مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند

خرید ملک در فنلاند

خرید ملک در فنلاند

برای خرید ملک در فنلاند سرمایه گذاران خارجی بایستی با تمامی شرایط، هزینه ها، مراحل و سایر موارد مرتبط طبق قوانین سال 2023 آشنایی داشته باشند. اگر به دنبال خرید خانه یا آپارتمان در کشور فنلاند هستید، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار همراه باشید، تا از تمامی موارد ذکر شده اطلاعات کافی کسب کنید. خرید ملک در فنلاند مزایای بی شماری به همراه دارد که تمامی متقاضیان و خریداران بین المللی می توانند از این مزایا بهره مند شوند زیرا خرید ملک در فنلاند با هیچگونه محدودیتی همراه نمی باشد. متقاضیان با مطالعه مقاله پیش رو می توانند اطلاعاتی جامع و کامل به دست آورند.

پایه های مهم اقتصادی فنلاند

در سال 2017، کل تولید صنعتی حدود 86.5 میلیارد یورو بوده که رشد 11% را نسبت به سال 2016 نشان می دهد. بزرگترین بخش صنعتی فنلاند صنایع فلزی بود که حدود 43% از کل تولید صنعتی را تشکیل می داد. بزرگترین بخش ها در صنایع فلزی شامل:

  • مهندسی مکانیک
  • الکترونیک
  • برق
  • فلزات
  • فناوری اطلاعات

صنایع شیمیایی و جنگلداری هر دو تقریباً 20% از کل تولید صنعتی فنلاند را به خود اختصاص داده اند. فنلاند دارای اقتصادی صادرات محور است و تغییرات در صادرات تأثیر عمیقی بر توسعه اقتصادی دارد. در نمودار زیر به میزان صادرات فنلاند به کشورهای خارجی اشاره شده است:

شرایط خرید ملک در فنلاند

برای خرید ملک در فنلاند متقاضیان و مهاجران باید شهری که قصد دارند در آن ملک خریداری کنند را از نظر بازار املاک و مستغلات، شرایط خرید و همچنین هزینه های خرید ملک بررسی کنند.

شرایط خرید ملک به شرح زیر است:

  • .به بررسی ملک های موجود و ارزیابی آنها بپردازند و با در نظر گرفتن سلیقه خود، ملک مورد علاقه خود را انتخاب کنند
  • .پس از انتخاب ملک، خریدار باید تمام مدارک مربوط به املاک را به عنوان مثال گواهی عنوان بررسی کند
  • .بعد از این که خریدار مشخص کرد که ملک به استانداردهای خود رسیده است، مذاکره آغاز می شود
  • .پس از آن، توافق مقدماتی لازم برای هر 2 طرف ترسیم می شود
  • .انتقال مالکیت املاک و مستغلات در کشور فنلاند نیز توسط دفتر اسناد رسمی تایید می شود
  • .در صورت وجود هویت خریدار و فروشنده یا نمایندگان آنها را تایید می کند
  • .هنگامی که خریدار عنوان ملالک ملک را دریافت کرده است، مسئولیت درخواست تایید حقوقی عنوان را دارد
  • .ادعای این عنوان به دادگاه منطقه ای در منطقه قضایی که املاک و مستغلات در آن قرار دارد ارائه می شود
  • .ادعای عنوان مالکیت باید ظرف 6 ماه پس از اتمام فروش ارائه شود
  • .هنگامی که عنوان مالکیت به خریدار ارائه شد، معامله به طور رسمی در انتهای آن انجام می شود
  • .به طور متوسط ​​32 روز طول می کشد تا هر 3 مرحله ای که برای ثبت ملک در فنلاند لازم است انجام شود

قیمت خرید ملک در فنلاند

بهبود شرایط اقتصادی در فنلاند و پایین بودن نرخ بهره همچنان به افزایش قیمت خانه در این کشور ادامه می دهد. بازار مسکن فنلاند در سال های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب و نرخ پایین بهره رونق گرفته است. با این حال، اولین علائم تغییر در کاهش تعداد شروع مسکن و مجوزهای ساختمانی که برای واحدهای جدید آپارتمان صادر شده است، آشکار است. پیش بینی می شود که رشد سرمایه گذاری مسکونی در آینده به میزان قابل توجهی کند خواهد شد، زیرا سرعت ساخت و سازهای جدید کاهش می یابد.

در نمودار زیر به صورت دقیق تر به این موضوع اشاره شده است:

شاخص خرید مسکن در فنلاند

البته به غیر از قیمت خرید ملک در کشور فنلاند، متقاضیانی باید موارد زیر را نیز برای انجام این کار در نظر داشته باشند:

  • محل مسکن
  • امکانات و تجهیزات مسکن
  • ایمنی مسکن
  • هزینه نقل و انتقالات و مالیات

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به فنلاند می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

خرید ملک در فنلاند با حق سکونت دائم

کشور فنلاند از سال 2000 به بعد اجازه خرید ملک را به مهاجرانی که به این کشور سفر می­ نمودند اعطاء نمود. از آن پس مهاجران در این کشور همانند شهروندان فنلاندی حق خرید ملک را دارند و همچنان این افراد بایستی همانند شهروندان فنلاند مالیات پرداخت نمایند.

خرید ملک در کشور فنلاند به این گونه است که:

  • افراد مبلغی را جهت خرید ملک به دولت می ­پردازند.
  • سپس باقیمانده هزینه خرید ملک به صورت ماهانه به دولت پرداخت می­ شود.
  • خرید ملک دائمی در این کشور به صورت مستقیم امکانپذیر نمی ­باشد.
  • دولت براساس نوبتی که افراد جهت خرید ملک اخذ می ­نمایند ملک را در اختیارشان قرار می­ دهد.
  • افراد با خرید مسکن به صورت دائمی می ­توانند در صورت تمایل پس از مدتی ملک خود را تعویض نمایند.
  • افراد در کشور فنلاند در صورت داشتن سرمایه اولیه قادر به خرید ملک شخصی خواهند بود.
  • از آنجایی که قیمت مسکن در کشور فنلاند بسیار بالا می ­باشد، این دولت به خریداران ملک وام بانکی اعطاء می­ نماید.

خرید ملک در فنلاند با مالکیت نیمه شخصی

کشور فنلاند در مقابل اعطای وام به افراد کمک بهره و ضمانت می ­گیرد. کمک بهره در این کشور توسط سیستم های جداگانه ای که دولت قرار داده است پرداخت می ­شود. به طور نمونه:

  • در این کشور سیستمی به نام ISP وجود دارد که به جوانانی که برای اولین بار قصد خرید مسکن را دارند کمک هزینه پرداخت می­ نماید.
  • نکته قابل توجه در این سیستم این است که افراد دارای محدودیت سنی بین یک الی 30 سال را دارند.
  • افرادی که در کشور فنلاند توانایی خرید خانه را ندارند می­ توانند از طریق خرید خانه به صورت نیمه شخصی اقدام نمایند
  • این نوع خرید خانه توسط شرکت های ساختمانی انجام می ­گیرد. به طوری که فرد مبلغی از قیمت خانه را به شرکت های ساختمانی­ می ­پردازد.
  • بیشترین سهم خانه مربوط به شرکت های ساختمانی است.
  • شرکت های ساختمانی خانه ها را در اختیار افراد به عنوان مستأجر قرار می ­دهد.
  • پس از آن که فرد تمامی مبلغ قیمت خانه را پرداخت نمود مالکیت به صورت کامل در اختیار فرد قرار می ­گیرد.

در نمودار زیر شاهد قیمت خرید ملک در فنلاند می باشید:

قیمت خرید ملک در فنلاند

انواع گزینه های خرید ملک در فنلاند

در سال 2000 دولت فنلاند قانونی را برای مهاجران خارجی تعیین کرد که بتوانند مانند شهروندان فنلاندی و افرادی که مقیم دائمی این کشور هستند بدون محدودیت اقدام به خرید ملک در فنلاند کنند. با این حال، اتباع خارجی از دستیابی به املاک در استان آلاند محدود شده اند. خارجی ها برای خرید املاک در این مجمع الجزایر باید از طریق شهروندان فنلاندی درخواست کنند. از کل جمعیت فنلاند که نزدیک به 5.5 میلیون نفر است و تقریبا 1.1 میلیون نفر در هلسینکی زندگی می کنند. متقاضیانی که قصد خرید ملک در فنلاند را دارند، در نظر داشته باشند که چند گزینه خرید متداول وجود دارد و حقوق و تعهدات افراد قبل و بعد از خرید با در هر یک از گزینه ها متفاوت است. در همه موارد افراد احتمالا به وام مسکن و خانه نیز احتیاج خواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاع از هزینه زندگی در فنلاند می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

انواع گزینه های خرید ملک و خانه در فنلاند عبارتند از:

خرید خانه و آپارتمان در فنلاند

اگر یک متقاضی در حال خرید یک آپارتمان باشد، در واقع می تواند شانس خرید سهام یک شرکت مسکن (شرکت مسکن یک نهاد حقوقی است که صاحب یک یا چند ساختمان مسکونی در فنلاند است) را داشته باشد. صاحبان آپارتمان سهامدارانی هستند که می توانند و در واقع باید در جلسات شرکت مسکن که برنامه های ساختمان سازی، نوسازی و مالی را تعیین می کند، شرکت کنند.

برای یک آپارتمان (یا مثال خرید سهام یک شرکت مسکن) در فنلاند به تأیید هیئت مدیره نیاز نیست. این کار معمولا در بازار املاک آزاد از طریق نماینده املاک انجام می شود. شایان ذکر است که خرید خانه و خرید آپارتمان دو موضوع جداگانه هستند. به طور مشابه در اکثر کشورها، با خرید خانه در کشور فنلاند، افر مسئولیت نگهداری و نوسازی آن را بر عهده دارند و همچنین باید به نقشه زمین و اطراف آن توجه کنند. با خرید خانه در فنلاند افراد باید مالیات نقل و انتقال و در صورت نیاز هزینه نمایندگان را در نظر بگیرند.

مالکیت بخش مسکن در فنلاند

در ابتدا مستأجر جزئی از مالکیت بخشی از آپارتمان را با پرداخت معمولا 10 تا 15% کل قیمت آپارتمان خریداری می کند. در این نوع مالکیت، قیمت کل در این زمان توافق شده می شود. بنابراین نوسانات بازار در دوره مالکیت جزئی بر قیمت نهایی تاثیری نخواهد داشت. پس از آن مستاجر شروع به پرداخت اجاره بهاء اجاره به فردی که صاحب بخش بیشتر ملک می باشد، می کند. به یاد داشته باشید که اجاره به قیمت خرید آپارتمان تعلق نمی گیرد. از این رو تعهدات مستاجر براساس مقررات قانونی اجاره مسکونی است. معمولا افزایش سهم مالکیت در دوره سکونت امکان پذیر است. در بعضی از آپارتمان ها زمان خرید سهام اضافی در توافق سهامداران تعیین می شود. در سایر آپارتمان ها سهام را می توان یک بار در سال و حداکثر حداکثر 49% خریداری کرد.

پس از مدت زمانی مشخص، مستاجر حق دارد آپارتمان را به طور کامل خریداری کند. در این مرحله سرمایه گذاری اولیه و سایر سرمایه گذاری های انجام شده توسط مستاجر برای به دست آوردن سهم بیشتر، از قیمت خرید کسر می شود. هنگامی که مستاجر آپارتمان را به طور کامل خریداری کرد، مالکیت ملک در یک شرکت مسکن ثبت می شود و ملک به عنوان یک آپارتمان استاندارد شناخته می شود و وضعیت و مسئولیت نگهداری با قانون شرکت های مسکن تعیین می شود. همچنین مالیات نقل و انتقالات در مورد دارایی متعلق به یک بخش اعمال می شود که براساس قیمت توافق شده در زمان خرید اولیه ارزیابی می شود.

حق سکونت آپارتمان در فنلاند

موافقت نامه های حق سکونت آپارتمان در فنلاند به ساکنان حق سکونتی شبیه به حق مالکیت (ملک خود) می دهند که شرایط آن به شرح زیر است:

  • ساکنان هزینه حق سکونت خود را تا 15% از قیمت خرید می پردازند
  • صندوق مسکن فنلاند (ARA) برای 85% باقی مانده از قیمت خرید آپارتمان، وام اعطاء می کند
  • ساکنان سپس هزینه سکونت ماهانه، مشابه اجاره را پرداخت می کنند
  • طرح های حق سکونت در نهایت به ساکنان اجازه نمی دهد خانه های خود را خریداری کنند
  • اما ممکن است صاحبان مسکن به طور یک جانبه توافق حق سکونت را فسخ نکنند
  • بنابراین، ساکنان از همان حق خرید برخوردارند که گویی مالک آپارتمان هستند

این ممکن است به نظر برسد که متقاضیان مبلغ زیادی را به عنوان اجاره یا حق سکونت در مسکن پرداخت می کنند. اما افرادی می توانند مزایای دیگری بهره مند شوند. در صورتی که متقاضیان آپارتمان خود که از روش حقوق سکونت ساکن آن بودن را ترک کنند، 15% از هزینه های ذکر شده به آنها باز می گردد. همچنین هزینه سکونت ماهانه اغلب کمی کمتر از اجاره یک آپارتمان است. لازم به ذکر است که پرداخت حق سکونت 15% مشمول مالیات نقل و انتقال نمی باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در فنلاند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

هزینه خرید ملک در فنلاند

هزینه خرید ملک در فنلاند

به طور کلی، خرید ملک در فنلاند می تواند با هزینه های مختلف همراه باشد. بسته به نوع مسکن، هزینه های مختلفی برای خرید ملک در کشور فنلاند وجود دارد و اغلب ممکن است شامل مالیات نقل و انتقال، هزینه نمایندگان وسایر باشد و در مواردی که متقاضیان قصد خرید یک خانه قدیمی را داشته باشند ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های نوسازی شوند.

در جدول زیر به هزینه های خرید ملک در فنلاند اشاره شده است:

هزینه های معاملاتهزینه ثبت نامهزینه نمایندگان
کلیه هزینه های خرید و فروش مجدد یک ملکصدور گواهی نامه فروشمالیات کلی 4% املاک و مستغلات از ارزش ملک
حق الزحمه وکلا و هزینه اسناد رسمیهزینه ثبت نام برای عنوان مالکیت در دادگاه3% تا 4% هزینه نمایندگان به علاوه 24% مالیات برای خانه های تکی
مالیات، هزینه کارگزاران و غیرههزینه ثبت نام%5 هزینه نمایندگان به علاوه 24% مالیات برای آپارتمان

برای کسب اطلاعات دقیق از شرایط مهاجرت به فنلاند و بخصوص شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک در این کشور می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *