مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند

ویزای بازنشستگی فنلاند

ویزای بازنشستگی فنلاند

یکی از روش های مهاجرت به فنلاند، ویزای بازنشستگی فنلاند بوده که به دلیل هزینه زندگی متوسط و خدمات رفاهی این کشور طرفدار بسیاری دارد. کسانی که نحوه بازنشستگی در این کشور را در نظر می گیرند، این یکی از بهترین کشورهای اروپا است که آن ها منتظر کاوش در آن می باشند. از سال 2020، این کشور برای سومین سال متوالی در راپور گزارش شادی جهانی Gallup قرار گرفت. این رتبه بندی دلیل خوبی دارد. این کشور که به سرزمین هزار دریاچه معروف است، زیبایی طبیعی دارد که در میان سایر کشورها خودنمایی می کند.

این کشور دارای یک اقتصاد و سیستم بهداشتی و درمانی قدرتمند برای ساکنان خود است، که حدود 3 چهارم آن ها می توانند انگلیسی صحبت کنند. اگر قصد دارید به این کشور بروید، اگر می خواهید بیش از 90 روز در این کشور بمانید، باید برای اولین اجازه اقامت اقدام کنید. اگر شما شهروند اتحادیه اروپا یا فرد معادل آن نیستید، قبل از ورود به این کشور، درخواست اولین اجازه اقامت باید در خارج از کشور ارسال شود. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به عزیزانی که قصد اخذ ویزای بازنشتگی دارند، کمک نماید.

اقامت و ویزای بازنشستگی فنلاند

یکی از اصلی ترین مواردی که باید در مورد اخذ ویزای بازنشستگی فنلاند بدانید، گرفتن اجازه اقامت است. روند کار کاملا ساده است. با این حال، این کار باید به صورت شخصی انجام شود. هیچ کس نمی تواند برای شخص دیگری درخواست کند. اجازه اقامت موقت و اجازه اقامت دائم (تمدید شده) 2 نوع وجود دارد. اقامت دائم را می توانید پس از اقامت در این کشور با اجازه اقامت دائم به مدت 4 سال یا بیشتر دریافت کنید.

شما باید از سفارت این کشور واقع در کشور خود یا سفارت یک کشور شنگن به نمایندگی از این کشور درخواست جواز را دریافت کنید. همچنین، می توانید با استفاده از خدمات آنلاین Enter Finland برای رزرو نوبت و شروع روند درخواست اقدام کنید. برای دریافت مجوز باید از قبل بررسی کنید. همچنین برای تبدیل شدن به یک شهروند این کشور، مانند تسلط به زبان ملی، باید شرایط خاصی را ثابت کنید.

مراقبت های بهداشتی و ویزای بازنشستگی فنلاند

سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور در پیشگیری از بیماری ها، بخشی از طریق آموزش موثر و تمرکز بر تغذیه، متمرکز است. قبل از اینکه مهاجری بتواند از مزایای مراقبت های بهداشتی این کشور استفاده کند، باید ثبت نام خود را در بیمه سلامت ملی (NHI) انجام دهد. بعد از اخذ ویزای بازنشستگی فنلاند و اقامت در این کشور، فقط پس از 4 ماه زندگی یا کار در فنلاند می توانید این کار را انجام دهید. پس از ثبت نام، کارت Kela دریافت خواهید کرد که می تواند به داروخانه ها و کلینیک ها آورده شود تا در ازای بازپرداخت فوری هرگونه پرداخت، به شما کمک کند.

با این حال، مبلغ بازپرداخت شده به صورت موردی تصمیم گیری می شود. که می تواند اهمیت بیمه درمانی خصوصی را برای برخی از افراد برجسته کند. هر شهرداری مسئول مراقبت های بهداشتی کسانی است که در محدوده خود زندگی می کنند. بنابراین، پزشکان مسئول تعداد خاصی از بیماران بوده و روابط درمانی طولانی تر ایجاد می کنند. نیازهای بیماران با سرعت بیشتری برطرف می شود و آن ها با پزشکی که می شناسند همکاری می کنند. با این حال، بیمارستان های دولتی می توانند به معنای زمان انتظار باشند. بنابراین، برخی از آن ها با مراقبت های بهداشتی خصوصی نیز همراه هستند.

مالیات بازنشستگان در فنلاند

تعهد شخص در پرداخت مالیات این کشور به وضعیت اقامت وی بستگی دارد. پس کسی که چه از طریق ویزای بازنشستگی فنلاند و جه از طرق مختلف 6 ماه اقامت فنلاند داشته باشد یا خانه دائمی در این کشور داشته باشد، به عنوان یک مقیم شناخته می شود. ساکنان این کشور نرخ مالیات بر درآمد مترقی را براساس کل درآمد قابل ارزیابی و شهرداری که در آن زندگی می کنند، پرداخت می کنند.

این مالیات برای درآمد جهانی یا پولی که هم در داخل و هم در خارج از کشور کسب می کنند اعمال می شود. برعکس، یک فرد غیر مقیم فقط از درآمد حاصل از منابع در این کشور مالیات دریافت می کند و نرخ مالیات 35% را پرداخت می کند. بسته به شرایط، یک فرد غیر مقیم می تواند در عوض درخواست پرداخت نرخ مالیات تدریجی کند. فنلاند کشوری نادر است که معاهدات مالیات مضاعف را با کشورهای خارجی دنبال می کند و به افرادی که دارای تابعیت مضاعف هستند کمک می کند.

هزینه زندگی در فنلاند

در حالی که هزینه زندگی در فنلاند 8.36% بیشتر از ایالات متحده است، اما نسبت به هزینه های ایالات متحده بیشتر نیست. اجاره در این کشور به طور متوسط ​​به طور متوسط ​​32.02% نسبت به ایالات متحده کمتر است. هزینه هایی که برای زندگی در این کشور باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • اجاره خانه
  • مواد غذایی
  • حمل و نقل

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور نشان داده شده است:

توزیع هزینه زندگی در فنلاند

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در یک شهر بسیار پرجمعیت مانند هلسینکی می تواند حدود 117177$ (دلار) ماهانه باشد. متناوبا، هزینه آپارتمان مشابه می تواند در حدود 92786$ (دلار) خارج از مرکز اصلی باشد. هرچه بیشتر به دنبال اجاره های خارج از مناطق شهری بگردید، قیمت آن ها کمتر می شود. در مقایسه با هزینه های زندگی در شهری مانند شهر نیویورک، اجاره ممکن است بیش از 265000$ (دلار) در مرکز شهر و 237500$ (دلار) در خارج از مرکز شهر هزینه داشته باشد.

در جدول زیر می توانید هزینه برخی اقلام ضروری را مشاهده نمایید:

پارامترهزینه به دلار
غذا$486
حمل و نقل89.2$
1 لیتر شیر1.25$
1 کیلو گرم مرغ12$
حداقل حقوق در این کشور1400$

اگر می خواهید ویزای بازنشستگی فنلاند را اخذ کنید یا سال ها را در آنجا سپری کنید، بهتر است خرید خانه را در نظر بگیرید. نرخ بهره وام مسکن در این کشور سال هاست که به طور مداوم کاهش یافته است. هلسینکی، پایتخت کشور، کمترین نرخ بهره وام در منطقه یورو را دارد. عزیزانی که قصد اخذ ویزای بازنشتگی دفنلاند را دارند، با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از مشاوران این موسسه اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *