مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز چک (Charles University – Univerzita Karlova) یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور چک می باشد زیرا متقاضیان بسیاری برای مایل به تحصیل رشته های پزشکی در این دانشگاه هستند. این دانشگاه از جمله دانشگاه های قدیمی جمهوری چک است. سابقه تاسیس این دانشگاه به زمانی قریب به هفت قرن پیش می رسد. تحصیل در چک و در  دانشگاه چارلز با توجه به قدمت و اعتبار جهانی آن دارای شرایط خاصی ست. بهتر است پیش از هر اقدامی اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در این دانشگاه بدست آورید.

در این مقاله قصد ما این است شما را با این دانشگاه و شرایط تحصیل در این کشور و همچنین هزینه های اخذ پذیرش در این دانشگاه آشنا سازیم. در ادامه مقاله برای آشنایی و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه چارلز چک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

تاریخچه دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز که در سال 1348 توسط امپراتور روم مقدس چارلز چهارم تأسیس شد، دارای یک سنت دیرینه است. در ابتدا دارای چهار دانشکده بود: دانشکده هنر، الهیات، حقوق و پزشکی. امروزه دارای 17 دانشکده (14 دانشکده در پراگ، دو دانشکده در هرادک کرالووه و یک دانشکده در پلزن)، 4 مؤسسه دانشگاهی، 5 بخش دیگر برای آموزش، علم، تحقیق، توسعه، فعالیت‌های خلاقانه و خدمات اطلاعاتی و 4 مرکز ویژه در سطح دانشگاه است. این دانشگاه یکی از مولدترین مؤسسات علمی در جمهوری چک است. تاکید زیادی بر همکاری بین المللی با موسسات آموزشی و علمی معتبر دارد. این یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپایی با استفاده از دیدگاه های معاصر، روش های مدرن و داده های فعلی است.

شرایط تحصیل در چک می تواند یک تجربه رضایت بخش و به یاد ماندنی باشد. اگر می خواهید زندگی خود را با تجربه اروپای مرکزی غنی کنید، دانشگاه چارلز جایی است که باید بروید. دانشگاه چارلز نه تنها به دلیل تاریخ طولانی و پرحادثه خود، بلکه به دلیل برنامه های متنوعی که در اینجا تدریس می شود، دانشجویان را جذب می کند و همه زمینه های اصلی دانش بشری را پوشش می دهد. دانش‌آموزان از 48 ایالت در اینجا تحصیل می‌کنند و در میان آنها آمریکایی ‌ها، انگلیسی ‌ها، آلمانی‌ ها، اتریشی ‌ها و نمایندگان کشورهای دیگر که سطح بالایی از توسعه اجتماعی و اقتصادی دارند، بسیار زیاد هستند. این امر با اعتبار بین المللی بالا، به رسمیت شناختن بین المللی دیپلم ها و کیفیت تحصیل تسهیل می شود.

موقیعت دانشگاه چالز:

بررسی دانشگاه چارلز چک

در سال 1348 چارلز چهارم، پادشاه امپراطوری روم در شهر پراگ دانشگاه چارلز چک را تأسیس کرد. نام دیگر این دانشگاه، کارلف است. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه ها در کشور چک، دانشگاه چارلز چک می باشد. دانشگاه چارلز یکی از نخستین دانشگاه هایی است که در اروپا رتبه بالا و همچنین ثبات زیادی دارد و جزو برترین دانشگاه های جهان به شمار می ‌آید. این دانشگاه مقصدی ایده آل برای جذب دانشجویان بین ‌المللی می باشد که تصمیم به تدریس برخی دروس به زبان انگلیسی دارند.

تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه یکی از مناسب‌ ترین گزینه ها می ‌باشد رشته های پزشکی و دندانپزشکی از جمله مناسب ‌ترین رشته ها در در دانشگاه چارلز چک است. این دانشگاه اولین و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی در شهر پراگ می ‌باشد. دانشجویان می توانند با خدمات دوره پذیرش دانشگاه علوم پزشکی (CMUCAS) به مدرک پزشکی دست یابند. دانشگاه ملی چارلز دارای 17 دانشکده، بیش از 51 هزار دانشجو و 3 موسسه می ‌باشد و در رده سوم EECA قرار دارد. رشته ایران شناسی در سال 1389 در این دانشگاه راه اندازی شد. آلبرت انیشتن، یکی از بزرگترین دانشمندان در دانشگاه چارلز چک فعالیت کرده ‌اند. در سال 2015 دکتر سمیعی به عنوان مهمان به دعوت بنس، رئیس دپارتمان جراحی اعصاب، در این دانشگاه حضور یافتند.

هزینه تحصیل در دانشگاه چارلز چک

تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان هزینه دارد و هزینه هر رشته تفاوت دارد. اما بسیاری از رشته ها به زبان چکی کاملا رایگان برای دانشجویان ارائه می ‌شود. در دانشگاه چارلز چک به طور کلی تحصیل به زبان چکی در بسیاری از رشته‌ ها شهریه ندارد اما تحصیل به زبان انگلیسی شهریه دارد و هزینه‌ های هر رشته متفاوت می باشد. احتمال رسیدن به بورسیه در این دانشگاه وجود دارد و طی شرایطی شدنی هست.

طول دوره تحصیل در دانشگاه چارلز چک، پس از 7 سال رایگان نمی باشد. پس از 7 سال از دانشجویان شهریه دریافت می شود. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در شهر پراگ را دارند هم می توانند از این شهر زیبا و تاریخی لذت ببرند و هم می توانند مدرک پزشکی خود را در یکی از برترین دانشگاه های جهان اخذ کنند.

میانگین هزینه ها بدین قرار است:

زبان تحصیلشهریه به € (یورو)
زبان انگلیسی500 الی 15.000
زبان چکیهزینه تحصیل به زبان چکی کاملا رایگان می باشد.

دانشکده های دانشگاه چارلز چک

دانشکده های دانشگاه چارلز چک عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم مهندسی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده ریاضی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده هنر
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده الهیات کاتولیک

ادامه تحصیل در این دانشگاه به زبان چکی به صورت رایگان می باشد. داشتن مدرک زبان آیلتس 6 برای تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی لازم می باشد. در این دانشگاه، تاریخ ثبت نام برای ترم تابستان، 15 اکتبر (October) و برای ترم زمستان، 15 جولای (July) می باشد.

دانشکده های دانشگاه چارلز چک

شرایط تحصیل در چارلز چک

مدت دوره تحصیل در مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 3 سال می باشد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده پزشکی می باشد. تحصیل در رشته های زیرشاخه پزشکی به صورت پیوسته می باشد. برای متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه چارلز در رشته پزشکی تحصیل کنند، ابتدا به مدت 1 سال دوره کالج گرفته خواهد شد تا متقاضیان برای آزمون ورودی این دانشگاه کاملا آماده شوند. دانشگاه چارلز چک فراتر از یک دانشگاه می باشد و دانشجویان این دانشگاه را اتباع کشورهای متفاوت تشکیل می دهد.

این دانشگاه از دانشجویان با استعداد به خوبی استقبال می کند و اساتید و محققان زیادی را از کشور چک و کشورهای خارجی در خود جا داده است. تمرکز اصلی این دانشگاه، مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. تمرکز این دانشگاه بر مبحث های یادگیری می باشد و این مباحث، برنامه هایی به صورت بلند مدت و کوتاه مدت دارد. دانشگاه چارلز گزینه های متعددی را پیش روی متقاضیان بین‌ المللی قرار می دهد.

اخذ پذیرش تحصیلی از چارلز جمهوری چک

دانش ‌آموزانی که فارغ ‌التحصیل دبیرستان باشند و مدرک خود را گرفته باشند، می توانند در برنامه های پزشکی به مدت 6 سال و دندانپزشکی به مدت 5 سال شرکت کنند. دانشجویان با اخذ مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی لزوما باید مراحل مشابهی را طی کنند. کسانی که مدرک A -LEVEL با نمرات A یا B و یا دیپلم IB را در اختیار دارند به همراه نمره آیلتس 6 یا 6.5 و با شرکت در آزمون SAT با نمره کل 2100 می توانند به صورت مستقیم در رشته های شیمی، فیزیک، زیست شناسی و یا ریاضیات پذیرفته شوند.

این آزمون تستی ست و دانش متقاضیان را در این دانشگاه در علوم پایه مورد سنجش قرار می دهد.. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود که به صورت ذیل می باشد. این آزمون شامل دروس زیر می باشد:

  • ریاضیات
  • شیمی
  • زیست

شرکت در مصاحبه برای پذیرش در دانشگاه چارلز الزامی است. زیرا میزان انگیزه، هدف، نوع شخصیت و سایر موارد متقاضیان مورد بررسی قرار گیرد.

ویزای تحصیلی جمهوری چک

بعد از مرحله اخذ پذیرش شما نیازمند اخذ ویزای تحصیلی چک نیز می باشید. بدون نامه پذیرش نمی توانید برای دریافت ویزا اقدام نمائید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا بسته به شرایط شما متفاوت است.

این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی و غیره
  • ارائه مدارک مالی و نامه تمکن مالی
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی سلامت پزشکی و گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه

هدف ما از ارائه این این مقاله این بود که شما را با دانشگاه چارلز چک و نحوه پذیرش و اخذ ویزا آگاه سازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

4.8/5 - (20 امتیاز)

23 دیدگاه برای “دانشگاه چارلز چک

  1. حمدی گفت:

    سلام خسته نباشید وقت شما بخیر سپاسگزارم از مطالب که برای این موضوع نوشته بودید. من برای دخترم میخوام کشور چک رو انتخاب کنم برای تحصیلش. الان در مقطع متوسطه اول هست و میخواستم ازتون بپرسم به جز چک چه کشور دیگه ای برای این سن مهاجرت خوبه؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مشاوره برای تحصیل در کشور چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. حسین گفت:

    سلام ممنونم ازتون که درباره این دانشگاه همه مطالب مهم رو یکجا جمع کرده بودید. خیلی خوب و کافی بود این مقاله تشکر و خسته نباشید. اگر من زبان چکی رو یاد بگیرم میتونم بدون شهریه تو این دانشگاه پذیرش بگیرم یا چون دانشجوی بین المللی ام باید بالاخره شهریه بدم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله بایستی شهریه تحصیل در دانشگاه چالز را پرداخت کنید. در باب تحصیل در چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. طلایی پور گفت:

    سلام
    یادگیری زبان چک سخت است؟

  4. Arezoo گفت:

    آیا کشور چک امکان یادگیری زبان خود را در زمان حضور در کشورش در زمان تحصیل به همین زبان می دهد؟
    تشکر فراوان.

  5. کسرا داوری گفت:

    رشته ی حقوق هم از این دانشگاه پذیرش میگیرید؟

  6. نظریان گفت:

    درباره ی ویرای کاری چک بیشتر توضیح بدید مرسی

  7. مهراد گفت:

    برای تحصیل پزشکی تو این دانشگاه باید حتما تو آزمون ورودی شرکت کنیم ؟

  8. حسین گفت:

    اگر ویزاهم میداد خیلی خوب بود

  9. حمیرا میرباقری گفت:

    هنوز سختگیری نسبت به ویزا دادن به ایرانی‌ها وجود داره ؟

  10. ali گفت:

    سلام دانشگاه چارلز چک برای رشته های هنر هم پذیرش دارد ؟

  11. صبا صابری گفت:

    ممنون از سایت به روزتون
    خیلی کمکم کردید.

  12. ali ram گفت:

    بابت مطالب خوبتون درمورد دانشگاه چارلز چک تشکر می کنم اگه امکانش هست در مود دانشگه حاجن تپه ترکیه هم مطلب بذارید

  13. امیر گفت:

    سلام
    مقاله خیلی مفیدی بود.

  14. قراری گفت:

    مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی چک کدامند؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص ویزای تحصیل چک پییشنهاد میشه محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید.

  15. شجاعی گفت:

    آیا یادگیری زبان چک سخته؟

  16. leila گفت:

    با سلام
    در مورد محدودیت های رشته‌‌ای این دانشگاه توضیح بدین. آیا دارای محدودیت هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص محدودیت سنی برای تحصیل در چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  17. ترنم گفت:

    بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی

  18. mani گفت:

    ایا در دانشگاه چالز چک ،هزینه تحصیل به زبان انگلیسی را به صورت اقساط هم میشه پرداخت کرد؟
    مرسی

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص شرایط پذریرش دانشگاه چالز چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *