مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

متقاضیان برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی دانشگاه های برتر این کشور را می توانند انتخاب کرده و در تمامی مقاطع تحصیلی آن شرکت کنند. این کشور، کشوری به شکل نوار باریکی از زمین بین اقیانوس آرام و رشته کوه های آند در آمریکای جنوبی است. در حداکثر میزان، این کشور تنها 350 کیلومتر عرض دارد و عرض متوسط آن در حدود 180 کیلومتر است. با این حال، طول آن 4329 کیلومتر است. بنابراین، یکی از طولانی ترین کشورهای جهان است.

این کشور، از شمال با پرو، از شمال شرقی با بولیوی و از شرق با آرژانتین مرز زمینی دارد. چند جزیره آرام، از جمله جزایر معروف عید پاک، نیز بخشی از این کشور را تشکیل می دهند. این کشور همچنین ادعای بخش قابل توجهی از قطب جنوب را دارد، اما طبق پیمان قطب جنوب مطالبات متوقف شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع درباره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی را در این نگارش در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

این کشور، نوار باریک طولانی زمین در قاره آمریکای جنوبی کشوری عالی برای زندگی و تحصیل است. این مکان شکار جدید محبوب برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور در این کشور است. دلایل مختلفی وجود دارد که دانشجویان برای تحصیل، این کشور را انتخاب کرده و تا آمریکای جنوبی سفر می کنند. این کشور، دارای برخی از بهترین موسسات آموزشی در کل آمریکای لاتین است. عملکرد دانشگاه های این دانشگاه از بهترین ها در این بخش از جهان است. تعدادی از موسسات در رتبه بندی QS World University قرار دارند.

این کشور یکی از بهترین کشورهای جهان برای تجارت است. در میان همه کشورهای آمریکای لاتین، این کشور پیشرفته ترین کشور است و مردم اینجا از استاندارد زندگی بالایی برخوردارند. دانشگاه ها و همچنین دولت این کشور تعدادی بورسیه تحصیلی به ویژه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی و دکترا در اختیار شما قرار می دهد.

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی عبارتند از:

  • دانشگاه آندرس بلو
  • دانشگاه فنی فدریکو سانتا ماریا (USM)
  • دانشگاه کنسپیون
  • دانشگاه کاتولیک پاپ شیلی (UC)
  • دانشگاه آنتوفاگاستا
  • دانشگاه تالکا
  • دانشگاه دیه گو پورتلز (UDP)
  • دانشگاه آند – شیلی
  • دانشگاه کاتولیک مفهوم مقدس (UCSC)
  • دانشگاه آدولفو ایبونز

رتبه دانشگاه های بالا را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام دانشگاهرتبه در QS
دانشگاه آندرس بلو1001-1200
دانشگاه فنی فدریکو سانتا ماریا (USM)751-800
دانشگاه کنسپیون601-650
دانشگاه کاتولیک پاپ شیلی (UC)1001-1200
دانشگاه آنتوفاگاستا1201
دانشگاه تالکا135
دانشگاه دیه گو پورتلز (UDP)801-1000
دانشگاه آند – شیلی801-1000
دانشگاه کاتولیک مفهوم مقدس (UCSC)183
دانشگاه آدولفو ایبونز

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

فارغ التحصلان مهندسی کامپیوتر در شیلی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر را ارزیابی، طراحی و نگهداری می کنند. آن ها پردازنده های کامپیوتری، برد مدار و سیستم های شبکه را توسعه، آزمایش و طراحی می کنند. آن ها مشکلات را برطرف می کنند یا هر گونه نگرانی را که با سخت افزار یا نرم افزار اتفاق می افتد برطرف می کنند و به پیشرفت فناوری کامپیوتر کمک می کنند.

نمودار زیر حقوق سالانه کار در این کشور برای این رشته را نشان می دهد:

حقوق سالانه کار در شیلییک مهندس کامپیوتر برای شروع کار خود مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر می گیرد. مدرک مهندسی کامپیوتر ترکیبی از دوره های مهندسی برق و علوم کامپیوتر است که هر دو برای مهندس کامپیوتر مورد نیاز است. با این حال، برخی از کارفرمایان مدرک علوم کامپیوتر یا مهندسی برق را می پذیرند. برای اینکه یک مهندس کامپیوتر ماهر باشید، به دانش هر 2 نیاز دارید. برخی از دانشجویان مهندسی در حالی که مدرک خود را برای داشتن تجربه کاری پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنند، در یک برنامه کارآموزی شرکت می کنند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

از نظر هزینه تحصیل در شیلی، هزینه ماهانه شما به حدود 5500$ (دلار) می رسد. حدود 5900$ (دلار) می گویند دانشجویانی که از موضوعات STEM مانند علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات استفاده می کنند، مبلغ بیشتری خواهند پرداخت. برای تحصیل پزشکی، باید حدود 6300$ (دلار) هزینه کنید. از آنجا که مهارت های زبان اسپانیایی برای شروع برنامه تحصیل در خارج از کشور ضروری است، می توانید با گذراندن دوره های اسپانیایی مهارت های خود را در این زبان تقویت کنید. این ممکن است هزینه های تحصیل شما را افزایش دهد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

کار حین تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

بسیاری از برنامه های دانشگاهی و برنامه های دانشکده در سراسر جهان به دانشجویان اجازه کار دانشجویی در شیلی داده و آن ها می توانند به صورت پاره وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. اما در هیچ موردی اجازه ندارید بیش از 30 تا 35 ساعت در هفته کار کنید. اگرچه، درآمد از چنین مشاغلی برای پرداخت شهریه کافی نخواهد بود. اما حمایت از تحصیلات شما برای مثال برای پرداخت قبوض غذا یا هزینه سفر کمکی نخواهد کرد. شما می توانید در حین پیگیری یک برنامه تحصیلی مقداری پول جیبی به صورت نیمه وقت کار کنید.

نوع شغلی که به دست می آورید تا حد زیادی بستگی به صلاحیت شما، تجربیات کاری قبلی در صورت وجود و مجموعه مهارت های شما دارد. علاوه بر پول، شغل پاره وقت نیز به شما کمک می کند تا در زمان واقعی یاد بگیرید. به عنوان مثال، وقتی در کافه تریای دانشگاه یا امنیت کار می کنید، افراد زیادی را ملاقات می کنید، گویش های جدید را یاد می گیرید و فرصتی عادلانه برای معاشرت با مردم محلی به دست می آورید.

فرصت های کار پاره وقت برای دانشجویانی که برای برنامه های تحصیلات تکمیلی یا تحقیق ثبت نام کرده اند بهتر است. برای داوطلبانی که در برنامه های کارشناسی یا دوره های گواهینامه ثبت نام کرده اند فرصت های چند ماهه محدود است. به طور معمول مدیر برنامه شما در یافتن فرصت های کار پاره وقت در داخل دانشگاه به عنوان مثال به شما کمک می کند. مکان هایی که دانشجو می تواند برای کار پاره وقت انتخاب کند، در نمودار زیر نشان داده شده است:

داوطلبان با صلاحیت بالاتر نیز ممکن است فرصتی برای ارائه کلاس به دانش آموزان خردسال داشته باشند.

مکان های مار نیمه وقت در شیلی

ویزای تحصیلی شیلی

در صورت تمایل به تحصیل در شیلی بیش از 90 روز، ویزای دانشجویی مورد نیاز است. برای دوره های کمتر از 90 روز یک ویزای توریستی ساده برای شما کافی است که بیایید و تحصیل کنید. دانشجویان کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا و انگلستان حتی مجبور نیستند ویزای توریستی تهیه کنند. دانشجویان اکثر کشورهای آمریکای جنوبی نیز نیازی به ویزا ندارند. فقط کشورهایی که این کشور با آن ها هیچگونه ترتیبی ندارد نیاز به اخذ ویزا دارند. ویزای دانشجویی را می توان از کشور مبدا شما در سفارتخانه این کشور دریافت کرد. هنگام درخواست ویزا، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه
  • مدارک بازگشت و یا بلیط هواپیما
  • شواهدی از بودجه برای حمایت از اقامت خود در این کشور

به غیر از این موارد، شما باید نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه مربوطه در این کشور را تهیه کنید. همچنین باید مجوز ترخیص پلیس، مدرک بیمه درمانی و گواهی سلامت پزشکی ارائه دهید. چنانچه درباره ویزای تحصیلی شیلی نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *