه ها معمولاً به صورت محلی انجام می شود و هنگامی که در لیتوانی باشید، پیشنهاداتی ارائه می شود. اطمینان حاصل کنید که فقط قراردادی را امضا کرده اید که شامل بیمه های اجتماعی ایالتی (‘SODRA’) است و گرنه باید مالیات خود را پرداخت کنید. اگر در خصوص ویزای دانشجویی لیتوانی سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در لیتوانی

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در لیتوانی مطابق قوانین سال 2024 عبارتند از:

  • کار حین تحصیل در لیتوانی به چه صورت است؟ کار حین تحصیل در لیتوانی به صورت نیمه وقت و 20 ساعت در هفته مجاز است.
  • آیا برای کار هنگام تحصیل در لیتوانی به مجوز نیاز است؟ بله برای دریافت مجوز کار ابتدا باید کاری پیدا کنید. پس فقط مسئله درخواست، کپی اجازه اقامت موقت، نامه دانشگاه و کارفرمای شماست.
  • جهت کار حین تحصیل در لیتوانی چه مشاغلی بیشتر مورد توجه است؟ مشاغل پاره وقت در بخش های گردشگری، فروش، صندوق داری، رستوران و کافی شاپ و حمل و نقل و باربری
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در لیتوانی

  1. الهام گفت:

    لیتوانی یکی از کشورهای خوب اروپا است و اکثر کسایی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند به کشورهای برجسته فکر می کنند و نگران هزینه ها و اقامت هم هستند. اما لیتوانی یک کشور اروپایی مناسب از لحاظ تحصیلی و کاری هست. دانشگاه های خوبی داره که رشته های متفاوت و پرطرفدار مثل پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و پرستاری و انواع مهندسی ها رو ارائه میده. مدرک تحصیلی دانشگاه های لیتوانی هم معتبرن یعنی اگر برای ادامه تحصیل می خواهید به انگلیس و آلمان و اسپانیا و ایتالیا مهاجرت کنید این مدرک اونجا هم پذیرفته است. یکی از راه های پیدا کردن کار در لیتوانی برای دانشجویان هم سایت ها و موسسات کاریابی و خود محیط دانشگاه و دوستان شما هستند.
    البته کار ضمن تحصیل در لیتوانی شرایط خاص خودش رو هم داره دانشجوها حق ندارند به طور رسمی و قانونی بیش از یک میزان ساعات مشخص کار کنند. برای این مورد اگر بعد از کار پاره وقت و کارها و امتحانات دانشگاه هم وقتی برای کار دارید باید پروژه ها رو دنبال کنید کارهای کوچیکی اعلامیه می شوند و دنبال کاورز و دانشجو هستند و بیشترشون هم توی خونه و یا خوابگاه شما قابل انجام هست. اگر بتونید در حین تحصیل در لیتوانی کار هم کنید خیلی در زمینه شعلی پیشرفت می کنید و جز رزومه ای که تشکیل می دهید یک سابقه و تجربه بین المللی هم کسب کردید و درباره فرهنگ کار اون کشور هم اطلاعاتی به دست میارید که جالبند.

    1. صادقی گفت:

      ضمن تشکر از شما که اطلاعات خوبی در باب کار دانشجویی در لیتوانی و شرایط تحصیل در لیتوانی در اختیار قرار داد. در خصوص مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *