مهاجرت تحصیلی سوئد

نوآفرینی در سوئد

نوآفرینی در سوئد

دولت می خواهد ظرفیت نوآفرینی در سوئد را برای نوآوری استارت آپ ها تقویت کند تا به توسعه پایدار کمک کند و شرایطی را برای ایجاد مشاغل ایجاد کند. نوآفرینی به راه حل های جدید یا بهبود یافته ای مربوط می شود که برای جامعه، مشاغل و افراد ارزش ایجاد می کند و طرح ها و اقداماتی را برای توسعه و تقویت نیروهای نوآوری و تجدید در مشاغل سوئدی در بسیاری از مناطق جامعه پوشش می دهد.

در سوئد، همکاری بین بخش تجاری، دانشگاه و بخش دولتی مدت‌ هاست که ابزاری قدرتمند برای حل مشکلات و پل زدن بر چالش‌های پیش روی جامعه ما بوده است. بنابراین، دولت 4 برنامه مشارکت نوآوری را بر اساس نقاط قوت سوئد و دستور کار 2030 ایجاد کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی در سوئد مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در سوئد

هدف از برنامه ‌های مشارکت نوآوری دولت شناسایی راه ‌حل ‌های نوآورانه برای چالش‌ های عمده پیش روی جامعه و کمک به رقابت‌ پذیری سوئد است. در ژوئیه سال اخیر، به عنوان بخشی از توافق ژانویه، توافقنامه سیاستی که توسط احزاب دولتی و حزب لیبرال و حزب مرکز انجام شد، دولت 4 موضوع را ارائه کرد که اساس برنامه‌ های مشارکت در سال‌ های 2023-2022 را تشکیل می ‌دهند. هر برنامه مشارکت نوآوری بر اساس یک چالش اجتماعی مشخص است که در آن یافتن راه حل ها نیازمند ایده های نوآورانه است. به عنوان مثال: چگونه تحول دیجیتال می تواند به ایجاد فرصت های شغلی جدید کمک کند و منجر به سلامت بهتر شود؟ حل این چالش مستلزم جمع آوری تمام دیدگاه های مرتبط با هم است.

4 برنامه مشارکت نوآوری عبارتند از:

  • صنعت کربن زدایی؛
  • تامین مهارت و یادگیری مادام العمر؛
  • تحول دیجیتال صنعت؛ و
  • بهداشت و علوم زیستی.

میلیون ها قلب در سراسر جهان با کمک یک ضربان ساز می تپد. شمع ها با کمک کبریت های ایمنی روشن می شوند. بلبرینگ ‌ها باعث می‌شوند دستگاه‌ های ما به‌خوبی کار کنند. ما برای اتصال دستگاه ‌های خود به اینترنت وابسته هستیم و با کمک کمربند ایمنی سه نقطه‌ای جان افراد بی‌شماری نجات یافته است. تمامی این ها نوآفرینی های کاربردی و مهمی در جهان تلقی می شود. نوآفرینی می تواند زندگی شما را از سختی برهاند و یا مدت زمان انجام عمل را کاهش دهد. همچنین نوآفرینی تاثیرات بسیار خوبی بر اقتصاد و نرخ اشتغال دارد. آموزش و نوآفرینی همواره یک زوج جدانشدنی هستند و اگر در زمینه نوآفرینی به روز کردن دانش نباشد به مشکل خواهید خورد.

مزایا نوآفرینی در سوئد

امروزه، اتحادیه اروپا و WEF، سوئد را به عنوان کشور پیشرو اروپا در زمینه نوآوری رتبه بندی می کنند. دلایل این امر شامل سنت تاریخی مخترعان، تعهد به برابری جنسیتی و اعتقاد قوی به فرد است. همکاری نزدیک بین مؤسسات تحقیقاتی و بخش ‌های خصوصی و دولتی یکی دیگر از عوامل کلیدی است که پایه و اساس شرکت‌ های جهانی سوئدی را ایجاد می‌کند. نوآوری ارتباط نزدیکی با تحقیق و توسعه دارد. سوئد یکی از 3 سرمایه‌گذار بزرگ اروپا در این زمینه است که در سال 2009 4.9 % درصد از تولید ناخالص داخلی را در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. برخی بزرگ هستند در حالی که برخی دیگر کوچک هستند، برخی به خوبی شناخته شده هستند در حالی که برخی دیگر کمی غیر معمول هستند. همه الهام بخش هستند و ایده هایی را ارائه می دهند که همه می توانید از آنها بیاموزید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال و نرخ نوآفرینی در سوئد می باشید:

سالنرخ اشتغالنرخ نوآفرینی
202077%20%
202182%32%

برترین نوآفرینی ها سوئد ها

میلیاردها خانه با طرح های IKEA مبله شده اند. هزاره ها برای خرید جدیدترین همکاری های طراحان در H&M جمع می شوند. اسکایپ به یک بازیگر کلیدی در دنیای ارتباطات تبدیل شده است، Skanska دوستدار محیط زیست ترین ساختمان های جهان را می سازد و TetraPak مسئول شکل کارتن های نوشیدنی روی میز ما است. در حالی که مردم فوراً نام Electrolux را بر روی لوازم آشپزخانه خود می شناسند، ممکن است بسیاری ندانند که این شرکت سوئدی دومین تولید کننده بزرگ لوازم خانگی در جهان است. این شرکت که در سال 1919 شروع به کار کرد، ابتدا جاروبرقی های لوکس را می فروخت و بعداً یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و انواع لوازم دیگر را به خط تولید خود اضافه کرد.

هنس و موریتز که اکنون به سادگی H&M هستند، سبک مینیمالیستی و در عین حال شیک اصلی سوئد را به جهان می آورد. در سال 1947 به عنوان یک فروشگاه پوشاک زنانه به نام Hennes در وستروس شروع به کار کرد، ارلینگ پرسون موسس آن فروشگاه تجهیزات شکار و ماهیگیری Mauritz Widforss را خریداری کرد، نام خود را رسما بهHennes & Mauritz تغییر داد و در سال 1968 لباس های مردانه و بچه گانه را اضافه کرد. از آن زمان، H&M گسترش یافته است. به بیش از 2500 فروشگاه در سراسر جهان که لباس ها و لوازم جانبی مد روز را با قیمت های مقرون به صرفه می فروشند. H&M برای تازه و به روز ماندن، همچنان در همکاری خرده ‌فروشی با ستاره ‌های راک و طراحان پیشتاز است.

ثبت شرکت در سوئد در سال های اخیر روند صعودی داشته است که در نمودار زیر شاهد آن هستید:

نمودار ثبت شرکت در سوئد

اخذ ویزای نوآفرینی سوئد

برای ثبت نام به عنوان اقامت در سوئد، باید مجوزی داشته باشید که حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد و باید حداقل 1 سال در حال برنامه ریزی برای زندگی در سوئد باشید. افراد خوداشتغالی که قرار است کمتر از 3 ماه در سوئد کار کنند نیازی به اجازه اقامت ندارند. شهروندان برخی از کشورها حتی برای کار کمتر از 3 ماه باید ویزا داشته باشند. برای کسانی که به دنبال راه اندازی یک تجارت و در نتیجه مهاجرت با هدف اخذ تابعیت سوئد از طریق سرمایه گذاری و استارت آپ سوئد هستند، برنامه خاصی وجود ندارد، با این حال، ویزای سرمایه گذاری برای تجار خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا وجود دارد. اگر به دنبال راهی برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در سوئد هستید، مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطلاعات و کمک های مناسب در اختیار شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در سوئد

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در سوئد پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در سوئد چیست؟ ارائه طرح تجاری پایدار، ارائه رزومه کاری و تحصیلی قوی و درخواست اقامت از اداره مهاجرت سوئد
  • فرصت های نوآفرینی در سوئد در چه زمینه هایی هستند؟ هوش مصنوعی، صنعت کربن زدایی، تامین مهارت و یادگیری مادام العمر، تحول دیجیتال صنعت و بهداشت و علوم زیستی
  • مزیت های نوآفرینی در سوئد چیست؟ زیرساخت های عالی، ارتباط نزدیک با تحقیق و توسعه، نیروی کار متخصص، دانشگاه های با کیفیت، شرکت های معتبر استارتاپی
  • بهترین شهرهای سوئد برای استارت آپ کدامند؟ استکهلم، مالمو، گوتنبرگ، اوپسالا و لوند
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *