مهاجرت تحصیلی لهستان

کار پس از تحصیل در لهستان

کار پس از تحصیل در لهستان

دانشجویانی که تحصیلات خود را در لهستان به اتمام می ­رسانند، کار پس از تحصیل در لهستان را برای اقامت در این کشور انتخاب می کنند. زیرا ترک کشوری مانند لهستان برای آنها سخت است. از این رو اکثر دانشجویان در جستجوی یافتن کار پس از تحصیل در لهستان هستند. دانشجویانی که از اتحادیه اروپا وارد خاک لهستان شده اند، همان طور که نیازی به دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیلات خود نداشتند، همچنین نیازی به ویزای کاری لهستان برای انجام کار در این کشور نخواهند داشت.

اما دانشجویان کشورهای دیگر، به غیر از ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند و جمهوری چک بایستی پس از اتمام تحصیلات برای انجام کار ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری لهستان تبدیل نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای دانشجویان عزیز برای تحصیل در لهستان و در جستجوی کار پس از اتمام تحصیلات دانشجویان می­ باشد.

بررسی نرخ بیکاری در لهستان

تجربه نشان داده است که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی، تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در لهستان را می ­گیرند. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی پس از پایان تحصیلات به تحصیل در مقطع دکتری در لهستان می­ پردازند. اما دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی تصمیم برای انجام کار در این کشور دارند، به راحتی می ­توانند کارت اقامتی کشور لهستان را که به فارغ التحصیلان دانشگاهی این کشور داده می­ شود اخذ نمایند.

این کارت نشان دهنده به نوعی مجوز اقامت و کار دانشجویی در لهستان به شمار می­ رود. فارغ التحصیلانی که به صورت تمام وقت در لهستان تحصیل می نمودند برای دریافت کارت فوق می ­توانند اقدام نمایند. فرصت های شغلی بسیار مناسبی برای دانشجویان حوزه علم و فناوری وجود دارد. زیرا شرکت های معتبری همچون شرکت های زیر در این کشور مشغول به فعالیت هستند:

  • گوگل
  • مایکروسافت
  • گلاسکو
  • اینتل

دانشجویان برای استخدام در این شرکت ها به راحتی می­ توانند درخواست داده و برای انجام کار به راحتی استخدام می گردند. شایان ذکر است که بازار کار بر حسب نرخ بیکاری قیاس می شود.

 

شرایط کار در کشور لهستان

یافتن شغلی مرتبط با رشته فارغ التحصیلان در لهستان بستگی به برخی از پارامترها از جمله سابقه کاری سطح زبان افراد، ویژگی های شخصی افراد و زمان ورود آنها به لهستان و عوامل دیگر بستگی دارد. افراد با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ­توانند از تجربه های مفید این موسسه در یافتن کار استفاده نمایند. طبق قوانین کشور لهستان کار پس از تحصیل در لهستان برای دانشجویان امکان دریافت کارت آبی این کشور را به وجود می ­آورد. این کارت در حقیقت مجوز انجام کار و اقامت فرد در این کشور می ­باشد.

فارغ التحصیلان با یافتن کار در لهستان ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده همانند سایر کشورهای می­ باشند. در لهستان افراد برای انجام کار بایستی با کارفرمای مربوطه قراردادی را منعقد نمایند. در ضمن این قرارداد بایستی در اداره کار محلی این کشور به ثبت برسد. قراردادهای کاری در لهستان به 3 دسته تقسیم می­ شوند. افراد برای انجام کار در این کشور بایستی یکی از این 3 نوع قرارداد کاری را امضاء نمایند:

  • قرارداد اشتغال استاندارد
  • قرارداد مربوط به کار
  • قرارداد برای کار خاص

شرایط دریافت کارت آبی کشور لهستان

تمام دانشجویان متخصص پس از این که تحصیلات خود را در لهستان به اتمام رساندند، می ­توانند به جستجوی کار در لهستان بپردازند. پس از یافتن شغل مورد نظر خود می ­توانند کارت آبی کشور لهستان را دریافت نمایند. این کارت آبی که در واقع نوعی اقامت فرد و مجوز کار برای فرد می ­باشد، در ابتدا به مدت 2 سال دارای اعتبار است. پس از آن شخص می­ تواند آن را به مدت 3 سال دیگر تمدید نماید.

افراد دارای کارت آبی لهستان می­ توانند به راحتی بدون اخذ ویزای دیگر کشورهای اروپایی و تنها با در دست داشتن کارت آبی خود به تمامی اتحادیه اروپا و شنگن مسافرت نمایند. یافتن کار در کشور لهستان پس از پایان تحصیلات قدری مشکل است. اما در صورتی که دانشجویان فارغ التحصیل از رشته های IT باشند و مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشند به راحتی می توانند در این کشور کار انجام دهند. با وجود این که میزان دستمزدها و حقوق در لهستان برای فارغ التحصیلان از این کشور رو به افزایش است. با این حال فارغ التحصیلان زیادی به دلیل بالا بودن حقوق در انگلستان به آن کشور مهاجرت می­ کنند. جهت مهاجرت به لهستان می توانید ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

 جستجوی کار پس از تحصیل در لهستان

افراد از راه های مختلفی برای جستجوی کار می ­توانند اقدام نمایند. در لهستان آژانس های کاریابی بسیاری وجود دارد. همچنین افراد با مراجعه به روزنامه های محلی این کشور نیز می ­توانند لیست مشاغل مورد نیاز کارفرمایان را مشاهده و در صورت برخورداری از شرایط آن برای مصاحبه درخواست نمایند. همچنین در این کشور پورتال های جستجوی کار فراوانی وجود دارد که امکان بارگذاری رزومه های تحصیلی و کاری افراد در آنها وجود دارد.

از جمله پورتال های کاریابی مهم در لهستان عبارتند از:

  • http://www.praca.interia.pl
  • www.jobpilot.pl
  • www.szybkopraca.pl
  • www.kariera.pl

دانشجویان برای تبدیل ویزای تحصیلی لهستان به سایر ویزاهای لهستان برای انجام کار بایستی به مدت 2 ماه زمان بگذرانند. اما پس از مدت یک ماه کارت اقامت دائم این کشور برای فرد صادر می­ گردد. در ضمن دانشجویان برای تبدیل و یا تمدید اقامت تحصیلی خود بایستی ابتدا فرمی مبنی بر درخواست تمدید و یا تبدیل اقامت خود را تکمیل نمایند. پس آن درخواست خود را باید به اداره مهاجرت این کشور تحویل نماید. در صورتی که اداره مهاجرت با درخواست برخی از فارغ التحصیلان این کشور موافقت ننماید، این دسته افراد می ­توانند با مراجعه به دفتر رئیس مهاجرت در لهستان درخواست تجدیدنظر به درخواست خود را بنماید.

 جستجوی کار پس از تحصیل در لهستان

اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق ازدواج

همچنین دانشجویان می­ توانند پس انجام کار اقامت دائم لهستان را اخذ نمایند. ناگفته نماند دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به طرق مختلف از جمله اقامت از طریق کار، اقامت از طریق سرمایه گذاری، اقامت از طریق ازدواج، اقامت از طریق تولد فرزند می ­توانند اقامت دائم کشور لهستان را دریافت کنند. دانشجویان پس از پایان تحصیلات برای انجام کار نیازی به اخذ مجوز کار لهستان ندارند. تنها بایستی اقامت خود را از نوع تحصیلی به دیگر ویزاها تبدیل وضعیت نمایند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در صورتی که بیشتر از 2 الی 3 سال در لهستان زندگی کنند و مخارج زندگی خود را بدون کمک از دولت تأمین نمایند امکان دریافت اقامت دائم لهستان را خواهند داشت.

مدارک لازم جهت اقامت از طریق ازدواج در لهستان

یکی از دیگر از راه هایی که افراد پس از تحصیل در لهستان می­ توانند اقامت این کشور را کسب نمایند، ازدواج در این کشور است. افرادی که با اتباع لهستانی ازدواج نمایند، بلافاصله می­ توانند جهت اخذ اقامت دائم لهستان اقدام نمایند. اما طبق قوانین مدنی در صورتی که شهروند ایرانی با یکی از اتباع لهستانی ازدواج نمایند، باید ثبت ازدواج آنها در سفارت کشور ایران در لهستان به ثبت برسد. مدارکی که افراد باید به اداره مربوطه برای اخذ اقامت از طریق ازدواج ارائه نمایند عبارتند از:

  • تکمیل فرم مخصوص جهت اقامت پس از تحصیل در لهستان
  • ارائه کپی از گواهی ازدواج
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک هویتی فرد و همسر
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر فرد
  • ارائه تمامی اسناد و مدارک اقامت بدون وقفه در لهستان
  • در نهایت فرد بایستی آدرس محل سکونت خود را به این اداره ثبت نماید.

افراد با سوالات زیادی در زمینه کار پس از تحصیل در لهستان روبه رو می ­شوند از جمله:

  • با چه مقدار سرمایه می­ توان به سرمایه گذاری در لهستان پرداخت؟
  • آیا با انجام کار پس از تحصیل در لهستان از حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهم شد؟
  • آیا پس از اتمام تحصیلات در لهستان می ­توان برای سایر اعضای خانواده نیز اقامت دائم اخذ نمود؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقه مند به پاسخگویی عزیزان در زمینه کار پس از تحصیل در لهستان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *