مهاجرت تحصیلی پاراگوئه

رشته مدیریت در پاراگوئه

رشته مدیریت در پاراگوئه

رشته مدیریت در پاراگوئه متقاضی کمی دارد. چرا که معمولا افرادی مدیریت را انتخاب می کنند که به دنبال استخدام در شرکت های بزرگ هستند. حال این که پاراگوئه کشوری در حال توسعه با سطح درآمد تقریبا پایین است. در ضمن علاوه بر این که امنیت کمی هم دارد، اخذ ویزای آن یا تحصیل در دانشگاه های این کشور مزیت خاصی هم برای رزومه افراد به شمار نخواهد رفت. از طرفی اگر کسی بخواهد پس از فارغ التحصیلی هم در این کشور بماند، یعنی قصد ترقی نداشته باشد، زندگی مرفه و شرایط بعضا حتی متوسط رو به بالایی نیز در کشور پاراگوئه تجربه نخواهد کرد. چرا که پاراگوئه کشوری در حال توسعه در آمریکای جنوبی است که علاوه بر این که به هیچ دریایی دسترسی ندارد و محصور در خشکی یا اصطلاحا landlocked می باشد، به لحاظ اجتماعی هم وضعیتش نامطلوب است.

پاراگوئه که با کشورهایی از جمله برزیل، بولیوی و آرژانتین همسایه و هم مرز است، امنیت اجتماعی خیلی بالایی هم ندارد و آمار ارتکاب یکسری جرایم از جمله سرقت و فروش و استفاده مواد مخدر در آن بالا است. پاراگوئه که بیش از 7 میلیون نفر جمعیت دارد همان طور که اشاره شد امکانات رفاهی، اقتصادی و اجتماعی خیلی زیادی ندارد اما نکته جالب در خصوص این کشور است که در طبقه بندی های بین المللی معمولا به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا شناخته می شود که شاید بتوان دلیل آن را فرهنگ سهل گیر مردم این کشور دانست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در پاراگوئه به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در پاراگوئه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های پاراگوئه برای تحصیل رشته مدیریت در سال 2023 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در پاراگوئه

شاید بتوان تنها مزیت تحصیل رشته مدیریت در پاراگوئه را کم بودن شهریه دانشگاه های این کشور دانست. در واقع دانشگاه های پاراگوئه حتی از دانشجویان بین المللی هم شهریه های کمی دریافت می کنند؛ خصوصا دانشگاه های دولتی. با این حال دانشگاه های خصوصی پاراگوئه هم ارزان قیمت هستند؛ این در حالی است که معمولا تحصیل در دانشگاه های خصوصی حتی در کشورهای ارزان قیمتی مثل ترکیه و بلغارستان هم با هزینه های زیادی روبرو خواهد بود. این در حالی است که شهریه دانشگاه های خصوصی پاراگوئه معمولا سالانه 3900$ (دلار آمریکا) است. البته رشته مدیریت کمی گران تر است؛ یعنی شهریه ای که دانشجویان به دانشگاه های خصوصی پاراگوئه بابت تحصیل رشته مدیریت می پردازند معمولا سالانه 5000$ تا 8000$ (دلار آمریکا) می باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاه، باید هزینه های زندگی در پاراگوئه را نیز جزو هزینه های دانشجویی محاسبه نمود. زندگی در پاراگوئه معمولا ماهی 400$ تا 550$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. زندگی در پاراگوئه برای خانواده های پرجمعیت تر هم کم هزینه است به طوری که خانواده ای 4 نفره برای زندگی در این کشور به طور متوسط ماهانه تنها 1500$ (دلار آمریکا) می پردازند. البته ارقام گفته شده در خصوص هزینه های زندگی دانشجویی یا زندگی خانواده 4 نفره در پاراگوئه بدون احتساب اجاره مسکن در این کشور است. همچنین در مقابل باید توجه کرد که سطح درآمد مردم در پاراگوئه نیز بسیار پایین تر است و این کشور جزو کشورهای با درآمد خوب و قدرت خرید بالا محسوب نمی شود. با وجود نامطلوب بودن شرایط زندگی در پاراگوئه نرخ تورم در این کشور مطابق نمودار ذیل، کم است و نتیجتا قیمت ها افزایش عمده ای نخواهد داشت:

نرخ تورم در پاراگوئه

دانشگاه های برتر برای رشته مدیریت در پاراگوئه

پاراگوئه دانشگاه های مطرحی در سطح جهانی ندارد و شاید یکی از مهم ترین دلایل عدم انتخاب آن از سوی دانشجویان خارج از آمریکای جنوبی هم همین مسئله باشد. با این حال برای برخی از دانشجویان که در کشورهای فقیرتری در مقایسه با این کشور زندگی می کنند، ارزان بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور ممکن است جالب توجه باشد. به هر حال اگر کسی تصمیم گرفت که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نماید، بهتر است به سراغ دانشگاه هایی برود که حداقل در خود این کشور جایگاه خوبی دارند. بهترین دانشگاه های پاراگوئه در سال 2023 برای تحصیل رشته مدیریت عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های پاراگوئه برای تحصیل رشته مدیریترتبه ملیشهری که دانشگاه مزبور در آن قرار گرفته است.
Universidad Nacional de Asunción1Asunción
Universidad Autónoma de Asunción2Asunción
Universidad Católica Nuestra Señora de la Asunción3Asunción
Universidad del Norte, Paraguay4Asunción
Universidad Columbia del Paraguay5Asunción
Universidad Americana6Ciudad del Este
Universidad Católica Nuestra Señora de la Asunción7Asunción
Universidad Autónoma de Encarnación8Encarnación
Universidad de la Integración de las Américas9Asunción
Universidad Nacional del Este10Ciudad del Este

دانشگاه های برتر برای رشته مدیریت در پاراگوئه

مدارک لازم برای تحصیل مدیریت در پاراگوئه

برای تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های پاراگوئه در مقایسه با دانشگاه های مطرح کشورهایی مثل هلند، آمریکا، انگلیس، دانمارک، سوئد و غیره، به مراتب شرایط ساده تری مورد نیاز است. به عنوان مثال دانشگاه های مطرح هلند مثل دانشگاه آمستردام غالب دوره های کارشناسی ارشد را با حداقل نمره آیلتس آکادمیک 7 پذیرش می دهند. این در حالی است که در برخی دانشگاه های پاراگوئه با آیلتس 5 هم می توان پذیرش گرفت که اخذ آن بسیار ساده است و همین مسئله ممکن است یکی دیگر از موارد جالب توجه در خصوص تحصیل در این کشور باشد.

کار پس از تحصیل در پاراگوئه

پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های پاراگوئه به لحاظ قانونی امکان تمدید اقامت در این کشور وجود دارد. البته نه از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری بلکه با کاریابی در پاراگوئه یا ازدواج با یکی از شهروندان این کشور. مدیران در پاراگوئه به طور متوسط ماهانه 14100000PYG (گوارانی پاراگوئه) حقوق می گیرند. البته پایین ترین و بالاترین میزان درآمد مدیران در کشور پاراگوئه به ترتیب 7610000PYG و 21300000PYG (گوارانی پاراگوئه) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت در پاراگوئه، مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته مدیریت و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *