ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در آلبانی

تحصیل پزشکی در آلبانی

تحصیل پزشکی در آلبانی به دلایل بی شماری یک ایده منحصر به فرد برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. زیرا اغلب بیمارستان های آلبانی دارای تکنولوژی پزشکی پیشرفته هستند که دانشجویان در دوره های عملی می توانند از آنها بهره مند شوند. همچنین آلبانی به عنوان یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان رتبه بندی شده است.

علاوه بر این، یکی از بهترین چیزها در مورد تحصیل در آلبانی این است که شما می توانید خیلی سریع تر از ایالات متحده تجربیات ارزشمندی را در این حوزه کسب کنید. از سوی دیگر، شما می توانید پس از اتمام تحصیلات اولیه پزشکی خود، ادامه تحصیلات خود را در آلبانی ادامه دهید. در نهایت اینکه، برنامه تحصیلات تکمیلی پزشکی در آلبانی منجر به یک موقعیت تخصصی می شود. برای درک بهتر شرایط تحصیل پزشکی در آلبانی ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

مزایای تحصیل پزشکی در آلبانی

تحصیل پزشکی در آلبانی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند، با مزایا بی شماری همراه است. یکی از اصلی ترین مزایا تحصیل پزشکی آشنایی با فرهنگ غنی و زبان این کشور است. زیرا تقریبا 17 دانشگاه در آلبانی وجود دارد که دوره های پزشکی را در این کشور به دانشجویان بیت المللی ارائه می دهند. همچنین از آنجایی که دوره های پزشکی در این دانشگاه ها به زبان آلبانیایی است، قبل و در حین تحصیل دوره خود زبان آلبانیایی را یاد خواهید گرفت. علاوه بر این، مهارت زبان آلبانیایی برای ادغام در جامعه آلبانی و استفاده از اقامت خود در این کشور ضروری است. در نهایت اینکه آلبانی یک کشرو فرهنگی غنی در اروپا با معماری جذاب است.

برای آشنایی بیشتر با دیگر مزایا تحصیل پزشکی در آلبانی به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم مراجعه فرمایید:

مزایاتوضیحات
بورسیه های تحصیلیاغلب دانشگاه های پزشکی در آلبانی به دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی را ندارند بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند.
شرکت در کنفرانس های پزشکیمتقاضیان می توانند در طول مدت حضور در این کشور، در بسیاری از کنفرانس های پزشکی شرکت کنند. این امر بدین معنا است که شما قادر خواهید بود با سایر متخصصان پزشکی ملاقات کنید.
درخواست کارآموزیبا تحصیل پزشکی می توانید به صورت مستقیم از دانشگاه پزشکی مورد نظر برای کارآموزی درخواست دهید. البته زمانی که تحصیلات پزشکی خود را در یکی از دانشگاه های پزشکی آلبانی با موفقیت به پایان رسانیده باشید می توانید برای دوره کارآموزی اقدام نمایید.

مزایای تحصیل پزشکی در آلبانی

طول دوره تحصیل پزشکی در آلبانی

تحصیل پزشکی در آلبانی برای اخذ مدرک پزشکی به مدت 6 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. علاوه بر این، برای بهره وری بالا در یادگیری، برنامه مطالعاتی در مراحل خاصی سازماندهی می شود. همچنین هر مرحله به آزمون خاصی منتهی می شود که در نهایت در نمره آزمون نهایی هر دانشجوی پزشکی محاسبه می شود. به همین جهت به شدت توصیه می شود که، قبل از ورود به آلبانی برای تحصیل پزشکی، با طول دروه تحصیل در این کشور و شرایط آن به خوبی آشنا شوید.

در جدول زیر می توانید مراحل اصلی در طول دوره تحصیل پزشکی در آلبانی را مشاهده فرمایید:

نام دوره هاتوضیحات
پیش بالینیمتقاضیان در طول دو سال اول تحصیل خود در دوره پیش بالینی با مفاهیم و مباحث اولیه پزشکی آشنا خواهید شد. در پایان این مرحله، پیشرفت تحصیلی دانشجویان با یک آزمون دو مرحله ای سنجیده می شود.
مرحله علوم بالینیدر این دوره دانشجویان با شرکت در سخنرانی های فشرده، جلسات آزمایشگاهی، سمینارها مهارت های عملی مهم به دست خواهند آورد. در پایان این مرحله متقاضیان در آزمونی شرکت خواهند کرد که معمولا یک آزمون کتبی است.
سال آخر بالینیدر سال آخر به عنوان یک دانشجوی پزشکی در آزمون نهایی دولتی که قدردانی علمی و حرفه ای شما در پزشکی را ارزیابی می کند. همچنین در صورت عدم موفقیت در آزمون نهایی نمی توانید مجوز طبابت در آلبانی را دریافت کنید.

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلبانی

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در آلبانی را دارند، می توانند در معتبرترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند. آلبانی دانشگاه های زیادی دارد که آموزش عالی پزشکی را به خصوص در زمینه پزشکی انسانی و سایر رشته های مرتبط به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

معتبرترین دانشگاه های آلبانی به شرح زیر می باشند:

نام دانشگاهتوضیحات
دانشگاه پزشکی آلبانیاییاین دانشگاه که در سال 2003 تاسیس شد، تعدادی بورسیه پزشکی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
دانشکده پزشکی اپوکادانشکده پزشکی اپوکا از دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی پزشکی پذیرایی می کند. شرایط پذیرش در دانشگاه اپوکا بسیار دشوار است.
دانشگاه پزشکی تیرانادانشگاه پزشکی تیرانا یکی از محبوترین دانشگاه های پزشکی در آلبانی محسوب می شود. زیرا این دانشگاه اقامتگاه های رایگانی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد.
دانشگاه لواراسی آلبانیاین دانشگاه در سال 2002 تاسیس شد و یکی از پر هزینه ترین دانشگاه های آلبانی محسوب می شود.

به طور کلی در آلبانی می توانید دانشگاه های دولتی و خصوص را بیابید که طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی پزشکی در اروپا را ارائه می دهند. چنانچه تصمیم خود را برای تحصیل در اروپا به خصوص آلبانی گرفته اید، می توانید جهت اخذ مشاوره تحصیلی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در آلبانی

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیران در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در آلبانی پاسخ دهیم. مهم ترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا برای تحصیل پزشکی در آلبانی در رشته عمومی نیازی به گذراندن اقامت داریم؟ وقتی صحبت از تبدیل شدن به یک پزشکی عمومی در آلبانی است، نیازی به گذراندن اقامت نخواهید داشت. تنها چیری که به آن نیاز دارید مدرک پزشکی 5 ساله در سطح کارشناسی است.
  • آیا پس پایان تحصیل پزشکی در آلبانی می تواند در خارج از کشور مشغول به کار شوم؟ بله، مدرک پزشکی آلبانی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. شما با دریافت مدرک پزشکی از دانشگاه مربوطه می توانید در سراسر جهان مشغول به کار شوید.
  • روند درخواست ویزای تحصیلی برای تحصیل پزشکی در آلبانی چگونه است؟ روند درخواتس ویزای تحصیلی آلبانی بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده تر است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست خبری نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *