شرایط سوئیس

مشکلات زندگی در سوئیس

مشکلات زندگی در سوئیس

بدون شک سوئیس یکی از برترین کشورها برای زندگی است، اما معایب و مشکلات زندگی در سوئیس را مهاجران قبل از سفر باید بدانند. این کشور یک جواهر طلای اروپا زمانی است که به زیبایی طبیعی می آید. زندگی در این کشور قطعا ایده آل برای دوستداران طبیعت، مسافران و علاقه مندان به ورزش های زمستانی است. البته، کوه آلپ همیشه در ذهن و کوه های این کشور قرار دارند و کوه ها 2 سوم کشور را پوشش می دهند. با این حال، فلات مرکزی، جنگل ها و تالاب ها نیز ویژگی های اساسی توپوگرافی این کشور هستند.

تقریبا 1 سوم کشور، جنگل است و فقط تحت 1 چهارم زمین ها مناطق حفاظت شده هستند. این خانه حدود 50000 نوع مختلف گیاهان، قارچ ها و حیوانات است. علاوه بر این، این کشور دارای 6% از ذخایر آب شیرین قاره است که باعث می شود برج آب آن اروپا باشد. مهم تر از همه، این کشور متعهد به حفاظت از محیط طبیعی خود و مبارزه با تغییرات اقلیمی است. این کشور انتشار گازهای گلخانه ای پایین تر از سرتاسر کشورهای دیگر OECD دارد. این سیستم بازیافت قوی دارد و تا سال 2050 آب و هوا را خنثی کرده است. این نگارش توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده و به توضیح مشکلات زندگی در سوئیس پرداخته اند.

زندگی در سوئیس

بر هیچ کس پوشیده نیست که این کشور به طور مداوم یکی از بهترین مکان های جهان را به خود اختصاص دهد. در سال 2023، شاخص زندگی بهتر «OECD» نشان داد که این کشور بالاتر از حد متوسط ​​برای کشورهای «OECD» است. مهم ترین مزایای زندگی در این کشور عبارتند از:

  • رفاه ذهنی
  • مشاغل و درآمد
  • درآمد و ثروت
  • وضعیت سلامت
  • ارتباطات اجتماعی
  • کیفیت محیط زیست
  • آموزش و پرورش و مهارت ها
  • تعادل کار زندگی
  • مسکن
  • امنیت شخصی

حدود 80% مردم این کشور دستمزد خوبی کسب می کنند. مردم این کشور به طور متوسط ​​84 سال زندگی می کنند. که 4 سال بالاتر از میانگین OECD است. بالاتر از همه، مردم این کشور عمدتا با زندگی راضی هستند. اگر این به اندازه کافی برای متقاعد کردن شما نیست، سوئیس نیز تعداد چهار نقطه در فهرست 2022 اخبار ایالات متحده را به دست آورد. این نظرسنجی کشورها را با توجه به 76 ویژگی که مربوط به موفقیت یک کشور مدرن است، رتبه بندی می شود. علاوه بر این، این کشور نمره کامل برای ثبات سیاسی را به دست آورد. همچنین علامت های برتر را برای ثبات اقتصادی، آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی دریافت کرد.

این کشور به دلایل بسیاری مشهور است. مهم ترین آن ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشهورترین موارد در سوئیس

اما یک دلیل بالاتر از همه دلایل ذکر شده است که طبیعت این کشور است. تصویر دریاچه های کریستالی که توسط قله های کوهستانی تحت پوشش برف پوشیده شده است، در بسیاری از کارت پستال ها واقعی است. این کشور در قلب آلپ می باشد. کوه های عظیم آن غالب منطقه جنوبی کشور است. تپه های نوردی و دریاچه های گسترده ای از فلات این کشور به شهرهای پرجمعیت کشور می پردازند.

معایب زندگی در سوئیس

در مقایسه با فقدان فضای شخصی، این کشور تمایل به حفظ مردم را به یک فاصله عاطفی تا زمانی که مدت زمان کافی گذشت. این به این معنی است که هنگام دیدار با افراد جدید، احساس نمی کنید اگر شما بلافاصله استقبال نکنید و به هر جمع آوری دعوت شده اید. به همین ترتیب، در مورد زندگی شخصی خود را در محل کار باز نکنید و همچنین سوالات شخصی خود را از همکاران خود بپرسید. شما مطمئن هستید که با اخذ اقامت سوئیس بسیاری از تجربیات جدید در این کشور را کسب خواهید کرد.

مهم ترین مشکلات زندگی در سوئیس عبارتند از:

  • هزینه بالای زندگی
  • شوک فرهنگی
  • دیدگاه های سنتی

شوک فرهنگی از مشکلات زندگی در سوئیس

در حالی که سازمان و پراگماتیسم فرهنگ این کشور برای اکثر مردم به راحتی می توانند آسان باشند، می تواند برای مهاجران به یکی از مشکلات زندگی در سوئیس تبدیل شوید. مردم این کشور بسیار مودب و همچنین محفوظ هستند. به عنوان مثال، در محل کار، شما باید از نام های آخر و رسمی استفاده کنید تا به طور خاص توسط همکاران خود و یا شرکای تجاری خود برای استفاده از نام های خود دعوت کنید. شرکت ها نیز به طور معمول سلسله مراتبی هستند و تنها بالاترین افراد در اختیار تصمیم گیری نهایی می کنند. گفته می شود کانتون های فرانسوی و ایتالیایی می توانند فرهنگ کسب و کار تا حدودی بیشتر را داشته باشند.

چنین محدودیتی نیز به روابط شخصی منتقل می شود. در یک نظرسنجی اخیر از مهاجران که در این کشور زندگی می کنند، 62% آن ها را به سختی می توان دوستان در این کشور را پیدا کرد. این به این دلیل است که اکثر مردم این کشور به دایره ای از دوستان نزدیک خود می چسبند. آن ها همچنین از حفظ حریم خصوصی احترام می گذارند تا بتوانند قبل از دعوت از یک همکار برای دیدار از یک همکار، منتظر بمانند. برای مهاجران که به یک جامعه خروجی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، این می تواند شوک فرهنگی باشد. یک نکته برای زندگی مهاجران این است که بتوانید دوستان خود را از تمام زمینه های مختلف باز کنید.

شوک فرهنگی از مشکلات زندگی در سوئیس

هزینه زندگی بالا از مشکلات زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالا است. این کشور، به رتبه پنجم در فهرست ایالات متحده بهترین کشورها را به دلیل کیفیت زندگی به دلیل نمره کم آن برای مقرون به صرفه (0.4) کاهش یافت. در واقع، محبوب ترین شهرهای این کشور برای مهاجران، زوریخ و ژنو، از جمله گران ترین شهرهای جهان هستند. ساکنان این کشور بدهی های خانوار بیشتری نسبت به میانگین OECD دارند و روند بدتر می شود. شاخص زندگی بهتر OECD همچنین شکاف قابل توجهی را بین ثروتمندترین و فقیرترین ساکنان سوئیس یافت. میانگین هزینه زندگی در این کشور برای اجاره حدود 2150$ (دلار) در هر ماه برای یک آپارتمان یک خوابه است. اضافه کردن به این هزینه های زندگی از 1600$ (دلار) در هر ماه است. خوشبختانه، دستمزد کار در سوئیس به راحتی این هزینه ها را پوشش دهد.

جدول زیر حقوق ماهیانه کار در این کشور را نشان می دهد:

پارامترحقوق به فرانک
کمترین31300CHF
متوسط134000CHF
بیشترین553000CHF

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در سوئیس را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در سوئیس

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل درباره مشکلات زندگی در سوئیس و نحوه اخذ ویزای این کشور را دارند که با تماس به این مجموعه می توانید از این اطلاعات بهره مند شوید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در سوئیس

  1. ابراهیم محمدی گفت:

    ممنون از سایت فوق العادتون

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *