مهاجرت تحصیلی تایلند

مقطع دکترا در تایلند

تحصیل دکترا در دانشگاه های تایلند

مقطع دکترا در تایلند به صورت آنلاین و حضوری برای دانشجویان امکان پذیر بوده و دانشجویان می توانند برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنند. اگر در این کشور مستقر هستید و به فکر پیشرفت حرفه ای خود می باشید، ممکن است در برخی مواقع به فکر تحصیل در مقطع دکترا باشید. برای تحصیل مقطع دکترا در خارج از کشور، دلایل بسیاری وجود دارد. با وجود اینکه هزینه تحصیل در این مقطع گران است، اما انجام این کار نکات مثبتی به همراه دارد که می توان به تجربه زندگی در کشور دیگر و آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف اشاره کرد.

برای متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکترا در این کشور می باشند، دانشگاه های بسیاری وجود دارد. 5 دانشگاه جهت مقطع دکترا در تایلند توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به شما عزیزان معرفی خواهد شد. توجه داشته باشید که زیر شاخه های رشته خود را می توانید برای تحصیل این مقطع ادامه دهید.

بررسی مقطع دکترا در تایلند

تحصیل در این کشور، یکی از دوستانه ترین و استقبال کننده ترین کشورهای جهان یک انتخاب عالی می باشد. با برنامه های مدرک بیشماری که به زبان انگلیسی و دانشگاه ها ارائه می شود و طیف وسیعی از زمینه ها را ارائه می دهد، سالانه حدود 20000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در این کشور می آیند. دانشجویان می توانند مدارک علوم کامپیوتر، مدرک پزشکی، مدارج گردشگری و موارد دیگر را در این کشور مطالعه کنند. دانشگاه های محلی برنامه های تحصیلی را برای دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و برنامه های دکترا تحت پوشش قرار می دهند. شما همچنین می توانید در برنامه های مختلف MBA و دکترا و همچنین برنامه های 2 درجه ثبت نام کنید.

مقطع دکترا در تایلند در رشته های زیر و سایر رشته ها امکان پذیر می باشد:

  • علوم بهداشتی
  • معماری
  • هنر
  • مهندسی
  • آموزش
  • پزشکی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • علوم سیاسی
  • کشاورزی
  • محاسبات

تمام برنامه های اختصاص داده شده به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی در دسترس هستند. اگر دانشجویانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نمی باشد می توانند مدارک آزمون زبان مانند آیلتس و تافل ارائه دهند. پس از ثبت نام، می توانید برای کلاس های زبان تایلندی که توسط مراکز زبان همه دانشگاه های بانکوک ارائه می شود، اقدام کنید.

تحصیل دکترا در دانشگاه های تایلند

تحصیل دکترا در دانشگاه های تایلند

این کشور به دلیل دوستی و مهمان نوازی مشهور تایلندی و فرهنگ غنی و توسعه اقتصادی این کشور، یک انتخاب عالی برای مطالعه بین المللی است. این کشور با ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیسم و مناظر زیبا هر ساله از بیش از 20000 دانشجوی بین المللی پذیرایی می کند.

دانشگاه هایی که تحصیل در مقطع دکترا را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • موسسه ملی مدیریت توسعه
  • دانشگاه چولالونگ کورن
  • موسسه فناوری آسیا
  • دانشگاه فرض تایلند
  • دانشکده بین المللی دانشگاه ماهیدول

مقطع دکترا در تایلند به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد. به طور کلی، 3 برنامه دکترا توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود. به طور سنتی، داوطلبان دکترا ترجیح می دهند تحقیقات را در دانشگاه انجام دهند. در سال های اخیر، بسیاری از دانشگاه ها شروع به ارائه گزینه های دکترا به صورت پاره وقت و آنلاین کرده اند. جلسات با سرپرستان پروژه با کمک فناوری مدرن آسان تر می شود. آموزش از راه دور و پشتیبانی آنلاین برای دانشجویانی که برای انجام تحقیقات نیاز به سفر به مناطق دور دست دارند، بسیار مفید است. ابزارهای ارتباطی آنلاین جوامع دانشگاهی در سراسر جهان را گرد هم آورده است.

تحصیل دکترا در دانشگاه چولالونگ کورن تایلند

این دانشگاه مشهورترین دانشگاه این کشور می باشد. این دانشگاه دوره های زیادی را با انتخاب دوره ها جهت تحصیل در تایلند به زبان انلگیسی کمی محدود تر ارائه می دهند. با این وجود دوره های بین المللی زیادی در دسترس است. اکثر وب سایت های این دانشگاه دستیابی به اطلاعات مناسب را دشوار می کنند. زمان پاسخ به سوالات توسط وب سایت نیز طولانی می باشد. با توجه به این واقعیت که این دانشگاه دارای مدارس مختلفی است، ساختار هزینه ها نیز بسیار متفاوت است. اما نباید انتظار داشته باشید كه ارزان باشد زیرا هنگام تصمیم گیری برای ثبت نام در اینجا، مجبور خواهید بود هزینه بسیاری پرداخت كنید.

در نمودار زیر رتبه جهانی این دانشگاه را در QSWorld بین سال های 2019 تا 2021 مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه چولالونگ کورن

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، رتبه این دانشگاه در سال 2021، به 208 رسیده است. که نسبت به سال های گذشته رتبه بالاتری دریافت کرده است.

مطالعه دکتری در موسسه فناوری آسیا تایلند

این موسسه، به دلایلی، در بین دانشجویان کارشناسی بسیار شناخته شده نیست. اما هنگامی که به سطح تحصیلات تکمیلی می رسید، به خصوص برای مقطع دکترا در تایلند بسیار محبوب می باشد. همانطور که از روی اسم می توان حدس زد این موسسه بر فناوری متمرکز است و بسیاری از محققان محترم در این زمینه در اختیار دارند. آن ها همچنین میزبان کنفرانس های بین المللی در آنجا هستند که ممکن است مفید باشد اگر شما به فکر فارغ التحصیلی در آن زمینه کار باشید.

مدارکی که این موسسه ارائه می دهد، در جدول زیر آمده است:

مقطعمدرک
کارشناسی ارشدMBA ،MEng ،MSc
دکتراDEng ،DTechSc ،PhD ،DBA
دوره ها و گواهینامه هابرنامه فشرده زبان انگلیسی و برنامه آکادمیک و دوره های آموزش مداوم بدون مدرک

علاوه بر اینکه به دلیل تحقیقات مرتبط با فناوری بسیار شناخته شده است، این موسسه دارای دانشکده مدیریت نیز می باشد و در تلاش است تا جایگاه خود را در این زمینه تحقیقاتی نیز افزایش دهد. همانطور که در حال حاضر است، دانشجو باید حداقل در برخی از کلاس ها در محل برگزاری کلاس شرکت کند. مجموع هزینه های برنامه های این موسسه در حدود 1.300.000 THB (بات) است. همان طور که مشاهده می کنید، ارزان نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله هزینه تحصیل در تایلند را مطالعه نمایید.

تحصیل دکترا در این کشور نسبت به سایر مدارک گران تر می باشند. دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی هزینه های خود را کاهش دهند. چنانچه علاقه مند به تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع می باشید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت دریافت مشاوره درباره تحصیل در خارج از کشور تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *