متفرقه, مهاجرت به کشور ایرلند

اخذ مستر کارت ایرلند

اخذ مستر کارت ایرلند

اخذ مستر کارت ایرلند از سایر موضوعاتی می باشد که متقاضیانی که تمایل به سفر و مهاجرت به این کشور دارند بایستی به آن بپردازند. از آنجایی که ایرلند جزو اتحادیه اروپا است با داشتن کارت های اعتباری مانند مستر کارت این افراد می توانند از امتیازات ویژه مانند تخفیف سفر، بیمه و سایر موارد در سفر به سایر کشورهای اروپایی نیز استفاده کنند. همچنین دیگر نیازی به افتتاح حساب جداگانه برای پول و ارز یورو نیست. با توجه به لازمه اخذ مستر کارت ایرلند در این مطالب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره آن شرح داده اند.

کارت های اعتباری ایرلند

کارت های اعتباری و بدهی مستر کارت به همراه ویزا کارت به طور گسترده ای در سراسر جزیره ایرلند پذیرفته می شوند. آمریکن اکسپرس در بعضی از جاها پذیرفته شده است اما نه همه جا. از کارت های اعتباری می توان برای خرید و همچنین برداشت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز استفاده کرد. (اگرچه این کار معمولا با هزینه همراه است). همچنین می توانید با مستر کارت پول از خودپرداز را برداشت کنید. هزینه ها هنوز با کارت های اعتباری کم می شود. ایرلند از سیستم تراشه و پین برای معاملات بدهی و کارت اعتباری استفاده می کند. بیشتر خرده فروشان کارت های اعتباری را می پذیرند، اما توجه داشته باشید که این همیشه تضمین شده نیست. توصیه می شود قبل از عزیمت برنامه های سفر خود را به بانک خود اطلاع دهید.

از آنجا که به نظر می رسد ایرلند به جامعه ای بدون پول نزدیک می شود احتمالا منطقی است که حداقل 2 روش مختلف پرداخت کارتی داشته باشید. اگر یک کارت از کار افتاد هنوز باید بتوانید هزینه کالاها یا خدمات را با کارت دیگر پرداخت کنید. پول نقد یک گزینه جایگزین است اما این روزها خیلی ها از پول نقد استفاده نمی کنند. اکثر مردم پول خود را از طریق خودپرداز با استفاده از کارت خود دریافت می کنند.

بنابراین اگر سیستم کارتی خراب شود ممکن است به هر حال نتوانید پول نقد دریافت کنید. 2 سیستم پرداخت کارت غالب در سراسر جهان ویزا و مستر کارت ها هستند. منطقی است که سعی کنید حداقل یک کارت پشتوانه هر یک از اینها داشته باشید. در حالت ایده آل، کارت ها همچنین باید از بانک های مختلف باشد تا بتوانند شما را در موارد فناوری خاص بانکی تحت پوشش قرار دهند.

شرایط اخذ مستر کارت ایرلند

جهت اخذ مستر کارت ایرلند باید در بانک و موسسه ارائه کننده این کارت حساب باز کنید. می توانید یک حساب بانکی در ایرلند باز کنید چه ساکن باشید و چه غیر مقیم. بهتر است یک حساب بانکی ایرلندی به جای نامه نگاری از خارج از کشور، شخصا افتتاح شود. در واقع، بیشتر بانک های ایرلندی اصرار دارند که شما را شخصا ببینند قبل از اینکه برای شما حسابی باز کنند. شما باید حداقل 18 سال داشته باشید و در صورت لزوم 2 فرم شناسایی (از جمله یکی با عکس، مانند گذرنامه) به علاوه اثبات اقامت در ایرلند (به عنوان مثال قبض آب و برق اخیر) ارائه دهید.

بهتر است قبل از انتقال به ایرلند حساب ایجاد کنید تا بتوانید از قبل وجه را منتقل کنید. همچنین نگه داشتن یک حساب در کشوری که آن را ترک می کنید برای معامله با صورتحساب های نهایی و هزینه های غیر منتظره منطقی است. اگر شما نیاز به افتتاح حساب با یک بانک ایرلندی از خارج از کشور دارید، ابتدا باید یک فرم درخواست را از شعب خارجی بانک های ایرلند یا مستقیم از بانک های ایرلند تهیه کنید. اگر با مکاتبه حساب خود را باز کنید، باید شواهدی از محل زندگی خود ارائه دهید و اگر مبلغ زیادی پول واریز می کنید مبدا وجوه را باید تأیید کنید.

از جمله مدارک لازم برای اخذ مستر کارت بلژیک:

  • گذرنامه و شناسنامه
  • آدرس اقامتی
  • مجوز اقامت ایرلند
  • قبض پرداختی (آب، برق و سایر)

اخذ برترین مستر کارت ها در ایرلند

اخذ برترین مستر کارت ها در ایرلند

در ایرلند نیز همانند سایر کشورهای اروپایی از طرف بانک ها و موسسات مالی مستر کارت های مختلفی که هر کدام دارای هزینه های مختلف و امتیازات متفاوتی هستند ارائه می شود. در جدول زیر می توانید از جمله کم هزینه ترین مستر کارت ها را در ایرلند مشاهده کنید:

مستر کارتهزینه سود APR
Ulster Bank Black MasterCard16.1%
KBC MasterCard18.25%
BOI Platinum Advantage MasterCard19.6%
BOI Classic MasterCard22.1%
Ulster Bank Classic MasterCard22.7%
Avantcard One MasterCard20.6%

داشتن 2 حساب جاری در ایرلند

داشتن 2 حساب جاری در ایرلند امکان پذیر است. فقط در صورت بروز مشکل در یکی از آنها به خصوص اگر این به معنای هزینه حساب برای هر 2 باشد. اما هنوز تعدادی حساب رایگان وجود دارد که مجبور نیستید هر ماه مبلغ زیادی را پرداخت کنید. €5 (یورو) در سال برای هر کارت نقدی از شما دریافت می شود. تنها کارت های ذکر شده می توانند بدون کارمزد حساب جاری استفاده شوند N26 و EBS هستند. هر 2 کارت مسترکارت هستند. بنابراین اگر حساب جاری اصلی شما دارای کارت نقدی ویزا است ممکن است ایده خوبی باشد که با یکی از این کارت ها حساب باز کنید و سعی کنید چند 100€ (یورو) را در آن نگه دارید. در خصوص اطلاع از تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از جمله حساب ها برای داشتن داشتن 2 حساب جاری در ایرلند:

بانکشرح
N26حساب N26 به صورت آنلاین اداره می شود و کارت نقدی N26 دارای مزایای اضافی است مانند بدون هزینه اضافی هنگام خرج کردن به ارزهای خارجی.
RevolutRevolut یک بانک نیست، یک “برنامه پول جهانی” است و با یک کارت Debit Mastercard ارائه می شود. این یک گزینه خوب برای استفاده به عنوان یک کارت جایگزین برای بانک اصلی شما است.

در خصوص دریافت مستر کارت ایرلند به جزییات درج شده در تصویر زیر توجه فرمائید:

جزییات دریافت مستر کارت ایرلند

اخذ مستر کارت مجازی ایرلند

علاوه بر کارت های فیزیکی می توان از طریق بانک های مجازی برای دریافت مستر کارت های مجازی استفاده کرد. لذا از طریق 3 بانک و یا آپ مجازی زیر می توان اقدام نمود.

پارامترشرح
N26حساب N26 به صورت آنلاین کار می کند و کارت بدهی N26 دارای مزایای اضافی است از جمله عدم پرداخت هزینه اضافی با ارزهای خارجی. (سایر بانک ها معمولا حدود 2% یا 3% کارمزد دریافت می کنند.)
Bunqbunq یک بانک آنلاین مستقر در هلند است اما در ایرلند موجود است. وقتی شما با هر ارزی خرید می کنید هیچ هزینه ای ندارد. برداشت خودپرداز هر بار هزینه کمی دارد. افزودن پول از حساب بانکی دیگر به کارت رایگان است. این به عنوان کارت اعتباری پرداخت پایانه های پرداخت است این بدان معنی است که می توان برای کرایه ماشین و رزرو هتل استفاده شود. bunq یک بانک کاملا مجازی است و کلیه وجوهی که تا سقف 100000€ (یورو) تسویه شده تحت پوشش ضمانت نامه بانکی هلند است. یک پاداش اضافه شده این است که در این کارت هزینه کارت اعتباری وجود ندارد (کارت تمبر کارت اعتباری برای سایر کارت های اعتباری 30€ (یورو) در سال است.)
RevolutRevolut یک بانک نیست، بلکه یک اپلیکیشن جهانی پول است و همراه باویزا کارت و مستر کارت ارائه می شود. می توانید آن را با انتقال بانکی از بانک اصلی خود دریافت کنید. بدون هزینه سالانه و هزینه ای برای تبدیل ارز خارجی.

برترین بانک های ایرلند

بیش از 60 بانک در ایرلند مستقر شده اند. بزرگترین آنها:

  • AIB
  • Bank of Ireland
  • Ulster Bank
  • Permanent tsb

این بانک ها در شهرهای ایرلند حداقل یک شعبه را در خود جای خواهند داد و به همین ترتیب خدمات بانکی در سراسر کشور قابل دسترسی است. بانک ها معمولا از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر روزهای هفته باز هستن ، گاهی اوقات این شامل یک ساعت استراحت ناهار است. با این حال، برخی از شعب بزرگتر یا آنهایی که در شهرهای بزرگتر واقع شده اند ممکن است ساعات کار طولانی تری داشته باشند. بانک ها تقریبا همیشه در آخر هفته ها و تعطیلات بانکی در ایرلند بسته هستند، اگرچه برخی از آنها ممکن است شنبه ها به مدت نیم روز (10 صبح تا 1 بعد از ظهر) باز باشند.

تعداد زیادی موسسه مالی در ایرلند خدمات بانکی ارائه می دهند. کلیه بانکهای ایرلند توسط بانک مرکزی ایرلند تنظیم می شوند، از جمله نظارت بر کلیه خدمات مالی و مقررات بانکی. بزرگترین بانکی که در ایرلند مستقر است، بانک های متفقین ایرلندی است. (که اغلب به آن AIB گفته می شود) در حال حاضر بیش از 70% متعلق به دولت است. AIB یکی از 4 بانک بزرگ است که به بانک های بزرگ اصلی ایرلند در کنار Bank of Ireland ، Ulster Bank و Permanent tsb اشاره دارد. این موسسات بیشتر فضای بانکی در کشور را تشکیل می دهند. بانک های کوچکتر نیز در دسترس هستند و به همین ترتیب طیف وسیعی از خدمات را برای اهداف مختلف بانکی مانند افتتاح حساب بین المللی ارائه می دهند.

در نمودار زیر می توانید بانک های برتر ایرلند همراه با میزان دارایی ها را مشاهده کنید:

بانک های برتر ایرلند

مواردی درباره کارت های اعتباری در ایرلند

از زمانی که ایرلند به عضویت کامل اتحادیه اروپا رسید، مقررات بانکی برای شهروندان مقیم و غیر مقیم اتحادیه اروپا یکسان است، بنابراین حتی شهروندان غیر مقیم اتحادیه اروپا می توانند یک حساب بانکی ایرلند را باز کنند. اگرچه برای صاحبان خانه های غیرمقیم این امکان وجود دارد که بیشترین کار بانکی خود را از طریق یک حساب خارجی با استفاده از کارت های اعتباری و بدهی انجام دهند، اما شما برای پرداخت قبض های مالیاتی ایرلندی خود به حساب بانکی ایرلند احتیاج خواهید داشت. اکثر بانک ها حساب های پس انداز غیر مقیم را ارائه می دهند که در آن شما می توانید پول را با هر ارز اصلی بدون پرداخت هزینه های اداری واریز کنید.

علاوه بر حساب های سپرده عادی، ممکن است گزینه حساب سپرده مدت دار (که در آن باید پول خود را برای مدت موافقت حداکثر 12 ماه بگذارید) یا اوراق تضمین شده (که برای سپرده های نقدی بین 18 تا 78 ماه است) داشته باشید. گاهی اوقات بانک ها برای افراد غیر مقیم مانند پیشنهاد حساب دو گزینه ای بانک ایرلند پیشنهادهای ویژه ارائه می دهند. برای افتتاح حساب پس انداز غیر مقیم، باید مدارک هویت یا مرجعی از بانک فعلی خود ارائه دهید. افراد غیر مقیم می توانند سود ناخالص پرداخت شده در ایرلند را داشته باشند، مشروط بر اینکه اسناد مربوط تکمیل شده باشد. جهت بررسی شرایط مهاجرت به ایرلند و دریافت مشاوره در این باب می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *