مهاجرت به کشور فرانسه

شرایط ویزای همراه فرانسه

آگاهی از شرایط ویزای همراه فرانسه برای متقاضیانی که قصد دارند برای ملاقات بستگان اقدام به مهاجرت به کشور فرانسه کنند، بسیار ضروری است. شرایط و مدارک اخذ ویزای همراه این کشور به نوع علت و شرایط مهاجرت به این کشور جزء موارد لازم می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا به هموطنان محترم درباره شرایط ویزای همراه فرانسه، دسته بندی شرایط ویزای همراه فرانسه، مراحل، نحوه درخواست و شرایط ویزای همراه فرانسه و سایر امور مرتبط اطلاعات کافی ارائه دهند.

درباره شرایط ویزای همراه فرانسه

ویزای خانواده یا ویزای همراه فرانسه، ویزای اقامت طولانی فرانسه است که به منظور اجازه ورود مهاجران خارجی به فرانسه و بازدید از اعضاء خانواده، همسر، فرزند یا والدین خود، برای مدت زمان بیش از 3 ماه تا 1 سال ارائه می شود. معیارهای اصلی صلاحیت برای کسانی که با کسب ویزای همراه یا ویزای خانواده فرانسه مایل به پیوستن و یا ملاقات یکی از اعضاء خانواده خود (که به طور دائم یا موقت در فرانسه زندگی می کنند) هستند. علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز، شامل اثبات موارد زیر (برای عضو خانواده مقیم فرانسه) می باشد:

  • شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشد.
  • شهروند فرانسه باشد.
  • فرد مقیم دائمی کشور فرانسه باشد.

در صورتی که متقاضیان و مهاجران از طریق ویزای اقامت طولانی وارد فرانسه شوند، پس از ورود به فرانسه مجبور به ثبت نام و اخذ مجوز اقامت در مقامات فرانسه هستند.

علت مهاجرت به کشور فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اقامت می باشد. هر ساله افراد زیادی برای زندگی در فرانسه اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. ساکنین کشور فرانسه از تعادل شغلی و زندگی بسیار خوبی بهره مند هستند. ثبات اقتصادی این کشور موجب جذب سرمایه گذاران خارجی زیادی به خصوص در زمینه املاک و مستغلات شده است. هزینه های زندگی در فرانسه نسبت به سایر کشورهای فرانسه مقرون به صرفه و مناسب برای تمامی مهاجران می باشند. تقریبا تمام شهرهای بزرگ فرانسه دارای یک شبکه اتوبوس عمومی با امکانات مناسب هستند. بیشتر شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون و مارسی نیز دارای سیستم مترو هستند. به طور کلی مردم این کشور از سیستم حمل و نقل بسیار خوب بهره مند هستند. تمامی این دلایل موجب رشد تعداد مهاجران در کشور فرانسه شده است که در نمودار زیر به آن اشاره شده است:

دسته بندی شرایط ویزای همراه فرانسه

اگر یکی از اعضاء خانواده متقاضی در فرانسه یا به عنوان شهروند فرانسوی یا شهروند اتحادیه اروپا اقامت داشته باشد. متقاضی متوجه شده باشد که به برای ملاقات آنها به ویزا احتیاج دارد. حتما باید درباره نوع ویزای مورد نیاز اطلاعات کافی کسب کنند. سپس روند کسب ویزای خود را شروع کنند. به یاد داشته باشید که با توجه به شرایط و ملیت متقاضیان و مهاجران، ویزای آنها متفاوت است. به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد دسته ویزاهای خانوادگی، بهتر است متقاضیان تشخیص دهند که پرونده آنها در کدام دسته قرار می گیرد. در ادامه با موارد دسته بندی شرایط ویزای همراه فرانسه آشنا خواهید شد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

شرایط ویزای همراه فرانسه برای بستگان اتباع فرانسوی

اگر یک تبعه فرانسوی با یک تبعه خارجی ازدواج کرده یا فرزند یا والد غیر فرانسوی داشته باشد، می تواند از طریق ویزای خانوادگی طولانی مدت تا 1 سال به آنها بپیوندد. تبعه فرانسوی و همچنین متقاضی باید معیارهای واجد شرایط بودن را رعایت کنند. از اصلی ترین ملزوماتی که متقاضیان برای کسب این نوع ویزای همراه داشته باشند. ارائه سند یا گواهی ازدواج فرانسوی، شناسنامه کودکان و همچنین اطلاعات مربوط به داشتن تابعیت فرانسه است. در صورتی ازدواج دو متقاضی 3 سال قبل از تاریخ درخواست ویزا صورت گرفته باشد. همسر شهروند فرانسوی واجد شرایط دریافت کارت اقامت فرانسه 10 ساله خواهد بود.

در مرحله اول، یکی از اعضاء خانواده یک شهروند فرانسه باید دارای شرایط زیر باشد:

  • همسر وی باشد.
  • کودکان زیر 21 سال داشته باشد.
  • یکی از بستگان بزرگتر یا بستگان (سن بالا) همسر باشد.
  • والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ یک شهروند فرانسه یا همسر باشد.

شرایط ویزای همراه فرانسه برای بستگان اتباع اروپا و سوئیس

این مورد بیشتر به عنوان اجازه اقامت فرانسه شناخته می شود. زیرا همسران و فرزندان زیر 21 سال شهروندان اتحادیه اروپا که می خواهند بیش از 90 روز در فرانسه اقامت داشته باشند. والدین یا همسر خود در فرانسه را ملاقات کنند، مجبورند طبق مقررات ویزای کوتاه مدت شنگن وارد فرانسه شوند. سپس پس از ورود به فرانسه، این افراد باید مستقیما اقدام به کسب مجوز اقامت فرانسه کنند. برای اثبات رابطه خانوادگی بین یک شهروند اتحادیه اروپا و اعضاء خانواده آنها باید مدارکی ارائه شود. برای کسب این نوع ویز متقاضیان هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

شرایط ویزای همراه فرانسه برای بستگان اتباع اروپا و سوئیس

شرایط ویزای همراه فرانسه برای بستگان اتباع غیر اروپایی

در صورتی که یکی از بستگان یک فرد که متقاضی کسب ویزای همراه یا خانوادگی فرانسه است. تابعیتی فرانسوی و یا تابعیت اتحادیه اروپا یا و منطقه اقتصادی اروپا را نداشته باشد. فرد متقاضی هنوز هم واجد شرایط درخواست ویزای اقامت طولانی مدت خانواده به فرانسه خواهد بود. در این مورد، اعضاء خانواده ساكن فرانسه باید ثابت كنند كه آنها برای حمایت از فامیل خود به فرانسه از توان مالی کافی برخوردار هستند یا متقاضی باید نشان دهد كه برای حمایت از خود دارای توان مالی مورد نیاز می باشد.

ویزای خانوادگی فرانسه برای اعضاء خانواده یک دارنده گذرنامه استعداد

اگر یک فرد خارجی که در فرانسه اقامت دارد، توسط گذرنامه ویژه استعداد یا کارت آبی فرانسه اتحادیه اروپا به این کشور مهاجرت کرده باشد، به اعضاء خانواده به طور خودکار اجازه اقامت معروف به زندگی خصوصی و خانوادگی در فرانسه داده می شود. براساس این مجوز، اعضاء خانواده متقاضی نه تنها اجازه دارند در فرانسه بمانند بلکه کار کنند. البته باید در نظر داشته باشید که در این مورد نیز داشتن توان مالی کافی جهت مهاجرت و پرداخت هزینه اقامت فرانسه را داشته باشند

درباره ویزای پذیرش فرانسه

این ویزا به والدین فرانسوی یا خارجی که در فرانسه اقامت دارند. قصد دارند یک کودک را از کشورهای خارجی به کشور فرانسه بیاورند. او را به فرزندی قبول کنند ارائه می شود. IIAM (سازمان بین المللی پذیرش فرزندخواندگی) صلاحیت تصمیم گیری در مورد ویزا طولانی مدت برای فرزندخواندگی را دارد. در صورت پذیرش فرزند در حالی که ساکن فرانسه یا شهروند فرانسوی در خارج از کشور است. این پرونده به عنوان بخشی از تجمع خانوادگی یک فرد فرانسوی فرانسوی با پدر و مادر خود رفتار می شود

نحوه درخواست و شرایط ویزای همراه فرانسه

نحوه درخواست و شرایط ویزای همراه تقریبا با نحوه درخواست و شرایط سایر ویزاهای فرانسه مشابه است. تنها تفاوت در بین این ویزاها و مجوزهای اقامت، اسناد مورد نیاز برای کسب آنها می باشد. در جدول زیر به مراحل اصلی و شرایط ویزای همراه کشور فرانسه اشاره شده است:

مراحلامور
مرحله اولبررسی اینکه آیا متقاضی به ویزا نیاز دارد یا خیر؟
مرحله دومپر کردن فرم درخواست ویزای اقامت طولانی فرانسه
مرحله سومجمع آوری اسناد مورد نیاز
مرحله چهارمرزرو قرار ملاقات برای حضور در مصاحبه و سپس حضور در مصاحبه

نیاز داشتن به ویزای همراه فرانسه به ملیت افراد و بخشی از فرانسه که متقاضیان مایل به بازدید از آن هستند بستگی دارد. با این حال، حتی افرادی که از ویزای اقامت طولانی فرانسه معاف هستند. مجبور هستند به محض ورود به فرانسه، در صورتی که قصد دارند بیش از 6 ماه در این کشور بمانند، مجوز اقامت بگیرند. همانطور که در جدول ذکر شده است، متقاضیان باید فرم های درخواست ویزای خود را پر کنند. این امر با مراجعه به سفارت فرانسه و یا درخواست آنلاین انجام می شود. هنگام درخواست ویزای همراه فرانسه، افراد باید برخی از اسناد خاص را که باید در روز مصاحبه خود با یک افسر کنسولی در سفارت فرانسه یا کنسولگری در کشور خود ارائه دهند، جمع آوری کنند. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار فرانسه جزء مقالات کاربردی خواهد بود.

مدارک لازم و شرایط ویزای همراه فرانسه

برای درخواست ویزای همراه ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای ملی فرانسه است. (متقاضی باید فرم ویزای ملی فرانسه را برای ویزای همراه تکمیل کنند)
  • ارائه 2 عکس به اندازه و مشابه با عکس گذرنامه (متقاضی باید 2 عکس را در کنار مدارک دیگر ارسال کند)
  • گذرنامه معتبر با 2 صفحه خالی (قبل از درخواست، متقاضی باید گذرنامه خود را برای اعتبار و تاریخ صدور آن بررسی کند)
  • کپی ویزاهای قدیمی (متقاضی اگر ویزای هر کشور جهان را کسب کرده باشد. نسخه های آن ویزا را باید ارسال کند)
  • گواهی سابقه کیفری از کشور مبدا که نشان می دهد متقاضی دارای پرونده جرم و جنایت نمی باشد.
  • اثبات هزینه ویزای پرداخت شده

رزرو وقت ملاقات و شرکت در مصاحبه جهت کسب ویزای همراه فرانسه برای کلیه متقاضیان بالای 11 سال ضروری است. متقاضیان می توانند از طریق وب سایت سفارت فرانسه در کشور خود به صورت آنلاین این کار را انجام دهند. اگر آن گزینه برای متقاضیان موجود نباشد، می توانند مستقیما به سفارت فرانسه مراجعه کنند. افراد باید اطمینان حاصل کنند که به موقع در سفارت فرانسه یا کنسولگری فرانسه (در روز تعیین شده) حضور داشته باشند. به موقع نرسیدن به سفارت ممکن است موجب لغو قرار ملاقات متقاضیان باشد. سپس افراد مجوز خواهند بود یک قرار ملاقات دیگر را تعیین کنند و منتظر نوبت خود باشند. هموطنان عزیزی که قصد دارند از شرایط و هزینه اقامت، شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در فرانسه و یا سایر امور اطلاعات کافی کسب کنند. از این رو می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه فرانسه

  1. مینا گفت:

    سلام وقتتون به خیر
    همسر من برای فرصت مطالعاتی 2 تا 3 ماهه میخوان برن فرانسه، و احتمالا بعد از این تایم، طبق گفته استادشون تبدیلش کنن به موقعیت post doc
    میخواستم بدونم من توی این مدت 2 تا 3 ماه که ایشون با ویزای کوتاه مدت شینگن اونجا هستن، میتونم با ویزای توریستی یا هر ویزای دیگه ای مثلا برای یک هفته یا ده روز برم ببینمشون؟ یا کلا به خاطر حضور ایشون اونجا، من نمیتونم برای هیچ نوع ویزایی اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *