مهاجرت به کشور قبرس

قوانین پناهندگی در قبرس

قوانین پناهندگی در قبرس

قوانین پناهندگی در قبرس از روش هایی پر ریسکی می باشد که در سال های اخیر متقاضیان زیادی از این راه به این کشور مهاجرت کرده اند. در این مقاله قصد داریم قوانین پناهندگی در قبرس را در سال 2023  بررسی نماییم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرت به روش پناهندگی را که روشی غیر قانونی می باشد به متقاضیان توصیه نمی کند. این مقاله صرفا در جهت قوانین پناهندگی در قبرس و خطرات این روش جمع آوری شده است.

 تعریف پناهندگی در قبرس

پناهجو فردی است که به دلیل مسائل سیاسی، عضویت در گروه های خاص، مذهب و یا نژاد تحت شکنجه های روحی و روانی آزار های جسمی قرار گرفته است. این فرد در کشور و محل زندگی اش از امنیت برخوردار نمی باشد. به همین دلیل تصمیم به مهاجرت به سایر کشورها می گیرد. کشور مقصد باید تا رفع این مسائل برای پناهجو امنیت، مکانی برای زندگی و غذا تامین کند.

  • کشور قبرس دچار رکود اقتصادی می باشد. اقتصاد این کشور شرایط خوبی ندارد.
  • بیشترین نرخ بیکاری در اروپا مربوط به کشور قبرس می باشد.
  • از سال 2002 سیستم پناهندگی در کشور قبرس به اجرا درآمد. در این کشور حقوق پناهجو نادیده گرفته می شود.
  • بیشتر پناهجویان در این کشور به دلیل اخراج نشدن از کشور مجبور به انجام کارهای سخت و غیر قانونی می باشند.

 بررسی قوانین پناهندگی در قبرس

با توجه به قوانین پناهندگی در قبرس، پناهجو باید در ابتدا ورود به این کشور و یا خارج از قبرس در خواست خود را به ادارات مربوطه در کشور قبرس ارائه دهد. متقاضی باید برای ثبت درخواست خود را در آدرس معتبری ارائه دهد. همچنین روند بررسی درخواست فرد ممکن است بین 6 ماه تا 12 ماه به طول بی نجامد.

طبق قوانین عفو بین الملل مادری که هیچ جرم و جنایتی مرتکب نشده نباید از فرزند جدا باشد. همچنین زندانی کردن پناهجویان در کشوری باید جزء گزینه های آخر برای کنترل کردن فرد باشد. ولی در کشور قبرس بعد از ورود پناهجو، فرد زندانی می شود. روش های قانونی دیگری برای اخذ اقامت قبرس وجود دارد که پیشنهاد می شود متقاضی از طریق این راه ها به کشور قبرس مهاجرت کند.

در نمودار زیر به بررسی میانکین تعداد پناهندگان در این کشور می پردازیم:

بیشترین پناهندگان در قبرس

 زندگی پناهجویی در قبرس

طبق قوانین پناهندگی در قبرس این کشور برای بررسی هویت پناهجو او را در زندان های این کشور زندانی می کند. مدت بازداشت افرد در زندان بین 18 تا 22 ماه می باشد. ممکن است حتی مدت بیشتری افراد زندانی باشند. اگر درخواست فرد قبول شود پناهجو می تواند در اقامتگاه های در نظر گرفته شده ساکن شود. 2 اقامتگاه در قبرس وجود دارد که ظرفیت هر یک از این پناهگاه ها برای 300 نفر در نظر گرفته شده. دولت باید ماهانه مبلغ €320 (یورو) به پناهجو بپردازد. معمولا این مبلغ پرداخت نمی شود. پس از گذشت 6 ماه از قبول شدن درخواست پناندگی متقاضی اجازه کار کردن در این کشور را دارد. متقاضی باید برای یافتن کار در موسسات کاریابی ثبت نام کند. شرایط کار در قبرس به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شغل های در نظر گرفته شده برای پناهجویان شامل موارد زیر می باشد:

  • شغل هایی در زمینه کشاورزی
  • شغل هایی در زمینه نظافت
  • شغل هایی در زمینه بازیافت زباله ها

معایب پناهندگی در کشور قبرس

موسسه سفیران سروش سعادت این روش از مهاجرت را به متقاضیان پیشنهاد نمی کند. زیرا به دلیل وجود خطرات، شرایط سختی نیز در این کشور برای پناهجویان وجود دارد. حال به بررسی معایب پناهندگی در کشور قبرس می پردازیم:

  • ساعت کاری در نظر گرفته شده برای پناهجو بسیار زیاد و طولانی می باشد.
  • استانداردهای بهداشتی در اقامتگاه های این کشور در سطح بسیار پایینی قرار دارد
  • قاضی های در نظر گرفت شد برای بررسی پرونده ها آموزشی در زمینه برخورد با پناهجویان ندیده اند. طبق قوانین اتحادیه اروپا با فرد برخورد نمی شود.
  • در قوانین پناهندگی در قبرس هیچ تسهیلاتی برای پناهجو در نظر گرفته نمی شود.
  • دولت این کشور پناهجو را مجبور به انجام کارهای غیر قانونی می کند.
  • بعد از ورود به این کشور پناهجو به مدت طولانی در زندان های ان کشور زندانی می شود.
  • کمک مالی از سمت دولت این کشور به پناهجو تعلق نخواهد گرفت.
  • روند پناهندگی و بررسی درخواست بسیار طولانی می باشد.
  • در اکثر مواقع درخواست پناهندگی فرد رد می شود.
  • فرد باید درخواست پناهندی خود را به زبان یونانی ارائه دهد.
  • همچنین رای صادر شده نیز به زبان یونانی می باشد.

معایب پناهندگی در کشور قبرس

قوانین کار برای پناهندگان در قبرس

اگر دلایل معتبری برای درخواست پناهندگی دارید، باید به محض ورود به این کشور، درخواست خود را همراه با تمام اعضای خانواده خود ارسال کنید. اگر بدون مجوز یا مدارک وارد این کشور شده اید، باید بدون تاخیر بی مورد خود را به مقامات معرفی کنید. اگر قبلا در این کشور هستید و به دلیل حوادثی که از زمان خروج شما رخ داده است از بازگشت به کشور خود می ترسید، می توانید درخواست پناهندگی نیز بدهید.

بخش B12 قانون پناهندگان این کشور مقرر می ‌دارد که فردی که به عنوان پناهنده شناخته می‌ شود از رفتاری برابر با شهروندان جمهوری در رابطه با شغل مزد بگیر برخوردار می ‌شود. به عبارت دیگر، پناهندگان حقوقی مشابه شهروندان این کشور برای استخدام دارند. از این رو هیچ محدودیتی برای بخش خاصی وجود ندارد و نیازی نیست که وزارت کار یک قرارداد کار بین یک کارفرما و یک پناهنده شناخته شده را تایید و مهر و موم کند.

مطابق اصلاحیه ماده 19 قانون پناهندگان، ذینفعان حمایت فرعی، مانند پناهندگان شناخته شده، از تاریخ اعطای وضعیت فوق، فورا به شغل دسترسی دارند. به ویژه هیچ محدودیتی در مورد اشتغال آن ها در بخش ها یا مشاغل خاص بازار کار وجود ندارد. همچنین لازم نیست اداره کار قرارداد کار بین کارفرما و شخصی که دارای وضعیت حمایت فرعی است را تایید و مهر کند. پناهجویان یک ماه پس از تاریخ تسلیم درخواست حمایت بین ‌المللی در بخش‌ ها و مشاغل خاص طبق حکم وزیر کار، رفاه و بیمه‌ های اجتماعی به بازار کار دسترسی دارند. شرایط مهاجرت به قبرس به طور کاملا واضح در مقاله مذکور شرح داده شده است.

سیاست پناهندگی در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا 1 سال مشغول وضع قوانین پناهندگی در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است. این قوانین مجموعه ای از حداقل استانداردها برای درمان پناهجویان، محل اقامت پناهجویان و سیدگی به وضعیت آن ها می باشد. ولی همچنان بعضی از کشورها حداقل این استانداردها را برای متقاضیان در نظر نمی گیرند.

با توجه به موارد ذکر شد مهاجرت به کشور قبرس از طریق پناهندگی انتخاب درستی نمی باشد. زیرا این کشور به قوانین پناهندگی در قبرس که توسط اتحادیه اروپا وضع شده عمل نمی کند. وضعیت پناهجویان در شرایط خوبی نمی باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا شما را برای انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به قبرس با توجه به شرایط و علایق راهنمایی کند. پیشنهاد می شود افراد برای مهاجرت از روش های قانونی اقدام کنند تا از ریسک های احتمالی و خطرات جلوگیری شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *