مهاجرت به کشور مونته نگرو

درباره مونته نگرو

برای پرداختن به موضوعی همچون درباره مونته نگرو باید گفت که این کشور یک کشور بالکان است که از 24 شهرداری تشکیل شده است. این کشور در جنوب شرقی اروپا با کشورهای همسایه صربستان، بوسنی و هرزگوین، آلبانی و کوزوو واقع شده است. مهم ترین شهرداری ها عبارتند از:

  • پودگوریتسا
  • نیکسیچ
  • بیجلو پولیه

این کشور 13812 کیلومتر مربع مساحت دارد و بنابراین یکی از کشورهای کوچکتر در این قاره است. آب و هوا عمدتاً مدیترانه ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک است. زمین آن با دشت های ساحلی باریک و کوه های ناهموار با فلات مشخص می شود. جمعیت کلی حدود 622359 نفر است. پایتخت این کشور پودگوریتسا است که پرجمعیت ترین شهر نیز می باشد و پس از آن نیکسیچ و هرتسگ نووی قرار دارند. بزرگترین فرودگاه فرودگاه پودگوریتسا با 1.2 میلیون مسافر در سال است.

این فرودگاه را به بیست و سومین فرودگاه شلوغ بالکان تبدیل کرده است. فرودگاه پودگوریتسا دارای پروازهای عالی به کل اتحادیه اروپا و فراتر از آن است. فرهنگ مونته نگرو تحت سلطه ترکیبی از زبان ها و تأثیرات فرهنگی تاریخی است. اعتقاد اصلی مذهب ارتدکس است. زبان رسمی مونته نگرو است. نظام حقوقی، قانون مدنی است. نوع حکومت، جمهوری پارلمانی است. رئیس دولت، رئیس جمهور منتخب میلو جوکانوویچ و نخست وزیر دوسکو مارکوویچ است. انتخابات هر 5 سال یکبار برگزار می شود و رئیس جمهور مستقیماً با رای مردم انتخاب می شود. واحد پول رسمی این کشور یورو (EUR) با نرخ فعلی مبادله یورو $0.84 (دلار) است. شما از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مطالب اطلاعات بیشتری درباره مونته نگرو کسب نمایید.

درباره اقتصاد و گردشگری مونته نگرو

این کشور دارای اقتصاد باز است و تولید ناخالص داخلی آن حدود 13 میلیارد $ (دلار) است. درآمد سرانه شهروندان آن 20977 دلار است. مونته نگرو توانست هجوم پیوسته سرمایه گذاری خارجی و رشد ثابت تولید ناخالص داخلی را جذب کند. تولید ناخالص داخلی عمدتاً از 2 بخش کلیدی تشکیل شده است که عبارتند از خدمات و صنعت. عمده کالاهای صادراتی آن فولاد، آلومینیوم، تنباکو، سیب زمینی، مرکبات و زیتون است. گردشگری همچنین نقش بزرگی را به عنوان یکی از عوامل تولید ناخالص داخلی ایفا می کند و بیش از 20% از درآمد را تشکیل می دهد. مونته نگرو مملو از مقاصد و جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی است. این شهر به خاطر مکان های تاریخی زیبا و جنبه های فرهنگی متفاوتش شناخته شده است. این کشور دارای 4 مکان میراث جهانی یونسکو است.

برخی از مقاصد اصلی عبارتند از اولسینیج، پارک ملی بیوگرادسکا گورا، سوتی استفان کوتور، بودوا و پارک ملی دورمیتور. این کشور در مجموع سالانه 622359 گردشگر دارد. بیشتر گردشگران از اروپا و کشورهای اطراف آن سرچشمه می گیرند و آن را به یک مقصد بسیار محبوب به ویژه برای بازدیدکنندگان منطقه ای تبدیل می کنند.

درباره اقامت و تابعیت مونته نگرو

برای ماندن در مونته نگرو بیش از 90 روز (یا 30 روز بسته به آن) به اجازه اقامت موقت نیاز دارید. این مجوز تا زمانی که شرایط لازم برآورده شود (به عنوان مثال، اشتغال، تحصیل، مالکیت دارایی) تا 1 سال ادامه دارد. پرسش عده ای این است که چگونه می توانم برای اقامت موقت مونته نگرو اقدام کنم؟ در پاسخ باید گفت که چندین دلیل قابل قبول برای درخواست وجود دارد، اما 2 مورد محبوب عبارتند از:

  • اقامت موقت از طریق مالکیت ملک
  • اقامت موقت با مجوز کار

اما در مجوز اقامت دائم مونته نگرو باید گفت که این مجوز مدت 5 سال است و قابل تمدید هستند. این همه امتیازات شهروندی مونته نگرو را به جز رای دادن و داشتن پاسپورت مونته نگرو اعطا می کند. این قانون جنبه هایی مانند روند درخواست برای ویزای اقامت، مدارک مورد نیاز هنگام درخواست برای وضعیت اقامت را پوشش می دهد.

یک مقیم مونته نگرو و حقوق به دست آمده از طریق مجوز. این قانون انواع مجوزهای اقامت زیر و حقوق مربوط به آنها را شامل می شود: هر شهروند خارجی، به معنای شهروند هر ایالت غیر از مونته نگرو، حق دارد برای اقامت درخواست دهد یک شهروند خارجی حق درخواست ویزای اقامت موقت یا دائم در مونته نگرو را دارد دارنده مجوز باید برای مدت اقامت یک محل اقامت ثابت داشته باشد آدرس دارنده اجازه اقامت باید در دفتر ثبت اقامت دائم در مونته نگرو ثبت شود.

در جدول زیر به مواردی که برای واجد شرایط بودن اقامت دائم مونته نگرو نیاز می باشد ، اشاره شده است:

ردیفشرح
15 سال اقامت موقت بدون وقفه
2بررسی سوابق جنایی بدون سابقه جنایی جدی
3عدم وجود محکومیت های خرج نشده یا حکم های معوق
4آزمون زبان

درباره زندگی و گردشگری در مونته نگرو

خلیج کوتور گوشه ای فوق العاده زیبا از مونته نگرو است. ساحل به اندازه ای باز می شود که دریا وارد آن شود و خلیجی را تشکیل دهد. خلیجی که به این ترتیب از دریا محافظت می شود، اغلب به آرامی یک دریاچه است و کوه هایی که از آن بالا می آیند، طعمی تقریباً افسانه ای به خلیج می دهند. خلیج کوتور به تنهایی ارزش سفر به مونته نگرو را دارد، اما مهم است که مکان اقامت در خلیج کوتور را بر اساس آنچه که دوست دارید در تعطیلات خود انجام دهید، ارزیابی کنید. این خلیج مملو از دهکده‌ های جذاب است که بزرگ ‌ترین آن کوتور با شهر قدیمی و زیبای محصور شده ‌اش است که احتمالاً بهترین مکان برای اقامت در مونته ‌نگرو است، اقامت در کوتور یک راه حل عالی است به خصوص برای کسانی که ماشین ندارند.

مورد دیگر پارک ملی دورمیتور است که مطمئنا یکی از بهترین مکان های مونته نگرو برای بازدید است. حتی اگر عاشق کوهستان نیستید، توقفی در این منطقه را از دست ندهید. مسیرهای پیاده روی برای همه و مناظر دیدنی وجود دارد. بدیهی است که گردشگری نیز به اینجا رسیده است، اما به شیوه ای نرم، با مردم مودبی که قدردان طبیعت هستند. از سوی دیگر زبلجک یک شهر ایده آل برای استفاده به عنوان پایگاهی برای اکتشاف است. درست در دروازه ‌های پارک ملی دورمیتور، در زمستان نیز به یک پیست اسکی تبدیل می‌ شود که حتی اگر نتواند با دولومیت‌ ها رقابت کند، مطمئناً می‌ تواند راه ‌حل خوبی به‌ ویژه برای کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند، ارائه دهد. مناظر به قدری زیباست که در این منطقه حتی می ‌توانید خود را وقف پیاده‌ روی کنید و در زیبایی خارق‌ العاده مکان‌ های ناشناخته باقی بمانید.

درباره مزایای زندگی در مونته نگرو

از جذابیت بزرگ برای مهاجرانی که به مونته نگرو مهاجرت می کنند، نرخ های مالیاتی مطلوب آن است: مالیات بر درآمد شخصی تنها 9% است. به طور مشابه، مالیات بر عایدی سرمایه تنها 9% است که برای سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان مهم است. مونته نگرو یک معاهده مالیات مضاعف با بسیاری از کشورها دارد، به این معنی که احتمالاً دو بار از درآمد خود مالیات نخواهید گرفت. در نهایت، اگر قصد مهاجرت به مونته نگرو برای شروع یک کسب و کار را دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید نرخ مالیات شرکت نیز 9% است. جای تعجب نیست که این نرخ‌ های مالیاتی – همراه با قیمت‌ های پایین ملک – در سال‌ های اخیر سرمایه ‌گذاران و مهاجران زیادی را جذب کرده است. جوانب مثبت دیگر زندگی در مونته نگرو این است که بازار املاک رقابتی است و گزینه های زیادی برای املاک و مستغلات وجود دارد.

اگر فقط می خواهید خرید و نقل مکان کنید، شهرها را انتخاب خواهید کرد. اما، اگر کمی زمان بیشتری دارید، می توانید یک قطعه زمین بخرید و خانه خود را بسازید. همچنین گزینه های زیادی برای توسعه املاک، چه برای استفاده شخصی یا تجاری، پیدا خواهید کرد. از سوی دیگر قیمت های پایین ملک را با هزینه های زندگی مقرون به صرفه ترکیب کنید و می توانید ببینید که چرا مهاجران به مونته نگرو هجوم می آورند. حتی مناطق نسبتاً شیک از زندگی ارزان سود می برند، به این معنی که پول شما بسیار فراتر خواهد رفت. موضوع دیگر اینکه فرآیند اقامت در مونته نگرو ساده است و با رعایت معیارهای اولیه، می توانید در عرض یک دهه شهروند کامل شوید. تا آن زمان، احتمالاً مونته نگرو نیز عضو اتحادیه اروپا خواهد بود. از نظر طبیعی مونته نگرو مناظر زیبایی دارد که با آب و هوای دلپذیر همراه است.

درباره مزایای زندگی در مونته نگرو

مهاجرت به مونته نگرو

شهروندان خارجی که می خواهند در سال 2022 به مونته نگرو مهاجرت کنند، چندین نوع ویزا دارند که می توانند برای آنها درخواست دهند و بر اساس آنها می توانند اقامت دریافت کنند. اینها هستند:

  • .ویزای توریستی که بر اساس آن خارجی ها می توانند زمینه را برای مهاجرت به مونته نگرو فراهم کنند.
  • .ویزای کاری که مستلزم قراردادهای کاری همراه با مجوز اقامت است،
  • .ویزای تجاری که می توان با راه اندازی شرکت در مونته نگرو دریافت کرد،

شهروندی از طریق سرمایه گذاری که به معنای مشارکت قابل توجه در اقتصاد محلی است. شهروندان خارجی که می خواهند اقامت مونته نگرو را از طریق راه اندازی یک کسب و کار دریافت کنند، می توانند از برنامه StartUp که یکی از جدیدترین طرح های مهاجرتی موجود در سطح اروپا است، استفاده کنند.

هزینه زندگی در مونته نگرو

مونته نگرو کشوری نسبتاً امن است و با بیشتر اروپا هم ردیف است. نرخ جرم و جنایت در شهرهای بزرگ آن بیشتر است، اما شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی اصلاً جرم کمی را شاهد هستند. اگر به اندازه کافی احساس امنیت می کنید که در یک شهر بریتانیا زندگی می کنید، مشکل کمی در مونته نگرو خواهید داشت. نرخ جرم و جنایت در پایتخت آن، پودگوریتسا، عمدتاً متوسط ​​است. این شامل دزدی، سرقت و جرایم مرتبط با مواد مخدر است. با این حال، این مورد اغلب برای شهرهای پایتخت هر کشوری است، زیرا در آنجا تعداد زیادی از مردم جمع می شوند. شهرهای ساحلی محبوب، مانند بودوا، نرخ جرم و جنایت بسیار کمتری دارند. همه انواع جرایم به غیر از فساد دارای رتبه پایین یا بسیار پایین هستند. بنابراین یک شهر کوچکتر را انتخاب کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، مناطق محبوب گردشگران شاهد نرخ بالاتری از جیب بری و سرقت هستند. باز هم، این در هر کشوری رایج است، بنابراین جای نگرانی نیست. از نظر هزینه مونته نگرو کشور گرانی برای زندگی با استانداردهای اروپایی نیست. هزینه های تخمینی ماهانه برای یک فرد مجرد 450 €(یورو) یا 1500 €(یورو) برای یک خانواده 4 نفره است. به طور خلاصه، چه در حال کار یا بازنشستگی باشید، پول شما در اینجا بسیار فراتر خواهد رفت. هزینه زندگی در مونته نگرو حدود 43% کمتر از بریتانیا یا ایالات متحده است. اجاره 63% کمتر از انگلستان و 71% کمتر از ایالات متحده است. البته، قیمت اجاره در سراسر کشور متفاوت است و شهرها گران تر هستند.

در شکل زیر سایر هزینه های زندگی در مونته نگرو شرح داده شده است:

سایر هزینه های زندگی در مونته نگروهمکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده انتقال تجارب خود به متقاضیان مهاجرت به مونته نگرو و کمک برای تسهیل فرآیند اخذ ویزا هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *