مهاجرت کاری ایرلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند با توجه به رشد بسیار زیاد صنعت کامپیوتر، اطلاعات و فناوری در این کشور بسیار فعال و رو به رشد است. امروزه در جهان ایرلند یکی از بهترین کشورها برای شرکت های نوپا در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی است. ایرلند دومین صادر کننده خدمات رایانه ای و فناوری اطلاعات در جهان است. ایرلند با داشتن نیروی کار بسیار خلاق و با استعداد، اقتصاد آزاد و فضای رقابتی مالیات شرکت ها، با موفقیت 8 شرکت از 10 شرکت برتر فناوری اطلاعات جهانی را برای حضور چشمگیر به خود جذب کرده است. بازیکنان سنتی این بخش با فعالیت های طولانی مدت مانند اینتل، HP،IBM، مایکروسافت و اپل اکنون شرکت های جدیدتری در آستانه انقلاب اینترنت و رسانه های اجتماعی از جملهGoogle ،Facebook ،LinkedIn ، Amazon ،PayPal ،eBay و اخیرا توییتر به آنها پیوسته اند.

ورود آنها ایرلند را به عنوان پایتخت اینترنت اروپا تعیین کرده است و نشان دهنده پتانسیل بالای این کشور برای رشته کامپیوتر در ایرلند است. برای بررسی بیشتر این موضوع کار در ادامه همراه با تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و کامپیوتر در ایسلند به طور مستقیم بیش از 105.000 نفر را در ایرلند استخدام کرده و خدمات رایانه ای مسئول 22% از صادرات ملی این کشور هستند. این یکی از سریعترین بخشهای رشد اقتصاد ایرلند است که از سال 2010 بیش از 50% در اشتغال نقش داشته است. تقریباً 75% از کسانی که در این بخش کار می کنند در شرکتهای چند ملیتی استخدام شده اند. بخش ICT ایرلند طیف گسترده ای از فعالیت ها از تولید سخت افزار تا توسعه نرم افزار و همچنین ایجاد محتوای دیجیتال، امنیت IT، رایانش ابری، مخابرات و خدمات پشتیبانی فنی را پوشش می دهد. این تنوع تضمین می کند که بخش ICT در ایرلند دارای یک مهارت گسترده است و این کشور را به یک فرصت جذاب سرمایه گذاری برای شرکت های چند ملیتی تبدیل کرده است.

شرکت های برتر کامپیوتری در ایرلند

ایرلند مرکز پایگاه داده های اروپا برای رهبران جهان از جمله IBM ،Microsoft ،Google ،Yahoo ،MSN و Adobe است و اکنون آماده تبدیل شدن به یک مرکز ابری جهانی است. شهرت جهانی ایرلند در زمینه خلاقیت و ارتباطات همچنین باعث علاقه شرکت های بازی سازی می شود، زیرا Big Fish ،EA ،Havok ،DemonWare ،PopCap ،Zynga ،Riot Games و Jolt همه در اینجا حضور چشمگیری دارند. شرکت های نوپایی که به دنبال یک نیروی کار بسیار تحصیل کرده و بسیار کارا مجهز به مهارت های مدرن هستند در ایرلند آن را می یابند.

برخی از حقایق مربوط به بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند:

  • ایرلند دومین صادر کننده خدمات رایانه ای و فناوری اطلاعات در جهان است.
  • رهبران جهانی مانند اینتل، HP ،IBM، مایکروسافت و اپل از مدت ها قبل فعالیت خود را در ایرلند ادامه داده اند.
  • غول های برجسته جدیدتری مانند Google ،Facebook ،LinkedIn ،Amazon ،PayPal ،eBay و Twitter به آنها پیوستند.
  • دوبلین با داشتن Big Fish ،EA ،Havok ،DemonWare ،PopCap ،Zynga ،Riot Games و Jolt، قطب برجسته شرکت های نوآورانه بازی در اروپا است.
  • این بخش سالانه بیش از 50 میلیارد € (یورو) صادرات از ایرلند را به خود اختصاص می دهد.

سرمایه گذاری خارجی در بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

سرمایه گذاری خارجی در بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

شرکت های کامپیوتری و مربوط به ICT در بسیاری از نقاط کشور سرمایه گذاری کرده اند، اما دوبلین همچنان مکان مورد نظر برای شرکت های نرم افزاری و خدماتی است، کورک و گالوی نیز تعداد قابل توجهی سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده اند. علی رغم این، سرمایه گذاری های بسیار بزرگی در حوزه ICT در موارد زیر انجام شده است:

  • Letterkenny
  • Waterford
  • Dundalk
  • Athlone

تولید ICT گسترده تر است و می توان آن را در تعدادی از مناطق اطراف ایرلند یافت. بسیاری از مشاغل مربوط به توسعه نرم افزار، مدیریت برنامه، تجزیه و تحلیل داده ها و پشتیبانی فنی است. ایرلند به طور فزاینده ای به عنوان پایگاه خدمات پشتیبانی فنی و مشتری EMEA مورد استفاده قرار می گیرد، که گاهی اوقات همزمان با تأسیس مقر اصلی اروپا یا بین المللی یک شرکت در کشور است. برخی از این مراکز خدمات مشترک همچنین به عنوان یک نتیجه طبیعی از نقش پشتیبانی فنی خود، به تحلیل داده ها و رایانش ابری منشعب می شوند. تجزیه و تحلیل داده های بزرگ اخیرا با SAP ،EMC ،Qualtrics ، 10Gen ،Aon و چندین شرکت چند ملیتی دیگر که در برنامه های تحلیلی سرمایه گذاری می کنند، شروع به کار کرده است.

IBM و Accenture همچنین مراکز تحقیقاتی تجزیه و تحلیل داده ها را تأسیس کرده اند. بخش نیمه هادی و میکروالکترونیک 8000 کارمند مشغول به کار است و همچنان از شرکت های بزرگی مانند Qualcomm ،Hittitte ،Xilinx ،ZMDI ،Huawei و غیره سرمایه گذاری می کند. فوجیتسو، مک آفی، هواوی، ON Semiconductor ،Workday ،Zendesk و بسیاری دیگر نیز در سال های اخیر سرمایه گذاری در ایرلند را در این رشته آغاز کرده اند.

تحصیل علوم کامپیوتر در ایرلند

برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند تنها راه داشتن مدرک مناسب تحصیلی در این رابطه و سپس اخذ یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما است. همانطور که مشاهده کردید شرکت های بسیار بزرگی در ایرلند برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر وجود دارد و لذا متقاضیان با ارائه یک رزومه کاری و تحصیلی قوی می توانند نظر این کارفرمایان را به خود جذب کنند. البته بهترین راه تحصیل در ایرلند و اخذ مدرک معتبر در کل اتحادیه اروپا است. دانشجویان با کار پس از تحصیل در ایرلند می توانند در بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند مشغول به کار شوند و از حقوق بسیار بالایی برخوردار شوند و اقامت ایرلند را نیز بدست آورند.

تحصیل علوم کامپیوتر در ایرلند در کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و در دکترا 3 تا 4 سال به طول می انجامد. از جمله دانشگاه های ایرلند برای تحصیل علوم کامپیوتر شامل:

  • دانشگاه دوبلین
  • دانشگاه ملی گالوی Galway ایرلند
  • دانشگاه تکنولوژی دوبلین
  • موسسه فناوری واترفورد
  • دانشگاه شهر دوبلین
  • کالج ترینتی دوبلین
  • موسسه فناوری کارلو
  • دانشگاه مینوث
  • دانشگاه کالج کورک
  • دانشگاه لیمریک

بازار کار کامپیوتر در شهر دوبلین ایرلند

دوبلین مرکز صنعت فناوری و کامپیوتر در ایرلند است و بیشتر سرمایه گذاری ICT در این شهر متمرکز است. کورک و گالوی همچنین مکان های مهمی در ایرلند برای سرمایه گذاری در رشته کامپیوتر هستند. دوبلین به طور فزاینده ای به عنوان مکانی جذاب برای استعدادهای فن آوری جهانی در نظر گرفته می شود. هزینه و در دسترس بودن مسکن در منطقه دوبلین ممکن است با وجود بسته های بسیار رقابتی ارائه شده توسط اکثر شرکت های فناوری، مقداری تغییر سرمایه به مکان های دیگر باشد. هزینه پایین زندگی جریان استعدادهای فناوری را به مناطق تضمین می کند. دوبلین دارای بسیاری از بزرگترین شرکتهای ICT جهان است. شرکت های خدمات آنلاین مانند گوگل که بیش از 2500 کارمند دارد، فیس بوک، آمازون، یاهو، توییتر، هاب اسپات، دراپ باکس، لینکدین و تعداد بیشماری از شرکت ها همه دوبلین را خانه خود می دانند.

Silicon Docks با ترکیبی پر رونق از شرکت های چند ملیتی و استارت آپ ها، قطب صنعت کامپیوتر در دوبلین است. فرصت هایی برای گسترده ترین مهارت ها از جمله موارد زیر وجود دارد:

  • توسعه نرم افزار
  • امنیت سایبری
  • شبکه و زیرساخت ها
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • فضای ابری و پشتیبانی فنی

در نمودار زیر نیز نرخ بیکاری در ایرلند در سال های اخیر آورده شده است:

نرخ بیکاری در ایرلند

فرصت های شغلی در بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

بیشترین نیاز ایرلند در این بخش به متخصصانی با تجربه مانند:

  • مهندسین نرم افزار
  • برنامه نویسان، با توانایی برنامه نویسی در جاوا، جاوا اسکریپت، C ++ ،.Net ،SQL ،Perl ،Ruby و Python است.
  • توسعه دهندگان وب، با مهارت در HTML ،CSS ،XHHTML ،Ruby
  • توسعه دهندگان بازی ها
  • توسعه دهندگان نرم افزار برای سیستم عامل ها، به ویژه ویندوز و UNIX یا Linux
  • معماران و مدیران کامپیوتر، با مهارت در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ
  • مدیران پایگاه داده سرور SQL
  • متخصصان رایانش ابری با زیرساخت های ابری VMWare
  • سایر مهارت های فن آوری مجازی سازی
  • مهندسین متخصص شبکه
  • کارشناسان امنیتی
  • توسعه دهندگان برنامه های کاربردی فناوری تلفن همراه
  • مدیران پروژه و کارشناسان پشتیبانی فنی

جذب نیروی خارجی در بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

جذب نیروی بین المللی ابزاری اساسی در کاهش کمبودهای موجود در بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند خواهد بود. ساده سازی سیستم درخواست مجوز کار یکی از عناصر مهم در این استراتژی بوده است. ایرلند به طور فزاینده ای به عنوان یک مقصد جذاب توسط جامعه فن آوری دیده می شود و با موفقیت برخی از بهترین استعدادهای بین المللی را به سواحل خود جلب می کند. علیرغم تبلیغاتی که برنامه اجازه اشتغال از آن دریافت کرده است، تعداد مجوزهای صادر شده سالانه کم است و اگرچه بخش فناوری درصد بالایی از این تعداد را استخدام می کند، اما میزان جذب شده نسبت به اندازه صنعت ناچیز است.

با در نظر گرفتن تأثیر مثبت استخدام این افراد بسیار ماهر، مزایای آن قابل توجه است. 8 گروه از 10 گروه برتر که مجوز صادر می کنند، شرکت های فناوری هستند. دولت با حمایت مالی از طرح Tech / Life Ireland، با هدف جذب بهترین استعدادهای بین المللی فناوری به ایرلند، از این روند حمایت می کند.

حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در ایرلند 2023

میزان دستمزد و درآمد مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر در ایرلند نسبت به هر شغل و همچنین شهر اقامت متفاوت است. مطالعه ها نشان می دهد که با افزایش تقاضا، فشارهای بیشتری برای افزایش حقوق در شهرهای کورک و دوبلین وارد شده است. میزان حقوق یک مهندس کامپیوتر و نرم افزار در کشور ایرلند به صورت متوسط سالانه حدود 38000€ (یورو) تخمین زده شده است.

در جدول زیر میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر در کشور ایرلند در سال 2023 آمده است:

شغلدرآمد متوسط سالانه به یورو
مدیر توسعه برنامه48500€
تحلیلگر کیفیت داده ها36400€
تحلیلگر آموزش فناوری اطلاعات40400€
مهندس نرم افزار38300€
تحلیلگر نرم افزار39400€
تحلیلگر هوش تجاری41800€
تحلیلگر سیستم های تجاری37400€
طراح نرم افزار37600€
تحلیلگر فنی32800€

جهت کار در ایرلند متقاضیان نیاز به اخذ ویزای کار ایرلند و اخذ مجوز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین کار و مهاجرت می توانید از کمک مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *