شرایط لوکزامبورگ

هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

با توجه به این که دومین کشور ثروتمند جهان، لوکزامبورگ است، هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ در سطح نسبتا بالایی قرار دارد. ممکن است تصمیم به تحصیل در این کشور را داشته باشید. بنابراین باید همه جهات را ارزیابی کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهنمای خوبی برای شما در این مورد باشد. در این مقاله موارد زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • هزینه زندگی دانشجویی در این کشور چگونه می باشد؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چه میزان خواهد بود؟

درباره کشور لوکزامبورگ

شهر لوکزامبورگ به عنوان پایتخت کشور لوکزامبورگ شناخته شده است. کشورهای آلمان، بلژیک و فرانسه در همسایگی این کشور قرار دارند و هم مرز هستند. کشور لوکزامبورگ وسعت کمی داشته و شهر کوچکی است. در نتیجه از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود. کشور لوکزامبورگ در حوزه اقتصادی بسیار قوی است. به طوری که مهم ترین درآمد و منبع مالی این کشور توسط سیستم بانکداری این کشور پوشش داده و تامین می گردد. اگرچه سطح زندگی و مخارج زندگی در لوکزامبورگ بسیار بالا و گران می باشد. اما به همان نسبت درآمدها به مبالغ بالایی وجود دارد.

شرایط هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپایی به شمار می رود. درآمد سرانه این کشور در اتحادیه اروپا بسیار بالا است. این کشور 3 زبان رسمی دارد که در بین مردم رایج است. این زبان ها فرانسوی، لوکزامبورگی و آلمانی می باشند. جامعه فرهنگی و تمدن موجود در این کشور به صورت چند فرهنگی و چند زبانه است. به مطالعه ادامه مقاله بپردازید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این کشور به دست آورید. هزینه‌ های زندگی در کشور لوکزامبورگ در سطح بالایی قرار داشته و به ‌طور سالیانه بین 10000€ الی 15000€ (یورو) است.

هر ساله مبلغ 2000€ (یورو) بابت هزینه های تحصیل در این کشور می باید توسط دانشجو پرداخت گردد. با این مبلغ، می توان گفت تحصیل در این کشور تقریبا رایگان می باشد. دانشگاه های لوکزامبورگ اخیرا به تاسیس رسیده اند. بنابراین رتبه بندی و رنکینگ پایینی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارند.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

شمار زیادی از دانشجویان از 100 کشور دنیا در سال 2012 میلادی جهت تحصیل، روانه کشور لوکزامبورگ شدند. اهداف این کشور بر اساس زمینه های یادگیری به صورت چند زبانه و همچنین چند فرهنگی پایه ریزی شده است. دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور به صورت دو زبانه ارائه می گردد که عبارتند از:

  • دوره های تدریس به صورت انگلیسی یا فرانسوی
  • دوره های تدریس به صورت آلمانی یا فرانسوی
  • دوره های تدریس آلمانی یا انگلیسی

نوعی قرارداد همکاری بین لوکزامبورگ و سایر دانشگاه های جهانی منعقد گردیده است. مواد این توافق نامه در زمینه ترانسفر دانشجویان و محققان و همچنین مراکز آموزشی است. مراکز آموزشی که در رشته MBA به دانشجویان مدرک کارشناسی اعطاء می نماید عبارتند از:

  • یکی از موسسات آموزشی در لوکزامبورگ
  • مدرسه کسب و کار جک ولش که خصوصی است.
  • دانشگاه لوکزامبورگ

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

هزینه‌ تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه های تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ مبلغی بین 200€ الی 400€ (یورو) برای هر ترم تحصیلی است. این مبلغ برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. این هزینه در دوره های تحصیلی مختلف و در هر ترمی متفاوت بوده و متغیر است. دانشجویان مشغول تحصیل در دوره های MBA دانشگاه Jack Welch، بابت سمینار یک هفته ‌ای باید مبلغ 900€ (یورو) پرداخت نمایند. همچنین برای دوره های MBA ای که واحدهای کارآموزی را شامل می گردد نیز باید مبلغ 34900$ (دلار) هزینه گردد.

در مورد هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ، به برخی هزینه های تحصیلی اشاره می نماییم:

  • مبلغ 400€ (یورو) برای ثبت نام ترم های اول و دوم دانشگاه لوکزامبورگ
  • مبلغ 200€ (یورو) برای ثبت نام ترم های 3 الی 6 دانشگاه لوکزامبورگ
  • هزینه های مربوط به وسایل آموزشی مانند کتاب، فتوکپی و سایر به مبلغ 400€ (یورو) در هر ترم است.
  • قیمت خرید بلیت حمل و نقل و تردد برای کل کشور مبلغی معادل 37.5€ (یورو) برای هر ترم است.
  • هزینه های اتاق و خوابگاه دانشجویی نیز مبلغی معادل 380€ (یورو) در هر ماه در نظر گرفته شده است. در این مورد ظرفیت محدود می باشد.

زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

زندگی در کشور لوکزامبورگ در سطح بالایی قرار دارد. از این رو هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ نیز به خصوص مسکن گران است. اجاره ‌بهای یک واحد آپارتمان با توجه به مناطق مختلف شهری از مبلغ 1000€ الی 2000€ (یورو) به‌ طور ماهیانه متغیر است. افراد عضو کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده که ‌کمتر از 90 روز قصد اقامت در این کشور را دارند، نیازی به ویزا ندارند. اما چنانچه دانشجویان قصد اقامت تحصیلی بیشتر از 3 ماه را داشته باشند، باید ویزای دانشجویی اخذ نمایند.

ریزهزینه زندگی در لوکزامبورگ

اکنون قصد داریم به ریز هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ بپردازیم و ارزیابی نماییم. برخی از این هزینه ها در ادامه آمده است. در مقایسه هزینه های زندگی در ایران و کشور لوکزامبورگ، هزینه ها در لوکزامبورگ 107.26% بیشتر از ایران است. اجاره بهای مسکن در لوکزامبورگ 195.01% از کشور ایران گران تر است.

اجاره ماهانه مسکن در این کشور به شرح زیر است:

  • اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر لوکزامبورگ به مبلغ 1.218.57€ (یورو) می باشد.
  • اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در خارج شهر لوکزامبورگ به مبلغ 1.005.26€ (یورو) می باشد.
  • اجاره یک واحد آپارتمان سه خوابه در داخل شهر لوکزامبورگ به مبلغ 2.329.41€ (یورو) می باشد.
  • اجاره یک واحد آپارتمان سه خوابه در خارج شهر لوکزامبورگ به مبلغ 1.716.67€ (یورو) می باشد.

هزینه های رستوران در این کشور به شرح زیر است:

  • مبلغ یک وعده غذای طبخ شده در رستوران های عادی این کشور معادل 15€ (یورو) می باشد.
  • صرف کاپوچینو (ثابت) به مبلغ 2.77€ (یورو) یورو خواهد بود.
  • هزینه خرید آب به صورت بطری 0.33 لیتری به مبلغ 1.75€ (یورو) می باشد.

با توجه به این که با جزئیات هزینه زندگی و تحصیل در لوکزامبورگ آشنا شدید، تصمیم گیری آسان تر است. اما کمک و همراهی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را فراموش نکنید. وکلا و کارشناسان این موسسه در تمامی مراحل انجام مهاجرت همراه شما هستند. کسب مشاوره های تخصصی از سوی این وکلا از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری امکان پذیر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *