مهاجرت تحصیلی سنت کیتس

رشته مدیریت در سنت کیتس

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در سنت کیتس

رشته مدیریت در سنت کیتس جزو رشته های درآمدزا و نتیجتا پرطرفدار است. در این نگارش به بررسی شرایط پذیرش تحصیل در این رشته می پردازیم. معمولا دانشجویان کشورهای جزایر اطراف از جمله دومنیکا یا کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی از جمله برزیل و کلمبیا، سنت کیتس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. چرا که نظام تحصیلی رایگان ندارد و با همان هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه های این کشور می توان اقامت کشورهای بهتری مثل مجارستان، اتریش، آلمان و غیره را اخذ نمود. در واقع تحصیل در سنت کیتس غالبا زمانی برای ایرانی ها جذابیت دارد که ابتدائا با خرید ملک غیر منقول، یعنی از روش سرمایه گذاری، اقامت این کشور را اخذ نموده باشند و سپس بخواهند برای تحصیل خود یا اعضای خانوادشان در سنت کیتس اقدام نمایند.

در واقع فارغ التحصیل شدن از رشته مدیریت دانشگاه های سنت کیتس برای کاریابی خارج از این کشور خیلی کمک کننده نخواهد بود. منتهی از آن جایی که کشوری توریستی و زیبا است ممکن است برخی افراد علاقمند به اخذ اقامت سنت کیتس باشند. همچنین با توجه به این که مطابق قانون تابعیت این کشور (Citizenship Act) که در سال 1984 تصویب شد، خرید ملک غیر منقول به ارزش حداقل 400,00$ (دلار آمریکا) می تواند منجر به اخذ پاسپورت سنت کیتس شود، سرمایه های زیادی در سال های گذشته وارد این کشور شده است. افزایش سرمایه گذاری در سنت کیتس هم به منزله بیشتر و بهتر شدن موقعیت های شغلی برای رشته مدیریت است. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در سنت کیتس چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های سنت کیتس برای رشته مدیریت کدام اند؟
  • درآمد مدیران در سنت کیتس چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته مدیریت در سنت کیتس

تحصیل رشته مدیریت در سنت کیتس معمولا با توجه به نوع دانشگاه شهریه متفاوتی به همراه دارد. معمولا برای تحصیل دوره های مدیریتی در مقطع کارشناسی شهریه سالانه حدود 9000$ (دلار کارائیب شرقی) و برای دوره های کارشناسی ارشد سالانه بالای 17500$ (دلار کارائیب شرقی) باید پرداخت گردد. علاوه بر این ها هزینه زندگی در سنت کیتس هم باید در نظر گرفته شود که برای 1 نفر معمولا ماهانه 1100$ تا 1200$ (دلار کارائیب شرقی) می باشد. همچنین از آن جایی که در سال های 2021 و 2022 نرخ تورم در سنت کیتس به ترتیب 1.3% و 1.6% می باشد، نه شهریه دانشگاه ها و نه قیمت اجناس و خدمات مختلف در سنت کیتس به مرور زمان افزایش عمده ای نخواهد داشت. از آن جایی که یکی از بخش های اصلی تشکیل دهنده هزینه های زندگی در سنت کیتس اجاره مسکن است، در نمودار ذیل میانگین آن بیان شده است:

میانگین اجاره بها ماهانه در سنت کیتس

بهترین دانشگاه های رشته مدیریت در سنت کیتس

اگر کسی علاقمند است پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در سنت کیتس کار مناسبی در شرکت های بزرگ این کشور پیدا کند، اهمیت دارد پذیرش رشته مدیریت را از دانشگاهی بگیرد که رنکینگ خوبی دارد. بهترین دانشگاه های سنت کیتس برای تحصیل رشته مدیریت عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه سنت کیتس برای تحصیل رشته مدیریتشهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است.
2International University for Graduate StudiesBasseterre

سنت کیتس کشوری کوچک و کم جمعیت است به همین دلیل دانشگاه های زیادی ندارد. برای تحصیل رشته مدیریت هم دانشگاه معرفی شده یعنی International University for Graduate Studies تنها انتخاب است. رتبه جهانی این دانشگاه از دید وبسایت 4icu در سال 2021، 12313 است، پس طبیعی است که تحصیل در آن به قوی تر شدن رزومه افراد هیچ کمکی نکند. دانشگاه رتبه 1 این کشور مختص تحصیلات رشته پزشکی و گرایش های مرتبط با آن است. این دانشگاه که همانند دانشگاه پیشین در شهر Basseterre واقع شده است، Windsor University School of Medicine نام دارد. شایان توجه است که هر 2 دانشگاه مذکور که در سنت کیتس واقع هستند دانشگاه های خصوصی می باشند. این در حالی است که در جزیره نزدیک سنت کیتس یعنی دومنیکا، تنها 1 دانشگاه دولتی وجود دارد که تحصیل در آن برای شهروندان دومنیکا رایگان است.

درباره International University for Graduate Studies در سنت کیتس

دانشگاه International University for Graduate Studies که تنها گزینه پیش روی علاقمندان رشته مدیریت در سنت کیتس است، رتبه 2 ملی و 12313 جهانی را دارد. این دانشگاه در سال 1979 تاسیس شده و دانشگاهی خصوصی است که در اطراف بزرگ ترین شهر سنت کیتس یعنی Basseterre قرار دارد. این دانشگاه حدود 250 دانشجو دارد در زمینه رشته های مختلفی از جمله مدیریت، مهندسی، گردشگری و غیره به دانشجویان امکان تحصیل می دهد. دانشگاه International University for Graduate Studies علی رغم این که جایگاه علمی خیلی خوبی ندارد سیاست های نسبتا سختگیرانه ای برای پذیرش دانشجویان اعمال می نماید. به طوری که تنها 60% تا 70% از متقاضیان با توجه به نمرات مقطع پیشین تحصیل خود، موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه می شوند. البته باید توجه داشت که متقاضیان تحصیل در International University for Graduate Studies، از دانشجویان ممتاز نیستند.

در جدول ذیل حدود شهریه دانشگاه مزبور بیان شده است:

تابعیت دانشجویانحدود شهریه سالانه به دلار آمریکا
دانشجویان محلی (شهروندان سنت کیتس)سالانه 5000$ تا 7500$
دانشجویان بین المللیسالانه 17500$ تا 20000$ 

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در سنت کیتس

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در سنت کیتس

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه International University for Graduate Studies، امکان کار در سنت کیتس وجود دارد. در سنت کیتس که بیش از 38 هزار نفر جمعیت دارد، زبان رسمی انگلیسی است؛ پس برای کاریابی در این کشور نیاز به یادگیری زبان سومی وجود ندارد. مدیران در سنت کیتس درآمد خوبی دارند به طوری که حداقل و حداکثر درآمد ماهانه آن ها 1510$ و 7550$ (دلار کارائیب شرقی) است. البته این رقم در مقایسه با درآمد مدیران در کشورهای توسعه یافته پایین تر است، اما در قیاس با بسیاری مشاغل دیگر در این کشور رقم خوبی است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته مدیریت در سنت کیتس، دانشگاه International University for Graduate Studies، درآمد مدیران در سنت کیتس و غیره توضیحاتی ارائه نمودند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *