مهاجرت تحصیلی اسپانیا

مدارس ایرانی در اسپانیا

مدارس ایرانی در اسپانیا

مهاجرین زیادی به دنبال تحصیل در مدارس ایرانی در اسپانیا هستند که دوره های فارسی زبان را به درستی ارائه کنند.  مدارسی هستند که ممکن است که دوره هایی را به زبان فارسی ارائه کنند اما مدارس کاملا ایرانی در اسپانیا وجود ندارد. در هر حال اسپانیا کشوری جذاب است و جاذبه های توریستی فراوان دارد و هر سال میزبان گردشگران زیادی است. در این بین بسیاری به دنبال زندگی و اقامت دائم در اسپانیا هستند.

لذا بحث تحصیل دانش آموزان در مدارس به پیش می آید که خوشبختانه حضور موسسات و مدارس بین المللی در این کشور مسئله را حل کرده است. برای بررسی شرایط مدارس در اسپانیا این مقاله را بخوانید. همچنین شرایط مهاجرت به اسپانیا را می توانید از کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

مدارس بین المللی و ایرانی در اسپانیا

با جستجوی مدارس بین المللی و ایرانی در اسپانیا می تواند در این مدارس فرزندان خود را به این مدارس بفرستید و از کیفیت آن مطمئن باشید. برای انتخاب بهترین مدرسه، باید تحقیقات خود را انجام دهید. سیستم را بشناسید و گزینه های خود را بشناسید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید فرزندتان در یک مدرسه محلی یا بین المللی تحصیل کند. مدارس محلی به فرزند شما کمک می کنند تا زبان را بیاموزد و خود را در فرهنگ غوطه ور کند.

مدرسه مناسب را برای فرزند خود بیابید و تمام خانواده شما می توانند از یک تجربه هیجان انگیز و منحصر به فرد زندگی به عنوان مهاجر در اسپانیا لذت ببرند. مدارس مختلف فعالیت های متفاوتی را ارائه می دهند. اگر فرزند شما قصد دارد به یک تیم ورزشی یا یک باشگاه موسیقی بپیوندد، مطمئن شوید که مدرسه ای که انتخاب می کنید این برنامه های فوق برنامه را ارائه می دهد. اگر فرزند شما علایق خاصی دارد، پیدا کردن مدرسه ای که آن رشته های تخصصی را ارائه می دهد بسیار مهم است.

شرایط تحصیل ایرانیان در مدارس بین المللی اسپانیا

آموزش بین المللی در اسپانیا محبوب است زیرا این کشور، بیش از 120 مدرسه بین المللی را در خود جای داده است. این بدان معناست که گزینه های زیادی برای خانواده شما در سراسر کشور وجود دارد. با این حال، مرتب کردن همه امکانات برای یافتن مدرسه بین ‌المللی که به بهترین وجه نیازهای فرزند شما را برآورده می ‌کند نیز می ‌تواند دشوار کند. پیدا کردن بهترین مدرسه بین ‌المللی در اسپانیا برای فرزند شما بسیار آسان ‌تر است، مهم است که سن فرزند خود را در رابطه با سطوح کلاسی که در یک مدرسه تدریس می شود در نظر بگیرید. اکثر مدارس بین ‌المللی در اسپانیا مدارسی هستند که آموزش را از پیش دبستانی یا مهدکودک تا کلاس 12 ارائه می ‌کنند.

هنگام ارزیابی گزینه های خود، سن فرزند خود را در رابطه با این گروه های سنی در نظر بگیرید. مثلا اگر قصد دارید به طور موقت در اسپانیا زندگی کنید، در نظر بگیرید که آیا فرزند شما می‌تواند در همان مدرسه بین ‌المللی برای مدت اقامت شما در اینجا بماند یا خیر. اگر چند فرزند دارید، اگر همه آنها بتوانند در یک مدرسه بین المللی شرکت کنند، کار برای خانواده شما آسانتر می شود. اگر خانواده شما تنها 1 یا 2 سال قبل از بازگشت به کشور خود در اسپانیا خواهند بود، انتخاب مدرسه ای که برنامه درسی ملی کشور شما را آموزش می دهد، ممکن است انتقال آسان تری را تسهیل کند.

در این بخش از مطلب شاهد ویژگی های مدارس بین المللی در اسپانیا هستید:

ویژگی های مدارس بین المللی در اسپانیا

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در اسپانیا

اسپانیا مقصدی جذاب برای خانواده های مهاجر است که می توانند تاریخ، غذا، هنر و موسیقی 17 منطقه خودمختار را که به هویت فرهنگی منحصر به فرد این کشور کمک می کند، تجربه کرده و از آن لذت ببرند. آب و هوای زیبا، فرهنگ پر جنب و جوش و سبک زندگی آرام آن هر ساله بسیاری از خانواده های بین المللی را جذب می کند که می توانند در آنجا هزینه های زندگی نسبتاً پایین و طیف گسترده ای از خدمات و امکانات با کیفیت بالا را پیدا کنند.

گزینه های آموزش و مراقبت های بهداشتی جهت مهاجرت به اسپانیا متعدد و آسان است و خانواده های بین المللی که با کودکان به اسپانیا نقل مکان می کنند، خوشحال خواهند شد که بدانند طیف گسترده ای از مدارس بین المللی معتبر در این کشور وجود دارد! مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در اسپانیا هستند. مدارسی که در این پست فهرست شده ‌اند به دلیل مدل ‌های آموزشی باکیفیت، مجموعه آموزشی غنی (برنامه درسی بین ‌المللی، ایالات متحده یا بریتانیا)، به دلیل فعالیت ‌های غیر آکادمیک، فضاهای موجود، آزمایشگاه ‌ها و امکانات ورزشی، برتر هستند.

لیست زیر را بررسی کنید و ببینید کدام مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در اسپانیا هستند:

  • Eurocolegio Privado Internacional Casvi
  • St. Peter’s School Barcelona
  • Sotogrande International School
  • Colegio San Patricio
  • European International School of Barcelona
  • King’s College, The British School of Alicante
  • International School San Patricio Toledo
  • Mirabal International School
  • The American School of Barcelona

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در اساپانیا

سیستم آموزش مدارس در اسپانیا

قبل از اینکه بتوانید مدرسه مناسب را پیدا کنید، باید بدانید که سیستم آموزش مدارس در اسپانیا چگونه تنظیم شده است. سطح تحصیلات در اسپانیا شامل پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و دیپلم اسپانیایی است. در اسپانیا، پیش دبستانی به دو مرحله تقسیم می شود. کودکان تا 3 سال می توانند در مرحله اول شرکت کنند، در حالی که کودکان 3-6 سال می توانند در مرحله دوم شرکت کنند. مرحله اول برای شما هزینه دارد، اما مرحله دوم رایگان است.

در برنامه دیپلم اسپانیایی، دانشجویان می توانند در یک زمینه خاص تحصیلی تخصص داشته باشند. رشته انتخابی می تواند تعیین کند که برای چه برنامه های دانشگاهی واجد شرایط درخواست هستند. این رشته ها شامل هنر، علم و فناوری، علوم انسانی و علوم اجتماعی است. هنگامی که یک دانش آموز این 2 تحصیل در اسپانیا سال آخر تحصیل را به پایان می رساند. اگر علاقه مند به ادامه  است، می تواند در آزمون ورودی کالج شرکت کند.

انتخاب مدرسه محلی یا بین المللی در اسپانیا

به عنوان یک مهاجر در اسپانیا، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید فرزند خود را به یک مدرسه محلی بفرستید یا یک مدرسه بین المللی. در انتخاب مدرسه محلی یا بین المللی در اسپانیا هر دو مزایای خود را دارند و به دلایل مختلف ارزش کاوش را دارند. در یک مدرسه محلی، فرزند شما بهترین فرصت را برای یادگیری اسپانیایی و ادغام با فرهنگ محلی خواهد داشت. مدارس محلی مقرون به صرفه هستند و اگر قصد دارید طولانی مدت در اسپانیا بمانید، گزینه بسیار خوبی هستند.

مدارس بین ‌المللی کلاس ‌های کوچکی را ارائه می‌ دهند و مانع زبانی را از بین می‌برند (اگر انگلیسی صحبت می‌کنید). آنها به دانش آموزان اجازه می دهند تا برنامه درسی را از کشور خود ادامه دهند و اگر اقامت شما در اسپانیا کوتاه باشد، بهترین گزینه است. می توانید جهت تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

سوالات رایج در مورد مدارس ایرانی در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات رایج در مورد مدارس ایرانی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • کدام مدارس بین المللی در اسپانیا مناسب و معروف هستند؟ Eurocolegio Privado Internacional Casvi- St. Peter’s School Barcelona- Sotogrande International School
  • تحصیل برای کودکان در اسپانیا شامل چه مراحلی است؟ در اسپانیا، پیش دبستانی به دو مرحله تقسیم می شود. کودکان تا 3 سال می توانند در مرحله اول شرکت کنند، در حالی که کودکان 3-6 سال می توانند در مرحله دوم شرکت کنند. مرحله اول برای شما هزینه دارد، اما مرحله دوم رایگان است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *