مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند

رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند

یکی از رشته های مهندسی که در سراسر جهان طرفداران بسیاری داشته و متقاضیان بسیاری قصد تحصیل آن را دارند رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند است. تحصیل در این کشور فرصت های بسیار خوبی را برای هر دانشجوی بالقوه و فعلی ارائه می دهد. این که بتوانید به شبکه گسترده ای از تقریبا 35000 دانشجوی بین المللی از 161 کشور بپیوندید دلیل خوبی است که باید به این کشور بیایید. به دلیل سرمایه گذاری های مختلف برای بهبود مدارس و امکانات، بهترین سیستم آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

همچنین به دانشجویان این آزادی داده می شود که از بین بیش از 500 مدرک معتبر بین المللی در موسسات درجه یک جهان انتخاب کنند. علاوه بر این، دانشجویان می توانند به جاه طلبی های خود در کارآفرین ترین کشور اروپا دست یابند. این کشور سرشار از خلاقیت و پویایی کارآفرینانه است، 32000 نفر در سال 2013 مشاغل جدیدی را شروع کردند. برای کشوری با 4.5 میلیون نفر جمعیت، این انگیزه زیادی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره موضوع رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند صحبت کرده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند

کالج ترینیتی دوبلین رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد. دانشکده علوم کامپیوتر و آمار در این دانشگاه که برنامه مهندسی کامپیوتر را اجرا می کند، قدیمی ترین گروه علوم کامپیوتر در این کشور با بیش از 60 دانشگاهی و بیش از 300 دانشجوی کارشناسی ارشد است. این مدرسه به دلیل کیفیت تحقیقات خود بین المللی بسیار مورد احترام است و بسیاری از کارکنانی که به شما آموزش می دهند از متخصصان برجسته جهان در زمینه های خود هستند.

برخی از شرکت های نوپای معروف مرتبط با مدرسه عبارتند از:

  • Iona Technologies
  • Havok
  • Demonware
  • DAFT

یک مهندس کامپیوتر به دانش لازم در زمینه ریاضیات و سیستم ها برای مقابله با طیف وسیعی از مشکلات دنیای واقعی تسلط دارد. مجموعه ای از مهارت های تخصصی در محاسبات که از طرز طراحی و ساخت کامپیوتر تا کاربرد قدرت محاسباتی برای حل طیف وسیعی از مشکلات از رسانه های اجتماعی گرفته تا ناوبری، از پزشکی تا سفرهای فضایی و بسیاری دیگر، طبقه بندی شده است. بیشتر در کنار تأثیر مهندسی کامپیوتر نسبت به بسیاری از رشته های دیگر چشمگیرتر و فراگیرتر بوده است.

تلفن های هوشمند، رایانه های لوحی، اینترنت و کنسول های بازی همه محصولاتی هستند که 30 سال پیش حتی تصور نمی شد، اما اکنون با نبوغ مهندسان کامپیوتر به آنها پی برده است. مهندسان کامپیوتر ممکن است سخت افزار کامپیوتر را طراحی کنند، برنامه های کامپیوتری بنویسند، زیر سیستم های مختلف را با هم ادغام کنند یا هر 3 را انجام دهند. آن ها به مهارت های افراد خوب نیاز دارند. زیرا، اغلب به سرعت به سمت های مدیریتی ارتقاء می یابند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند

شاخه های اصلی رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند در نمودار زیر نشان داده شده است:

شاخه های اصلی رشته مهندسی کامپیوتر در ایرلند

مهندسان سخت افزار کامپیوتر، تولید، نصب و نصب سخت افزار کامپیوتر را طراحی، توسعه و نظارت می کنند. سخت افزار کامپیوتر شامل صفحه کلید، مودم، چاپگر، سیستم های کامپیوتری، تراشه ها و برد مدار است. مهندسان نرم افزار کامپیوتر برنامه هایی را توسعه می دهند که عملکرد کامپیوتر را کنترل می کنند. مهندسان سخت افزار کامپیوتر وظایف مشابه مهندسان الکترونیک را دارند. اما مهندسان سخت افزار منحصرا بر فناوری کامپیوتر تمرکز می کنند.

وظایف مهندس سخت افزار کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • طراحی نقشه های جدید تجهیزات کامپیوتری و ایجاد سخت افزار جدید
  • ساختن مدل های سخت افزاری جدید و آزمایش آن مدلها
  • تجزیه و تحلیل نتایج این آزمایشات و انجام هرگونه اصلاح لازم در طراحی
  • ارتقاء تجهیزات کامپیوتری فعلی و حداکثر سازگاری با نرم افزارهای جدید
  • نظارت بر ساخت سخت افزارهای جدید کامپیوتر

مهندسان سخت افزار کامپیوتر از سازگاری اجزای سخت افزاری با نرم افزارهای فعلی اطمینان حاصل می کنند. بنابراین، مهندسان سخت افزار باید با توسعه دهندگان این نرم افزار همکاری نزدیک داشته باشند. به عنوان مثال، توسعه دهندگان برنامه های تلفن های هوشمند باید با مهندسین سخت افزار ارتباط نزدیک داشته باشند تا بتوانند تعیین کنند که نرم افزار تلفن قادر به اجرای چه نرم افزاری است.

حقوق سالانه کار در ایرلند برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر آورده شده است:

حقوق سالانه کار در ایرلند برای مهندسان کامپیوتربرای اطلاع از حقوق کار در این کشور می توانید مقاله حقوق ماهیانه کار در ایرلند را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در ایرلند

باید توجه داشته باشید که هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند برای رشته تحصیلی، دانشگاه و برنامه انتخابی متفاوت است. علاوه بر این، تفاوت زیادی در هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی وجود دارد. جدول زیر هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا را نشان می دهد.

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به دلار
کارشناسیبین 10600$ تا 53000$
کارشناسی ارشدبین 10800$ تا 43000$
دکترابین 10800$ تا 43000$

ویزای تحصیلی در ایرلند

بعد از درخواست در دانشگاه های این کشور و پذیرفته شدن می توانید مراحل اخذ ویزای تحصیلی را آغاز کنید. دولت این کشور از بازدیدکنندگان برخی از کشورها درخواست می کند تا برای ویزای ورود اقدام کنند. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA ویزای دانشجویی مورد نیاز است. دانشجویان آمریکایی و کانادایی برای تحصیل در این کشور نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. با این حال، تمام دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی که بیش از 90 روز در ایرلند این کشور دارند باید ظرف 7 روز پس از ورود به این کشور در اداره مهاجرت ملی Garda محلی ثبت نام کنند.

برای اخذ ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات سفارت این کشور را در جایی که مدارک شما باید ارسال شود بررسی کنید.
  • ارائه عکس به اندازه گذرنامه
  • از اعتبار گذرنامه خود به مدت 12 ماه اطمینان حاصل کنید.
  • هزینه درخواست را پرداخت کنید.
  • یک نامه درخواست امضاء شده ارائه دهید که توضیح می دهد چرا به ویزا نیاز دارید.
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، کالج یا مدرسه این کشور، تأیید پذیرش و ثبت نام در یک دوره آموزش تمام وقت، که شامل 15 ساعت تدریس روزانه در هر هفته است.
  • شواهدی ارائه دهید که منابع مالی کافی (7000€ (یورو)) برای نگهداری خود در قسمت اولیه اقامت دارید.
  • شواهدی ارائه دهید که شما یا حامی مالی خود به حداقل 7000€ (یورو) برای هر سال تحصیلی بعدی خود دسترسی دارید.
  • شواهدی ارائه دهید که بیمه درمانی خصوصی دارید.

با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و گرفتن مشاوره از کارشناسان این موسسه می توانید مسیر مهاجرت به کشور ایرلند را به راحتی پشت سر بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *