مهاجرت سرمایه گذاری در روسیه

ویزای بازنشستگی روسیه

ویزای بازنشستگی روسیه

اگر می خواهید پس از بازنشستگی در یک کشور قدرتمند و وسیع با مزایای خوب زندگی کنید ما به شما اخذ ویزای بازنشستگی روسیه را پیشنها می کنیم. روسیه، اگرچه کشوری زیبا و پر از تاریخ و فرهنگ غنی است، همچنین مقصد محبوب بازنشستگی نیز می باشد. این ممکن است به دلیل آب و هوا باشد، با متوسط ​​دمای زمستان بین50- ℃ و 5 ℃. اگرچه ممکن است در جنوب روسیه آب و هوای گرم تری پیدا کنید. هنگام تصمیم گیری برای بازنشستگی برخی از نکاتی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از: خانواده و دوستان، محیط آرام و ساکت، آب و هوا، هزینه های محلی از جمله قیمت خانه و هزینه های روزانه، خدمات محلی مانند دسترسی به خدمات بهداشتی و حمل و نقل. خانه های بازنشستگان یا روستاها نیز ممکن است در نظر گرفته شوند.

روسیه ویزای بازنشستگی ندارد و به سختی می توان مجوز اقامت گرفت. اگر دوست دارید هر چه زودتر به روسیه بازنشسته شوید، شروع به برنامه ریزی بهتر می کنید. گرفتن ویزای اقامت موقت ممکن است بین 6 ماه تا 1 سال طول بکشد، حتی اگر همسر شما شهروند روسیه باشد. پس از آن ممکن است سال ها طول بکشد تا اجازه اقامت دائم را بدست آورید. این ممکن است بسته به افسری که به پرونده شما یا شرایط فردی شما رسیدگی می کند، متفاوت باشد. شما می توانید قبل از بازنشستگی در روسیه درخواست ویزای کار را انتخاب کرده و مدت زمان کافی برای اخذ ویزای دائمی کار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت برای بازنشستگی و اخذ ویزا به شما مشاوره می دهد.

زندگی با اخذ ویزای بازنشستگی در روسیه

شهرهای بزرگ روسیه دارای هزینه های زندگی بالا و استاندارد زندگی مناسبی هستند که ارزش آن را دارد که هنگام برنامه ریزی بازنشستگی خود برنامه ریزی کنید. پیشنهاد می شود هرچه سریع تر یک شبکه اجتماعی ایجاد کنید. این امر نه تنها هنگام خرید بلکه با یادگیری سبک زندگی روسی بسیار زندگی را آسان می کند. مراقبت های بهداشتی یکی دیگر از موارد مهم است. متأسفانه، روسیه خدمات تأمین اجتماعی رایگان به خارج از کشور ارائه نمی دهد مگر اینکه آنها دارای اجازه اقامت باشند و شرایط خاصی را داشته باشند. حقوق بازنشستگان برای مهاجران خارجی قابل دسترسی نیست، مگر اینکه در یک سطح مشخص کمک مالی پرداخت کرده باشید. قبل از انتقال به روسیه باید خرید بیمه خصوصی را در نظر داشته باشید.

روسیه کنترل دقیق ارزی دارد. اگر با درآمد بازنشستگی خارجی زندگی می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پرداخت حقوق بازنشستگی می تواند آزادانه به حساب بانکی روسیه منتقل شود. توجه داشته باشید که یک فرد در صورت گذراندن بیش از 183 روز در روسیه در 1 سال تقویمی، مقیم در نظر گرفته می شود. ساکنان ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد جهانی خود مانند سود سرمایه، سود و حق امتیاز با نرخ ثابت 13% هستند. بیشتر مردم دوست دارند سطح زندگی خود را قبل از بازنشستگی حفظ کنند. توصیه می شود برای بازنشستگی هر چه زودتر یک برنامه مالی دقیق داشته باشید. زندگی برای دوران بازنشستگی در روسیه براساس شرایط افراد و توانایی های این اشخاص در زمینه زبان و امور مالی و کار متفاوت است. در خصوص سرمایه گذاری در روسیه می توانید به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی در روسیه

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی در روسیه

هر کسی می تواند در روسیه بازنشسته شود، این کشور سیاست خارجی برای خارجی ها ندارد. روسیه ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد. گرفتن اجازه اقامت روسیه ممکن است سال ها طول بکشد. حتی اگر همسر روسی داشته باشید. به همین ترتیب، برنامه بازنشستگی خود را در روسیه تا یک سال شروع کنید. اگر در روسیه کار می کنید و به حقوق بازنشستگی تأمین اجتماعی دولت کمک می کنید، حق بازنشستگی در روسیه پیچیده تر می شود. سن بازنشستگی در روسیه برای مردان 60 سال و برای زنان 55 سال است. این کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. افراد خارج از کشور که در روسیه بازنشسته می شوند و نمی توانند مطالبه حقوق بازنشستگی روسیه کنند، می توانند با حقوق بازنشستگی بین المللی زندگی کنند.

روسیه با برخی کشورها توافق نامه های تأمین اجتماعی دارد که برای حقوق بازنشستگی ایالت اعمال می شود. اگر مستمری خصوصی دارید، باید سیاست خود را بررسی کنید تا مشخص شود آیا در روسیه تعهدات مالیاتی وجود دارد. وجوه بازنشستگی بین المللی نمی توانند مستقیماً به روسیه منتقل شوند. شما معمولاً باید از یک حساب خارج از کشور استفاده کنید. بنابراین توصیه می شود در مورد برنامه های بازنشستگی واجد شرایط شناخته شده خارج از کشور مشاوره بگیرید. این نوع صندوق های بازنشستگی مجموعه ای از حداقل استانداردها را که برای هر کشور مبدا تجویز می شود، برآورده می کنند. به عنوان مثال QROPS برای اروپاییان مناسب است، زیرا آنها می توانند با انتقال یک صندوق بازنشستگی به یک حساب خارج از کشور، مالیات را کاهش دهند.

شهرهای مناسب بازنشستگی در Russia

روسیه 9 منطقه زمانی را پوشش می دهد و از نظر وسعت زمین بزرگترین کشور در جهان است. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق بیابانی غیرقابل سکونت در آن سوی سیبری است، اما هنوز هم گزینه های زیادی برای بازنشستگی مهاجران در روسیه وجود دارد. در واقع، روسیه دارای تعداد زیادی از شهرهای غیر قابل مقاومت است که مهاجران را به خود جلب می کند. در حالی که مسکو و سن پترزبورگ در مکان های زندگی برای مهاجران همچنان بالا هستند، اماکن محبوب دیگر شامل شهرهایی مانند کراسنودار، کراسنویارسک، کازان، روستوف روی دون، خاباروفسک، نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، یاروسلاول، باشقورتستان و پرم است. این برای مهاجران بازنشسته در کشور روسیه معمول است که در یکی از جوامع مهاجران این کشور زندگی می کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای بازنشستگی Russia

این محله های چند فرهنگی، طیف گسترده ای از زبان ها، غذاهای مختلف و حتی رویدادهای مختلف را که توسط اعضای جامعه ترتیب داده شده است، به ارمغان می آورد. اگر هنگام بازنشستگی در روسیه به دنبال یک زندگی اجتماعی فعال هستید، به یک انجمن محلی مهاجران بپیوندید. اگر ترجیح می دهید با مردم محلی درگیر شوید، ناامید نخواهید شد. روس ها خونگرم و صمیمی و پذیرای میهمانان خارجی هستند. با این حال، اگر روس ها را به خانه خود دعوت می کنید، حتماً یک غذای دلچسب برای آنها بپزید. ارائه یک میان وعده فقط تا حدی توهین آمیز است. ویزای روسیه دوره ای را که می توانید در روسیه بمانید، تعداد دفعات ورود و خروج، مشخصات گذرنامه و برخی از اطلاعات مربوط به طرف دعوت کننده را ذکر می کند.

برخی از مدارک لازم برای اخذ ویزای بازنشستگی و اقامت روسیه را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • گذرنامه شما که باید 6 ماه پس از خروج پیشنهادی شما از روسیه معتبر باشد و دارای دو صفحه خالی باشد.
  • یک عکس پاسپورت
  • هزینه کنسولگری (فقط سفارش پستی یا پول نقد)
  • اثبات بیمه درمانی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اظهارات بانکی اخیر (در صورت اشتغال آزاد یا بیکار بودن)

بررسی بازنشستگی در روسیه

بازنشستگی در روسیه که به خاطر جاذبه های مسکو، مناظر زیبا و تاریخ فرهنگی غنی شناخته شده است، مزایایی برای مهاجران دارد و اگر در خارج از کشور پدربزرگ یا مادربزرگ می شوید، می تواند کشوری عالی باشد. با این حال، اگر قصد دارید در روسیه بازنشسته شوید، مهم است که از قبل برنامه ریزی خوبی داشته باشید. برای درخواست بازنشستگی روسیه، باید حداقل 5 سال در روسیه حقوق دریافت کرده باشید و در طرح تامین اجتماعی اجباری مشارکت داشته باشید. صندوق بازنشستگی فدراسیون روسیه طرح های مختلف بازنشستگی روسیه را در وب سایت خود در اینجا شرح می دهد. مهاجرانی که در روسیه بازنشسته می شوند و نمی توانند حقوق بازنشستگی روسیه را مطالبه کنند، می توانند با حقوق بازنشستگی بین المللی زندگی کنند. روسیه  ترتیبات تامین اجتماعی  با برخی از کشورها دارد که برای بازنشستگی دولتی قابل اعمال است.

اگر حقوق بازنشستگی خصوصی دارید، باید سیاست خود را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا تعهدات مالیاتی در روسیه وجود دارد یا خیر. صندوق های بازنشستگی بین المللی را نمی توان مستقیماً به روسیه منتقل کرد. شما معمولا باید از یک حساب خارج از کشور استفاده کنید. این نوع صندوق‌های بازنشستگی دارای مجموعه‌ای از حداقل استانداردها هستند که در هر کشور مبدا تجویز می‌شوند. به عنوان مثال، QROPS برای اروپایی ها مناسب است، زیرا آنها می توانند بار مالیاتی را با انتقال یک صندوق بازنشستگی به یک حساب خارج از کشور کاهش دهند. با این حال، روسیه کنترل مبادلاتی سختی دارد و بسیاری از بانک ها درصدی را برای برداشت دریافت می کنند. اگر با حقوق بازنشستگی خارجی در روسیه زندگی می کنید، ممکن است حق دریافت پول از بانک را بدون پرداخت هزینه های نرخ ارز نداشته باشید.

در نمودار زیر شاهد سن بازنشستگی در روسیه می باشید:

سن بازنشستگی در روسیهموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه اخذ ویزای بازنشستگی روسیه به شما مشاوره می دهد.

سوالات متداول در باب ویزای بازنشستگی روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول شما می باشیم:

  • مدارک لازم برای اخذ ویزای بازنشستگی روسیه چیست؟ گذرنامه شما که باید 6 ماه پس از خروج پیشنهادی شما از روسیه معتبر باشد و دارای دو صفحه خالی باشد.، یک عکس پاسپورت، هزینه کنسولگری (فقط سفارش پستی یا پول نقد)، اثبات بیمه درمانی، فرم درخواست تکمیل شده و اظهارات بانکی اخیر (در صورت اشتغال آزاد یا بیکار بودن)
  • شهرهای مناسب بازنشستگی در روسیه کدام اند؟ مسکو و سن پترزبورگ در مکان های زندگی برای مهاجران همچنان بالا هستند، اماکن محبوب دیگر شامل شهرهایی مانند کراسنودار، کراسنویارسک، کازان، روستوف روی دون، خاباروفسک، نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، یاروسلاول، باشقورتستان و پرم است. این برای مهاجران بازنشسته در کشور روسیه معمول است که در یکی از جوامع مهاجران این کشور زندگی می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *