ویزای مسافرتی سوئیس

ویزای شنگن سوئیس

ویزای شنگن سوئیس

افراد از طرق مختلفی برای دریافت ویزای سوئیس­ استفاده می کنند. ویزای شنگن سوئیس یکی از این راه های مهاجرتی به صورت کوتاه مدت توریستی می ­باشد. افراد به طور معمول، برای اخذ ویزای سوئیس به همراه مدارک مورد نیاز به طور مستقیم به سفارت کشور سوئیس مراجعه می ­نمایند. نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام می­ نمایند. افرادی که قصد ورود به کشور سوئیس برای کمتر از 90 روز را دارند، می­ توانند از طریق مراجعه به نمایندگی و یا به صورت آنلاین ویزای این کشور را اخذ نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد در قالب مقاله زیر، شرایط اخذ ویزای شنگن سوئیس را برای علاقه مندان شرح دهد.

آشنایی با ویزای شنگن سوئیس

افراد با مراجعه به سفارت سایر کشورهای حوزه شنگن نیز می­ توانند ویزای کشور سوئیس را دریافت کنند. اخذ ویزا از این طریق به ویزای شنگن معروف است. همان طور که گفته شد اخذ ویزا از طریق موارد فوق برای اقامت های کوتاه مدت، نظیر ویزای توریستی و یا ویزای کاری صادر می ­گردد. در کنار تمامی موارد گفته شده کشور سوئیس امکانی را فراهم نموده که فرد بتواند بدون این که به سفارت این کشور مراجعه نماید ویزای خود را اخذ نماید.

در این صورت فرد ابتدا وقتی را با سفارت این کشور تنظیم نماید. در موعد مقرر تمامی مدارک را از طریق اینترنت به سفارت این کشور ارسال می­ کند. صدور ویزای این کشور به مدت 3 ماه طول خواهد کشید. از این رو افراد باید 3 ماه قبل از سفر به این کشور نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند. همچنین در برخی موارد افراد برای دریافت ویزا نیاز به دعوت نامه این کشور دارند.

انواع مختلف ویزا برای ورود به کشور سوئیس

کشور سوئیس پس از این که در سال 2008 وارد معاهده شنگن گردید و قوانین توافقات دوبلین را پذیرفت. تصمیم به صدور 3 نوع ویزا برای مهاجرین نمود:

  • ویزای شنگن
  • ویزای ملی
  • ویزای ترانزیت یا ویزای نوع A

هر یک از ویزاهای مذکور از شرایط و مدارک متفاوتی برخوردار می باشند. از این رو تعداد مهاجرینی که طی سال های اخیر به این کشور مهاجرت کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد مهاجرین کشور سوئیس

هزینه اخذ ویزای شنگن سوئیس

این نوع ویزا که ویزای نوع C نیز خوانده می ­شود، در واقع نوعی ویزای توریستی به حساب می­ آید، که برای اقامت های کوتاه مدت در سوئیس صادر می گردد. بیشتر افرادی که برای دیدار بستگان، درمان بیماری، مأموریت های اداری به این کشور مراجعه می­ نمایند، از این نوع ویزا استفاده می ­کنند. اعتبار این ویزا به مدت 90 روز است که افراد می­ توانند علاوه بر مسافرت به کشور سوئیس، به تمامی کشورهای حوزه شنگن نیز تردد نمایند. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

این ویزا می ­تواند به عنوان ویزای کاری کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت فرد بایستی دارای دعوتنامه کاری از سوی کارفرما در سوئیس باشد. هزینه ویزای شینگن به شرح زیر است:

مقاطع سنیهزینه ویزا به یورو
برای بزرگسالان€60
برای کودکان 6-12 ساله€35
برای کودکان زیر 6 سال

 ویزای ملی و ویزای ترانزیت سوئیس (ویزای نوع A)

این نوع ویزا که ویزای نوع D نیز گفته می­ شود، برای افرادی صادر می ­گردد که بیش از 90 روز قصد اقامت در سوئیس را دارند. این ویزا از طرف بخش مرکزی که اجازه صدور ویزاهای طولانی مدت را دارند صادر می ­گردد. این ویزا برای افرادی صادر می ­گردد که از طریق کشور سوئیس به سایر کشورها عزیمت می نماید. افراد دارای این ویزا تنها اجازه توقف در فرودگاه های این کشور را دارند. افراد برای دریافت هر 3 نوع ویزا می ­توانند با مراجعه به سفارت این کشور و یا به صورت آنلاین نسبت به اخذ آن ها اقدام نمایند. چنانچه پس از مهاجرت به این کشور جویای کار در این کشور شدید مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

شرایط ویزای شنگن سوئیس

متقاضیان ایرانی که قصد عزیمت به کشور سوئیس را دارند، طبق قوانین سوئیس، بایستی از طریق تماس تلفنی با سفارت این کشور وقتی را برای مصاحبه مقرر نمایند. دریافت ویزای شنگن این کشور به صورت آنلاین برای ایرانیان مقدور نمی ­باشد. افراد بایستی به صورت حضوری برای دریافت این نوع ویزا اقدام نمایند. از سال 2012 صدور ویزای شنگن با اطلاعات بایومتریک افراد انجام می گیرد.

بدین صورت که اطلاعت شخصی فرد، اعم از نام و نام خانوادگی، اثر انگشت و عکس به صورت دیجیتالی وارد سیستم ثبت اطلاعات این کشور می­ گردد. این اطلاعات دقیقاً به کشور سوئیس فرستاده می­ شود. فرد با ورود به این کشور شناسائی می گردد. افراد از این طریق به راحتی می ­توانند به مدت 5 سال به کشور سوئیس رفت و آمد نمایند. نیازی نیست هر بار اطلاعات خود را به سفارت این کشور ارائه نماید.

افراد زیر 12 سال و کسانی که مشکلات جسمی دارند، امکان دریافت اطلاعات بایومتریک برایشان مقدور نیست. برای همین سفارت این کشور اطلاعات این افراد را به صورت دستی دریافت و ثبت می ­نماید. افرادی که قصد دریافت ویزای شنگن را دارند بایستی خود برای ارائه مدراک و ثبت اطلاعات حضور پیدا نمایند. انجام کار توسط شخص ثالث امکان پذیر نیست. ناگفته نماند اعتبار ویزای شنگن این کشور به مدت 180 روز می ­باشد. اما فرد تنها 90 روز اجازه اقامت در کشور سوئیس و یا کشورهای عضو شنگن را دارد.

شرایط ویزای شنگن سوئیس

مدارک مورد نیاز برای اخذ روادید توریستی سوئیس

افراد بایستی تمامی مدارک خود را اعم از بیمه نامه و سایر مدارکی که مربوط به ورود به این کشور و هدف سفر فرد به این کشور می­ باشد را ارائه نماید. به طور کلی قوانین صدور ویزای سوئیس همواره در حال تغییر است. بهتر آن است که افراد قبل از مراجعه به سفارت این کشور نسبت به مدارک مورد نیاز آگاهی لازم را کسب نمایند.

افرادی که قصد دریافت ویزای شنگن را دارند، بایستی دارای دعوتنامه­ ای از این کشور باشند. حال اگر قصد فرد دیدار و ملاقات با بستگان باشد، بایستی دعوتنامه از سوی بستگان در این کشور باشد. همچنین اگر فرد به منظور انجام کار کوتاه مدت به این کشور سفر می­ نماید، باید دعوتنامه­ ای از سوی کارفرمای سوئیسی برای فرد ارسال گردیده باشد.

نامه ­موردنظر باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • باید به یکی از زبان های رسمی کشور سوئیس (آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی) نوشته شده باشد
  • همچنین دقت نمائید تمامی موارد در آن مکتوب گردیده باشد
  • مطالبی که در دعوتنامه درج شده است باید بیانگر ارتباط بین فرد با شخصی که دعوتنامه را ارسال نموده است باشد
  • تمامی مشخصات فردی که دعوتنامه را ارسال نموده و همچنین تابعیت شخص در نامه مشخص گردیده باشد
  • میزبان باید مکانی را که برای اسکان فرد در نظر گرفته است را در نامه نگاشته باشد
  • در صورتیکه هدف از ویزای شنگن کاری باشد، باید امضاء مدیر عامل شرکت در آن قید گردیده باشد
  • در نهایت تمامی مدارکی که باعث تقویت و تکمیل دعوتنامه می­ گردد را شامل شود

قواعد کلی دریافت روادید توریستی سوئیس

افراد برای دریافت ویزای شنگن بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • افرادی که خارج از این کشوراقامت دارند، می ­توانند ویزای شنگن را اخذ نمایند
  • در صورتی که هدف از اخذ ویزای شنگن، وارد شدن به کشوری به غیر از سوئیس است. تنها فرد قصد دارد مدت زمان بیشتری در این کشور باشد.
  • دریافت ویزای شنگن به صورت آنلاین، برای ایرانیان مقدور نیست
  • بایستی افراد به صورت حضوری مراجعه کنند
  • حداقل 45 روز قبل از سفر نسبت به اخذ آن اقدام نماید
  • فرد بایستی دارای پاسپورتی معتبر باشد که پس از ورود به کشور سوئیس حداقل 3 ماه دیگر اعتبار داشته باشد
  • تمامی مدارک توسط خود شخص به مسئولان ارائه داده ­شود

افرادی که قصد دریافت ویزای شنگن را دارند با سوالاتی از قبیل، موارد زیر درباره این کشور روبه رو می شوند:

  • آیا کسانی که با ویزای شنگن به این کشوروارد می ­شوند از حقوق شهروندی این کشور برخوردارند؟
  • آیا می­ توان پس از ورود به کشور سوئیس این ویزا را به سایر ویزاها تبدیل نمود؟
  • آیا ویزای شنگن قابلیت تمدید در خاک سوئیس را دارد؟

افراد با ارتباط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ­توانند پاسخ سوالات خود را جویا شوند. همنین پیشنهاد می شود به سایر مقالات ما از جمله مقاله ویزای تحصیلی بلژیک از طریق لینک مذکور مراجعه نمائید.

5/5 - (6 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای شنگن سوئیس

  1. عادل گفت:

    برای ویزای سوئیس کاری راحت تره اقدام کنیم یا تحصیلی؟

  2. ارشاد گفت:

    ویزای توریستی همین مدارکی که گفتید رو میخواد؟ میشه بدون سند ملکی هم اقدام کرد؟

  3. نادر ابراهیمی گفت:

    صدور ویزای شینگن اروپا چقدر زمان میبره؟

  4. Deniz گفت:

    آیا با ویزای شینگن میشه تابعیت سوئیس اخذ کرد؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *