مهاجرت به کشور آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

با توجه به تعداد بالای کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان، پاسپورت آلمان ارزش بالایی دارد. در واقع پاسپورت آلمان در رده دوم جهان قرار دارد. چنانچه صاحب پاسپورت آلمان باشید می توانید به 191 کشور جهان بدون ویزا یا با ویزای هنگام ورود سفر کنید. آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین منطقه شنگن است لذا با داشتن اقامت این کشور نیز می توانید حتی بدون پاسپورت آلمانی در این کشورهای عضو رفت و آمد کنید. همانطور که می دانید آلمان یکی از کشورهای پر طرفدار برای مهاجرین است و ارزش پاسپورت این کشور یکی از دلایل آن است. در ادامه این مقاله گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی بیشتری بر روی پاسپورت آلمان و امتیازات آن انجام داده اند.

معرفی کشور آلمان

جمهوری فدرال آلمان از 17 ایالت تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. کشورهای همسایه آلمان کشور دانمارک، لهستان، چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هستند. مهم ترین استان ها:

  • نوردراین-وستفالن
  • بایرن
  • و بادن-وورتمبرگ هستند.

مساحت آلمان 357022 کیلومتر مربع است. این باعث می شود هفتمین کشور بزرگ اروپا باشد. آب و هوای آن در کل کشور معتدل و در ساحل دریایی است. از ویژگی های زمین های آن کوه های جنوب، ارتفاعات مرکزی و دشت های پست شمال است. جمعیت کلی بیش از 83 میلیون نفر است. پایتخت این کشور برلین است که همچنین پرجمعیت ترین شهر با 3.7 میلیون سکنه است و پس از آن هامبورگ و مونیخ قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه فرانکفورت (FRA) با بیش از 70 میلیون مسافر سالانه و پس از آن فرودگاه مونیخ با 48 میلیون مسافر سالانه است. فرودگاه فرانکفورت چهارمین فرودگاه بزرگ اروپا است و امکان دسترسی به تمام نقاط جهان را فراهم می کند.

فرهنگ آلمان عمیقاً ریشه در جمعیت با قرن ها تاریخ دارد. اکثر مردم اعتقاد مسیحی دارند. زبان رسمی آلمانی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری پارلمانی فدرال است. رئیس دولت منتخب رئیس جمهور و رئیس دولت آنگلا مرکل صدراعظم است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

پاسپورت آلمان در حال حاضر طبق فهرست رتبه بندی گذرنامه های جهان در رتبه 2 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 191 کشور را فراهم می کند. با نمره بسیار بالا در این زمینه یکی از با ارزش ترین گذرنامه های جهان محسوب می شود. دارندگان گذرنامه آلمانی هنگام ورود به کشورهایی مانند برزیل، ژاپن، انگلستان، امارات متحده عربی و ایالات متحده به ویزا نیازی ندارند و تقریباً سفرهای مختلف بدون ویزا برای شهروندان این کشور میسر است. دارندگان گذرنامه آلمانی برای ورود به حدود 35 مقصد در جهان از جمله کشورهای چین، هند و روسیه نیاز به ویزا دارند.

دارندگان پاسپورت آلمان، بیشترین آزادی سفر در سطح بین المللی را دارند. اتباع آلمان می توانند به 134 کشور با لغو روادید کامل سفر کنند و می توانند بیش از 30 کشور را با ویزای هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی سفر کنند. آلمانی ها فقط برای ورود به 64 کشور به ویزا نیاز دارند. برخی از کشورها ورودی را ممنوع کرده اند، البته این فقط در مورد شهروندان آلمانی اعمال نمی شود. ممنوعیت Covid-19 جهانی و موقتی است.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت آلمان می توانید به کشورهای (سبز پر رنگ) بدون ارائه ویزا سفر کنید:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت آلمان

کشورهای آبی پر رنگ جز اتحادیه اروپا و کشورهایی هستند که نیازی به ارائه ویزا و محدودیت اقامت ندارند. کشورهای ویزا به هنگام ورود، زیتونی رنگ و کشورهای ویزای الکترونیکی برای شهروندان آلمانی به رنگ سبزآبی در نقشه بالا مشخص هستند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آلمان

اگر آلمانی هستید و یا گذرنامه آلمان را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 134 کشور بروید. در ادامه لیست کاملی از کشورهایی را که می توانید بدون درخواست ویزا در نمایندگی کنسولی یا دیپلماتیک کشوری به آن سفر کنید ارائه شده است. این 134 کشور در کل کشورهایی هستند که می توانید با گذرنامه آلمان از آنها بازدید کنید. جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آلمان آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، آلبانی، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، مولداوی، انگلستان، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، بلاروس، آندورا، واتیکان و موناکو
آسیاازبکستان، عراق، امارات، تایلند، سنگاپور، قطر، عمان، کره جنوبی، ویتنام، ماکائو، برونئی، تیمور، قزاقستان، ژاپن، هنگ کنگ، قرقیزستان، مغولستان، تایوان، اندونزی، فیلیپین و ارمنستان
اقیانوسیهجزایر کوک، تونگا، جزایر مارشال، ماریانا جنوبی، پلنزیای فرانسوی، میکرونزی، پالائو، فیجی، کالدونیای نو، نیئو و وانوتو
کارائیبآنگیلا، آروبا، باربادوس، بریتیش آیلند، سنت کیتس، سنت مارتن، جمهوری دومینیکن، دومنیکا، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بونیر، جزایر سایمان، هند غربی فرانسه، هائیتی، مونتسرات
آمریکاالسالوادور، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، مکزیک، پاراگوئه، نیکاراگوئه، هندوراس، گواتمالا، جزایر فالکلند، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، گامبیا، ماریتیوس، مراکش، مایوت، کاماروس، بورکینافاسو، گابن، سائوتوم، تونس، آفریقای جنوبی، نامیبیا، کیپ ورد، لسوتو، پنوئین

می توانید قوانین پناهندگی در آلمان را با کلیک بر روی لینک آبی مطالعه کنید.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آلمان

رتبه پاسپورت آلمان

گذرنامه آلمان امکان دسترسی بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به بیش از 190 کشور و سرزمین را فراهم می کند. لذا با داشتن گذرنامه این کشور می توانید به 69% از کشورهای جهان دسترسی داشته باشید. همچنین شایان ذکر است طبق شاخص پاسپورت جهانی گذرنامه آلمان دارای نمره 137 و رتبه 1 از نظر قدرت گذرنامه است. در حال حاضر 61 کشور به دلیل کرونا و یا درخواست ویزا شهروندان آلمانی را با محدودیت روبرو کرده اند.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت آلمانجهت سفر به کشور آلمان می توانید راهنمای ویزای توریستی آلمان را در مقاله بخوانید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت آلمان

ویزای هنگام ورود اجازه ورودی است که می توانید در بندر ورودی کشوری که برای سفر انتخاب کرده اید دریافت کنید. بندر ورودی ممکن است به معنی فرودگاه، مرز زمینی یا بندر دریایی باشد. معمولاً فرآیند درخواست برای دارندگان گذرنامه ایالت های منتخب ساده می شود، مثلاً برای شهروندان آلمان. شما می توانید پس از رسیدن به مقصد خود برای ویزا اقدام کنید و باید دستورالعمل ها را دنبال کنید، مدارک مورد نیاز را نشان دهید و هزینه ها را پرداخت کنید. این یک تسهیل مهم است زیرا مسافران مجبور نیستند از نمایندگی های کنسولی مانند سفارتخانه ها یا کنسولگری ها دیدن کنند یا روزهای زیادی قبل از سفر خود منتظر بمانند. معمولاً همه مراحل چند لحظه طول می کشد اما بسته به صف متقاضیان و برخی شرایط محلی می تواند تا چندین ساعت ادامه یابد.

همچنین شهروندان آلمانی می توانند با مجوز الکترونیکی eTA که یک مجوز سفر الکترونیکی است که به مسافران اجازه می دهد برای برخی از کشورها به منظور گردشگری، تجارت و حمل و نقل، اما فقط برای اقامت کوتاه مدت سفر کنند.

کشورهای eTA برای شهروندان آلمانی جهت سفر جدول زیر معرفی شده اند:

ویزا با پاسپورت آلمانکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAاسترالیا، نیوزلند، آمریکا، کانادا، ساموا آمریکا، گوام، جزایر نورفولک، مارینا شمالی، پورتوریکو، سریلانکا، جزایر ویرجین آمریکا

اخذ پاسپورت و تابعیت آلمان

تابعیت آلمان تنها پس از گذشت چند سال قابل درخواست است. برای اخذ تابعیت آلمان، به طور کلی باید 8 سال در آلمان اقامت داشته باشید و شرایط خاصی را داشته باشید. در بیشتر موارد، شما باید بیشتر یا همه شرایط زیر را داشته باشید:

  • اجازه اقامت معتبر Aufenthaltserlaubnis یا Aufenthaltsberechtigung
  • حداقل 8 سال در آلمان اقامت قانونی
  • تضمین معیشت شما و افراد تحت تکفل شما بدون مراجعه به بهزیستی یا مزایای بیکاری
  • دانش کافی از زبان آلمانی (سطح B1)
  • سوگند به قانون اساسی آلمان
  • شما باید تابعیت سابق خود را رها کنید (اگرچه استثنائاتی در این مورد وجود دارد)
  • هیچ محکومیت کیفری نداشته باشید

همسران و فرزندان اغلب حتی اگر 8 سال در آلمان زندگی نکرده باشند، می توانند تابعیت بگیرند. برای همسران شهروندان آلمانی، زن و شوهر قبل از درخواست باید 2 سال و همسر مقیم آلمان 3 سال ازدواج کرده باشند. تابعیت آلمان از طریق ارث از والدین تعیین می شود و نه از طریق محل تولد. فرزندان دارای مادر یا پدر آلمانی در بدو تولد به طور خودکار شهروند هستند. اما همه کودکان متولد آلمان به طور خودکار آلمانی نیستند، در واقع 100000 کودک غیر آلمانی هر ساله متولد می شوند.

اگر هر دو والدین خارجی باشند، كودک از بدو تولد فقط به طور خودكار تابعیت آلمان را می گیرد در صورتی كه یك یا بیشتر از والدین برای مدت 8 سال به طور قانونی در آلمان زندگی می كنند و دارای Aufenthaltsberechtigung معتبر باشند. این کودکان تابعیت آلمان و همچنین والدین خود را دریافت می کنند و سپس باید انتخاب کنند که در سن 18 سالگی تابعیت خود را حفظ کنند. جهت تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان نیز مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *