مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته معماری در رومانی

رشته معماری در رومانی

جهت کار در رشته معماری در رومانی بایستی در این رشته تحصیل کرده باشید. داشتن مدرک تحصیلی به همراه تجربه کاری می تواند موثر باشد. رشته معماری مانند سایر رشته های مهندسی و هنری در رومانی نیز تقاضا دارد. با تسلط به زبان رومانیایی و رزومه خوب می توانید در این رشته کار پیدا کنید. علاوه بر این نیز می توانید رشته معماری در رومانی را تحصیل کنید و در همین کشور مدرک معتبر دریافت کنید. متقاضیان کار و تحصیل رشته معماری در رومانی در ادامه می توانند اطلاعات لازم را که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده بدست آورند.

تاریخچه رشته معماری در رومانی

صومعه ها، کلیساها، قلعه ها و کاخ های سراسر کشور، برخی از قرن 12، تاریخ پر فراز و نشیب کشور را به تصویر می کشند. حتی دوران کمونیستی آن نیز با برنامه ریزی اصلی چاوشسکو و بازسازی بخارست بیان می شود. بهترین نمونه او کاخ پارلمان است. دومین ساختمان بزرگ جهان پس از پنتاگون ایالات متحده که 1000 اتاق آن بهترین معماران، صنعتگران و مصالح ساختمانی این کشور را منعکس می کند. از جمله بهترین نمونه های مذهب ارتدکس رومانی، صومعه های نقاشی شده جنوب بوکووینا است که به عنوان شاهکارهای هنری و معماری مشهور شناخته می شوند، کاملاً منطبق با محیط پیرامون خود و در جهان به دلیل نمای بیرونی نقاشی شده هستند.

آنها به دلیل ارزش هنری، معنوی و فرهنگی جایزه یونسکو را دارند. از میان 5 مورد شناخته شده، معروف ترین آن Voronet است که به آن “نمازخانه سیستین شرق” نیز می گویند که پس زمینه بیرونی آبی آن نام خود را به رنگ آبی می دهد. اینها مکان های دیدنی ضروری برای هر کس که به معماری مذهبی علاقه مند است، اما فقط تعداد کمی از گنجینه های معماری رومانی هستند.

حقوق مشاغل رشته معماری در رومانی

همانطور که گفته شد بازار کار رومانی در رشته معماری همچنان پر تب و تاب است. با داشتن ایده های نو و خلاقانه می توانید جای پای خود را در بازار کار رشته معماری در رومانی محکم کنید. البته داشتن مجوز اقامت در رومانی اولین نیاز یک فرد غیر عضو اتحادیه اروپا برای کار در رومانی است. طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر با کار رشته معماری در کشور رومانی به صورت متوسط می توانید 8340RON (لئو رومانی) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار معماری در رومانی در حدود 4010RON (لئو رومانی) و در بیشترین حالت 16000RON (لئو رومانی) می باشد. در زمان نگارش این نگارش هر 1000RON (لئو رومانی) معادل با 247$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در رومانی را مشاهده کنید:

حقوق ماشغل کار معماری در رومانیدرباره رشته معماری در رومانی

تخیل زنده و معنویت شدید رومانیایی ها همیشه از طریق معماری آنها بیان شده است. خوشبختانه آنها همچنین دارای غریزه های قوی حفاظت هستند و در نتیجه موزه های دهکده هایی که شیوه های زندگی گذشته را از طریق خانه های دهقانی پیدا شده و مرمت شده، دروازه های تراشکاری شده با دقت، انبارها و سایر عناصر معماری به نمایش می گذارند. بهترین و جامع ترین آنها موزه دهکده (Muzeul Satului) در بخارست است. این مجموعه جذاب با بیش از 300 خانه و سایر سازه ها از هر منطقه رومانی در طول دهه 1930 توسط یک فرد بینا ساخته شده است. این هتل همچنین دارای یک موزه و فروشگاه کوچک صنایع دستی خوب رومانیایی است. از دیگر موزه های دهکده هایی که قابل دیدن هستند:

  • موزه چوب (Muzeul Lemnului) در کمپولونگ مولدوونسک
  • و موزه فنون دهقان (Muzeul Tehnicii Populare) در سیبیو هستند.

تحصیل رشته Architecture در رومانی

در کشور رومانی برنامه های مختلف معماری در مقاطع زیر ارائه می شود:

  • کارشناسی معماری در رومانی
  • کارشناسی ارشد معماری در رومانی
  • و تحصیل دکترای معماری

با تحصیل رشته معماری در رومانی واجد شرایط کار در رومانی و سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواهید شد. تحصیل در رومانی با توجه به حضور دانشگاه های معتبر همراه با هزینه مقرون به صرفه می تواند انتخابی مناسب باشد. رشته معماری در رومانی دارای زیر شاخه های مختلف از جمله برنامه ریزی و شهرسازی، معماری در ساختمان، طراحی، معماری و محوطه سازی و غیره است.

در جدول زیر دانشگاه های رومانی ارائه کننده رشته معماری معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1University of Oradea
2Spiru Haret University
3Sapientia University
4Technical University of Cluj-Napoca
5Politehnica University of Timișoara
6Gheorghe Asachi Technical University
7Ion Mincu University of Architecture and Urbanism

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی در غالب این مقاله بررسی شده است.

معماری شهرهای رومانی

رومانی برای بخشی طولانی از تاریخ خود بین امپراطوری های رقیب قرار داشت. 3 استان اصلی که رومانی مدرن را تشکیل می دهد، یعنی مولداوی، والاشیا و ترانسیلوانیا، قرن ها تحت تأثیر امپراتوری های عثمانی یا اتریش-مجارستان بودند که در معماری این کشور اثری برجای گذاشت. هیچ سبکی وجود ندارد که بتوان آن را به عنوان معماری کاملا رومانیایی تعریف کرد. به هر کجای کشور بروید، تأثیرات معماری بیزانس، کاخ های گوتیک یا ساختمان های مدرن تر را مشاهده خواهید کرد که دارای عناصر مربوط به نئوکلاسیسیسم یا رمانتیسیسم است. در جدول زیر بناهای برجسته رومانی از نظر معماری معرفی شده اند:

شهربناهای برجسته معماری
بخارستکاخ پارلمان، کاخ کوتروسنی، کاخ سلطنتی، کلیسای جامع کاتولیک روم سنت جوزف، کلیسای ایتالیایی، کلیسای روسی، کلیسای آنگلیکان، کلیسای ارامنه، کنیسه بزرگ، معبد کرال، کاخ سوتو، کاخ موگوسوایا.
والاشیاقلعه هایPeles and Pelisor ، قلعه Iulia Hasdeu، صومعه Hurez، کاخ Dinu Mihail
مولداویصومعه های نقاشی شده جنوبی بوکووینا (Voronet ، Sucevita ، Moldovita ، Humor and Putna)، کاخ Ruginoasa، کلیسای جامع متروپولیتن، کاخ فرهنگ (Iasi)
ترانسیلوانیاکلیسای سیاه (Brasov)، قلعه Bran، کاخ Brukenthal ، قلعه Hunedoara ، شهر قرون وسطایی سیبیو، شهر قدیمی براسوف، کلیساهای مستحکم در Biertan ، Harman و Prejmer.

تحصیل Architecture در دانشگاه یاشی رومانی

تحصیل Architecture در دانشگاه یاشی رومانی

دانشکده معماری در دانشگاه یاشی Iasi در سال 1970 به عنوان گروهی در دانشکده مهندسی عمران آغاز به کار کرد، در سال 1990 مجدداً افتتاح شد و از سال 2005 به دانشکده معماری G.M. Cantacuzino تبدیل شد از طریق اهداف خاص تعلیمی و طراحی تحقیق، دانشکده متخصصان معماری را آموزش می دهد که می توانند عمدتا در زمینه طراحی، کمک و ساخت انواع ساخت و سازها، همچنین در تحقیق، آموزش یا اداره نیز کار کنند. فعالیت آن در ایجاد توانایی های لازم مورد نیاز در حوزه هایی مانند معماری، شهرسازی، مرمت، طراحی داخلی، به ویژه برای مناطق مولداوی متمرکز است، دلیل مهمی که منجر به احیای مجدد بخش در سال 1990 شد. مدارک معماری اعطا شده توسط دانشکده معماری برای فارغ التحصیلان به طور خودکار از سال 2013 در اتحادیه اروپا شناخته می شود.

تحصیل Architecture در دانشگاه یون مینچو رومانی

دانشگاه معماری و برنامه ریزی شهری یون مینچو در بخارست قدیمی ترین و مهم ترین موسسه دانشگاهی در این زمینه در رومانی است. این یک سنت طولانی آموزش عالی معماری محلی است، که پایه و اساس آن با ظهور رومانی مدرن و تنظیم ساختار نهادی و فرهنگ جدید آن در نیمه دوم قرن 19 ارتباط نزدیکی دارد. در رومانی ، اولین شکل آموزش معماری در سال 1864، براساس قانونی که توسط الکساندرو ایوان کوزا ، شاهزاده مولداوی و والاشیا، به عنوان بخشی از دانشکده پل ها و جاده ها، معادن و معماری صادر شد، به طور قانونی تأسیس شد. اولین معماران رومانیایی بیشتر در پاریس تحصیل کردند و فعالیت مشتاقانه آنها منجر به بنیانگذاری یک موسسه معماری در بخارست شد. بنابراین، در سال 1892 انجمن معماران رومانی یک موسسه معماری خصوصی تحت اختیار خود تأسیس کرد.

 اصلاحات آموزش و پرورش در سال 1897 مدرسه خصوصی را به عنوان بخشی از دانشکده هنرهای زیبا به مدرسه ملی معماری تبدیل کرد. در سال 1904 موسسه مستقلی به نام مدرسه عالی معماری شد و سپس دانشکده به آکادمی معماری تغییر نام داد. در سال 1938 آکادمی معماری تحت عنوان دانشکده معماری در موسسه پلی تکنیک بخارست ادغام شد. با حکمی که در سال 1953 صادر شد، این موسسه به نام یون مینکو نامگذاری شد. 2 دانشکده جدید در دهه های گذشته به دانشکده معماری قدیمی اضافه شدند:

  • دانشکده برنامه ریزی شهری در 1997
  • و دانشکده طراحی داخلی در سال 2003

هر کدام از آنها چندین برنامه معماری را ارائه می دهند. پس از تحصیل معماری در رومانی می توانید با اخذ ویزای کار در کشور رومانی وارد بازار کار رشته معماری در این کشور شوید. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین در کنار شما برای مهاجرت مطمئن و ایمن شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *