مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه Carleton در کانادا

دانشگاه Carleton در کانادا

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی به کانادا می­ باشد. با توجه به اینکه دانشگاه های کانادا اعتبار بالایی را در میان کشورهای جهان کسب نموده اند. دانشجویان با تحصیل در کانادا آینده به نوعی آینده شغلی خود را تضمین می ­نمایند. دانشگاه Carleton در کانادا یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است که دانشجویان زیادی را جذب نموده است. این دانشگاه در شهر اتاوا موقعیت دارد. این دانشگاه در سال 1942 در این شهر تأسیس گردید. در حال حاضر به عنوان دانشگاهی جامع و بین المللی مشغول به فعالیت می ­باشد. این دانشگاه ابتدا به صورت خصوصی شروع به فعالیت نمود. اما در سال 1952 به یک دانشگاه دولتی تبدیل گردید. در حال حاضر 28289 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می ­باشند.

ساختمان دانشگاه Carleton در کانادا به گونه ای بنا گردیده است که از طریق یک مسیر گسترده زمینی دانشجویان و اساتید این دانشگاه می­ توانند بدون دسترسی به محیط خارج از دانشگاه به تمامی بخش های دانشگاه دسترسی داشته باشند. رشته های انسان شناسی و تجارت در دانشگاه کارلتون رتبه های بالایی را اخذ نموده اند. این 2 رشته از جمله رشته های پرتقاضا محسوب می­ شوند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان تحصیل در دانشگاه های مختلف در کانادا را یاری نموده و راهنمایی های لازم را در اختیار قرار خواهند داد.

تحصیل در دانشگاه Carleton در کانادا

دانشگاه کارلتون بدلیل ارائه رشته های متنوع از شهرت بالایی در کانادا برخوردار می­ باشد. مهندسی هوا فضا، روزنامه نگاری و امور بین الملل از مهمترین رشته هایی می ­باشد که در دانشگاه کارلتون و دانشگاه دیگری در کانادا ارائه داده می ­شود. این دانشگاه دارای 5 دانشکده هنر و علوم اجتماعی، مهندسی، تجارت، علوم و حقوق بین الملل می­ باشد. هر یک از دانشکده های فوق رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می ­نماید.

برنامه های درسی دانشگاه کارلتون بسیار متنوع و منحصر بفرد هستند. بگونه ای که دانشجویان برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی پس از پایان سال سوم تحصیلی خود به کشورهای دیگری همچون چین، شیلی، بلژیک، پرو، مکزیک و یا فرانسه مهاجرت می ­نمایند. پس از یک سال تحصیل در دانشگاه کشورهای فوق به کانادا بازمی­ گردند. به ادامه تحصیل در سال آخر کارشناسی خود می­ پردازند. هدف ارائه این برنامه ها فرصتی برای کسب تجربه تحصیل در رشته های مختلف در دیگر کشورها می ­باشد.

رنکینگ دانشگاه Carleton در کانادا

دانشگاه Carleton در کانادا یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا و جهان است. در طول فعالیت های خود رتبه های و رنکینگ های بالایی را به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی بدین صورت است:

آیتمرتبه
webmetrics335
US news505
QS551-600

دانشگاه کارلتون دارای یک پردیس در نزدیکی سواحل ردیو می ­باشد که مجهز به آزمایشگاه های و ساختمان های پژوهشی است. علاوه بر این پردیس دانشگاه کارلتون دارای 11 خوابگاه برای دانشجویان می­ باشد. هر یک از این خوابگاه ها امکانات بسیار مناسبی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند.

رنکینگ دانشگاه Carleton در کانادا

شهریه و بورسیه تحصیلی دانشگاه Carleton در کانادا

از آنجائیکه در نظام آموزشی کانادا تحصیل رایگان نیست. دانشجویان می ­باید در مقاطع مختلف شهریه هایی را به دانشگاه کارلتون پرداخت نمایند. شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی این دانشگاه 24761$ (دلار) در سال و در مقطع کارشناسی ارشد 13000$ الی 15000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. البته دانشگاه جامع کارلتون بورسیه هایی را به دانشجویانی که واجد شرایط اخذ بورسیه باشند، ارائه می ­نمایند. این بورسیه ها دارای ارزش های مختلفی هستند که برخی همه­ هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را پوشش می ­دهند.

2 نمونه از معروفترین بروسیه های اعطایی این دانشگاه Entrance Scholarship و Scolarship for Current Student است که اولین مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشدی است که حداقل 80% نمرات را کسب نموده اند تعلق می­ گیرد. دومین بورسیه تحصیلی این دانشگاه به آن دسته از دانشجویانی تعلق دارد. در طول یکسال تحصیلی نمرات بالایی را کسب نموده باشند. ارزش این بورسیه بسته به دانشکده و رشته تحصیلی دانشجویان متغیر می­ باشد. بورسیه های دیگری نیز وجود دارد که به Vinerl معروفند و دانشجویان در صورت برخورداری از شرایط لازم امکان درخواست اخذ این بورسیه ها را خواهند داشت.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه کارلتون

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه Carleton در کانادا را دارند، با ارائه مدارک زیر می ­توانند درخواست پذیرش را به این دانشگاه بنمایند:

  • مدارک تحصیلی دوره های قبلی به همراه ریز نمرات آنها
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • توصیه نامه از اساتید دوره های تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه تحصیلی

پذیرش در این دانشگاه 2 بار در سال و در ماه های آوریل و اکتبر آغاز می­ گردد. این دانشگاه در برخی موارد ممکن است مدارک بیشتری را از دانشجویان درخواست نمایند. پس از بررسی مدارک تحصیلی در صورت موافقت برگه پذیرش تحصیلی به دانشجو ارسال خواهد شد. لازم بذکر است دانشجویان پس از اتمام تحصیل در کانادا امکان کار پس از تحصیل در کانادا را خواهند داشت. بدین طریق که با تبدیل نمودن ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کانادا می­ توانند به انجام کار در اینن کشور بپردازند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع تری را در این زمینه به متقاضیان ارائه می­ نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *