مهاجرت تحصیلی سنگاپور

کار دانشجویی در سنگاپور

کار دانشجویی در سنگاپور

دانشجویان بین المللی می توانند با کار دانشجویی در سنگاپور بخش زیادی از هزینه ها را از قبیل تحصیل و زندگی در این کشور پوشش دهند. دانشگاه های سنگاپور با ابزارهای تدریس مدرن، فناوری و امکانات تحقیقاتی، از سطح کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. اهداف این دانشگاه ها پرورش خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی دانشجوهای خود است. همچنین برخی از دانشجویان ترجیح می دهند تجربه کاری، مربوط به رشته تحصیلی خود را به دست آورند که چنین تجربه ای می تواند مسیر ورود به بازار کار را در آینده برای آن ها هموار تر کند.

برای کار دانشجویی در سنگاپور طبیعتاً اخذ ویزای تحصیلی لازم است؛ بنابراین ابتدا دانشجو باید درخواست خود را برای دانشگاه های مورد نظر در رشته خاص خود ارسال نماید، در صورت پذیرش دانشجو، نامه تاییدیه یا IPA صادر خواهد شد. طی 2 هفته از دریافت پذیرش فرد باید به اداره مهاجرت و بازرسی (ICA) برای دریافت ویزای دانشجویی مراجعه کند و مدارک لازم را ارائه دهد. هر ساله بیش از 86000 دانشجو بین المللی برای تحصیل در این کشور اقدام می نمایند. 2 دانشگاه از دانشگاه های سنگاپور در لیست 50 دانشگاه برتر جهانی قرار دارند.

نمودار زیر به مقایسه رنک جهانی 5 دانشگاه برتر قاره آسیا پرداخته است:

هزینه تحصیل و زندگی در سنگاپور

با توجه به اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی در سنگاپور هزینه زندگی و تحصیل در این کشور به نسبت قاره آسیا بالا می باشد. با این حال، این کشور هنوز هم یک گزینه نسبتاً ارزان قیمت در هنگام مقایسه با شهریه های دانشگاه های بین المللی نظیر ایالات متحده و بریتانیا است. به طور میانگین هزینه شهریه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سنگاپور 14400$ (دلار آمریکا) می باشد؛ که این مبلغ بسته به رشته و دانشگاه متغیر است. از طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور به طور میانگین حدود 8000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد؛. بنابراین برای پوشش هزینه شهریه و زندگی دانشجویی در صورت عدم تمکن کافی دانشجو برای زندگی و تحصیل در این کشور، متقاضی یا باید برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نماید و یا به دریافت ویزای 6 ماهه کاری دانشجویی و کار پاره وقت در سنگاپور فکر کند.

کار دانشجویی بدون مجوز کاری در سنگاپور

طبق قانون وزارت نیروی انسانی سنگاپور (MOB)، دانشجویان بین المللی با داشتن ویزای دانشجویی معتبر و صادر شده توسط اداره مهاجرت (ICA) در این کشور می توانند، بدون اخذ مجوز کاری به مدت 16 ساعت در هفته، به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در تعطیلات مشغول به کار باشند. بهترین مشاغل پاره برای دانشجویان مشاغلی نظیر تدریس زبان انگلیسی، راه اندازی وب‌سایت، ارائه خدمات به مشتریان و یا اشتغال در اپ هایی نظیر Uber یا Mass Vehicle Ledger سنگاپور می باشد

کار دانشجویی با مجوز کاری در سنگاپور

به طور کلی اجازه کار ضمن تحصیل در سنگاپور طولانی مدت و بیش از 16 ساعت در هفته با ویزای دانشجویی امکان پذیر نیست. مگر اینکه دانشجوی خارجی موفق به اخذ ویزای Training Work Permit شوند. دانشجویان خارجی که مایل به گذراندن دوره کارآموزی در سنگاپور هستند، باید قبل از شروع برنامه درسی خود، برای دریافت ویزای Training Work Permit در زمینه تحصیلی مورد نظر اقدام نمایند. جدول زیر به ارائه اطلاعات در این زمینه می پردازد:

افراد واجد شرایطدرخواست مجوزمدت زمان اعتبارقابلیت تمدید
کارمندان نیمه ماهر یا غیر ماهر از شرکت های مرتبط خارج از کشور برای آموزشدرخواست برای این نوع مجوز از سوی کارفرما صورت می گیرد.6 ماهکارمندان خارجی شرکت ‌های مرتبط نمی توانند تا 6 ماه پس از آخرین مجوز Training Work Permit خود اقدام به درخواست این ویزا نمایند.
دانشجویان خارجی که در مؤسسات آموزشی معتبر سنگاپور تحصیل می کنند. این آموزش باید بخشی از الزامات دوره آن‌ ها باشد.درخواست برای این نوع مجوز از سوی کارفرما صورت می گیرد.6 ماهاین ویزا برای دانشجویان قابل تمدید نمی باشد.

مدارک لازم برای مجوز کار دانشجویی در سنگاپور

مدارک لازم برای مجوز کار دانشجویی در سنگاپور

برای از درخواست دانشجو برای این نوع ویزای کاری پرداخت 35$ (دلار آمریکا) ضروری می باشد. مدت زمان پردازش این ویزا حدود 1 هفته است. مدارک لازم برای دریافت این ویزای کاری دانشجویی عبارت اند از:

  • کپی پاسپورت دانشجو
  • کپی ویزای تحصیلی دانشجو
  • نامه کارفرما که حاوی اهداف آموزشی و جزئیات در رابطه با برنامه درسی دانشجو (دپارتمان، مدت زمان، وظایف دانشجو) باشد.
  • نامه از طرف دانشگاه که شامل اطلاعاتی در زمینه تحصیلی، طول مدت دوره تحصیلی، زمان فارغ التحصیلی است، زمان کارآموزی و ارائه گواهی ای که اثبات کند این دوره کارآموزی بخشی از واحدهای درسی دانشجو است.

لازم به ذکر است که دانشجو باید در یکی از دانشگاه مورد تایید و ثبت شده توسط وزارت نیروی انسانی سنگاپور مشغول به تحصیل باشد و از طریق برنامه تبادل دانشجو مشغول به تحصیل نباشد. لیست برخی از این مؤسسات به صورت زیر می باشد:

  • National University of Singapore (NUS) (دانشگاه ملی سنگاپور)
  • Nanyang Technological University (NTU) (دانشگاه صنعتی نانیانگ)
  • Singapore Management University (دانشگاه مدیریت سنگاپور)
  • INSEAD, Singapore
  • SIM University
  • Temasek Polytechnic (دانشگاه پلی تکنیک (Temasek))
  • United World College of South East Asia
  • The University of Chicago Booth School of Business

تحصیل رایگان در سنگاپور

با وجود هزینه های بالا در سنگاپور امکان تحصیل رایگان وجود دارد. برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشجویان داخلی و بین المللی می توانند، درخواست کمک هزینه تحصیلی خود را به وزارت آموزش و پرورش سنگاپور ارسال نمایند و به آن سازمان مراجعه کنند. این بورسیه تا حدودی هزینه های شهریه دانشگاه را پوشش می دهد. در ازای دریافت این کمک هزینه، دانشجویان بین المللی باید متعهد شوند که حداقل 3 سال پس از اتمام دوره تحصیل در یک شرکت ثبت شده در سنگاپور مشغول به کار شوند. البته مدت زمان این تعهد کاری برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی (5 یا 6 سال) است.

مهاجرت تحصیلی به سنگاپور

3 دانشگاه برتر این کشور National University of Singapore (دانشگاه ملی سنگاپور)، Nanyang Technological University (دانشگاه صنعتی نانیانگ) و Singapore Management University (دانشگاه مدیریت سنگاپور) هستند. که دو دانشگاه اول در رتبه 11 و 13 جهان قرار دارند. بنابراین سیستم آموزشی این کشور بسیار پیشرفته می باشد. علاوه بر آن نرخ بیکاری بسیار پایین، سنگاپور (2.9% در سال 2020) به نسبت سایر کشورها نظیر چین، فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیلشان قرار می دهد؛ اما به طور کلی باید گفت که هزینه تحصیل در این کشور بالا است و امکان کار دانشجویی همانند سایر کشورهای دیگر (20 ساعت) در هفته وجود ندارد. دانشجویان تنها می تواند با گذراندن دوره 6 ماهه کارآموزی خود مبلغی دریافت کند. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از تصمیم به مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *