شرایط سنت لوسیا

هزینه زندگی در سنت لوسیا

هزینه زندگی در سنت لوسیا

هزینه زندگی در سنت لوسیا به طور میانگین 1042$ (دلار آمریکا) است که 1.12 برابر بیشتر از میانیگن جهانی هزینه زندگی می باشد. نه صرفا سنت لوسیا بلکه تمام کشورهایی که در دریای کارائیب هستند به واسطه شهرت فیلمی به نام دزدان دریایی کارائیب با بازی بازیگر مشهور و معروف دنیا جانی دپ از جذابیت خاصی بین متقاضیان مهاجرت به این قسمت از جهان هستی روی این کره خاکی برخوردار است که شاید سنت لوسیا به خاطر آب و هوای مناسب و کوه های آتشفشانی از گزینه های مناسب و ایده آل برای متقاضیان برای تحصیل در سنت لوسیا می باشد.

حال که به علت مهم برای انتخاب این ناحیه از دنیا توسط متقاضیان پرداخته شد باید دانست که این کشور زیبا در کجا قرار دارد که برای پاسخ به این مطلب می توان اینطور بیان کرد که سنت لوسیا در دریای کارائیب شرقی و بخشی از آنتیل کوچک محسوب می شود که سنت وینسنت و گرنادین ها در جنوب و جزیره مارتینیک فرانسه در شمال و باربادوس در شرق آن قرار دارد. جنگل های بارانی بسیار زیبا و آبشارهای رویایی در این کشور وهمچنین سواحل دیدنی و جذاب در جزیره سنت لوسیا موجب شده تا همواره سیل بسیاری از گردشگران به فکر سفر توریستی به این مکان رویایی باشند. آنچه در ادامه این مقاله درج شده است اشاراتی جزئی به برخی اطلاعات مورد توجه متقاضیان است که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در سنت لوسیا

نظام سیاسی حاکم در سنت لوسیا

نظام سیاسی حاکم بر سنت لوسیا بر اساس الگویی از وست مینستر یک نظام دموکرات پارلمانی است که در جزء جزء بررسی آن متوجه سعی برای برابری جنسیتی و امنیت اجتماعی و اقتصادی به چشم می خورد. در سنت لوسیا ملکه و فرماندار کل و نخست وزیر و اعضای کابینه از پست های مهم کشور را در اختیار دارند که اختیارات اصلی بر عهده نخست وزیر و کابینه است که عموما نمایندگی اکثریت حزب در پارلمان را بر عهده دارند. در سنت لوسیا پارلمان دو مجلسی وجود دارد که می توان گفت از یک مجلس 17 نفره که توسط رای مردم به مت 5 سال منصوب می شوند و یک مجلس سنای 11 نفره که توسط فرماندار کل منصوب می شوند، تشکیل شده است.

تمام شهروندان زیر 21 سال می توانند در انتخابات سنت لوسیا که به صورت عمومی برگزار می شود شرکت کنند و شهروندی که در آنجا متولد شده باشد و یا 12 ماه قبل از نامزدی خود در سنت لوسیا اقامت داشته باشد می تواند برای شرکت در انتخابات کاندید شود. آنچه مسلم است حقوق شهروندی به توده مردم این اجازه را می دهد تا برای انتخاب کسی که می تواند در آینده برای سلامت و ایمنی و حتی وضعیت مالی شهروندان تصمیم گیری نماید، خود مختار عمل کرده و در یک نظرسنجی آزاد، به این مهم بپردازند.

در خصوص مهاجران نیز باید دانست که هر فرد با در دست داشتن اقامت دائم و حق شهروندی سنت لوسیا می تواند به صورت آزادانه در انتخابات شرکت کند و مانند مردم این کشور برای آینده اجتماعی و اقتصادی سنت لوسیا تصمیم گیری کند و در خصوص حق و حقوق شهروندی خود نیز مطالبه گری کند و از مزایای بهداشتی و پزشکی و بیمه های اجتماعی برخوردار باشد.

شهرهای سنت لوسیا

روستای جزیره گروس در مرکز تمرکز فعالیت های گردشگری قرار دارد که از آن به عنوان خلیج رادنی یاد می شود و روز به روز بیشتر به بخشی جدایی ناپذیر از آن تبدیل می شود. این دهکده دارای مهمان ‌خانه ‌ها و رستوران‌ های محلی متعددی است و مقصد مورد علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان منطقه و سایر افرادی است که می ‌خواهند فرهنگ محلی را تجربه کنند. جزیره گروس به خاطر مهمانی خیابانی جمعه شب پرش به بالا شهرت بین ‌المللی دارد، اما بسیاری از بازدیدکنندگان شب‌های دیگر هفته را بدون حضور انبوه مهمان‌ ها در دهکده آهک‌زنی می ‌دانند تا اوقات خوشی باشد. بسیاری از رم فروشی ها غذاهای محلی یا باربیکیو ارائه می دهند و می توان اوقات خوشی را در بار پریدن داشت. تحصیل رشته داروسازی در سنت لوسیا و رشته دندان پزشکی در سنت لوسیا هم از فرصت های عالی برای تحصیلات تخصصی است.

کیفیت زندگی در سنت لوسیا

پارامتردرصد تقریبیشرح
شاخص ایمنی38.82%کم
شاخص مراقبت های بهداشتی40.90%در حد متوسط
نسبت قیمت ملک به درآمد0.84%خیلی کم
شاخص زمان رفت وآمد ترافیک7.00%خیلی کم
شاخص آلودگی46.22%در حد متوسط

قدم زدن در اطراف Castries برای نگاه کردن به مغازه ها و مشاهده شلوغی فعالیت ها گزینه محبوب بسیاری از بازدیدکنندگان جزیره است. اگر بروید، چند سایت وجود دارد که نباید از دست داد.این میدان که به نام یکی از برندگان جایزه نوبل سنت لوسیا نامگذاری شده است، یک پناهگاه آرام و آرام در وسط شهر است. شاید بیشتر به خاطر شاخ و برگ های زیبایش، به ویژه درخت سامان با شکوه و عظیم 400 ساله، شناخته شده است. درست روبه‌ روی خیابان، کلیسای جامع قرن نوزدهمی، کلیسای کاتولیک اصلی جزیره، که هر روز پذیرای مهمانان است، قرار دارد. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، جالب ‌ترین و سرگرم‌ کننده ‌ترین مکان شهر، بازار مرکزی Castries است که در آن میوه ‌ها، سبزیجات و غذاهای دریایی تازه به همان روشی که یک قرن پیش فروخته می‌شد، فروخته می‌ شود.

تاثیر اقتصاد بر هزینه زندگی در سنت لوسیا

آزادی اقتصادی سنت لوسیا در جهان با امتیاز 64 در رتبه سیزدهم کشورهای قاره آمریکا قرار دارد که البته با شیوع پاندمی کرونا در جهان سنت لوسیا نیز مانند اکثر کشورهای دنیا با رکود و افول اقتصادی مواجه شد تا جایی که رشد اقتصادی در این کشور طی سال های 2017 و 2018 حدود 0.7 کاهش یافت و تا سال 2020 این رقم به 18% رسید. در سال 2021 رشد اقتصادی سنت لوسیا به روند رو به بهبودی رسید که رفته رفته آزادی تجارت و کسب و کارها از کارایی قضایی و یکپارچگی دولت پیشی گرفته بود.

سنت لوسیا با موقعیت جغرافیایی که دارد مقر سازمان کشورهای کارائیب شرقی است که عضو بازار جامعه کارائیب و بازار مشترک است بنابراین اقتصاد در سنت لوسیا در درجه اول وابسته به گردشگری است که به همین علت در دوران همه گیری کرونا ضربه بسیاری خورد و در درجه بعد صادرات موز در سنت لوسیا مهمترین عامل اقتصادی این کشور است که به جز این عوامل برخی تولیدات سبک نیز در اقتصاد سنت لوسیا تاثیر گذار است.

سیستم نظارتی و حقوقی سنت لوسیا بر پایه های سیستم حقوقی ایتالیا و فرانسه بطور ترکیبی برنامه ریزی شده است اما قوانین کار در سنت لوسیا آنطور که سخت نوشته شده است توسط دولت سفت و سخت اجرا نمی شود. نقل و انتقالات و یارانه های سنت لوسیا چیزی در حدود 10% از بودجه سال های 2021 و 2022 را مصرف می کند.

تاثیر اقتصاد بر هزینه زندگی در سنت لوسیا

بررسی هزینه زندگی در سنت لوسیا

هزینه زندگی در هر کشوری متناسب با کیفیتی که فرد از زندگی خود انتظار دارد بالا و پایین می شود اما در اینجا می توان با توجه به قیمت های گروه های اصلی مصرفی اینطور عنوان کرد که در مقایسه با نیویورک باید به عدد 81.9 اشاره کرد با این فرض که نیویورک را 100 گرفته باشیم اما در ادامه به جزئیات بیشتری از موارد مصرفی در سنت لوسیا و هزینه های جاری آن اشاره خواهد شد. اقلامی مانند لباس و پوشاک به نسبت آمریکا در صورتی که یک سبد کالا در سنت لوسیا 1000$ (دلار آمریکا) باشد همان سبد در نیویورک 1070$ (دلار آمریکا) است.

به عنوان مثال شلوار جین یک برند بین المللی در سنت لوسیا 60$ (دلار آمریکا) است. این ارقام در مواد خوراکی مانند محصولات پاک کننده و لبنیات، میوه ها، سبزیجات و محصولات غذایی و انواع نوشابه ها می تواند از قیمت همان اقلام در نیویورک نیز بالاتر باشد به طوری که اگر یک سبد مواد غذایی را در سنت لوسیا 1000$ (دلار آمریکا) در نظر بگیریم قیمت همان سبد در نیویورک 820$ (دلار آمریکا) است. هزینه اجاره مسکن و رهن آپارتمان و ملک و آب و برق به نسبت دیگر هزینه ها پایین تر است به طوری که یک سبد به ارزش 5000$ (دلار آمریکا) در نیویورک را می توان با 2300$ (دلار آمریکا) در سنت لوسیا به دست آورد.

در جدول زیر می توان به قیمت برخی از اقلام مصرفی اشاره نمود:

قیمت به دلار آمریکااقلام مصرفی
25$هزینه کوتاه کردن مو در آرایشگاه برای مردان
120$رنگ و کوتاه کردن و سشوار مو برای بانوان
1.42$هر یک لیتر بنزین
0.90$بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)
18.50$تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی)

قیمت اجاره و خرید خانه در سنت لوسیا

قیمت اجاره و خرید خانه در سنت لوسیا به شرح زیر است:

قیمت به دلار آمریکاپارامتر
416.74$آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر
282.14$آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز
801.28$آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر
616.70$آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز
148.01$قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
185.01$قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز

قیمت اجاره و خرید خانه در سنت لوسیا

قیمت مواد غذایی در سنت لوسیا

قیمت مواد غذایی در سنت لوسیا به شرح زیر است:

قیمت به دلار آمریکااقلام مصرفی
4.28$کاپوچینو معمولی و متوسط
1.72$نوشابه کوکاکولا و یا پپسی
0.93$نان سفید تازه
1.72$برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)
3.18$تخم مرغ (معمولی) (12)
9.75$پنیر محلی (1 کیلوگرم)
10.88$فیله مرغ (1 کیلوگرم)
7.35$سیب (1 کیلوگرم)
1.79$موز (1 کیلوگرم)
3.93$پرتقال (1 کیلوگرم)
6.02$گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)
5.41$سیب زمینی (1 کیلوگرم)
2.19$پیاز (1 کیلوگرم)
1.16$آب (بطری 1.5 لیتری)

هزینه زندگی در سنت لوسیا برای دانشجویان

یکی از اصلی ترین چالش های تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل، هزینه زندگی در سنت لوسیا می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در سنت لوسیا برای دانشجویان، بسته به سبک زندگی آنها در این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر، محل اقامت اقامت و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند نیز از مهمترین عوامل تاثیر گذار در میزان هزینه زندگی دانشجویان می باشد. یکی از اصلی ترین هزینه های زندگی دانشجویان در سنت لوسیا هزینه اقامتگاه در این کشور است، زیرا هزینه مسکن در بیرون از دانشگاه های سنت لوسیا بسیار گران است.

هزینه زندگی در سنت لوسیا برای دانشجویان شامل دسته های مختلفی می شود که در جدول زیر به اختصار توضیح داده شده است:

انواع هزینه های زندگی در سنت لوسیا برای دانشجویانتوضیحات
اقامتگاه دانشجوییسنت لوسیا طیف گسترده ای از گزینه های را برای اقامتگاه دانشجویان در این کشور در نظر گرفته است. بهترین گزینه برای اقامتگاه دانشجویان خوابگاه های دانشجویی در محوطه دانشگاه می باسد، که ماهیانه حدود 115$ (دلار آمریکا) هزینه دارد.
مواد غذاییقیمت مواد غذایی در سنت لوسیا برای محصولات محلی نسبتا پایین تر است. علاوه بر این دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوند.
شهریههزینه شهریه در سنت لوسیا بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول 850$ (دلار آمریکا) در سال برای دانشجویان هزینه دارد.
حمل و نقلمینی بوس ها به عنوان وسیله نقلیه اصلی برای رفت و آمد دانشجویان در سنت لوسیا می باشد. بلیط اتوبوس یک طرفه در سنت لوسیا 1.55$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه زندگی در سنت لوسیا در بخش مراقبت های بهداشتی

یکی از اصلی ترین بخش های مورد بررسی در هزینه زندگی در سنت لوسیا، مبحث مراقبت های بهداشتی در این کشور می باشد. زیرا به دلیل زیرساخت های پیشرفته در سنت لوسیا، هزینه مراقبت های بهداشتی نیز به نسبت کشورهای حوزه کارائیب بالاتر است. به طور کلی سنت لوسیا به دلیل سیستم مراقبت های بهداشتی پیشرفته شهرت زیادی دارد. هر فردی در سنت لوسیا به طور متوسط ماهانه حدود 150$ تا 250$ (دلار آمریکا) صرف هزینه های بهداشتی می کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سنت لوسیا در سال 2023 در میان 191 کشور در رتبه بیست و پنجم از نظر سیستم مراقبت های بهداشتی قرار گرفت. که البته این رتبه بندی به عوامل مختلفی از جمله سطح کلی سلامت، زیرساخت های مراقبت های بهداشتی و نتیاج مراقبت های بهداشتی نیز بستگی دارد.

در نمودار زیر می توانید روند رو به رشد سیستم مراقبت های بهداشتی در سنت لوسیا طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند رو به رشد سیستم مراقبت های بهداشتی در سنت لوسیااز سوی دیگر در سنت لوسیا گزینه های مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی وجود دارد، که بسته به پوششی که متقاضیان انتخاب می کنند هزینه مراقبت های های بهداشتی متفاوت خواهد بود. در نهایت اینکه هزینه مراقبت های بهداشتی در سنت لوسیا برای افرادی که در کشور ثبت نام کرده اند و دارای مجوز اقامت هستند رایگان خواهد بود.

هزینه زندگی در سنت لوسیا در بخش حمل و نقل

یکی از اصلی ترین موارد در خصوص هزینه زندگی در سنت لوسیا هزینه حمل و نقل در این کشور می باشد. طبق آمار به دست آمده در سال 2023 حدود 70% از مردم سنت لوسیا از ناوگان حمل و نقل عمومی در این کشور استفاده می کنند. همچنین مهاجران در شهرهای بزرگ سنت لوسیا متوجه خواهند شد زندگی بدون ماشین بسیار آسان است. البته این مورد به این دلیل است که هزینه سوخت در سنت لوسیا به نسب سایر کشورهای اروپایی نسبتا بالاتر است. علاوه بر این سنت لوسیا دارای سیستم حمل و نقل عمومی چشم گیری است. نکته قابل توجه در خصوص هزینه حمل و نقل در سنت لوسیا این است که، بسیار از کارفرمایان در این کشور هزینه های حمل و نقل را به کارمندان خود یارانه می دهند. اما به طور کلی هزینه حمل و نقل یک تبعه خارجی در سنت لوسیا حدود 85$ (دلار آمریکا) در ماه خواهد بود.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف وسایل حمل و نقل در سنت لوسیا را با هزینه آنها با یکدیگر مقایسه فرمایید:

انواع مختلف وسایل حمل و نقل در سنت لوسیاهزینه به $ (دلار آمریکا)
بلیط یک طرفه اتوبوس1.33$
شارژ بلیط ماهانه اتوبوس20.55$
تاکسی یک طرفه5.33$
تاکسی اینترنتی10.55$
1 لیتر بنزین5.55$

آنچه آورده شده است تنها درصد کمی از اطلاعاتی هست که می توان در اختیار مخاطبین گرامی قرار داد. متقاضیان محترم برای مهاجرت به سنت لوسیا و هر کجای دنیا حتی مهاجرت به انگلستان می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در سنت لوسیا در سال 2023

سوالات اساسی که در خصوص هزینه زندگی در سنت لوسیا مطرح می باشد عبارت اند از:

  • متوسط هزینه زندگی در سنت لوسیا چگونه است؟ به طور کلی متوسط هزینه زندگی در سنت لوسیا 55% ارزانتر از انگلستان است. علاوه بر این سنت لوسیا در رتبه دهم ارزانترین کشورهای جهان قرار دارد.
  • کم هزینه ترین شهرهای سنت لوسیا برای زندگی کدام اند؟ سنت لوسیا به طور کلی جزو مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان می باشد. با این حال شهرهای کاستری و ویکس فورت در این کشور جزو ارزانترین شهرها جهت زندگی به شمار می روند.
  • هزینه وعده های غذایی در سنت لوسیا چگونه است؟ به طور کلی هزینه وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت $15 (دلار آمریکا) است. در حای که یک وعده غذایی برای دو نفر در رستوران مجلل $89 (دلار آمریکا) می باشد.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در سنت لوسیا

  1. فریبا گفت:

    سلام تشکر میکنم که انقد خوب تصویر این کشور و جزیره رو ترسیم کردید. واقعا هم باید هزینه زندگی در سنت لوسیا رو با این شرایط بررسی و مقایسه کرد.

    1. صادقی گفت:

      سلام باتشکر از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *