مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته هوافضا در ژاپن

رشته هوافضا در ژاپن

رشته هوافضا در ژاپن به ویژه در زمینه تحقیق و توسعه (R&D) شهرت بین المللی بسیار زیادی برای علاقه مندان دارد. با این حال، اخیراً تمرکز خود را از تحقیق و توسعه به سمت تجاری سازی فناوری فضایی تغییر داده است. ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته در جهان است و در علوم جدید مانند رشته هوافضا دستی بر آتش دارد. دانشگاه های ژاپن به علاقه مندان این رشته برنامه های مختلفی را در سطوح مختلف ارائه می کند.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، صنعت هوافضا در ژاپن برای تأمین نیازهای دفاعی خود به طور پیوسته گسترش یافت، اما در سال های اخیر، مشارکت در توسعه مشترک بین المللی هواپیماهای غیرنظامی افزایش یافته است. در عملیات فضایی، توسعه سیستم های حمل و نقل و ماهواره ای ارتقا یافته و افزایش یافته است. به این ترتیب، صنعت هوافضای ژاپن به طور مداوم در حال پیشرفت است تا در کنار صنایع ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گیرد. علاقه مندان به رشته هوافضا در ژاپن می توانند اطلاعاتی را که در این باره توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده بدست آورید.

صنعت هوافضا در ژاپن

صنعت هوافضای ژاپن یکی از بزرگترین ها در جهان است. اگرچه مشارکت بخش دولتی در درجه اول متمرکز بر ایالات متحده آمریکا است، شرکت های هوانوردی اروپا در ژاپن بسیار مورد توجه قرار می گیرند. در نتیجه، چندین مشارکت موفق بین شرکت های ژاپنی و اروپایی انجام شده است. صنعت هوافضا ژاپن به طور مداوم در حال توسعه و ارتقا سیستم های ماهواره ای خود، ابتکارات توسعه فضا، برنامه ها و عملیات حمل و نقل است. ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین استفاده کنندگان از بالگردها، بدنه، موتور و سایر اجزای هوافضا را تولید می کند.

شرکت های ژاپنی پتانسیل زیادی در تحقیق و توسعه فناوری دفاع هوافضا با کاربرد دوگانه (غیر تهاجمی اما نظامی) مانند بالگردها و هواپیماهای حمله سبک دارند، اما فاقد بازخورد از تجربه میدان جنگ هستند. این فناوری های استفاده دوگانه با قابلیت های فناوری ایالات متحده و اروپا سازگار خواهد بود.

درآمد کار رشته هوافضا در ژاپن

با توجه فعالیت زیاد شرکت های مختلف در بخش هوافضا در ژاپن، مشاغل مختلفی در این کشور در این رشته در حال فعالیت هستند. میزان حقوق و دستمزد بالاست و با توجه به حساسیت و حیطه وظایف متفاوت است. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در ژاپن در رشته هوافضا به صورت متوسط 669000JPY (ین ژاپن) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور ژاپن به میزان 361000JPY (ین ژاپن) و در بیشترین میزان 1010000JPY (ین ژاپن) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 100000JPY (ین ژاپن) معادل 911$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور ژاپن را ملاحظه کنید:

حقوق مشاغل کار هوافضا در ژاپن

تحصیل رشته هوافضا در ژاپن

ژاپن یکی از معتبرترین کشورهای برای تحصیل رشته های فناوری و مهندسی در آسیا و جهان است. دانشگاه های ژاپن دارای اعتبار خوبی در سطح جهان به خصوص در رشته های فناوری و هوافضا هستند. شما می توانید دوره های مختلف را هم به زبان ژاپنی و هم به زبان انگلیسی در رشته هوافضا در دانشگاه های ژاپن پیدا کنید. پس از کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به ژاپن اقدام کرده و در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال اقامت بگیرید.

جهت تحصیل رشته هوافضا و هوانوردی در ژاپن می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه هیروشیما
2دانشگاه کیوتو
3موسسه فناوری کیوشو
4دانشگاه کیوشو
5موسسه فناوری موران
6دانشگاه ناگویا
7آکادمی دفاع ملی ژاپن
8موسسه فناوری توکیو
9دانشگاه توکیو
10دانشگاه توهوکو

دپارتمان هوافضا در دانشگاه توهوکو ژاپن

این بخش با هدف ایجاد سیستم های هوافضائی که مرزهای جدیدی را باز می کند، آموزش سیستماتیک و تحقیقاتی را دنبال می کند که آخرین فناوری های مربوط به وسایل نقلیه هوافضا را در محیط های شدید و محدودیت های منحصر به فرد مورد استفاده قرار می دهد. این مطالعات را می توان با کلمه کلیدی شبیه سازی علم و فناوری فضایی خلاصه کرد. کلاس های علوم شبیه سازی تحقیق و توسعه فناوری های انجام شبیه سازی دقیق مبتنی بر علم از جریان مافوق صوت، مقاومت مواد جدید و سایر موارد را پوشش می دهد. نتایج به عنوان مثال، برای طراحی بدنه هواپیماهای نسل بعدی استفاده می شود. کلاس های فن آوری فضایی با تحقیق روی کاوشگرهای رباتیک که نقش اصلی را در اکتشافات فضایی، سازه های فضایی در مقیاس بزرگ مانند ایستگاه های فضایی و پیشرانه های نسل بعدی برای فضاپیماها سرو کار دارند.

این مطالعات کمک زیادی به پیشرفت فناوری های اصلی برای توسعه فضا می کند. بزرگترین مزیت این دپارتمان ارتباط مستقیم نتایج تحقیقات در دانشگاه با توسعه واقعی هواپیماها و فضاپیماها در ژاپن و جهان است. مطالعات انجام شده در هر یک از آزمایشگاه ها، شامل موضوعات مختلف تحقیقاتی جذاب، چالش توسعه فناوری های فوق العاده مورد نیاز در خط مقدم صنعت را به خود اختصاص داده است.

  • در سال 2008 گروه همکاری با JAXA (آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن) دانشجویان را قادر می سازد تا در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا در مراکز فضایی JAXA واقع در سراسر ژاپن شرکت کنند.
  • بسیاری از دانشجویانی که برنامه های خود را در این بخش به پایان می رسانند، به شغل مهندسی می روند.
  • در حالی که دیگران تحصیلات دکترا را دنبال می کنند و در موسسات تحقیقاتی دولتی یا خصوصی و دانشگاه ها درگیر تحقیق و توسعه می شوند.

رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه تیکیو ژاپن

این دوره اصول مهندسی هوافضا را از طریق ترکیبی از تمرینات عملی و پروژه های خاص موضوع آموزش می دهد، که همه اشکال تلاش های هوایی از چتربازی تا کاوشگرهای بین سیاره ای سرنشین دار را پوشش می دهد. این دوره تأکید زیادی بر تمرینات عملی و آزمایش دارد، با موضوعات اجباری شامل پروپوزال، آزمایش های مهندسی، تمرینات مهندسی هوافضا 1 و 2 و آزمایش های مهندسی هوافضا 1 و 2 است. برنامه درسی با زمینه سازی جامع در اصول اساسی مهندسی هوافضا آغاز می شود و به دنبال آن مولفه های عملی مانند آزمایش، آموزش عملی و آموزش عملیاتی ارائه می شود. جزئیات برنامه به شرح زیر است:

سالشرح دوره
سال 1در رشته های اصلی ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم تمرکز دارد. دانشجویان همچنین مناطق مورد علاقه خاص را کشف می کنند و سبک های یادگیری خود را توسعه می دهند.
سال 2نیمه اول سال 2 صرف موضوعات اصلی و دانش بنیان می شود. در نیمه دوم سال، تمرکز به موضوعات پیشرفته مهندسی هوافضا از جمله آزمایشات CAD و مهندسی می شود.
سال 3در سال 3، دانشجویان رشته های انتخابی را برای مطالعه بیشتر و توسعه دانش و مهارت های عملی انتخاب می کنند. آزمایش های پیشرفته تر و تمرین های عملی برای توسعه تخصص در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، نمایش گرافیکی، نتیجه گیری و گزارش نویسی استفاده می شود.
سال 4برای پروژه تحقیقاتی فارغ التحصیلی دانشجویان به سمینارها تقسیم می شوند. هر دانشجو یک پایان نامه فارغ التحصیلی را ارائه می دهد که نتایج آزمایشات و تجزیه و تحلیل گسترده را توصیف می کند و گزینه های خود را با توجه به تحصیل بیشتر یا حرفه ای در مهندسی هوافضا در نظر می گیرد.

رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه تیکیو ژاپن

تحصیل Aerospace در دانشگاه کیوتو Japan

در قرن 21، فضانوردی و همچنین هوانوردی یکی از بزرگترین مرزهای علم و مهندسی است. بنابراین، به عنوان رشته های پیشرفته و گسترده مهندسی، هوانوردی و فضانوردی به پیشرفته ترین فناوری ها در زمینه های مختلف مهندسی نیاز دارند. در زمینه های مربوط به هوانوردی وفضانوردی، برای حل انواع مختلفی از مشکلات مهندسی فوق العاده چالش برانگیز در محیط های سخت و ناشناخته وسایل نقلیه فضایی هوایی، به فناوری پیشرفته خلاقانه و بسیار قابل اعتماد نیاز مستمر وجود دارد. با توجه به این امر، گروه هوانوردی و فضانوردی دانشگاه کیوتو ژاپن بالاترین اولویت را در تحقیقات بنیادی نه تنها به هوانوردی و فضانوردی بلکه با هدف گشودن مهندسی پیشرفته برای امکانات جدید دنبال می کند.

در برنامه آموزشی بر اصول اساسی تأکید می شود و تلاش می شود محققان و مهندسان آینده دار را که مجهز به زمینه فنی قوی و توانایی تفکر و مهارت های عملی لازم هستند پرورش داده شوند. از دانشجویان دوره هوانوردی و فضانوردی انتظار می رود توانایی هایی را کسب کنند که به آنها امکان می دهد در طیف گسترده ای از رشته های مهندسی کار کنند، محدود به مهندسی هوافضا و همچنین توانایی توسعه بیشتر این رشته ها که از طریق تحصیلات کارشناسی به دست آمده است.

درباره صنعت Aerospace در Japan

اهمیت صنعت هوافضا در ژاپن با مولفه های استراتژیک زیر مشخص می شود:

  • با تلفیق فناوری های پیشرفته با مواد، صنعت هوافضا از طیف گسترده ای از صنایع پشتیبانی کننده استفاده می کند و فناوری آن به سایر صنایع نیز سرایت می کند.
  • این صنعت از طریق حمل و نقل سریع، پیشگیری از حوادث و سایر فعالیت های مشابه به بهبود زندگی روزمره مردم ژاپن کمک می کند.
  • این صنعت به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های دفاعی ارتباط مستقیمی با امنیت ملی دارد.

گردش مالی صنعت هوافضای ژاپن در سال 2018 به 2191 میلیارد JPY (ین) رسیده است. 4.7% نسبت به سال قبل افزایش یافته است. تقسیم گردش مالی برای بخش هواپیما 1838 میلیارد JPY (ین) و برای بخش فضایی 353 میلیارد JPY (ین) است. ارزش تولید هوافضای ژاپن در درجه اول در تأمین اجزای هواپیما برای هواپیماهای تجاری تولید شده برای مشتریان خارج از کشور و هواپیماهای دفاعی است. در سال های اخیر، ارزش تولید هواپیماهای دفاعی، مطابق با بودجه دفاعی ژاپن، به طور پیوسته رشد کرده است. گردش مالی صنعت هوافضای ژاپن در مقایسه با ایالات متحده و اتحادیه اروپا نسبتاً کم است. پس از بهبودی از COVID-19، پیش بینی می شود که صادرات فریم و موتور برای هواپیماهای تجاری گسترش یابد و همچنین تولید مربوط به فضا رشد کند. جهت اخذ اقامت ژاپن از طریق کار می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *