مهاجرت کاری اندونزی

کار در اندونزی برای پناهندگان

کار در اندونزی برای پناهندگان

پناهندگی از سایر طرق غیر قانونی اخذ اقامت در کشور اندونزی است. در این مقاله موضوع کار در اندونزی برای پناهندگان را بررسی می کنیم. روش پناهندگی ریسک بسیار بالایی دارد، متقاضیانی که از طریق این روش وارد کشور مورد نظر می شوند انتظاراتی مانند زندگی ایده آل، کار مناسب و اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند. برای پاسخ به ابهاماتی که از طریق پناهندگی در این کشور به ذهن متقاضیان خطور می کند ، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. در صورت نیاز با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید.

در این مقاله به این سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • آیا پناهندگان اجازه کار در این کشور را دارند؟
  • سالیانه چه تعداد پناهنده به این کشور مهاجرت می کند؟
  • آیا سیستم پذیرش پناهندگی در این کشور راحت است؟

مجوز کار در اندونزی برای پناهندگان

بسیاری از افراد به دلیل جنگ، شرایط نامساعد اقتصادی و عدم امنیت در کشور خود به مهاجرت از طریق پناهندگی روی می آورند. بسیاری از مهاجرین به این کشور از کشورهای عراق، یمن، سوریه و افغانستان می باشند. تا به امروز حدود 13500 پناهجو وارد خاک این کشور شده اند. پناهجویانی که به این کشور مهاجرت می کنند، بدون هیچ وابستگی به این کشور وارد می شوند. بسیاری از متقاضیان در کمپ ها زندگی می کنند و امکان اجازه کار را ندارد. بسیاری از متقاضیان به این کشور با امید کسب اقامت استرالیا و آمریکا مهاجرت می کنند.

بسیاری از این افراد پول و منابع اصلی زندگی خود را دست دادند تا بتوانند از طریق پناهندگی در این کشور به هدف خود برسند. اما شرایط دشواری بر زندگی پناهجویان حکم فرما می باشد. شرایطی از قبیل زندگی بدون پول، بدون اجازه کار قانونی و از همه مهم تر از حق شهروندی و برخورداری از خدمات رفاهی و درمانی بی نصیب می باشند. این کشور قانون پناهندگی را به سختی و در مواردی بسیار خاص می پذیرد. به طور کلی طبق آمار به دست آمده کشور مالتا و یونان بیشتر از سایر کشورها شاهد مهاجرین پناهنده بوده اند.

در این بخش عوامل که باعث پناهندگی می شود را بیان می کنیم:

عوامل پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهندگی به اندونزی

هر یک از پناهجویان به علت های خاص خود این گزینه را برگزیده اند. بسیاری از افراد به علت بیکاری، جنگ، ترس نرسیدن به مقصد مورد نظر از طریق راه قانونی، شرایط نا امن کشور خود به این کشور مهاجرت می کنند. شخصی که با درخواست رسمی حق اقامت این کشور را انتخاب می کند و تا زمانی که وضعیت ثابتی در این کشور پیدا نکند، این در خواست شامل حال متقاضی می ماند. به این ترتیب مقامات مربوطه تعیین می کنند که آیا هویت پناهنده به رسمیت شناخته شود و یا در غیر این صورت حق پناهندگی متقاضی در این کشور رد خواهد شد و به کشور خود باز می گردد و حتی ممکن است، رد شدن این درخواست موجب اخراج شدن متقاضی از این کشور شود.

در این بخش جدولی از آمار پناهندگی متقاضیان در سال 2015 میلادی را شرح می دهیم:

پناهندگان در کشورهای مختلفجمعیت
اروپا و شمال آسیا1299 میلیون
جنوب صحرای آفریقا1293 میلیون
ایالات متحده آمریکا350697 هزار
آفریقای شمالی و شرقی142371 هزار
آسیا و اقیانوسیه134613 هزار

سازمان کمیسیون پناهندگان سازمان ملل اندونزی

در سال 2016 میلادی رئیس جمهور این کشور آیین نامه ای در باب موضوع پناهندگی امضا کرد. در این آیین نامه فرآیندهای متفاوتی در جهت تشخیص افراد پناهنده، حفظ و حمایت از این افراد تنظیم شده است. پیش بینی می شود که این آیین نامه در آینده به کار آید و به این ترتیب روابط بین دولت این کشور و سازمان کمیسیون پناهندگان افزایش می یابد. شمار تعداد پناهندگان در این کشور در اواخر سال های 2000، 2001، 2002 میلادی بسیار بیشتر بود. در سال 2003 تا 2008 میلادی این تعداد کاهش یافت و به کم ترین تعداد رسید. اما پس از مدتی از سال 2009 میلادی بار دیگر به نقطه اوج خود رسید.

فعالیت های محافظتی این سازمان از افراد پناهجو به گونه ای است که از اجبار بازگشت این افراد به محل زندگی که احتمال خطر و عدم امنیت در آنها باشد جلوگیری می شود. سازمان کمیسیون پناهندگان در جهت امور ثبت اسناد افراد پناهنده، روند تایید هویت را به منظور ثبت در این سازمان بر عهده می گیرد. در مرحله بعد به پناهنده این کشور این امکان را می دهند که، تصمیم نهایی خود در جهت انتخاب ادامه راه در این کشور را بیان کنند که، مایل به ادامه حمایت تحت الشعاع سازمان کمیسیون پناهندگی هستند یا خیر.

استخدام و کار در اندونزی برای پناهندگان

استخدام و کار در اندونزی برای پناهندگان

به گفته توماس وارگاس، نماینده کمیسیون پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در مذاکرات اخیر خود با اعضای دولت این کشور اعلام کرده است که امکان اجازه کار موقت برای پناهجویان فراهم خواهد شد. در حال حاضر به علت محدودیت محل زندگی و کمبود بودجه این فرصت مناسب برای پناهجویان این کشور فراهم شده است. در سال 2016 میلادی به علت بیکاری در میان پناهندگان بسیاری از افراد به جرم های مختلفی مانند قاچاق، آدم ربایی، دزدی و جرایم فدرالی روی می آورند. در صورتی که پناهندگان اجازه کار در این کشور را بتوانند کسب کنند ، امید به ادامه زندگی بهتری خواهند داشت. به این ترتیب میزان جرم و جنایت از طریق این روند مهاجرتی کاهش پیدا می کند.

در سال های اخیر متاسفانه بسیاری از افراد به اشتباه مسیر پناهندگی را بدون مشاوره صحیح انتخاب می کنند. تعدادی از کشورها پذیرای مهاجرین از طریق پناهندگی می باشند، اما شرایط اخذ اقامت و تابعیت بسیار دشوار می شود و در بسیاری از موارد نتیجه منفی شامل حال متقاضی می شود. در این مقاله کار در اندونزی برای پناهندگان مورد بررسی قرار گرفت. جهت کسب اطلاعات صحیح در باب مهاجرت به این کشور می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. همین طور می توانید از سایر مقالات در ارتباط با مهاجرت به کشورهای دیگر مانند مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما از اطلاعات بیشتر بهره مند شوید. جهت مشاوره تلفنی و حضوری با مشاورین مجرب ما می توانید تعیین وقت فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *