مهاجرت سرمایه گذاری در کره جنوبی

خرید ملک در کره جنوبی

خرید ملک در کره جنوبی

اتباع خارجی با خرید ملک در کره جنوبی در سال 2023 می توانند در این کشور سرمایه گذاری کرده و اقامت این کشور را دریافت نمایند. همه مهاجران می توانند خرید ملک در کره را انجام دهند اما روند ثبت نام برای خارجی ها و اتباع متفاوت است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زیر مراحل خرید و ثبت ملک به عنوان یک خارجی را برای شما عزیزان شرح داده است.

قرارداد فروش جهت خرید املاک و مستغلات در کره جنوبی

پس از ارائه پیشنهاد یک ملک، قرارداد یا توافق نامه فروش باید توسط وکیل تنظیم و توسط خریدار و فروشنده امضاء شود. اگرچه اجباری نیست، اما فروشنده معمولا در این زمان ودیعه که حدود 10% از قیمت خرید است را درخواست می کند. شرایط دقیق نحوه پرداخت در قرارداد ذکر شده است. اما معمولا به 2 یا 3 معامله تقسیم می شود. در صورت وجود 3 یا بیشتر پرداخت، پس از انجام انتقال پرداخت دوم، نمی توان فروش را لغو کرد.

پس از انعقاد، یک قرارداد فروش ملک باید توسط فرد خارجی برای رئیس شی، کان، کو (شهر، شهرستان، بخش) ثبت شود. اگر این ملک در مناطق حفاظت از تاسیسات نظامی، دارایی های فرهنگی تعیین شده و مناطق حفاظت از اکوسیستم واقع شده باشد، خارجیان قبل از انعقاد قرارداد از رئیس اجازه می گیرند.

انتقال پول یا سود حاصل از دارایی در کره مجاز نیست. یک خارجی که می خواهد از درآمد اجاره لذت ببرد، 2 گزینه دارد. یکی ایجاد یک شرکت یا سهام (Joosik hoesa)، که همان شرکت سهام ایالات متحده است. یک فرد خارجی می تواند ملک را از طریق شرکت سهام خریداری کند و سپس درآمد خود را به صورت سود سهام از کشور خارج کند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای «شرکت سهام» 50 میلیون₩ (وون) است. هر سهم باید حداقل ارزش 5000₩ (وون) داشته باشد تا بدون تأیید دادگاه فروخته شود.

هزینه خرید ملک در کره جنوبی

بازار مسکن کره همچنان تقویت می شود و این باعث کاهش نرخ بهره می شود. طبق گزارش بانک کوکمین، شاخص کامپوزیت قیمت خرید مسکن در سراسر کشور 7.26% در طول سال تا نوامبر 2020 افزایش یافته است که بزرگ ترین رشد سالیانه خود از اکتبر 2007 است. با توجه به نرخ تورم، قیمت خانه 6.6% افزایش یافت. در سال های اخیر خارجی ها در کره املاک بیشتری خریداری کرده اند. اگرچه شهرت این کشور برای سهولت در شهرت دارد. بازار مسکن با سپرده های کلیدی پول (سیستم چونسی) و مداخله قابل توجه دولت غیر معمول است.

در جدول زیر تمام هزینه های خرید ملک در کره آورده شده است:

پارامترنرخ هزینه
مالیات بر ارزش افزوده10%
اوراق قرضه مسکن5%
هزینه های حقوقی0.25% تا 1%
مالیات ثبت نام3%
مالیات تصرف2%
هزینه کارگزار املاک و مستغلات0.2% تا 0.9%
مالیات آموزش و پرورش0.6%
تمبر مالیاتی0.2%
مالیات ویژه برای توسعه روستایی0.2%
هزینه های پرداخت شده توسط خریدار21.45% تا 22.90%
هزینه های معامله دور برگشت21.45% تا 22.90%

تمام هزینه ها به عهده پرداخت کننده می باشد. به طور کلی، 3 نوع خانه در کره وجود دارد که هزینه خرید هر کدام در نمودار زیر آمده است:

هزینه خرید ملک در کره جنوبی (میلیون وون)

ثبت املاک جهت خرید ملک در کره جنوبی

روند ثبت املاک و مستغلات در کره به 2 مرحله تقسیم می شود:

  • ثبت مالکیت زمین
  • انتقال ثبت مالکیت

اگر متقاضی فردی خارجی باشد، وی مشمول قانون تملک زمین فرد خارجی است و هنگام خرید ملک در کره جنوبی باید گزارش تملک زمین را دریافت کند. برای انجام این کار، فرد باید طی 60 روز پس از امضای قرارداد فروش، خرید خود را به دفتر شی، کان، کو (شهر، شهرستان یا دفتر منطقه) در منطقه خود گزارش دهید. شما باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • قرارداد فروش امضاء شده
  • کارت ثبت نام بیگانگان
  • کپی ثبت زمین که نام فروشنده را نشان می دهد.

اگر می خواهید ملکی را که در «منطقه حفاظت شده» ساخته شده است خریداری کنید، قبل از امضای قرارداد فروش باید از دفتر شی، کان، کو اجازه خرید زمین را بگیرید. مناطق حفاظت شده به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

  • مناطقی که ارتش در آن فعالیت می کند.
  • مناطق حفاظت از اکوسیستم
  • مناطقی با خصوصیات فرهنگی

اگر قبل از توافق در مورد قرارداد این اجازه را نگرفتید، می توانید با جریمه نقدی یا حتی زندان روبرو شوید. در مدت 60 روز از پرداخت کامل قیمت خرید ملک، شما باید ثبت نام ملک را با ثبت انتقال مالکیت در دفتر محلی شی، کان، کو خود به پایان برسانید. برای انجام این کار، شما باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • کارت ثبت نام بیگانگان
  • برنامه ثبت نام کامل شده است.
  • اسنادی که دلایل ثبت را تأیید می کنند (به عنوان مثال قرارداد فروش امضاء شده)
  • گزارش تملک زمین
  • گواهی ثبت نام

امکان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور ممکن است. آن دسته از سرمایه گذاران یا کارآفرینان که خواهان دریافت اقامت می باشند، می توانند مقاله گرفتن اقامت کره جنوبی از طریق کارآفرینی را مطالعه نمایند.

ثبت املاک جهت خرید ملک در کره جنوبی

ثبت نام املاک برای خارجیان در کره جنوبی

اگر در کره به عنوان فرد غیر مقیم در حال خرید ملک هستید، روند ثبت نام بسیار مشابه است. شما باید گزارش خرید زمین را دریافت کنید و انتقال مالکیت را ثبت کنید. قبل از اینکه بتوانید انتقال مالکیت را ثبت کنید، باید برای شماره ثبت در اداره مهاجرت اقدام کنید. می توانید این کار را با نشان دادن یک نسخه از گزارش خرید زمین و گذرنامه خود انجام دهید.

شما به عنوان یک فرد غیر مقیم نیز مشمول قانون معاملات ارزی هستید. این بدان معناست که شما باید معامله (خرید ملک) را به یک بانک ارزی گزارش دهید. برای این کار شما باید یک نسخه از قرارداد فروش، یک نسخه از گزارش ارزیابی و یک نسخه از ثبت املاک را ارائه دهید.

توصیه می شود هنگام خرید ملک در کره جنوبی، یک مشاور املاک محلی استخدام کنید. آن ها علاوه بر اینکه می توانند شما را در روند خرید راهنمایی کنند، دارای بیمه ای هستند که در صورت منفعت طلبانه یا مشکلات عنوان ملک، شما را تحت پوشش قرار می دهد. قبل از استخدام وی باید محدودیت پوشش یک آژانس املاک (مقدار پولی را که برای شما تأمین می شود) بررسی کنید. روند ثبت املاک شما می تواند پیچیده باشد زیرا در کره مقررات املاک زیادی وجود دارد.

عاقلانه است که برای کمک به شما وکیلی استخدام کنید. همچنین یک وکیل موظف است پیش نویس قرارداد فروش را تنظیم کند. در این مقاله سعی شد تمام نکات مهم در هنگام خرید ملک در کره جنوبی از ثبت نام گرفته تا معاملات و هزینه های مربوطه گفته شود. چنانچه به مهاجرت به کره جنوبی علاقه مند می باشید می توانید سوالات خود را با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *