مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند

رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند

رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند یکی از بهترین رشته های ارائه شده در این کشور است. فنلاند به شدت به دنبال پیشرفت حوزه فناوری و تکنولوژی است. این کشور از متخصصین رشته های فناوری مانند رشته مهندسی کامپیوتر حمایت می کند و از دانش این افراد برای کار و توسعه این رشته در فنلاند استفاده می کند. فنلاند یکی از بهترین کشورهای شمال اروپا می تواند مقصدی بسیار جذاب برای مطالعه رشته مهندسی کامپیوتر باشد. فنلاند دارای دانشگاه های معتبر در سطح جهان است که دوره های متنوع از جمله رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می کند.

دوره های مربوط به رشته کامپیوتر در فنلاند به زبان انگلیسی ارائه می شوند. هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر تقریبا 15000€ (یورو) در سال است. طبق نظر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این رشته در فنلاند می تواند مسیر بسیار عالی را برای کار پس از تحصیل در فنلاند به روی شما باز کند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند

امروزه فناوری اطلاعات بخش مهمی از زندگی روزمره ما است. با استفاده از مهندسی کامپیوتر به عنوان موضوع اصلی خود، خواهید آموخت که چگونه از تخصص در فناوری اطلاعات، مهندسی و ریاضیات استفاده کنید و در زمینه های بیشمار کاربرد فناوری اطلاعات به یک حل کننده حرفه ای مشکل تبدیل شوید. برنامه های تحصیلی مهندسی کامپیوتر در فنلاند هم نرم افزار و هم سخت افزار را مورد بررسی قرار می دهند و به شما کمک می کند نحوه ارتباط آنها با کاربران و محیط کار را درک کنید. مطالعات شما بینشی را در مورد ابر رایانه ها و سیستم های کوچک و یکپارچه مورد استفاده در دستگاه ها به شما ارائه می دهد. در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی، درک عمیق تری از موضوعات مختلف مانند محاسبات با کارایی بالا، فناوری نرم افزار یا سیستم های کامپیوتری یکپارچه به دست خواهید آورد.

در سطح کارشناسی، مطالعات اصلی شما با یک موضوع جزئی فنی تکمیل می شود که به طور خاص برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر طراحی شده است. دوره های انتخابی همچنین فرصتی عالی برای تأثیرگذاری بر مشخصات حرفه ای آینده شما در اختیار شما قرار می دهد. در طول مطالعات مهندسی در سطح کارشناسی ارشد، همچنین می توانید از سایر موضوعات واحد انتخاب کرده و صلاحیت خود را بیشتر گسترش دهید. تحصیل در فنلاند در رشته مهندسی کامپیوتر می تواند برای دانشجویان با موضوع اصلی متفاوت و علاقه مند به فناوری اطلاعات یک موضوع کاربردی جزئی باشد.

از جمله دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند شامل:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه آلتواسبو
دانشگاه هلسینکیهلسینکی
دانشگاه اولواولو
دانشگاه تامپرهتامپره
دانشگاه تورکوتورکو

درآمد مهندسین کامپیوتر در فنلاند

درآمد مهندسین در فنلاند بسیار مناسب است و با داشتن کار در فنلاند در این رشته می توانید حقوق خوبی کسب کنید. تحصیل این رشته در فنلاند مهارت های کافی را برای فارغ التحصیلان برای کار در موقعیت های مختلف ارائه می دهد که توسط موسسات تحقیقاتی و شرکت هایی که عمدتا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کنند، ارائه می شود. فارغ التحصیلان به احتمال زیاد در موقعیت های مرتبط با تحقیق و توسعه استخدام می شوند، اما موقعیت های مدیریتی و کارآفرینی نیز متناسب با مشخصات آنها است.

از جمله مشاغل این رشته:

  • مهندس نرم افزار
  • طراح سیستم
  • مدیر پروژه
  • متخصص کامپیوتر
  • محقق

حقوق مهندسین کامپیوتر در فنلاند به صورت میانگین 4280€ (یورو) در ماه است که سالانه بالغ بر 51400€ (یورو) می باشد. همچنین حداقل درآمد مهندسین کامپیوتر در فنلاند به میزان 2010€ (یورو) و حداکثر به میزان 6760€ (یورو) در ماه است.

مقایسه حقوق مهندسین کامپیوتر در فنلاند با سایر مشاغل مرتبط آورده شده است:

مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در فنلاند

کارشناسی ارشد پیوسته مهندسی کامپیوتر دانشگاه اولو فنلاند

برنامه دیجیتالی سازی، مهندسی کامپیوتر و الکترونیک (DICE) یک برنامه پیوسته 5 ساله (کارشناسی + کارشناسی ارشد) بر ارائه طیف وسیعی از مهارت ها و دانش مورد نیاز در تحقیق، توسعه محصول و تولید دستگاه ها، خدمات و سیستم های کامپیوتری از جمله، برای توسعه راه حل ها متمرکز است. تجزیه و تحلیل داده های مبتنی بر هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و سیستم های تعاملی. این برنامه بر اساس آخرین برتری تحقیقاتی است و دانشجویان را برای استفاده از مهارت های خود در زندگی کاری آماده می کند و همچنین ابزارهایی را برای یادگیری مداوم در اختیار آنها قرار می دهد.

پس از انجام تحصیل کارشناسی در فنلاند در این برنامه، دانشجو:

  • مفاهیم، روش ها و فناوری های اساسی در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را می شناسد.
  • می توانند از دانش به دست آمده به شیوه ای خلاقانه و انتقادی در کار خود استفاده کنند.
  • می توانند از ابزارهای فناوری اطلاعات و مهارت های ارتباطی در حل مشکلات رشته تحصیلی خود استفاده کنند.
  • قادر به کار مسئولانه هم به صورت مستقل و هم به عنوان یک عضو تیم است و می تواند به طور واضح و شفاهی با مخاطبان بین المللی ارتباط واضح برقرار کند.
  • دارای توانایی های مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و توسعه مداوم حرفه ای است.

پس از اتمام کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و مهندسی، دانشجو:

  • می تواند به عنوان متخصص علوم کامپیوتر و مهندسی در جوامع بین المللی کار کند.
  • می تواند دانش به دست آمده را به شیوه ای خلاقانه در تحقیق، توسعه و مدیریت به کار گیرد.
  • می تواند تحقیقات علمی انجام دهد و دانش جدیدی را برای نیازهای شرکت ها و جامعه ایجاد کند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی کامپیوتر در فنلاند

غذا خوردن منظم بیرون از خانه می تواند گران باشد، بنابراین دانش آموزان بیشتر مواد غذایی می خرند و آشپزی می کنند. یک وعده غذایی اولیه در یک رستوران مقرون به صرفه برای یک نفر می تواند بین 8€ تا 14€ (یورو) باشد. غذاهای ترکیبی یا وعده‌ های غذایی در رستوران ‌های ارزان قیمت می‌ توانند تا 60€ (یورو) افزایش پیدا کنند. خرید مواد غذایی از فروشگاه یا سوپرمارکت می تواند بین 200€ تا 250€ (یورو) در ماه متغیر باشد. سایر هزینه هایی که دانشجویان متحمل خواهند شد اینترنت، موبایل، لوازم دانشجویی و غیره است، این هزینه ها معمولاً بسیار مناسب هستند و دانشجویان می توانند حدود 100€ تا 125€ (یورو) در ماه برای این هزینه ها بودجه داشته باشند.

میانگین هزینه های ماهانه برای یک دانش آموز می تواند بین 700€ تا 1500€ (یورو) باشد. هزینه زندگی در فنلاند برای یک دانشجوی بین المللی تقریباً برابر با زندگی در اکثر کشورهای اروپایی است. در ویزای دانشجویی، دانشجویان نمی توانند بیش از 25 ساعت در هفته کار کنند و همچنین باید اطمینان حاصل کنند که مشاغل پاره وقت با رشته تحصیلی آنها مرتبط است. با این حال، در زمان استراحت جلسات هیچ محدودیتی در تعداد ساعات وجود ندارد.

در این قسمت شاهد هزینه های زندگی حین تحصیل رشته کامپیوتر در فنلاند هستید:

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته کامپیوتر در فنلاند

تخصص های برنامه رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه اولو فنلاند

برنامه دیجیتال سازی، مهندسی کامپیوتر و الکترونیک (DICE) دارای 3 مسیر مطالعه است:

  • تخصص علوم کامپیوتر و مهندسی
  • تخصص علوم پردازش اطلاعات
  • تخصص مهندسی الکترونیک و ارتباطات

سال اول تحصیل با همه دانشجویان DICE مشترک است. این مطالعات شامل برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار، الکترونیک و ریاضیات و سایر موارد خواهد بود. در سال دوم، مطالعات عمدتا شامل مطالعات تخصصی خواهد بود. در تخصص علوم کامپیوتر و مهندسی تمرکز بر مبانی مهندسی کامپیوتر، برنامه نویسی، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات دیجیتال، سیستم های جاسازی شده، هوش مصنوعی و اینترنت و غیره است. سومین و آخرین سال تحصیلات کارشناسی شامل مطالعات تخصصی و مطالعات متداول از جمله کار پروژه ای و پایان نامه کارشناسی است. این مطالعات همچنین شامل آموزش حرفه ای عملی برای دانشجویان در شرکت ها یا واحدهای تحقیقاتی است. مطالعات کارشناسی ارشد بسته به تخصص کارشناسی تخصص های مختلفی دارد. در تخصص علوم کامپیوتر و مهندسی 4 گزینه وجود دارد:

  • مهندسی پردازش اطلاعات
  • محاسبات کاربردی
  • سیستم های جاسازی شده
  • مهندسی ارتباطات

تخصص های برنامه رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه اولو فنلاند

دکترای مهندسی کامپیوتر در دانشگاه تامپره فنلاند

تیم مهندسی کامپیوتر در واحد علوم کامپیوتر دانشگاه تامپره بر محاسبات تعبیه شده و موازی تمرکز دارد و بر روی سخت افزارها و پیاده سازی های نرم افزاری کارآمد در طیف وسیعی از الگوریتم های سختگیرانه که در پردازش سیگنال، هوش مصنوعی و برنامه های ارتباطی بی سیم یافت می شود، تخصص دارد. این تیم دارای 4 استاد، 3 محقق پسا دکتری و بیش از 50 محقق است. این تیم با چندین شرکت و واحد تحقیقاتی در چندین پروژه اروپایی و ملی مشارکت فعال دارد. حوزه های کاربردی فعلی مورد علاقه شامل وسایل نقلیه هوشمند، برنامه نویسی ویدئو، یادگیری ماشین، فرستنده گیرنده G5، اینترنت اشیا، سنجش اینرسی و ارائه گرافیک فوتورئالیستی است. این گروه طراحی دیجیتال، معماری رایانه، طراحی مشترک HW/SW و محاسبات با عملکرد بالا را آموزش می دهد.

برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند و سایر ویزاهای فنلاند و کشورهای اروپایی می توانید مستقیما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

سوالات مکرر در باب رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند کدامند؟ دانشگاه آلتو- دانشگاه هلسینکی- دانشگاه اولو- دانشگاه تامپره- دانشگاه تورکو
  • تخصص های رشته مهندسی کامپیوتر در فنلاند چیست؟ مهندسی پردازش اطلاعات-محاسبات کاربردی-سیستم های جاسازی شده-مهندسی ارتباطات
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *