مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته معماری در تایلند

رشته معماری در تایلند

رشته معماری در تایلند با رنگ های روشن، تزئینات غنی و سقف های چند طبقه و گسترده، معابد و کاخ های فراخ برجسته است. تایلند، این کشور زیبا پر از تضاد، فرهنگ برجسته و معماری متمایز است. تایلند به دلیل زیبایی های طبیعی عجیب و غریب، مردم خوش برخورد، غذای عالی، موقعیت گرمسیری و البته طراحی معماری بی نظیر، یک کانون بین المللی مهم بین مسافران و گردشگران است. وقتی به تایلند فکر می کنیم، سقف های طلای درخشان و مجسمه های بودا به ذهن خطور می کند. با توجه به ویژگی های خاص کشورهای شرق آسیا به خصوص تایلند رشته معماری در تایلند یکی از رشته های پر طرفدار برای دانشجویان خارجی در این کشور است. لذا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته معماری در تایلند را بررسی کرده اند.

تاریخچه معماری در تایلند

الهامات شرقی را می توان در تمام جنبه های زندگی در تایلند مشاهده و احساس کرد، اما با این وجود چندین فرهنگ مختلف بر معماری تأثیر گذاشته و می توان آنها را در تأثیرات طراحی این کشور شناخت. تأثیرات چینی، برمه ای، خمر و حتی هند در طول قرن ها بر معماری و طراحی این کشور تأثیر داشته است. هنر و طراحی تایلندی به طرز چشمگیری رنگارنگ است و معماری آن به طور معمول توسط سقف های متحرک چند طبقه تعریف می شود. این ویژگی ساختاری با قدمت چند قرن است که طی سالیان متمادی از ساخت و سازهای اصلی کشور پذیرفته شده است. این طرح های سقف در ابتدا برای معبد تایلند یا عبادتگاه طراحی شده اند. گفته می شود که سقف های متحرک به طور نمادین طراحی شده اند تا نمازگزاران بتوانند به آسمان ها دست یابند و به آن برسند.

این دیدگاه خاص مذهبی در همه جا از مکان های آشکار تا خانه های مشترک وجود دارد. ایمان و خرافات مذهبی سهم عظیمی در زندگی سنتی تایلند داشت. خانه ها در درجه اول از چوب ساخته می شدند و روی تخته می ایستادند تا خانه را از حیوانات و آب در فصول باران در امان نگه دارد. ابتدایی ترین خانه ها دارای یک اتاق واحد بودند در حالی که خانه های پیچیده تر دارای چندین محله با پل بودند که دارای یک ایوان مشترک بودند. همه ساختارها به طور سنتی مطابق با اصول دینی ساخته می شدند. مصالح اولیه ساختمانی برای ساخت معابد عمدتا چوب و سنگ بود. متأسفانه برخی از این ساختمان ها در برابر زمان مقاومت نکرده اند، در حالی که برخی دیگر طی سال ها مرمت شده اند.

کار معماری در تایلند

امروز معماری در تایلند هم در سبک سنتی و هم در سبک امروزی دنبال می شود. برخی از معماران تایلندی نیز با ترکیب این دو سبک سعی بر ایجاد طرحی خاص هستند. رشته معماری همانند سایر رشته ها از تحصیلات آکادمیک آغاز می شود و با کسب مدرک ورود به بازار کار انجام می شود. طبق آمار و ارقام منتشر شده حقوق ماهیانه کار در تایلند در رشته معماری به صورت متوسط 124000THB (بات تایلند) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور تایلند در کم ترین حالت ماهیانه 63400THB (بات تایلند) و در بیشترین میزان 191000THB (بات تایلند) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در تایلند در برخی از مشاغل رشته معماری در این کشور را مشاهده کنید:

حقوق کار در تایلند

تحصیل رشته معماری در تایلند

تحصیل در رشته مهندسی معماری در تایلند هم به زبان تایلندی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. با توجه به محبوبیت رشته معماری در تایلند این رشته در دانشگاه های مختلف و معتبر تایلند ارائه می شود. با پذیرش از دانشگاهی در تایلند می توانید با کسب ویزای تحصیلی تایلند در رشته معماری تحصیل کنید. برنامه های رشته معماری در مقاطع مختلف مانند لیسانس معماری، کارشناسی ارشد و تحصیل دکترا در تایلند ارائه می شود.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در تایلند را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1Kantana Institute
2Rangsit University
3Chiang Mai University
4Silpakorn University
5Kasetsart University
6Khon Kaen University
7Chulalongkorn University
8Thammasat University

تحصیل رشته معماری در دانشگاه سیلپاکورن تایلند

پروفسور Phra Phrombhichitr در سال 1955 رسماً دانشكده معماری را به عنوان دومین دانشكده دانشگاه سیلپاكورن تأسیس كرد. در ابتدا دانشکده معماری تایلند نامیده می شد و یک برنامه دیپلم 3 ساله به زبان تایلندی ارائه می داد. در سال 1958، برنامه درسی به یک برنامه کارشناسی 5 ساله تغییر یافت. در سال 1966 که روند آموزش معماری با توجه به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فناوری مدرن تر شد، دانشکده نام خود را به دانشکده معماری تغییر داد. در سال 1984، دانشکده اولین برنامه کارشناسی ارشد خود را در طراحی شهری آغاز کرد. از آن زمان، چندین برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه شده است. در سال 2002، دانشکده در مجموع 14 برنامه مدرک شامل 2 برنامه کارشناسی، 10 برنامه کارشناسی ارشد و 2 برنامه دکترا را ارائه می دهد.

دانشکده به منظور تسهیل مطالعات تحقیقاتی برای دستیابی به اهداف و ایجاد دانش جدید برای دوره ها و توسعه حرفه ای، پشتیبانی تحقیقاتی را در قالب دستیارهای تحقیقاتی، تأسیسات، ساختمان ها و تجهیزات فراهم می کند. علاوه بر این، دانشکده بودجه و حمایت مالی از اعضای هیئت علمی برای چاپ کتاب، کتاب درسی و مجلات فراهم می کند. برای خدمات اجتماعی، دانشکده خدمات آموزشی و تخصصی مختلفی را برای عموم ارائه می دهد، به عنوان مثال، طراحی و ساخت ساختمان ها، برنامه ریزی و توسعه فضاها، آموزش ها و سمینارها در زمینه های مرتبط با گردشگری، حفاظت از اماکن تاریخی، حفظ محیط زیست، انرژی حفاظت در سطح ملی و بین المللی.

برنامه های رشته معماری در دانشگاه سیلپاکورن تایلند

برنامه تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه در رشته معماری در 3 مقطع و به شرح زیر ارائه می شود:

برنامهشرح
برنامه لیسانس (برنامه های 5 ساله)لیسانس معماری، لیسانس معماری (معماری تایلندی)
برنامه های کارشناسی ارشدمعماری (طراحی شهری)، معماری، معماری تایلندی، کارشناسی ارشد هنر (معماری بومی)، کارشناسی ارشد هنر (تاریخ معماری)، کارشناسی ارشد علوم (مدیریت پروژه ساخت و ساز)، کارشناسی ارشد هنر (مدیریت میراث معماری و جهانگردی)، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و زیست محیطی، کارشناسی ارشد علوم (طراحی معماری به کمک رایانه)، کارشناسی ارشد معماری منظره
برنامه های دکترامدیریت میراث معماری و جهانگردی، معماری بومی، معماری و تاریخ معماری

برنامه های رشته معماری در دانشگاه سیلپاکورن تایلند

کارشناسی ارشد طراحی معماری در دانشگاه چولالونگکورن تایلند

کارشناسی ارشد طراحی معماری در سال 2010 به عنوان اولین برنامه بین المللی فارغ التحصیل معماری در تایلند راه اندازی شد. کارشناسی ارشد معماری در طراحی معماری یک برنامه معماری پیشرفته است که برای دانشجویانی طراحی شده است که مایلند بیشتر روی ادغام پیشرفته تحقیقات و رشته های معماری تمرکز کنند. این برنامه با هدف تولید فارغ التحصیلان شایسته ای است که می توانند علایق و مطالعات خود را از طریق دوره های مختلف در یک طرح تحقیقاتی مستقل تحت نظارت در یکی از زمینه های تحصیلی اعم از طراحی معماری، فناوری و نوآوری معماری و تاریخ معماری تا تئوری و انتقاد و عمل و مدیریت معماری دنبال می کنند.

برنامه برای دانشجویانی طراحی شده است که 5 سال لیسانس معماری کسب کرده اند و همچنین افرادی که مدارک پیش حرفه ای متمرکز در معماری مانند B.A را کسب کرده اند. یا B.S با گرایش طراحی معماری، لیسانس طراحی محیط زیست یا معادل آن دارند. این برنامه بر کار دوره ای و نظارت بر طراحی یا تحقیق مستقل تحت یکی از زمینه های زیر مطالعه متمرکز است:

  • طراحی معماری
  • فناوری و نوآوری پایدار
  • تاریخ معماری، نظریه و نقد
  • تمرین و مدیریت معماری

مباحث تحقیقاتی خارج از زمینه های فوق الذکر ممکن است منوط به تأیید کمیته برنامه تحصیلات تکمیلی باشد.

لیسانس طراحی architecture در دانشگاه چولالونگ کورن تایلند

این برنامه بین المللی یک برنامه 4 ساله تحصیل در تایلند به زبان انگلیسی است که توسط دانشکده معماری، دانشگاه چولالونگ کورن ارائه می شود. این برنامه در سال 2006 تأسیس شد تا پاسخگوی تقاضای روزافزون برای آموزش زبان انگلیسی باشد که دانشجویان را برای تحصیلات تکمیلی خارج از کشور آماده می کند. از زمان اولین دوره حدود 40 دانشجو وارد این دوره شدند و هم اکنون بیش از 300 دانشجو دارد. مانند بسیاری از دانشکده های معماری این برنامه دارای یک برنامه درسی اصلی است که دستورالعمل های اساسی در زمینه طراحی و ارتباطات، تاریخ و تئوری و دوره های ساخت و ساز معماری و فناوری محیط را ارائه می دهد. علاوه بر این با طیف وسیعی از دوره های طراحی شده برای ایجاد آگاهی در مورد ویژگی های منحصر به فرد منطقه، از جمله:

  • معماری گرمسیری
  • معماری جنوب شرقی آسیا
  • بوم شناسی جامعه معماری
  • و طراحی شهری طراحی شده است.

اگرچه معماری موضوع اصلی مطالعه است امام این برنامه با هدف اینکه كه چگونه معماری به سایر رشته ها مانند معماری منظر و طراحی شهری متصل می شود و بنابراین معماری به طور كلی نماینده رشته های طراحی است ارائه می شود. همچنین ایجاد مهارت های اساسی طراحی مانند حل مسئله خلاقانه و حیاتی، آگاهی از نقش طراحی در سطح جامعه و توانایی کنار آمدن با تقاضاهای متغیر حرفه های طراحی در قرن 21 به صورت محلی و در سطح جهانی نیز از اهداف این برنامه است.

Modern architecture در تایلند

امروز هنگام ورود به بهترین شهرهای تایلند مانند بانکوک، بلافاصله مشخص می شود که تایلند نیز از سبک های مدرن معماری استقبال کرده است. آسمان خراش های سر به فلک کشیده، مراکز خرید در مقیاس بزرگ و طراحی های پیشرفته، منظره شهری پایتخت را تشکیل می دهند. بسیاری از ساختمان ها در دوره رونق ساختمان های 1980 و 1990 ساخته شده اند. برج MahaNakhon تا 314 متر به عنوان بلندترین ساختمان شهر بانکوک است. در حالی که به اصطلاح ساختمان فیل در چاتوچاک یکی از 20 نماد آسمان خراش برجسته در جهان شناخته شده است که شباهت آن به حیوان ملی تایلند است. برج 90 طبقه Baiyoke Tower II نیز قابل توجه است، با یک طبقه مشاهده چرخان در طبقه 84 خود که می توانید 360 درجه از منظره باورنکردنی شهری را تماشا کنید.

علیرغم حرکت به سمت مدرنیزاسیون، همچنان علاقه به حفظ معماری و اقامتگاه های تاریخی در تایلند وجود دارد، برخی از آنها در بوتیک هتل ها و موزه ها بازسازی می شوند. بنابراین شهرهایی مانند بانکوک ترکیبی جذاب از قدیم و جدید است که تأثیرات ناشی از گرایش ها و فناوری های مدرن را نشان می دهد و همچنین نمونه های جذاب سنت های معماری تایلند را نشان می دهد. با استفاده از اطلاعات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جهت اخذ اقامت تایلند از طریق کار اقدام کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *