دسته بندی نشده

مهاجرت به اندونزی از طریق کار

مهاجرت به اندونزی از طریق کار

حضور نیروی کار خارجی و مهاجرت به اندونزی از طریق کار در این کشور با توجه به رشد اقتصاد و حضور شرکت های بین المللی افزایش یافته است. در هر صورت باید بدانید جهت انجام کار در این کشور نیاز به اخذ مجوزهای لازم و یک اسپانسر اندونزیایی در داخل این کشور خواهید بود تا با انجام مقدمات موارد قانونی اقامت و اجاره کار شمار را در این کشور مهیا کند. اندونزی با توجه به هزینه پایین تر زندگی و همچنین حضور نیروی کر فراوان به مکانی مناسب برای انجام تجارت با توجه به موقعیت جغرافیایی اش تبدیل شده است. برای درک بیشتر موضوع مهاجرت به اندونزی از طریق کار با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید و این نگارش را مطالعه کنید.

درباره مهاجرت به اندونزی از طریق کار

پس از قرن ها تحت سلطه بخش کشاورزی اشتغال اندونزی، اکنون بخش خدمات تقریبا نیمی از کل نیروی کار را به خود اختصاص داده است. با کمک اقتصاد در حال رشد و جهانگردی، بازار کار اندونزی اکنون بیشتر در بخش خدمات مستقر است و هر مهاجری که به دنبال کار می گردند باید بیشترین فرصت را به این بخش داشته باشند. با این وجود، به دلیل قوانین سختگیرانه ای که در مورد به کارگیری کارگران از خارج از کشور وجود دارد، چشم انداز فعلی اشتغال برای خارجی ها در اندونزی هنوز خیلی زیاد نیست. این به این معنی است که یافتن شغل برای کارگر خارجی در اندونزی دشوار خواهد بود.

بنابراین سیاست دولت اندونزی کاملاً واضح است که کارفرمایان نباید خارجی را برای کاری که یک اندونزیایی نیز می تواند استخدام کند استخدام کنند. ارقام اخیر نرخ بیکاری حدود 5% را نشان می دهد که 10% این افراد حرفه ای آموزش دیده هستند. بنابراین، تا زمانی که یک متخصص خاص برای رفتن به اندونزی استخدام نشود، کارگران خارجی برای یافتن شغل تلاش می کنند. با این حال، منابع نشان می دهند 79% از مشاغل به دنبال توسعه هستند و این معادل 27% از مشاغل متقاضی استخدام کارکنان جدید است.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در اندونزی قابل مشاهده است:

نحوه مهاجرت به اندونزی از طریق کار

انجام کار در اندونزی برای خارجی ها به دلیل سهولت اخذ مجوز کار و اقامت، زمانی که کار در شهرهای بزرگ اندونزی مانند جاکارتا و سمرنگ باشد، نسبتاً آسان است. برعکس، برای خارجیانی که در مناطق دور افتاده کار می کنند، آنها باید با الزامات اضافی و بررسی مقامات محلی روبرو شوند. بنابراین، شرکت حامی یک کارمند خارجی و فرد خارجی باید شرایط و اختلافات اضافی را برای کنار آمدن با شرایط بدانند.  خارجی ها برای کار در مناطق دور افتاده در اندونزی باید درخواست کار و اجازه اقامت دهند. در مورد درخواست کار و اجازه اقامت سه مرحله اساسی وجود دارد:

ردیفشرح
1درخواست مجوز کار
2درخواست مجوز اقامت
3درخواست مجوز محلی

شرکت حامی مالی فرد خارجی باید دو مجوز از وزارت نیروی انسانی در اندونزی را دریافت کند:

  • RPTKA
  • اجازه کار

RPTKA یک مجوز شرکتی است که به عنوان پیش مجوز برای درخواست مجوز کار یک خارجی عمل می کند. پس از دریافت RPTKA، سپس یک شرکت می تواند برای کارمندان خارجی خود درخواست اجازه کار کند. پس از اخذ مجوز کار توسط یک فرد خارجی، شرکت حامی می تواند از اداره کل مهاجرت اندونزی درخواست ویزا کند. شرکت قبل از مراحل درخواست ویزا نیاز به پرداخت هزینه ویزا دارد. سپس، کارمند خارجی پس از تأیید ویزای خود می تواند ویزای اقامت محدود (VTT) را از سفارت اندونزی دریافت کند. VTT برچسبی است که در گذرنامه کارمند خارجی جای گذاری می شود. هنگام ورود به اندونزی، افسر مهاجرت فرودگاه مجوز ورود مجدد MERP و اجازه اقامت ITAS را برای فرد خارجی صادر می کند.

شرایط کار در اندونزی

ساعات کاری در کشور اندونزی به وضوح متغیر است، اما طبیعی است که زود شروع شود و در نتیجه زود هم به پایان برسد. ساعات معمول از 08:00 تا 16:00 با دوشنبه تا جمعه با یک ساعت ناهار است. جمعه نیز از ساعت 11:30 الی 13:30 برای نماز استراحت است و کار در روز شنبه از ساعت 08:00 الی 12:00 غیر معمول نیست. مغازه ها معمولا در ساعت 09:00 یا 10:00 باز می شوند و فروشگاه های کوچکتر نیز در ساعت 17:00 بسته می شوند اما در شهرهای بزرگ و مراکز خرید، فروشگاه ها می توانند دیر وقت، معمولاً تا ساعت 21:00 باز بمانند. میزان حقوق ماهیانه کار در اندونزی با توجه به نوع شغل و حرفه متفاوت است.

به استثنای مهاجران خارج از کشور که در شرکت های خارجی استخدام می شوند، اکثر خارجی ها در اندونزی در بخش صادرات کار می کنند. حداقل دستمزد به منطقه محل کار بستگی دارد و ممکن است از 135$ الی 249$ (دلار) متفاوت باشد.

شهرحداقل دستمزد به دلار
جاوای مرکزی127$
جاوای  شرقی132$
جاوای غربی128$
بالی176$
ریائو204$
بانتن174$
مالوکو184$
جاکارتا312$

درباره کار در اندونزی

در مورد تعطیلات، مرخصی سالانه متفاوت است، با این حال اندونزی 13 تعطیلات رسمی در سال به علاوه cuti bersama  (یا “روزهای مشترک” دارد که تعطیلات رسمی را دنبال می کند، اما این روزها معمولاً به عنوان یک حق تعطیلات در نظر گرفته می شوند. کلیه ساکنان اندونزی، از جمله اتباع خارجی، باید در اداره خدمات مالیاتی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند و شماره مالیات شخصی را دریافت کنند. مالیات بر درآمد تدریجی است و از 5% تا 30% متغیر است.

در حالی که تجارت غربی بر اساس اصل کار در جهت مهلت های دقیق تشکیل شده است، تجارت اندونزی بیشتر به ایجاد روابط تجاری اختصاص دارد و اندونزیایی ها از نظر سن و موقعیت از نظر موقعیت بسیار بالا هستند. بنابراین، شما باید به هر فرد مسن یا برتر در محیط کار احترام بگذارید. شما همیشه باید در هر شرایط کاری هوشمندانه لباس بپوشید.

مهاجرت فصلی به اندونزی از طریق کار

مهاجرت فصلی به اندونزی از طریق کار

مهاجران غربی که به دلایل حرفه ای به اندونزی نقل مکان می کنند، می توانند تغییرات زیادی را انتظار داشته باشند. یافتن شغل فصلی به ویژه برای خارجی ها دشوار خواهد بود و محیط کار تجاری با فضای غربی متفاوت است. سیاست رسمی دولت استخدام اندونزیایی ها در هر زمان ممکن است. به همین دلیل، روند اخذ ویزای کار بسیار دشوار است و مهاجران متقاضی کار فصلی باید قبل از نقل مکان کارفرمایی آماده داشته باشند تا کارفرما بتواند در تسهیل ویزا کمک کند. حتی اگر به دنبال کار برای چند ماه در اندونزی باشید، حتی با کمک یک کارفرمای احتمالی، روند اخذ ویزای کار ارزش این دردسر را نخواهد داشت.

با این حال، اگر به دنبال اشتغال فصلی هستید، آموزش زبان ممکن است آسانترین گزینه باشد، زیرا مدارس زیادی وجود دارد که نیاز به نیرو دارند

  • هم موقعیت های داوطلبانه
  • و هم با حقوق

انگلیسی بیشترین زبان پرتقاضا است اگرچه احتمالا می توان موقعیت های آموزشی را به زبان های دیگر پیدا کرد. با این حال، برای هر شغلی، آشنایی به زبان باهاسا اندونزی (زبان رسمی اندونزیایی) کمک زیادی می کند.

مهاجرت به اندونزی از طریق کار و مجوز محلی

یک فرد خارجی می تواند بلافاصله پس از ورود به اندونزی شروع به کار کند. با این حال، یک فرد خارجی هنوز مجبور است برخی گزارش ها و مجوزها را پس از آن دریافت کند. این گزارش ها و مجوزها گزارش پلیس STM از پلیس محلی، گواهی اقامت موقت SKTT از اداره ثبت احوال محلی و گزارش موجودیت LK از دفتر نیروی انسانی محلی است. هنگام کار خارجی ها در مناطق دور افتاده، در مقایسه با کار در شهرهای بزرگ، شرایط اضافی وجود دارد. کار در مناطق دور افتاده در اندونزی برای خارجی ها مستلزم این است که قبل از ورود به چنین مناطقی مجوز یا گزارش را مانند شکل زیر تهیه کنید:

  • گزارش به پلیس محلی
  • گزارش به مهاجرت محلی
  • مجوز سفر SKJ را از پلیس ملی دریافت کنید
  • گزارش به مقامات محلی نیروی انسانی

اگر سازمانی نتواند مجوز SKJ را برای کارمندان خارجی خود بدست آورد یا کارمندان خارجی خود را به مقامات محلی گفته شود، اخراج برای خارجی ها بسیار محتمل است. همچنین، ممکن است سازمان مجبور به مجازات و پیامدهای قانونی برای این عدم انطباق شود. در مواردی که مهاجرت یا کارگر خارجی در منطقه دور افتاده در اندونزی اقامت داشته باشد و این شرکت دارای آدرس تجاری در این منطقه باشد، گزارش و مجوزهای ذکر شده برای خارجی ها برای کار و اقامت در این منطقه دور از دسترس، لازم نیست. جهت بررسی 10 شغل پر درآمد در اندونزی می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و مقاله لینک شده را مطالعه کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *