مهاجرت تحصیلی ایرلند

مدارس ایرانی ایرلند

مدارس ایرانی ایرلند

با مدارس ایرانی ایرلند، یک انتخاب عالی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور را برای فرزندان خود مهیا خواهید کرد. ایرلند با مناظر خیره کننده، فرهنگ پر جنب و جوش و سیستم آموزشی با کلاس جهانی می تواند شما را برای رسیدن به آرزوهای خود همراهی کند. و ایرلند به عنوان یکی از امن ترین کشور های جهان به شمار می رود. دانستن این که ایرلند یکی از معدود کشور های انگلیسی زبان در اروپاست، بسیار مایع آرامش خواهد بود. ایرلندی ها همیشه به استقبال گرم خود افتخار می کنند. تحصیل و زندگی در یک محیط خارجی، جهان بینی شما را به چالش می کشد. و شما را با افراد جدید و فرهنگ جدیدی آشنا می کند. در همین ابتدای مقاله قصد داریم به کمک همکاران خود در در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات عمومی و جامعی را در مورد کشور ایرلند در قالب یک تصویر به شما نمایش دهیم.

معرفی ایرلند

تحصیل در ایرلند

همه کودکانی که در ایرلند زندگی می کنند حق تحصیل دارند. این حق شامل پناهندگان، پناهجویان یا فرزندان کارگر مهاجر می شود. آنها همچنین حق تحصیل رایگان پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه را دارند. اما همچنان باید هزینه لباس، کتاب، لوازم التحریر و هر سفر مدرسه را بپردازید. در ایرلند مدارس خصوصی نیز وجود دارند که هر سال باید هزینه آن را پرداخت کنید. اگرچه معمولا کودکان در سن 4 یا 5 سالگی شروع به تحصیل می کنند. اما آموزش برای همه کودکان در ایرلند، از سنین 6 تا 16 سالگی صورت می گیرد. زبان ایرلندی زبان اصلی آموزش در همه سطوح است. در مدارس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در سال دوم یا سوم تحصیلی تدریس می شود. ایرلند طیفی از انواع مدارس از خصوصی تا دولتی، تحصیلی مختلط یا مجردی ارائه می دهد.

چرا تحصیل در مدارس ایرانی ایرلند

ایرلند دارای مزایای فراوانی است که موجب می شود افراد زیادی تحصیل در مدارس ایرانی ایرلند را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کنند. در این بخش به تعدادی از این عوامل خواهیم پرداخت.

  • کاملا با بیمه مسئولیت عمومی و غرامت حرفه ای بیمه شده اید.
  • طرح مراقبت از دانش آموز
  • خط مشی حفاظت از کودکان به وضوح تعریف و اجرا شده است.
  • سیستم های مشخصی برای رفاه دانش آموزان، مراقبت های شبانی، پیشرفت تحصیلی و ایمنی شخصی داریم.
  • تیم مدارس ارتباط مستمر با دانش آموزان را حفظ می کند
  • مراقبت های 24 ساعته و 7 روزه را با خدمات تلفنی بدون ساعت اضطراری ادامه می دهیم.

در ادامه مقاله به سیستم آموزشی مدارس ایرلند خواهیم پرداخت

سیستم آموزشی مدارس در ایرلند

در ایرلند 3 سطح تحصیلی وجود دارد که در این تصویر به طور کلی توضیح داده ایم:

3 سطح آموزشی در ایرلند

مدارس ابتدایی در ایرلند

طبق سیستم مدرسه در ایرلند، باید فرزند خود را تا سن 6 سالگی به مدرسه بفرستید. موضوعات برنامه درسی دوره ابتدایی را در جول زیر به نمایش درآورده ایم.

زبان ایرلندیریاضیاتجغرافیاعلوم
زبان انگلیسیتاریخموسیقیهنر
تربیت بدنیآموزش اخلاقیآموزش شخصینمایش

لازم به ذکر است که هر مکتب فردی مسئول آموزه های اخلاقی یا دینی خود است. که اکثر مدارس در ایرلند دارای اخلاق کاتولیک هستند. بعد از دوره ابتدایی نوبت به دوره متوسطه در ایرلند است که به آن می پردازیم

مدارس متوسطه در ایراند

برنامه درسی دوره متوسطه به 2 بخش تقسیم می شوند: دوره راهنمایی و دوره ارشد دوره راهنمایی طیف وسیعی از موضوعات، کد نویسی و موسیقی را ارائه می دهد. زبان انگلیسی، ریاضی، تاریخ، همگی اجباری هستند. اما برای دوره ارشد، ریاضیات، انگلیسی و ایرلندی اجباری باقی می ماند. حتی موضوعات بیشتری در دسترس است. و بسیاری از دانش آموزان می توانند در امتحانات زبان مادری خود نیز شرکت کنند..

انواع مدارس متوسطه در ایرلند

مدارس متوسطه در ایرلند به 3 دسته تقسیم می شوند که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت

مدارس متوسطه داوطلبانه در ایرلند

جوامع مذهبی، هیئت های فرمانداری این مدارس را اداره می کنند. برخی از این مدارس هزینه دریافت می کنند. و واجد شرایط دریافت بودجه تحصیلی نیستند. برخی دیگر شهریه رایگان یا یارانه ای ارائه می دهند و بودجه دولتی دریافت می کنند. در هر صورت دولت ایرلند هزینه های حقوق و دستمزد آنها را پوشش می دهد. در ادامه به مدارس حرفه ای ایرلند می پردازیم

مدارس حرفه ای و دانشکده های اجتماعی در ایرلند

مدارس حرفه ای و دانشکده های اجتماعی در ایرلند

این مدارس توسط هیئت های آموزشی ایرلند اداره می شود.آنها برنامه درسی ملی را با تمرکز بر مهارت های عملی و آموزش های حرفه ای ارائه می دهند. نیمی از امکانات ثانوی ایرلند در این دسته قرار می گیرد. 42 مورد از این مدارس فقط در دوبلین، پایتخت ایرلند وجود دارد. در این قسمت به مدارس جامعه و فراگیر ایرلند خواهیم پرداخت.

مدارس جامعه و فراگیر در ایرلند

این مدارس که هم دوره های آکادمیک و هم حرفه ای را ارائه می دهند. به طور کامل توسط وزارت آموزش تامین می شوند. و توسط هیئت های مدیریت محلی اداره می شوند. و در دوبلین، تنها 20 مدرسه در این دسته قرار می گیرند که این تعداد در حال افزایش است.

مدارس بین المللی دوبلین

چندین مدرسه بین المللی در دوبلین وجود دارد. آنها برنامه آموزشی را از فرانسه، اسپانیا و ایرلند دریافت می کنند. همچنین مدرک بین المللی ارائه می دهند. و همه این مدارس به شهریه نیاز دارند.

  • مدرسه بین المللی دوبلین
  • مدرسه فرانسوی دوبلین
  • مدرسه نورد آنگلیا
  • مدرسه بین المللی SEK dublin
  • مدرسه بین المللی آلمانی دوبلین St kilian deutsche schule dublin
  • کالج سنت اندرو

و در ادامه به آموزش دانشگاهی دوبلین خواهیم پرداخت

آموزش دانشگاهی دوبلین

دوبلین خانه مجموعه ای از دانشگاه ها و کالج هاست. بسیاری از آنها جزو بهترین های اروپا هستند. موسسات معروف دوبلین عبارت اند از:

  • کالج ترینیتی دوبلین، که در سال 1592 تاسیس شد.
  • دانشگاه کالج دوبلین که بزرگنرین دانشگاه ایرلند است.
  • دانشگاه شهر دوبلین که جوان ترین دانشگاه این کشور است.

و در قسمت پایانی مقاله به بازه زمانی تحصیل در مدارس ایرلند خواهیم پرداخت.

بازه زمانی تحصیل در مدارس ایرانی ایرلند

روز مدرسه متفاوت است. اما معمولا 9 صبح تا 3 بعد از ظهر است. اگرچه ممکن است روز برای خردسال کوتاه تر باشد. مدرسه در سپتامبر شروع می شود. و در ماه های جولای و آگوست تعطیل می شود. با یک استراحت دو هفته ای در کریسمس و تعطیلات میان ترم اکتبر، فوریه و در عید پاک سال تحصیلی را به پایان می رسانند. به طور کلی با مباحث زیادی در مورد کشور ایرلند در این مقاله آشنا شدیم. دانشگاه و مدارس ایرانی ایسلند را مور بررسی قرار دادیم. اما اگر شما قصد ادامه تحصیل در ایرلند را داشته باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره کمک رسان شما در امر مهاجرت خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *