مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

تحصیل در سال 2023 یکی از راه های اخذ اقامت می باشد که تحصیل رشته پرستاری در پرتغال بسیار معروف و پرطرفدار و از این قاعده مستثنی نمی باشد. متقاضی برای تحصیل در رشته پرستاری در این کشور لازم از شرایط تحصیل در کشور پرتغال آگاهی داشته باشد. در مقاله تحصیل رشته پرستاری در پرتغال به سوالات زیر پاسخ مناسب داده شده است:

  • تحصیل رشته پرستاری در این کشور از چه راهی امکان پذیر می باشد؟
  • آیا با هر شرایطی می توان به تحصیل رشته پرستاری در این کشور پرداخت؟
  • آیا تحصیل رشته پرستاری در این کشور شرایط خاصی دارد؟
  • برای تحصیل رشته پرستاری در این کشور چه مدارکی لازم است؟
  • شرایط لازم برای اخذ اقامت برای پرستاران ایرانی چه می باشد؟
  • هزینه تحصیل در این رشته به چه صورت می باشد؟

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل در شاخه پرستاری برای متقاضیانی نگارش شده است که علاقه کند به تحصیل در کشور پرتغال را دارند.

تحصیل در دانشگاه های پرتغال

متقاضیان اقامت در کشورهای اروپایی از طریق تحصیل در سال 2023 می توانند این کشور را انتخاب نمایند. علت این انتخاب شرایط مناسب این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد. همچنین این کشور شرایط مناسبی برای متقاضیان تحصیل در این کشور فراهم نموده است. عموما پرستاران از طریق تحصیل در این کشور قادر به اخذ اقامت کشور این کشور می باشند. پرستاران بین المللی به دنبال اخذ اقامت این کشور می توانند اقامت کشورهای اروپایی را نیز اخذ نمایند.

به طور کلی اخذ اقامت دائم در پرتغال از طریق تحصیل، پس از اتمام تحصیل و اشتغال امکان پذیر می باشد. پس از اتمام تحصیل و اشتغال به مدت 5 سال فرد می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید. برای آگاهی از شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل به مقاله کار بعد از تحصیل در پرتغال مراجعه نمایید.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

افراد علاقمند به مهاجرت به کشورهای اروپایی در سال 2023 از طریق تحصیل می توانند به تحصیل رشته پرستاری در این کشور بپردازند. همچنین افرادی که علاقمند به تحصیل رشته پرستاری در این کشور نیز می توانند اقدام نمایند. زیرا این کشور شرایط ویژه ای را برای پرستاران در نظر دارد.

متقاضیان تحصیل رشته پرستاری در این کشور قادر به اخذ اقامت موقت و سپس اقامت دائم در این کشور می باشند. همچنین بعد از مدتی می توانند اقامت اروپا و پاسپورت دوم اخذ نمایند. امکان تحصیل تکمیلی برای پرستاران در این کشور وجود دارد. همچنین علاقمندان به تحصیل در این رشته می توانند تحصیلات ابتدایی در این رشته را در این کشور سپری نمایند.

بنابراین برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی در این رشته ارائه مدرک کارشناسی الزامی می باشد. برای متقاضیان تحصیلات ابتدایی در این رشته ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی کافی خواهد بود. مدرک دیپلم با مدارک تحصیل 12 سال باید ارسال گردد.در این صورت متقاضی قادر خواهد بود از دانشگاه های این کشور پذیرش اخذ نماید. شرایط اعزام دانشجو به پرتغال به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط لازم برای اخذ اقامت پرستاران ایرانی در پرتغال

افراد دارای مدرک کارشناسی پرستاری از دانشگاه های ایران نیز قادر به اخذ اقامت کشور پرتغال می باشند. عموما برای پرستاران ایرانی با 2 سال سابقه کار شرایط ویژه ای در نظر گرفته می شود. شرایط لازم برای اخذ اقامت برای پرستاران به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های ایران
  • حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن دانش زبانی

دانش زبانی متقاضیان بهتر است به زبان پرتغالی باشد. اگر فرد با این زبان آشنایی نداشته یاشد باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 5 را داشته و ارائه نماید. در صورت نداشتن دانش زبانی در هر 2 زبان متقاضی ملزم به گذراندن یک دوره آموزشی می باشد. شرایط اخذ اقامت پرتغال به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده است.

همچنین میزان درآمد پرستاران در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میزان درآمد پرستاران در پرتغال

به این صورت که در ابتدا ورود این متقاضیان باید یک دوره فاندیشن در دانشگاه بگذرانند. پس از رسیدن فرد به دانش زبانی مطلوب می تواند دوره تحصیلی را آغاز نماید. این دوره فاندیشن به مدت یک سال به طول می انجامد. در صورتی که فرد در پایان این دوره شرایط مناسبی داشته باشد قادر به ورود به انگلستان می باشد. پس از آن ورود به کشورهای دبی، استرالیا و کانادا برای پرستار امکان پذیر خواهد بود. پرستار در صورت تمایل می تواند به کشورهای ذکر شده نیز سفر یا مهاجرت نماید.

در دوره های تحصیلی متقاضیان امکان بردن همراه با خود را ندارند. در دوره تحصیل رشته پرستاری در این کشور نیز این قاعده برقرار می باشد. پرستاران می توانند بعد از سپری نمودن یک فرآیند به مدت 3 ماه همراهان را با خود به این کشور ببرند.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

هزینه تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

هزینه تحصیل در این رشته با توجه به نوع دانشگاه متفاوت می باشد. اما به طور کلی تحصیلات ابتدایی در این رشته هزینه بیشتری دارد. این میزان هزینه ها بدین قرار هستند:

مقطع تحصیلیشهریه به یورو
کارشناسی€5000 الی 7000€
کارشناسی ارشد€4000 الی 5000€
دکتری€3000

امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد. در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی با توجه به امکان تحصیل به طور نیمه رایگان تحصیل در این کشور گران نخواهد بود. برای آگاهی بیشتر در این زمینه به مقاله اخذ بورسیه تحصیلی در کشور پرتغال مراجعه نمایید.

تحصیل رشته پرستاری در پرتغال به زبان انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور در سال های اخیر به دلیل پیشرفت در بخش های مختلف مانند فناوری بسیار آسان شده است. می توانید مقصد مورد علاقه خود را در اینترنت پیدا کنید و ظرف چند دقیقه برای آن درخواست دهید. این کشور یکی از منتخب ترین مقاصد تحصیلی در اروپا و سراسر جهان است. طبیعت خوش ‌آمد پرتغالی‌ ها و همچنین موقعیت این کشور از جمله دلایلی است که باعث می‌شود در این فهرست رتبه ‌بندی شود. پرستاران بخشی جدایی ناپذیر از جامعه هستند. این کشور با سیستم آموزشی باکیفیت خود این واقعیت را پذیرفته است. شما می توانید در یکی از موسسات در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته پرستاری عضو شوید.

زبان آموزشی مورد استفاده برای آموزش دوره های پرستاری در این کشور از موسسه ای با موسسه متفاوت است. اکثر موسسات مانند CESPU در سخنرانی های خود انگلیسی و پرتغالی را ترکیب می کنند. دیگران یا منحصرا پرتغالی هستند در حالی که بقیه عمدتا از انگلیسی برای ارسال تکالیف استفاده می کنند. به این ترتیب، مهم است که با هر 2 زبان آشنا شوید تا ایمن باشید. این نه تنها در کلاس مفید خواهد بود، بلکه هنگام تعامل با مردم نیز مفید خواهد بود. شرایط و هزینه زندگی در پرتغال به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بررسی تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

تحصیل در این کشور در سال 2023 در رشته های مختلف امکان پذیر می باشد. یکی از این رشته ها برای تحصیل و اخذ اقامت موقت این کشور تحصیل رشته پرستاری در این کشور می باشد. برای تحصیل در این کشور می توان بورسیه تحصیلی اخذ نمود. این بورسیه ها به منظور کاهش هزینه تحصیل در این کشور به متقاضیان اعطاء می گردد. در صورتی که فرد موفق به اخذ بورسیه نشود، باز هم نگرانی وجود ندارد. زیرا هزینه زندگی و تحصیل در این کشور نسبتا ارزان می باشد.

برای کاهش هزینه های تحصیل در این رشته و در سایر رشته ها امکان اشتغال همزمان با تحصیل وجود دارد. در این صورت دانشجویان با شرایط اعلام شده در قانون قادر به انجام کار و کسب در آمد خواهند بود. در صورت تمایل به تحصیل رشته پرستاری در این کشور می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی اخذ نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *