مهاجرت به کشور بلژیک

دانشگاه Ghent خنت بلژیک

دانشگاه Ghent خنت بلژیک

بلژیک دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می باشد. دانشگاه Ghent خنت بلژیک در سال 2023 یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور است که در سال 1817 تأسیس گردیده است. دانشگاه خنت در لیست 100 دانشگاه برتر در جهان قرار دارد و سالانه دانشجویان زیادی را از کشورهای مختلف پذیرش می ­نماید. به طوری که هم اکنون این دانشگاه پذیرای 40000 دانشجو می ­باشد. زبان تدریس در این دانشگاه هلندی است و دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می ­باید از مهارت زبان هلندی برخوردار باشند.

وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه های مفیدی که در زمینه های مهاجرتی دارند، راهنمائی های لازم جهت تحصیل بهترین دانشگاه های جهان را در اختیار تمامی عزیزان قرار می­دهند. تحصیل در دانشگاه های بلژیک رایگان نیست، اما هزینه ها و شهریه هایی که دانشگاه های این کشور از دانشجویان دریافت می­نمایند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه می ­باشد. این دانشگاه دومین دانشگاه معتبر و از بزرگترین دانشگاه های این کشور است که در شهر خنت بلژیک واقع گردیده است. امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه برای دانشجویان محلی و بین المللی در بلژیک وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه Ghent خنت بلژیک

این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های بلژیک و جهان می ­باشد که نقش مهمی در پایه گذاری شیمی آلی داشته است. این دانشگاه به هیچ ایدئولوژی و یا مذهبی وابسته نیست و تحصیل دانش در فضای صلح شعار دانشگاه خنت می­ باشد. تدریس در این دانشگاه به زبان هلندی است، البته برخی از رشته های صنایع غذایی و زیست محیطی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی نیز ارائه داده می ­شود. این دانشگاه سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می ­نماید و هم اکنون 3000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه نقش مهمی در کنفرانس های علمی به خصوص در زمینه تحقیقات مهندسی ایفا می­ نماید. اساتید این دانشگاه از جمله اساتید برتر در جهان محسوب می­ شوند. کورنی هیمنس برنده جایزه نوبل و ژوزف فلات فیزیکدان معروف از جمله اساتید معتبر این دانشگاه می­ باشند.

از جمله دانشکده های این دانشگاه می ­توان به این موارد اشاره کرد:

  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده علوم سیاسی

به طور کلی این دانشگاه 11 دانشکده دارد که رشته های مختلفی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به دانشجویان ارائه می­ نماید.

رنکینگ دانشگاه Ghent خنت بلژیک

همان طور که در بخش های قبلی اشاره نمودیم، این دانشگاه از جمله معتبرترین دانشگاه های جهان و بلژیک است و هر ساله این دانشگاه بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص می­ دهد. استانداردهای آموزشی در این دانشگاه مطابق با دانشگاه های معتبر در اروپاست و همین امر موجب جذب بیشتر دانشجویان بین المللی به این دانشگاه شده است. بر اساس آمارهای سال 2020 دانشگاه خنت در رتبه بندی QS رتبه 135، در رتبه بندی تایمز رتبه 123، در رتبه بندی یو اس نیوز رتبه 92 را به خود اختصاص داده است. ناگفته نماند دانشکده های دامپزشکی، روانشناسی و مطالعات این دانشگاه نیز رتبه های بسیار بالایی را در سال های اخیر از آن خود نموده اند.

رنکینگ این دانشگاه در نمودار زیر شرح داده شده است:

رنکینگ دانشگاه Ghent خنت بلژیک

هزینه های تحصیل در دانشگاه خنت در بلژیک

جالب است بدانید دانشگاه خنت با ارائه بهترین کیفیت های آموزشی به دانشجویان شهریه های بسیار ارزان و مناسبی را دریافت می­ نماید. هزینه های تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف در این دانشگاه متفاوت است. اما به طور متوسط هزینه های تحصیل در این دانشگاه 1500€ تا 7500€ (یورو) در ماه تخمین زده اند. این دانشگاه بورسیه های متعددی را به دانشجویان اعطاء می­ نماید و دانشجویان از این طریق می ­توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. از همین رو سالانه دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی بلژیک به این کشور سفر می نمایند. هزینه تحصیل در این دانشگاه در وهله اول با توجه به ملیت متقاضی تعیین می گردد. همچنین نوع رشته تحصیلی و طول دوره تحصیل در این دانشگاه متفاوت می باشد.

چگونگی پذیرش در دانشگاه خنت بلژیک

پذیرش در این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه های اروپایی می ­باشد. بدین گونه که دانشجویان باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین به این دانشگاه ارسال نمایند. دانشگاه مربوطه نیز با بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویان دعوتنامه تحصیلی به آنان ارسال خواهد نمود. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در بلژیک در این دانشگاه عبارتند از:

  • مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه سایر ریز نمرات آنها
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه از سوی اساتید دوره تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه نمرات آزمون های زبان که متقاضی تحصیل در این دانشگاه می­ بایست از مهارت زبان هلندی برخوردار باشد.
  • پرداخت هزینه بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی ( این هزینه جهت ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان می ­باشد و مسترد نخواهد شد.)

ناگفته نماند زمان پذیرش در این دانشگاه هر ساله در ماه های اکتبر و فوریه آغاز می­ گردد و دانشجویان در ماه های ذکر شده می ­توانند درخواست پذیرش را به دانشگاه خنت در این کشور ارسال نمایند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه Ghent خنت بلژیک

بورسیه های تحصیلی دانشگاه Ghent خنت بلژیک

دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی خود در این دانشگاه می ­توانند از بورسیه های تحصیلی بهره ­مند گردند. بورسیه های این دانشگاه انواع مختلفی دارد و اکثر بورسیه هایی که تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می­ دهد، متعلق به دانشجویانی است که دارای رزومه های قوی می­ باشند. بورسیه VLIR-UOS که معروف ترین بورسیه در این دانشگاه است به دانشجویان بین المللی که از کشورهای توسعه یافته آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین به این کشور مراجعت نموده اند، اختصاص دارد. این بورسیه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور دانشجویان را پوشش می­ دهد. بورسیه تحصیلی بلژیک تنوع بسیار زیادی دارد و به طور عمده در اختیار دانشجویان نخبه بین المللی قرار می گیرد.

علاوه بر این دولت بلژیک نیز با حمایت از دانشجویان بین المللی کمک هزینه های بسیاری را به دانشجویان خارجی پردخت می­ نماید. این کمک هزینه ها دارای ارزشی معادل 7500€ (یورو) است که به ازای هر سال تحصیلی به دانشجویان پرداخت می ­گردد. امکان اخذ بورسیه های دیگری نیز در این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می ­توانند از راهنمایی های کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *