مهاجرت سرمایه گذاری در ایسلند

خرید ملک در ایسلند

خرید ملک در ایسلند

افراد خارجی جهت خرید ملک در ایسلند با توجه به وضعیت اقامت و مالی خود می توانند در این کشور ملک خریداری کنند و اقامت گزینند. از زمانی که ایسلند عضو منطقه اقتصادی اروپا درآمده است شهروندان این کشور می توانند برای خرید ملک در ایسلند به طور مستقیم و بدون کسب اجازه اقدام کنند. سایر شهروندان در صورت نداشتن اقامت ایسلند نمی توانند به صورت مستقیم در این کشور ملک خریداری کنند. البته با استفاده از مجوز وزیر دادگستری در ایسلند این امر امکان پذیر است. ایسلند یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و در سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است. لذا خرید ملک برای سرمایه گذاری و تجارت در این کشور بسیار رونق یافته است. در ادامه این مقاله همراه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا درباره خرید ملک در ایسلند بیشتر بدانید.

مجوز خرید ملک در ایسلند

مجوز خرید ملک به افرادی داده می شود که وضعیت آنها توسط وزیر دادگستری بررسی شود و دلیل آنها برای خرید ملک در ایسلند قانع کننده باشد و به نفع اقتصاد کشور شود. لذا در صورت سرمایه گذاری کلان در کشور ایسلند و خرید ملک در ایسلند شهروندان خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا می توانند در ایسلند ملک خریداری کنند. طبق قوانین این کشور افراد زیر از دریافت مجوز خرید ملک در ایسلند معاف هستند:

  • افرادی که رسما شهروند ایسلندی باشند.
  • افرادی که پاسپورت ایسلند را دریافت کرده باشند.
  • افرادی که دارای حق اقامت در ایسلند باشند.
  • افرادی که با یک شهروند ایسلندی ازدواج کرده باشند.

بازار املاک در ایسلند

مسلما خرید ملک در ایسلند بزرگترین تعهدی است که می توان نسبت به این جزیره کوچک متعهد شد. برای خرید ملک برای مصرف شخصی و با برای سرمایه گذاری بازار املاک ایسلند یکی از فرصت های همیشه در حال تغییر است. بیشترین استقبال کنندگان در ایسلند برای خرید ملک از ایالات متحده آمریکا، انگلستان و آلمان هستند. این ارقام نشان دهنده خریداران املاک در ایسلند است، آمریکایی ها علاقه خود را برای خرید نشان داده اند. نکته قابل توجه تعداد زیادی از ایسلندی های مقیم خارج از کشور است که تصمیم به خرید خانه دوم در کشور مادر خود می گیرند. خرید ملک دوم بدون شک از زمان بهبود اقتصادی ایسلند پس از بحران مالی 2008-2010 افزایش یافته است.

یکی از قوانین اساسی که در مورد صاحبان املاک خارجی و احتمالی اعمال می شود، نیاز به تایید وزارت دادگستری در ایسلند است. این وزارت با طیف گسترده ای از اقدامات مدنی از جمله حقوق بشر، مهاجرت، پلیس و حقوق شخصی انتخابات و سایر سروکار دارد. صندوق تأمین مالی مسکن ادعا می کند که شهروندان EEA که به طور قانونی در ایسلند اقامت دارند می توانند مانند هر شهروند متولد طبیعی املاک و مستغلات را خریداری کنند. برای تامین اجازه اقامت در ایسلند، فرد باید به اداره مهاجرت ایسلند مراجعه کند.

در نمودار زیر می توانید بیشترین خریداران ملک در ایسلند را ببینید:

بیشترین خریداران ملک در ایسلند

قانون خرید املاک برای شهروندان خارجی در ایسلند

طبق قانون، ساکنان خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نمی توانند در ایسلند بدون معافیت قانونی که توسط وزیر دادگستری اعطا شده است، زمین خریداری کنند. با این حال، اگر زمین توسط مشاغل خاص خریداری شود، تعیین اینکه صاحبان واقعی چه کسی هستند تقریبا غیرممکن است. جلوگیری از خرید زمین در ایسلند از طریق مشاغل دیگر دشوار است. بنابراین الزامات مربوط به حقوق استفاده، حقوق بهره برداری و الزامات نوعی استفاده از زمین برای مقابله با این فاکتور مناسب تر از قانونگذاری است.

در سال 2013، پارلمان قانونی را تصویب کرد که بدون داشتن محل اقامت قانونی یا فعالیت تجاری در این کشور مالکیت املاک در ایسلند را برای اتباع خارجی منع می کند. بعدا این قانون لغو شد، زیرا اعتقاد بر این بود که نقض مقررات EEA است. وزیر دادگستری سیگریور اندرسن اعلام کرده است که در تلاش است تا تعیین کند که چه شرایطی باید در مورد خارجیانی که مایل به خرید زمین در ایسلند هستند اعمال شود.

بهترین شهرهای ایسلند

ریکیاویک پایتخت ایسلند و بزرگترین شهر با جمعیت بیش از 200000 نفر است. این شهر در سواحل جنوب غربی کشور قرار دارد و از قرن نوزدهم پایتخت ریکیاویک بوده است. ریکیاویک برای امرار معاش محبوب است. این امر به ویژه در شب های طولانی تابستان، زمانی که خورشید اصلا غروب نمی کند (به صورت مجازی) صادق است. خانه ها بسیار رنگارنگ هستند و در تمام طول سال بازدیدکنندگان را به شهر جذب می کنند. ریکیاویک در مقایسه با سایر پایتخت های اروپا کوچکتر است. در طول زمستان، ساختمان های آن پوشیده از یخ است. در تابستان، مردم می توانند از موسیقی و زندگی پر هیجان لذت ببرند. پایتخت، مانند اکثر کشورها، جایی است که بیشترین و بهترین فرصت های شغلی را در آن خواهید یافت. قیمت ها و هزینه های زندگی نیز بالاست.

آکوریری این شهر بندری است که بسیاری از فعالیت های فضای باز مانند اسکی و ماهیگیری را ارائه می دهد. می توانید پیاده روی، رفتینگ، پرنده نگری و اسب سواری بروید. این شهر گالری های هنری، مناظر فرهنگی و بسیاری از رستوران های کوچک و سنتی را ارائه می دهد. باغ گیاه شناسی یکی از مکان هایی است که باید از آن دیدن کرد. این شامل نمایش هایی از هر گیاه و گیاه ایسلندی است. آکوریری دارای فضاهای سبز بزرگ است. آنها توسط مردم محلی برای رشد محصولات زراعی و برای تغذیه گله های حیوانات خود استفاده می شوند. هنگامی که در آکوریری ساکن شدید، زندگی روزمره شما در ایسلند می تواند شامل تورهای گربه برفی در کوهستان باشد. شما همچنین می توانید هر زمان که دوست دارید در آبدره Eyjafjördur به اسکی بروید.

دلایل خرید ملک در ایسلند

اگر قصد از خرید ملک اقامت در ایسلند باشد، دلایل آن روشن و قانع کننده است اما متاسفانه فقط برای شهروندان منطقه اقتصادی اروپا امکان پذیر است. این کشور به دلیل مناظر باورنکردنی، آینده نگری، جمعیت انگلیسی زبان و فرهنگ غنی خلاقیت مشهور است که این کشور را به عنوان یکی از مکان های امن و زیبا از نظر زیبایی کرده است. مسلما برای آنچه ایسلند در محیط های طبیعی فریبنده ایجاد می کند، از نظر توسعه شهری فاقد آن است که منعکس کننده حداقل جمعیت این کشور در حدود 350000 نفر است. بنابراین، یکی از بزرگترین دلایل خرید ملک در اینجا سرمایه گذاری در ایسلند است. البته ممکن است در آینده قوانین عوض شود و افراد بتوانند با خرید ملک در این کشور اقامت و پاداش نیز دریافت کنند.

در هر صورت در زیر برخی از مزایا و دلایل خرید ملک در ایسلند آورده شده است:

ردیفمزایا
1اقتصاد پایدار و با ثبات ایسلند
2آینده روشن با توجه به جمعیت کم ایسلند
3پتانسیل بالای منطقه گردشگری
4سرمایه گذاری در بخش های جدید
5پاک ترین کشور اروپا

دلایل خرید ملک در ایسلند

هزینه خرید ملک در ایسلند

قیمت متوسط ​​خانه های ایسلندی برای فروش به منطقه و همچنین نرخ تورم بستگی دارد. موقعیت زمین، جمعیت منطقه و دسترسی به امکانات رفاهی قیمت هر خانه را مشخص می کند. این نرخ ها ممکن است با گذشت زمان نوسان کنند. بنابراین، اگر به سرمایه گذاری فکر می کنید، باید برخی از فاکتورهای اصلی که صنعت املاک و مستغلات را هدایت می کنند، به خاطر بسپارید اقتصاد فعلی کشور، یارانه های دولت، آمارهای جمعیتی و نرخ بهره از موارد مهم هستند. اگر بازار املاک و مستغلات ایسلند را برای پایتخت کشور تجزیه و تحلیل کنیم، به دلایل مشخص، خانه های فروشی ریکیاویک قیمت بالاتری نسبت به خانه های شهرهای کوچکتر دارند. یک خانه متوسط ​​در املاک و مستغلات ریکیاویک بین 40 میلیون تا 80 میلیون ISK (کرونا ایسلند) هستند.

اگر به دنبال خانه های فروشی در ریکیاویک هستید، به احتمال زیاد ارزان ترین قیمت را در شهرهای Hafnarfjordur و Mosfellsbaer پیدا خواهید کرد. آنها در حومه پایتخت واقع شده اند. شبه جزیره Westfjords در خارج از Ring Ring کم جمعیت ترین منطقه کشور است که دارای ارزانترین املاک و مستغلات ایسلند است. در حقیقت، شهرداری محلی برای افزایش جمعیت Westfjords زمین را بدون هزینه توزیع می کرد. ایگیل اشتادیر بزرگترین شهر از نظر جمعیت (حداقل از استانداردهای ایسلند) با تقریبا 2350 نفر است و در ایسلند شرقی واقع شده است. به دلیل همجواری با امکانات رفاهی مانند فرودگاه، بیمارستان و همچنین کالج، گرانترین خانه های ایسلند را در خود جای داده است. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایسلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله نگارش شده از طریق لینک مذکور می باشد.

سرمایه گذاری در ایسلند از طریق املاک

داشتن نمایندگی های محلی انگلیسی زبان در ایسلند هنگام خرید ملک بسیار مفید است. آنها اطلاعات و فرصت هایی را در اختیار شما قرار می دهند که ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشید. اما هیچ چیز رایگان نیست و همچنین این بنگاه های معاملات املاک نیز با هزینه های معاملاتی خود همراه هستند. هزینه بنگاه معاملات املاک و مستغلات می تواند در حدود %1.5 تا %2.4 از هزینه کلی ملک شما باشد. نه تنها این، هزینه تمبر شهریه ای که برای انتقال املاک مورد نیاز است، علاوه بر %0.8 ارزش اموال رسمی، حدود 2000ISK (کرونا ایسلند) است. همچنین، شما باید 0.1% از ارزش خانه را به عنوان هزینه ثبت نام آن بپردازید.

بیشتر ایسلندی ها می گویند که خانه های خانوادگی آنها توسط اجدادشان ساخته شده است. اگر علاقه زیادی به دیدن خانه های فروشی در ایسلند ندارید و تمایل بیشتری برای ساخت (یا تغییر) یک خانه دارید، باید مجوز ساخت و ساز را از شهرداری بگیرید. با این حال شما نمی توانید ملک خود را در نزدیکی پارک های ملی ایسلند از جمله مناطق Vatnajokull ،Thingvellir و Snaefellsnes بسازید. برای بررسی راههای مهاجرت به ایسلند و هزینه زندگی در ایسلند می توانید به مقالات منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *