شرایط وانواتو

هزینه زندگی در وانوآتو ⭐ زندگی مقرون به صرفه در 2023

هزینه زندگی در وانوآتو

کشور وانوآتو از به هم پیوستن 80 جزیره کشور کوچک پدید آمده و به دلیل شرایط شغلی و زندگی هزینه زندگی در وانوآتو ⭐ زندگی مقرون به صرفه در 2023 است. این کشور در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد و به دلیل وجود کوه های آتش فشان بسیار، یک مجمع الجزیره آتشفشانی نام گرفته است. مردم این کشور عموما به کار کشاورزی مشغول هستند و اقتصاد قوی وانوآتو از صادرات محصولات کشاورزی و واردات از سایر کشورهای دیگر نشات گرفته است و به یک کشور کوچک در حوزه اقتصادی تبدیل شده است.

سوالات رایج در باب هزینه زندگی در وانوآتو

  • آیا هزینه های زندگی در وانواتو ارزان است؟ برای پاسخ به این سوال باید با درآمدی که دارید بسنجید اما به طور کلی هزینه های زندگی به نسبت درآمد برای قشر ضعیف و متوسط می تواند کمی گران تلقی شود.
  • هزینه های زندگی دانشجویی در وانواتو شامل چه مواردی است؟ برای زندگی در وانواتو و تحصیل در این کشور مسکن های دانشجویی بسیار ارزان هستند اما شهریه دانشگاه شما ممکن است کمی بالا باشد که برای این مساله هم می توانید کار دانشجویی را امتحان کنید تا کمک هزینه شما باشد.

در این مقاله جزییات هزینه های زندگی در یک کشور جزیره ای کوچک که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته، ارائه شده است.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در وانوآتو

معرفی وانواتو

این کشور برای گردشگری مناسب است. هتل ها و استراحتگاه های متعددی در جزایر وجود دارد که بسته های همه جانبه را ارائه می دهند. بسیاری از آژانس های تور معتبر نیز در این جزیره فعالیت می کنند و گردش های عالی را به بسیاری از جاذبه های مجمع الجزایر ارائه می دهند. در مورد خرید، بازدیدکنندگان خوشحال خواهند شد که بدانند پایتخت پورت ویلا یک بندر معاف از مالیات است و تعدادی فروشگاه معاف از عوارض در قسمت اصلی شهر موجود است. هنگام بازدید از وانواتو، انتظار آب و هوای گرمسیری را داشته باشید، اگرچه تغییراتی در آن وجود دارد. جزایر جنوبی معمولا گرم و مرطوب تر و جزایر شمالی معتدل تر و خشک تر هستند. این منطقه در خط استوا قرار دارد، بنابراین تابستان بین ماه های نوامبر و مارس است، در حالی که ژانویه تا آوریل معمولا بیشترین بارندگی را دارد.

زمان بهینه برای بازدید معمولاً فصل خشک است، اما از آنجایی که این زمان اوج گردشگری است، هتل ها و بلیط های هواپیمایی گران ترین قیمت خود را خواهند داشت. دوره اقتصادی تر برای بازدید قطعاً در ژانویه تا ژوئن است که هوا هنوز گرم و نسبتاً خشک است و جمعیت به طور قابل توجهی نازک تر است. کسانی که قصد سفر به آنجا را دارند ممکن است بخواهند تعطیلات وانواتو خود را در طول هر یک از جشنواره های اصلی و سنت های سالانه جزایر تعیین کنند. چیزی که شاید وانواتو را در سرتاسر جهان معروف کرده است، مراسم مرگبار مردان محلی جزیره پنطیکاست است که از ارتفاع 98 فوتی می پرند و فقط درختان انگور به پاهایشان بسته شده است. این آیین هر ساله از آوریل تا ژوئن برگزار می شود.

خرید کالا در وانواتو

دوستداران خرید به وانواتا، سرزمین زیبایی و صنایع دستی جذاب خوش آمدید! اینجاست که انگیزه خرید شما مورد آزمایش قرار می گیرد. با مراکز خرید، غرفه ها، مغازه ها و سوپرمارکت های متعدد وانواتا مطمئناً نفس شما را بند می آورد. وانواتا مقصدی بدون مالیات برای خریدهای مجلل و کلکسیون های نفیس است. علاوه بر سواحل ماسه ای طلایی و سفید و آب و هوای عالی، خرید در وانواتا نیز تجربه بسیار خوبی است. در بندرگاهی از خریدهای لوکس بدون عوارض گمرکی و کلکسیون های نفیس لذت ببرید. اگر واقعاً از خرید کردن لذت می برید، به راحتی می توانید از این سرگرمی غافل شوید. از یادگاری گرفته تا لباس، جواهرات، عطر، غذا و کتاب، سایت های خرید بی حد و حصر شما را خسته می کند.

وانواتا مملو از هنرمندان و صنعتگران محلی است که برای تولید اقلام سنتی اقیانوس آرام که روح جزیره را تسخیر می کنند، وقت می گذارند. مهم نیست که به دنبال چه چیزی هستید، از لباس گرفته تا جواهرات و اقلام سوغاتی، از فروشگاه ‌های کوچک گرفته تا غرفه‌های مجلل گسترده، خود را در معرض انتخاب قرار خواهید داد. برخی از چندین مرکز خرید انحصاری کوچک ‌تر از مراکز خرید در مرکز شهر هستند و بهترین خدمات را برای مشتریان ارائه می ‌دهند.

مراکز خرید در وانواتو

خرید از اینجا وانواتا به خودی خود یک تجربه است. هیچ مرکز خرید مهمی وجود ندارد، بنابراین بازدیدکنندگان هنگام بازدید از سایت‌های خرید مجمع‌الجزایر، برندهای مد مشهور جهان را پیدا نخواهند کرد. با این وجود، آن دسته از گردشگرانی که به جمع آوری علاقه دارند، با تجربه فرهنگ خرید وانواتا، زمان بسیار خوبی خواهند داشت. بیشتر غرفه ها و بازارهای سراسر مجمع الجزایر از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر دوشنبه تا جمعه باز هستند. روزهای شنبه ساعت کاری از 8 صبح تا ظهر است.

اگر به دنبال یک تجربه خرید منحصر به فرد هستید، مطمئن باشید که مراکز خرید برتر معمولاً در قلب منطقه تجاری قرار دارند، معمولاً فقط یک سفر کوتاه از محل اقامت شما. زمانی که آنجا هستید، احتمالاً خود را در حال لذت بردن از همراهی خانواده‌های محلی می‌بینید که برای استراحت، وقت گذرانی با هم و گشت و گذار در مغازه‌ها، از مراکز خرید لوکس دیدن می‌کنند.

اقتصاد و درآمد در وانوآتو

محور اصلی اقتصادی و مالی در وانواتو، گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی سبک است. واتو (Vtu) واحد پول محلی است و به ارزهای مختلف بین‌المللی وابستگی دارد، به همین خاطر ارزش آن ثابت است. مشاغل و افراد مختلف می‌توانند بدون کنترل و پرداخت مالیات بر دارایی شخصی در بانک‌های مختلف این کشور حساب شخصی داشته باشند. اقتصاد این کشور از زمان 1969 تا امروز همچنان روند صعودی را تجربه کرده است. همان طور که گفته شد اقتصاد و درآمد وانوآتو از صنعت کشاورزی، گردشگری، خدمات مالی دریایی، و پرورش گاو سپری می شود که به دلیل تولید انبوه محصولات، به سایر کشورها صادر می گردد.

عمده محصولات کشاورزی برای صادرات مغز نارگیل، گوشت قرمز، کاکائو، الوار و قهوه است که به کشورهای تایلند (59.6%)، هند (16.8%) و ژاپن (11.5%) صادر می‌شود. از محصولات وارداتی به وانوآتو می توان به واردات ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، مواد غذایی و سوخت جهت استفاده ماشین ها و سیستم گرمایشی اشاره کرد. محصولات وارداتی از کشورهای استرالیا (20.6%)، ژاپن(19.7%)، سنگاپور (12.1%)، نیوزیلند (8.8%)، فیجی (7.7 درصد)، چین (7.4%) و کالدونیای جدید ( 4.3%) وارد می‌شود. به دلیل شرایط جزیره ای بودن و وجود اقیانوس و دریا، صنعت ماهیگیری رواج و درآمد زیادی داشته و حتی ماهی و خوراکی های دریایی را به کشورهای دیگر نیز صادر می کنند.

زندگی در وانواتو

وانواتو کشور کوچکی است که در اقیانوسیه، منطقه ای نزدیک اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است. این کشور مجمع الجزایری است که از حدود 80 جزیره تشکیل شده است و بیشتر به خاطر پایتخت توریستی خود، پورت ویلا، شناخته شده است. مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه، مسائل مربوط به شرایط زندگی سیاه و سفید نیست. در عوض، آنها مملو از پیچیدگی و ظرافت هستند. جمعیت وانواتو 29882 نفر تخمین زده می شود. بیشتر جزایر نزدیک به هم نیستند و آب های خطرناک و آب و هوای غیرقابل پیش بینی سفر بین جزایر را دشوار می کند. این امر مشکلاتی را برای دسترسی ایمن به مکان های حیاتی مانند بیمارستان ها، به ویژه برای افرادی که در پورت ویلا زندگی نمی کنند، ایجاد می کند. جغرافیای وسیع وانواتو همچنین مانع از خدمات تحویل دولتی می شود زیرا دسترسی به جزایر کوچکتر محدود است.

روستاهای دور افتاده استاندارد اولیه زندگی هستند زیرا شهروندان بهترین مکان ها و منابع قابل سکونت را در این کشور آتشفشانی کشف کرده اند. خانه ‌های جزایر وانواتو عمدتاً از شاخه‌ ها، علف ‌ها و برگ‌ هایی ساخته شده ‌اند که به منظور محافظت مناسب در برابر باران ‌های شدید مکرر به هم بافته شده ‌اند، اما می ‌توانند در شرایط جوی شدیدتر ناپایدار باشند. برخی بلایای طبیعی، مانند گردبادها، می توانند باعث شوند این خانه ها به طور کامل از بین بروند. این امر به ویژه پس از وقوع طوفان پام در جزایر وانواتو در سال 2015 آشکار شد. %90 ساختمان ‌های وانواتو از جمله بسیاری از خانه ‌ها ویران شدند. بسیاری از مردم پس از وقوع این بلای طبیعی بی خانمان ماندند. بسیاری از جزایر پس از اثرات طوفان پام هنوز در مرحله بازسازی هستند.

بررسی هزینه های زندگی در وانوآتو

وانوآتو کشور گرانی نیست، اما بستگی به کاری دارد که افراد می خواهند در طول اقامت خود انجام دهند ولی عموما وانوآتو انتخاب اصلی افراد نیست. به طور متوسط هزینه های زندگی برای افراد حدود $230 (دلار) در روز است که شامل اقامت، حمل و نقل، بازدید از جاذبه ها و غذا می شود. این قیمت ممکن است بر اساس تعداد افرادی که با شما از وانواتو بازدید می کنند متفاوت باشد که در جدول زیر ببرسی خواهیم کرد:

خانواده 4 نفره به واتویک نفر به واتوهزینه های زندگی (ماهیانه)
4173VT1886VTاجاره منزل
1903VT652VTهزینه ها بدون اجاره منزل
2269VT1234VTهزینه تاسیسات
1318VT516VTغذا
117VT44.1VTحمل و نقل

همان طور که گفته شد واحد پول وانوآتو، واتو است که می خواهیم نرخ ارز وانوآتو را به دلار استرالیا محاسبه کنیم که در جدول زیر به این موضوع اشاره شده است:

واتو (Vtu)دلار استرالیا
776VT10AUD
3878VT50AUD
7755VT100AUD
15510VT200AUD

به عنوان یک کشور با درآمد متوسط ​​پایین نسبت به هزینه ها و در مقایسه با هزینه های زندگی در اندونزی، اندازه گیری فقر در وانواتو با استفاده از خط فقر 3.20$ (دلار) طبقه متوسط ​​درآمد که فقر را 39.2% برآورد می کند، مهم است. نرخ بیکاری به سهمی از نیروی کار اطلاق می شود که بدون کار اما در دسترس و جویای کاراست. نرخ بیکاری وانواتو برای سال 2021 2.18% بود که نسبت به سال 2020 0.06% افزایش داشت. نرخ بیکاری وانواتو برای سال 2020 2.12% درصد بود که نسبت به سال 2019 0.32% افزایش داشت.

بررسی هزینه های زندگی در وانوآتو

هزینه زندگی در وانوآتو در بخش حمل و نقل

یکی از اصلی ترین چالش ها در هزینه زندگی در وانوآتو، هزینه های حمل و نقل در وانوآتو می باشد. زیرا هزینه های حمل و نقل در وانوآتو به نسب اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی نسبتا بالا تر است. به طور کلی میانگین هزینه ای که یک مسافر در وانوآتو یک روز را برای حمل و نقل خود صرف می کند 115VUV تا 499VUV (واتو وانوآتو) می باشد. البته بسته به اینکه حمل و نقل شما در این کشور با چه وسیه نقلیه ای صورت بگیرد متفاوت است.

در جدول زیر می تواند روش های مختلف حمل و نقل در وانوآتو را با هزینه آنها با یکدیگر مقایسه فرمایید:

روش های مختلف حمل و نقل در وانوآتوهزینه حمل و نقل به VUV (واتو وانوآتو)
اتوبوس محلی99VUV تا 139VUV
اتوبوس مسافت های طولانی (بین شهری)268VUV
تاکسی شهری190VUV تا 240VUV
ماشین اجاره ای290VUV تا 450VUV
اجاره دوچرخه25VUV تا 59VUV

هزینه زندگی در وانوآتو در بخش خدمات

یکی دیگر از مهمترین بخش ها در هزینه زندگی در وانوآتو هزینه های خدمات در وانوآتو می باشد. زیرا اغلب ساکنین وانوآتو در طول روز با هزینه های خدمات در این کشور رو به رو هستند. به طور کلی هزینه زندگی در وانوآتو در بخش خدمات شامل موارد زیر می شود:

انواع هزینه های خدماتی در وانوآتوتوضیحات
برق و گاز اصلی در وانوآتوهزینه تخمینی ماهانه برق و گاز اولیه در وانوآتو بین 350VUV تا 500VUV (واتو وانوآتو) است.
آبهزینه تخمینی ماهانه آب در وانوآتو بین 190VUV تا 300VUV (واتو وانوآتو) می باشد.
اینترنتهزینه تخمینی ماهانه اینترنت پهن باند در وانوآتو بین 250VUV تا 490VUV (واتو وانوآتو) است.
سیم کارت تلفن همراههزینه تخمین ماهانه سیم کارت تلفن همراه در وانوآتو ممکن است بین 90VUV تا 150VUV (واتو وانوآتو) متغیر باشد.

هزینه خرید اقلام و جزئیات هزینه های زندگی در وانوآتو

هزینه زندگی در وانواتو 1886 دلار است که 2.02 برابر گرانتر از میانگین جهانی است. وانواتو از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه سیزدهم و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 138 قرار دارد. متوسط ​​حقوق پس از کسر مالیات در وانواتو 671 دلار است که برای پوشش هزینه های زندگی 0.4 ماه کافی است. چرا زندگی در وانواتو 2.8 برابر بیشتر از میانگین حقوق هزینه دارد؟ زیرا ما یک سبک زندگی کشور توسعه یافته را به عنوان مرجع داریم و در برخی از کشورهای کمتر توسعه یافته حفظ چنین استاندارد زندگی سخت و پرهزینه است. بنابراین، هزینه های زندگی در وانواتو برای افراد محلی و مهاجران به طور قابل توجهی با هزینه های زندگی در اتریش متفاوت است.

در جدول زیر هزینه های جزئی از مخارج زندگی بررسی شده که به شرح زیر است:

کالا و خدمات رفاهیمیزان هزینه واتو
غذا و رستوران ارزان150000VT
شیر یک لیتری21667VT
نان 500 گرمی24023VT
برنج یک کیلوگرمی25298VT
تخم مرغ متوسط 12عدد206250VT
فیله مرغ یک کیلو گرمی195256VT

با توجه به شرایط زندگی و میزان هزینه های زندگی در وانوآتو، این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت نیست ولی امکان سفر تفریحی و توریستی برای افراد مسیر است. این کشور مناظر و سواحل و چشم انداز زیبایی دارد که مقصد تعداد کثیری از غواصان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مهاجرت و اخذ اقامت دائم می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در وانوآتو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در وانوآتو می باشیم:

  • هزینه های زندگی در کشور وانوآتو چگونه است؟ وانوآتو کشور گرانی نیست، اما بستگی به کاری دارد که افراد می خواهند در طول اقامت خود انجام دهند ولی عموما این کشور انتخاب اصلی افراد نیست. به طور متوسط هزینه های زندگی برای افراد حدود $230 (دلار) در روز است که شامل اقامت، حمل و نقل، بازدید از جاذبه ها و غذا می شود. این قیمت ممکن است بر اساس تعداد افرادی که با شما از وانواتو بازدید می کنند متفاوت باشد.
  • شرایط کار و زندگی در وانوآتو چگونه است؟ به عنوان یک کشور با درآمد متوسط ​​پایین نسبت به هزینه ها و در مقایسه با هزینه های زندگی در اندونزی، اندازه گیری فقر در وانواتو با استفاده از خط فقر 3.20$ (دلار) طبقه متوسط ​​درآمد که فقر را 39.2% برآورد می کند، مهم است. نرخ بیکاری به سهمی از نیروی کار اطلاق می شود که بدون کار اما در دسترس و جویای کاراست. نرخ بیکاری وانواتو برای سال 2021 2.18% بود که نسبت به سال 2020 0.06% افزایش داشت. نرخ بیکاری وانواتو برای سال 2020 2.12% درصد بود که نسبت به سال 2019 0.32% افزایش داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *