مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

رشته مهندسی کشاورزی در رومانی با وجود هزینه های تحصیلی پایین این کشور و کیفیت آموزشی بالا می تواند یکی از گزینه های عالی است. این کشور کشوری در جنوب شرقی اروپا است. این کشور بین بالکان و اروپای شرقی قرار دارد. بنابراین، با اوکراین، مولداوی، بلغارستان، صربستان و مجارستان و دریای سیاه همسایه است. طبق استانداردهای اروپایی، این کشور، کشور بزرگی است. این بدان معنی است که چیزهای زیادی برای کاوش، دیدن و انجام دادن وجود دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی خود را در بخارست پایتخت می بینند. اما برخلاف بسیاری از کشورها، دانشجویان می‌توانند خود را در جای دیگری نیز بیابند. مشهورترین دانشگاه این کشور در پایتخت است. دانشگاه بخارست به خاطر تدریس با کیفیت و برنامه های جالبش معروف است.

در زمان‌های قدیم، سرزمین این کشورعمدتا توسط قبایل داکی زندگی می‌شد که فرهنگ قابل توجهی داشتند. اگرچه، چندان شناخته شده نبودند. امپراتوری داکیه در قرن اول قبل از میلاد به اوج خود رسید، زمانی که پادشاه بزرگ آن ها بوربیستا از پایگاه قدرت خود در کوه‌های کارپات بر قلمرو وسیعی از اروپای مرکزی (جنوب آلمان) تا بالکان جنوبی (دریای اژه) حکومت کرد. شبکه جذاب استحکامات و زیارتگاه‌های ساخته شده در اطراف پایتخت تاریخی داکیا، سارمیزگتوسا، در جنوب غربی ترانسیلوانیا امروزی، در طول اعصار به خوبی حفظ شده است و اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در رومانی را معرفی کرده و در آخر درباره هزینه تحصیل و ویزای دانشجویی این کشور اطلاعات را بازگو کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

تحصیل در یک دانشگاه اروپایی یک تجربه بی بدیل است، به همین دلیل است که دانشجویان از سراسر جهان می خواهند سیستم آموزشی اروپا را تجربه کنند. این کشور بهترین انتخاب برای شما است. هزینه زندگی و تحصیل در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است.  این کشور یکی از جواهرات پنهان اروپای شرقی است. این کشور که نه تنها به خاطر مناظر باشکوه و هفت سایت میراث جهانی یونسکو شهرت دارد، برخی از بزرگترین اختراعات را به جهان ارائه داد و جهان را به جایگاه امروزی رساند.

دانشگاه های زیر رشته مهندسی کشاورزی در رومانی را ارائه می دهند:

  • دانشگاه “دانوب پایین” گالاتی
  • دانشگاه فنی غرغه آساچی
  • دانشگاه غربی آراد “واسیل گلدیس”
  • دانشگاه اوراده
  • دانشگاه بیوترا
  • دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو
  • دانشگاه کرایووا
  • دانشگاه ساپینتیا

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

حقوق ماهیانه رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در رومانی می توانند در بخش های زیر مشغول به کار شوند:

  • مکانیک کشاورزی
  • تکنسین های آزمایشگاه کشاورزی
  • اپراتورهای فرماندهی، تحلیلگران آزمایشگاه
  • رانندگان ماشین های برش، موبر
  • رانندگان راک، تراکتور
  • حمل و نقل بیل، رانندگان تراکتور
  • رانندگان تراکتور مزرعه
  • رانندگان تریلر
  • مطبوعات، تجهیزات مزرعه
  • اپراتورهای یونجه کش، لیفتراک

حقوق ماهیانه کار در رومانی برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهینه مهندسان کشاورزی در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی بستگی به این دارد که شما در حال تحصیل چه هستید و شهروند چه کشوری هستید. اگر اهل این کشور، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، این میزان کمتر از زمانی است که اهل خارج باشید. همانطور که گفته شد، تفاوت زیادی وجود ندارد.

جدول زیر هزینه تحصیل در این کشور را بررسی کرده است:

پارامترهزینه به دلار
کمترین2400$
بیشترین6040$

برنامه هایی مانند پزشکی و مهندسی معمولا در سطح بالاتری از این محدوده قرار می گیرند. قبل از ورود به این کشور، بیشتر مدارس از شما می‌خواهند حداقل هزینه‌های یک ترم را واریز کنید. این می تواند از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت باشد. در مورد وام های دانشجویی، این وام ها واقعا در این کشور وجود ندارند. بسیاری از دانشجویان به پول از قبل موجود متکی هستند یا وام های بانکی می گیرند. اگرچه، این کشور طرح وام دانشجویی ندارد. اما این کشور تعداد زیادی بورسیه تحصیلی در اختیار دارد. بسیاری از بورسیه‌های دولت این کشور برای موضوعات STEM در نظر گرفته شده است. اما تعداد زیادی بورسیه تحصیلی برای انواع رشته‌ها از مدارس فردی، سازمان‌های غیردولتی و در برخی موارد، حتی کشور شما وجود دارد.

کار حین تحصیل در رومانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این کشور، بدانید که تا زمانی که برای تحصیل در این کشور مجوز اقامت دارید، نیازی به مجوز کار ندارید. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار 4 ساعت در روز بدون نیاز به درخواست هستند. مجوز کار جداگانه اگر دوست دارید بیش از 4 ساعت در روز کار کنید، باید برای مجوز کار اقدام کنید. دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس محدودیتی برای تعداد ساعات کاری ندارند. اگرچه، توصیه نمی شود که در طول تحصیل به صورت تمام وقت کار کنند. در این کشور معمولا برای دانشجویان مشاغل پاره وقت بسیار رایج است. رزومه و انگیزه نامه خود را ایجاد کنید و می توانید در پورتال های وب اختصاصی یا از طریق مرکز اطلاعات دانشگاه شروع به جستجو کنید.

برخی از مشاغل پاره وقت در نمودار زیر آمده است:

مشاغل پاره وقت در رومانی

ویزای دانشجویی رومانی

دانشجویان بین المللی باید قبل از ورود برای ویزای دانشجویی این کشور درخواست دهند. پردازش ویزای دانشجویی ممکن است از 2 روز تا 2 ماه طول بکشد و تنها زمانی می توان برای ویزای دانشجویی اقدام کرد که وزارت آموزش و پرورش این کشور نامه پذیرش تحصیلی را صادر کرد. بهتر است برای نامه پذیرش زودتر اقدام کنید. دانشجویانی که با ویزای اقامت طولانی مدت وارد خاک این کشور شده اند می توانند برای تمدید حق اقامت موقت و دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. درخواست ثبت شده در این رابطه باید به اداره مهاجرت این کشور در وزارت امور اداری و کشور رومانی ارسال شود.

شرایط ویزای تحصیلی رومانی (ویزای اقامت طولانی مدت) عبارتند از:

  • نامه پذیرش از وزارت آموزش این کشور
  • اثبات پرداخت شهریه 1 ساله (پرداخت باید پس از اخذ پذیرش، واریز شهریه به حساب بانکی دانشگاه انجام شود)
  • مدرک حمایت کافی برای کل دوره مشخص شده در ویزا (تقریبا 2500€ (یورو))
  • گواهی سوء پیشینه یا سند دیگری با همان ارزش قانونی
  • بیمه درمانی برای تمام مدت اعتبار ویزا
  • تأیید والدین یا والدین رضاعی در ارتباط با اقامت در قلمرو رومانی برای مقاصد تحصیلی، در صورتی که شهروند خارجی خردسال باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پروسه مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای جهان می تواند به شما عزیزان کمک کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی کشاورزی در رومانی

  1. سیامک الیاس پور گفت:

    سلاماین دانشگاهمرحله پست داکت داره یاخیر

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *