مهاجرت تحصیلی پرتغال

کار بعد از تحصیل در پرتغال

کار بعد از تحصیل در پرتغال

تحصیل یکی از راه های پرطرفدار برای اخذ اقامت پرتغال است و طبیعتا کار بعد از تحصیل در پرتغال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کار بعد از تحصیل در پرتغال متقاضی را قادر به اخذ اقامت دائم این کشور می نماید. در این مقاله به کار بعد از تحصیل در پرتغال به عنوان یکی از راه های اخذ اقامت دائم پرداخته شده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، می توانید پاسخ سوالات زیر را بیابید:

  • اقامت پس از تحصیل در کشور پرتغال چگونه است؟
  • شرایط اخذ اقامت پرتغال چیست؟
  • چرا کار بعد از تحصیل در پرتغال بهترین راه اخذ اقامت دائم می باشد؟
  • کار بعد از تحصیل در پرتغال چگونه است؟
  • شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان چگونه است؟

اخذ اقامت کشور پرتغال

برای اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل داشتن مدرک مستر و دکترا الزامی است. همچنین در کنار این 2 پیدا کردن کار بسیار ضروری می باشد. بعد از یافتن کار و اشتغال به مدت 5 سال می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام نمود. در زمان تحصیل اقامت دائم به دانشجو داده نمی شود از این رو اشتغال در این کشور بهترین راه برای اخذ اقامت دائم می باشد. اخذ اقامت دائم از طریق کار بعد از تحصیل در پرتغال به مراتب راحت تر از متقاضیان کار بین المللی است.

انواع روش های اقامت در پرتغال ذیلا بررسی شده است:

  • اخذ اقامت از طریق کار
  • اخذ اقامت از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت از طریق تولد

از عوامل مهم و شایان بررسی برای اقامت در پرتغال، نرخ بیکاری و نرخ تورم در این کشور می باشد. بررسی ابن عوامل متقاضیان را به مهاجرتی آگاهانه هدایت کرده و موجب افزایش شانس موفقیت آنها خواهد شد.

نرخ تورم در پرتغال ذیلا بررسی شده است:

نرخ تورم در پرتغال

شرایط اخذ اقامت کاری پرتغال برای مهاجران غیر اروپایی

داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای پرتغالی الزامی است. داشتن تخصص و مهارتی که در این کشور نادر است، می تواند کمک شایانی به متقاضیان کند. از این رو توصیه می شود متقاضیان کار بعد از تحصیل در پرتغال، رشته تحصیلی مورد نظر خود را متناسب با این تخصص ها انتخاب نمایند. کار فرمایان نیز در صورتی می توانند نیروی خارج از اتحادیه اروپارا استخدام نمایند که نیروی واجد شرایط آنها در اتحادیه اروپا موجود نباشد.

نکته ای که درباره شرایط ذکر شده وجود دارد. قبل از استخدام نیروی کار بین المللی غیر اروپایی کارفرما 3 ماه در آگهی نیاز خود را اعلام می نماید. اگر فرد مناسب در اتحادیه اروپا پیدا نشود کارفرما می تواند مجوز نیور تخصصی بین المللی را دریافت نماید. نکته دیگر این است که حقوق پیشنهادی از جانب کارفرما نباید کمتر از حداقل سطح دستمرد در پرتغال باشد. متوسط سطح حقوق در این کشور پایین و ماهانه حدود 1000€ الی 1500€ (یورو) می باشد. در قرارداد باید شرح وظایف و مسئولیت های فرد ذکر شده باشد. همچنین فعالیت در شغلی که برای آن اقامت اخذ شده الزامی می باشد. بنابراین اگر کارفرما یا کار فرد تغییر نماید فرد باید مجددا از اداره مهاجرت اقامت آن کار را اخد نماید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیلی

تحصیل در پرتغال با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی هزینه گوناگونی دارد. شهریه دانشگاه های دولتی سالانه تقریبا 1500€ (یورو) و دانشگاه خصوصی سالانه 3500€ الی 50000€ (یورو) می باشد. برای هزینه های زندگی یک دانشجو ماهانه مبلغ 600€ الی 700€ (یورو) احتیاج دارد. مقاطع تحصیلی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

اقامت در پرتغال از طریق تحصیل در این کشور، به عنوان یکی از روش های مطلوب شناخته می شود. اما این روش نیازمند زمان زیادی است. از این رو متقاضیانی که خواهان اقامت دائم در این کشور هستند و قصد تحصیل در پرتغال را دارند، می توانند در این کشور به تحصیل و کار پس از آن بپردازند. کار پس از تحصیل در پرتغال می تواند زمینه اقامت دائم متقاضیان در این کشور را فراهم نماید.

شرح دوره های تحصیلی در پرتغال

شرح دوره های تحصیلی در این کشور بدین قرار است:

کارشناسیشرحکارشناسی ارشدشرحدکتریشرح
طول دوره3 الی 4 سالطول دوره2 سالطول دوره3 الی 5 سال
زبان تحصیلعمدتا پرتغالیزبان تحصیلپرتغالی و انگلیسیزبان تحصیلپرتغالی و انگلیسی
مجوز کار حین تحصیل10 ساعت در هفتهمجوز کار حین تحصیل20 ساعت در هفتهمجوز کار حین تحصیل30 ساعت در هفته

بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی قادر به اقامت در پرتغال به مدت یک سال می باشند. علت این مدت اقامت پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی در این کشور می باشد. اگر موفق به یافتن کار شوند بعد از 5 سال اشتغال می توانند اقامت دائم این کشور را اخد نمایند. برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه کاریابی می توانید به مقاله موسسات کاریابی معتبر در کشور پرتغال مراجعه نمایید.

کار بعد از تحصیل در پرتغال از طریق سرمایه گذاری

کار بعد از تحصیل در پرتغال از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در پرتغال از طرق مختلف امکان پذیر می باشد. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری به عنوان ویزای طلایی معرفی می شود.

انواع سرمایه گذاری در کشور پرتغال:

  • سرمایه گذاری حداقل 500000€ (یورو) در خرید املاک
  • سرمایه گذاری 350000€ (یورو) (جایگزین خرید ملک)
  • ثبت شرکت در پرتغال

انواع شرکت های قابل ثبت در پرتغال:

  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های دولتی
  • شرکت های مشارکت محدود

برای آگاهی بیشتر در این مورد مقاله ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی پرتغال را مطالعه نمایید.

کار بعد از تحصیل در پرتغال جهت اخذ شهروندی

سالانه صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان جهت اخذ شهروندی به دنبال کار بعد از تحصیل در پرتغال هستند. زیرا بهترین راه برای دریافت مجوز شهروندی پرتغال، کار بعد از تحصیل در این کشور است. به طور کلی، دانشجویان خارجی می توانند پس از 6 سال اقامت تحصیلی در این کشور ، با کار در این کشور برای شهروندی کامل پرتغال درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که افرادی که به دنبال کار بعد از تحصیل در پرتغال و اخذ شهروندی در این کشور هستند، باید دانش کافی از زبان پرتغالی داشته باشند. متقاضیان اخذ شهروندی پرتغال می توانند با مدرک معتبر زبان یا آزمون دانش زبان خود را اثبات کنند.

در نمودار زیر می توانید روند رو به رشد تقاضای کار بعد از تحصیل در پرتغال را جهت اخذ شهروندی، طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

رشد تقاضای کار بعد از تحصیل در پرتغالبه این نکته مهم نیز توجه فرمایید که برای درخواست کار بعد از تحصیل در پرتغال، متقاضیان نباید هیچ گونه محدودیت کیفری که مجازات آن 3 سال یا بیشتر باشد را نداشته باشند. به طور کلی پرتغال اجازه شهروندی از طریق کار بعد از تحصیل در این کشرو را می دهد با این حال باید ابتدا با کشور خود مشورت کنید که آیا این کشور نیز مجوز شهروندی را می دهد. علاوه بر این دریافت شهروندی پرتغال امکان دسترسی به آموزش و مزایای تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگی را فراهم می کند. از سوی دیگر دانشجویان با کار بعد از تحصیل در پرتغال می توانند تابعیت اتحادیه اروپا را نیز به دست بیاورند. به این معنی که می توانید آزادانه در کشورهای اتحادیه اروپا برای زندگی، کار یا حتی بازنشستگی سفر کنید.

بررسی کار بعد از تحصیل در پرتغال

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از انقضای ویزای دانشجویی خود، در این کشور بمانند، باید برای تمدید اقامت خود پیشنهادی مناسب برای استخدام داشته باشند. مجوز دانشجویی شما باید قبل از انقضاء به مجوز اقامت دیگری تغییر یابد. اگر بیش از 30 روز پس از مدت زمان مجاز اقامت ارائه شده باشد، به درخواست ها اعطاء نمی شود. مجوز دانشجویی باید به اجازه اقامت براساس شغل شما تغییر یابد که معمولا برای یک سال معتبر است و می تواند برای 2 سال دیگر 2 بار و در مجموع 5 سال تمدید شود.

این کشور، به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، قبل از ارائه موقعیت شغلی به اتباع غیر اتحادیه اروپا، ابتدا باید اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا را در نظر بگیرد. با توجه به نرخ بالای بیکاری، دولت این کشور سهمیه سالانه فرصت های شغلی را برای اتباع غیر اتحادیه اروپا تعیین کرده است. اگر کارفرمایان بخواهند یا نیاز به تمدید پیشنهادهای شغلی خود به اتباع کشورهای ثالث داشته باشند، شغل باید به مدت 30 روز آگهی شود، کارفرمایان می توانند برای ارزیابی پیشنهاد شغلی در موسسه اشتغال و آموزش حرفه ای (IEFP) درخواست دهند.

کار بعد از تحصیل در پرتغال بهترین گزینه برای اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. راه های دیگری برای اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد که در این مقاله به آنها نیز اشاره شد. برای اخذ اقامت دائم از این طریق می توانید از راهنمایی های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

سوالات پرتکرار در خصوص کار بعد از تحصیل در پرتغال

با توجه به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط کار بعد از تحصیل در پرتغال، تصمیم گرفیت تا در این بخش از مقاله به برخی از این سوالات پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشد:

  • آیا کار بعد از تحصیل در پرتغال برای اتباع ایرانی مناسب است؟ کار بعد از تحصیل در پرتغال به دلیل بالا بودن دستمزد کار در این کشور، به ویژه به دلیل اینکه حقوق اتباع خارجی در این کشور به € (یورو) پرداخت می شود، بهترین انتخاب برای اتباع ایرانی خواهد بود.
  • شرایط پذیرش برای کار بعد از تحصیل در پرتغال چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن و صنعتی در اروپا، شرایط پذیرش اتباع خارجی برای کار بعد از تحصیل در پرتغال بسیار ساده است. زیرا از سختگیری های اداری در این حوزه خبری نیست.
5/5 - (12 امتیاز)

9 دیدگاه برای “کار بعد از تحصیل در پرتغال

  1. Arezoo گفت:

    نحوه کاریابی برای کار بعداز تحصیل در پرتغال به چه صورت می باشد؟؟
    یعنی کاریابی از این طریق مشابه اخذ ویزای کاری این کشور می باشد؟؟؟
    تشکر از مقاله خوبتون.

  2. مهراد گفت:

    آیای میشه برای تحصیل رفت و بعد از اینکه کار پیدا کردیم خانواده هم بیان پیشمون؟ چون ظاهرا با ویزای تحصیلی امکان بردن خانواده تو اکثر کشورهای اروپایی نیست

  3. amir abbas گفت:

    بابت مطلب به روز تون تشکر میکنم میخواستم بگم شرایط کار بعد از تحصیل در پرتغال واقعا خوبه اگه امکانش هست در مورد سایر کشورهای اروپایی که دارای این شرایط هم هستند مطلب ذارید

  4. لیدا بهرامی گفت:

    سلام خییلی ممنون بابت اطلاعاتتون

    من با مدرک فوق دیپلم می تونم اقدام کنم برای کار در این کشور؟

  5. ناصر زارعی گفت:

    با سلام
    ممنونم از اطلاعاتتون
    من سوالی دارم آیا بعد از تحصیل برای اعضای خونواده میتوان درخواست الحاق داد و آیا اونها هم باید به زبان پرتقالی تسلط یا آشنایی داشته باشن ؟

  6. مینا فیضی گفت:

    سلام، برای رشته معماری شرایط کار در پرتغال چطوره؟

  7. فهیمه راد گفت:

    آیا با لیسانس بیولوژی امکان کار در پرتغال هست؟

  8. حمیدرضا لطفی گفت:

    معلومه که پس از تحصیل کاری نیست
    کشورهای دیگه بهترن

  9. v!da گفت:

    با سلام و تشکر،ایا در زمان کار بعد از تحصیل در پرتغال٫امکان حضور خانواده ها در آنجا وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *