مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

هزینه تحصیل مقرون به صرفه و دانشگاه های با کیفیت توانسته هر ساله به خصوص در 2023 تقاضا تحصیل دندانپزشکی در فنلاند را دوچندان کند. در کشور اروپایی فنلاند شرایط تحصیلی ایده ‌آلی برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی وجود دارد. در کل رشته های پزشکی و شاخه های مرتبط با آن، از آن جایی که هزینه های تحصیل در این کشور پایین است و همچنین بازار کار خوبی برای این رشته ها وجود دارد بسیار در بین ایرانیان طرفدار دارد.

به طور کلی مهاجرت تحصیلی یکی از امن ترین و ممکن ترین راه های مهاجرتی به کشور فنلاند و سایر کشورها محسوب می گردد. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده است در نظر داریم تا شرایط تحصیل در کشور فنلاند در سال 2023 را به خصوص در رشته دندانپزشکی بررسی نماییم.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فنلاند در سال 2023

تحصیل در دانشگاه ‌های کشور فنلاند در بالاترین کیفیت صورت می‌ پذیرد و دارای هزینه‌ های بسیار کمی است. بنابراین کشور فنلاند می‌ تواند گزینه خوبی برای ادامه تحصیل باشد. زبان تحصیلی در رشته دندانپزشکی در فنلاند، زبان فنلاندی است. به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ ها بایستی مدرک زبان فنلاندی را دارا باشند. تحصیل دندانپزشکی جزو پرطرفدارترین رشته ها در کشور فنلاند محسوب می شود و می توان گفت جزو 10 شغل برتر در کشور فنلاند است.

تحصیل دندانپزشکی در کشور فنلاند تقریبا یک دوره 5.5 ساله است. پس از گذراندن این دوره فرد می تواند برای تخصص و دکتری اقدام کند. از پیش شرط های لازم برای ورود به رشته دندانپزشکی در فنلاند می توان به گذراندن آزمون ورودی و قبولی در آن اشاره کرد. البته باز هم لازم است تاکید شود که تسلط به زبان فنلاندی (سوئدی) بسیار الزامی است زیرا آزمون به این زبان برگزار می شود و هیچ دانشگاهی دوره دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه نمی دهد.

مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در کشور فنلاند در سال 2023 عبارتست از:

  • ارائه مدرک زبان فنلاندی
  • دارا بودن نمره معدل بالا در دوره‌ های تحصیلی قبلی
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه متقاضی
  • ارائه مدرک پیش ‌دانشگاهی متقاضی در رشته تجربی
  • گذراندن دوره کالج پری مدیکال (Pre-Medical) و یا تکرار آموزش دوره پیش دانشگاهی براساس نظام آموزشی کشور فنلاند
  • شرکت در آزمون جامع و اخذ قبولی
  • قبولی در آزمون

لازم به ذکر است که در کشور فنلاند، هیچ گونه دوره آموزشی جهت یادگیری زبان فنلاندی وجود ندارد. از این رو افراد متقاضی بایستی مدرک این زبان را از قبل دارا باشند و جهت اخذ پذیرش در دانشگاه ارائه نمایند. هر سال در ماه می (May)، آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی برگزار می ‌گردد. بنابراین متقاضیان گرامی بایستی در ماه ‌های مارس (March) و آوریل (April) جهت ثبت ‌نام اینترنتی اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل پزشکی در فنلاند در مقاطع مختلف

همانند اغلب کشورهای اروپایی، تحصیل دندانپزشکی در فنلاند نیز در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می گیرد. تا دانشجویان بین المللی بتوانند بسته به قابلیت های خود در مقطع تحصیلی مورد نیار خود مشغول به تحصیل شوند. یکی از اصلی ترین و پرتقاضا ترین مقاطع تحصیل دندانپزشکی در فنلاند مقط کارشناسی دندانپزشکی می باشد. برای دندانپزشک شدن با اخذ مدرک کارشناسی، باید بر تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط داشته باشید. همچنین در مقطع کارشناسی دندانپزشیک درفنلاند بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق که شامل بررسی احتمالات درمان می شود را مطالعه می کند. وظایف اصلی دانشجویان در این مقطه نیز، حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران است. از وظایف اصلی دانشجویان در مقطع کارشناسی دندانپزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وظایف اصلی دانشجویان در مقطع کارشناسی دندانپزشکیهمانطور که اشاره کردیم تحصیل دندانپزشکی در فنلاند از مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می شود. برای آشنایی بیشتر با مقاطع مختلف تحصیل دندانپزشکی در فنلاند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیل دندانپزشکی در فنلاندطول دورهتوضیحات
کارشناسی ارشد دندانپزشکی1 تا 2 سالدانشجویان در این دوره آسیب ها و بیماری های دندان، فک و به طور کلی ناحیه فک و صورت را درمان می کند. البته عماکرد دندانپزشکان در این دوره می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. وظایف دانشجویان در این دوره، درمان بیماران، انجام معاینان پیشگیرانه بهداشت حفره دهان می باشد.
دکترا دندانپزشکی2 تا 4 سالبه طور کلی دکترا دندانپزشکی در فنلاند همواره مشتاق کسب دانش در بخش مهمی از مطالعات پزشکی و پرداختن به موضوعاتی مانند دندانپزشکی عمومی، ایمپلنت و جراحی دندان است. علاوه بر این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این مقطه باید، قادر به نوشتن نسخه برای داروها، استفاده از تجهیزات مناسب و همچنین قادر به رسیدگی به انواع نیازهای دندانپزشکی باشند.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند، وجود دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی در این کشور است. برای آشنایی بیشتر با برترین دانشگاه های دندانپزشکی در فنلاند، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین دانشگاه های دندانپزشکی در فنلاندتوضیحات
دانشگاه تورکواین دانشگاه در سال 1919 تاسیس شد، و با سابقه ای بیش از 100 سال ثابت کرده که یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در فنلاند است.
دانشگاه هلسینکیدانشگاه هلسینکی دارای 12 دانشکده است که یکی از معتبرترین آنها دانشکده دندانپزشکی هاسینکی است. که در سال 1640 تاسیس شد.
دانشگاه اولودانشگاه اولو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که در سال 1959 تاسیس شد. این دانشگاه قصد دارد الهام بخشی برای توسعه دندانپزشکی در این کشور باشد.
دانشگاه تامپرهدانشکده دندانپزشکی و فناوری یکی از اصلی ترین دانشکده های این دانشگاه است. همچنین این دانشگاه رویکرد جدید و مدرنی را برای آموزش ارائه می دهند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه دندانپزشکی در فنلاند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه دندانپزشکی در فنلاند

هزینه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی فنلاند در سال 2023

دانشگاه ‌های علوم پزشکی کشور فنلاند، طبق استانداردهای بین ‌الملی فعالیت می کنند. بنابراین تحصیل دندانپزشکی در فنلاند در دانشگاه‌ های علوم پزشکی این کشور بهترین فرصت برای دانشجویان خارجی است. از لحاظ رتبه‌ بندی جهانی، دانشگاه ‌های علوم پزشکی فنلاند در سطح بالای بین ‌المللی قرار دارند. در این دانشگاه‌ ها کلیه رشته‌ های پزشکی و زیرشاخه ‌های آن یعنی پیراپزشکی تدریس می‌ گردد. از جمله آنها می ‌توان به رشته دندانپزشکی یا رشته ‌های پیراپزشکی پرستاری و بیولوژی اشاره نمود. پرداخت هزینه ‌های تحصیلی مطابق با رشته انتخابی دانشجو و دانشگاه مورد نظر او متفاوت است.

ذیلا به بررسی میزان هزینه ها در برترین دانشگاه های فنلاند در رشته دندانپزشکی می پردازیم:

دانشگاه های برتر در رشته دندانپزشکیرتبه جهانی (QS)میانگین هزینه های تحصیل به یورو
دانشگاه فنلاند شرقی498€12000 الی 15000€
دانشگاه هلسینکی107€13000 الی 18000€
دانشگاه اوولو374€12000 الی 15000€
دانشگاه تامپره395€10000 الی 13000€
دانشگاه تورکو287€8000 الی 16000€

درآمد دندانپزشکان در کشور فنلاند

حقوق دندانپزشکان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت تغییر می کند. در زیر شرح مفصلی براساس معیارهای مختلف ارائه شده است. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. به طور کلی حقوق دندانپزشکان تعیین کننده به صرفه بودن مهاجرت می باشد. از این رو بررسی این عامل اهمیت می یابد.کار در رشته دندانپزشکی از مشاغلی می باشد که نیاز به تخصص مطلوب دارد. لذا متقاضیان بایستی آمادگی لازم را داشته باشند.

طبیعتا هرچه سال های تجربه کاری بیشتر شود، حقوق او نیز بیشتر می شود که ذیلا به آن اشاره می کنیم:

تجربه کاریمیزان درآمد ماهیانه به یورو
کمتر از 2 سال€6290
2 الی 5 سال€8880
 5 الی 10 سال€11200
10 الی 15 سال€13800
15 الی 20 سال€14800
بیش از 20 سال€15800

لازم به ذکر است که حقوق دندانپزشکان در فنلاند براساس گزارش های ارسالی اخیر در سال 2023 در حال افزایش است. حقوق در سال 2019 به میزان 2% نسبت به سال 2018 است. این روند نشان می دهد که درآمد آنها روبه رشد است. در عین حال با این روال رشد در پرداخت، در سال 2023 و سال های آینده این مقدار ممکن است افزایش یابد.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در این کشور می باشیم:

میزان نرخ بیکاری در کشور فنلاند

اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند برای تمامی متقاضیان تحصیل در این کشور امری ضروری می باشد. متقاضیان تحصیل در فنلاند بایستی برای اخذ ویزا آمادگی لازم را داشته باشند. البته چالش قبل از ویزا، اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر می باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به فنلاند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

متقضیانی که خواهان تصحیل دندانپزشکی در فنلاند می باشند، بایستی طبق پروسه زیر اقدام نمایند:

پروسه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

یکی از مهمترین مزایایی که برای تحصیل در فنلاند می توان بیان کرد، حق کار ضمن تحصیل است تا هزینه های زندگی را به وسیله آن پوشش داد. در خصوص مخارج زندگی، برای هر نفر می توان گفت که به طور ماهیانه مبلغ 700€ الی 800€ (یورو) را در بردارد. میزان ساعات مجاز به کار دانشجویان برای هر رشته‌ و مقطع تحصیلی متفاوت و متغیر است. علاوه بر این به طور یقین، هر دانشگاهی در هر کشوری دارای مزایایی است. دانشگاه‌ های فنلاند نیز از این قضیه مستثنی نیستند. خصوصا این که فنلاند یک کشور اروپایی بوده و سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد. در نتیجه می ‌تواند گزینه مناسبی برای متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی باشد.

مزایایی که برای افراد انگیزه ایجاد می‌ کند تا نسبت به تحصیل در این کشور اقدام قاطع نماید، عبارتند از:

  • هزینه تحصیلی مقرون به صرفه در رشته‌ های پزشکی و دندانپزشکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • دارا بودن دانشگاه‌ هایی که در سطح بین‌ا لمللی از اعتبار ویژه و سطح علمی بالایی برخوردار هستند.
  • اعطای معتبرترین مدرک بین ‌المللی پزشکی و دندانپزشکی به دانشجویان فارغ ‌التحصیل از دانشگاه ‌های این کشور
  • ارائه بورسیه و کمک‌ هزینه‌ های تحصیلی به دانشجویان

بورسیه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

محدودیت های تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل در فنلاند یکی از بهترین گزینه های تحصیل در اروپا تلقی می شود. از این رو محدودیت و معایب زیادی ندارد. اما شایان ذکر است که متقاضیان بایستی دقت لازم را در امور مهاجرت به خرج دهند. چرا که ممکن است متقاضیان دچار مشکلاتی از محدودیت های کوچک شوند. برخی از محدودیت ها ذیلا بیان شده اند.

  • مشکلات حقوقی
  • مدت ویزای تحصیلی
  • هزینه بالا تر برای تحصیل به زبان انگلیسی

بورسیه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

انواع بورسیه تحصیلی فنلاند برای دانشجویان بین المللی که البته شرایط ممتازی در تحصیل داشته باشند برای پوشش دادن هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند در نظر گرفته است که ذیلا به برخی از آن ها که مربوط به سال2023  است، می پردازیم:

انواع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللیتوضیحات
بورسیه کامل برای روزنامه نگاران بین المللیاین بورسیه شامل جلسات توجیهی در مورد موضوعات مختلف، جلسات با متخصصان فنلاندی و بازدید از شرکت های تجاری، اماکن فرهنگی و موسسات است.
بورسیه کامل کارشناسی ارشد دانشگاه هلسینکیهنگام ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هلسینکی، می توان کمک هزینه ای حدود 10000€ (یورو) دریافت نمود.
بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه تمپرهبرای دانشجویان با استعدادی است که موظف به پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هستند. بورسیه هایی که 100% شهریه را پوشش می دهد، شامل یک بورس سالانه 7000€ (یورو) برای تأمین هزینه های زندگی دانشجویان می شود.
بورسیه های دانشگاه کارشناسی ارشد اوولواین بورسیه هزینه های شهریه را تأمین می کند. هزینه های زندگی از قبیل اسکان، غذا و حمل و نقل را پوشش نمی دهد. همه دانش آموزان موظفند هزینه های زندگی خود را توسط خودشان تأمین كنند.

پوشش بورسیه ها در فنلاند

این بورسیه ها موارد زیر را پوشش می دهند:

  • هزینه های سفر به فنلاند و برعکس به کشور مبداء دانشجو
  • سفرهای محلی در فنلاند
  • اسکان
  • حمل و نقل
  • وعده های غذایی
  • تعطیلات آخر هفته

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در فنلاند و رشته ‌های مرتبط به پزشکی را دارید، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

حقوق دندانپزشکان در فنلاند

میانگین حقوق متوسط دندانپزشکان در این کشور بدین قرار است:

  • حداقل درآمد: 1450€ (یورو)
  • میانگین درآمد: 2780€ (یورو)
  • حداکثر درآمد: 4260€ (یورو)

میزان درآمد در این کشور بر اساس جنسیت بدین قرار است:

درآمد در فنلاند بر اساس جنسیت

برای پیشبرد فرآیند تحصیل در فنلاند، اخذ اقامت و تابعیت این کشور می ‌توانید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را انتخاب نمایید. از طریق وکلای ماهر موسسه این تضمین وجود دارد که بتوانید به بهترین نحو به تحصیلات خود خارج از کشور ادامه دهید. مشاوره ‌های حرفه‌ ای کارشناسان ما این امکان را به شما می‌ دهد که مناسب‌ ترین کشور را جهت انواع مهاجرت انتخاب نمایید. بی‌ صبرانه منتظر تماس تلفنی یا مراجعه حضوری شما عزیزان جهت اخذ مشاوره‌ هستیم.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در فنلاند می باشیم:

  • مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند چیست؟ آخرین مدرک تحصیلی دیپلم علوم تجربی و یا مدرک دانشگاه ریز نمره های تحصیلی دیپلم و دوره دانشگاه/ پاسپورت معتبر/ انگیزه نامه تحصیلی متقاضی/ مدرک مهارت زبان فنلاندی لازم است.
  • کار ضمن تحصیل دانشجویان دندانپزشکی فنلاند چگونه است؟ دانشجویان در حین تحصیل دوره های دندانپزشکی فنلاند می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی از 10 تا 20 ساعت در هفته به کار و اشتغال دانشجویی بپردازند.
  • آیا تحصیل دندانپزشکی فنلاند به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ بله، برخی از دانشگاه های فنلاند شرقی دوره های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.
  • هزینه های زندگی و تحصیل دندانپزشکی در فنلاند چقدر است؟ متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی باید در حدود 8000€ تا 15000€ (یورو) پرداخت کنند. هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود 700€ تا 800€ (یورو) می باشد.
4.9/5 - (27 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

  1. فاطمه گفت:

    سلام من دانشجو دانشگاه تهران هستم و میخوام بدونم میشه بعد چهار سال تحصیل در این دانشگاه بقیه ادامه تحصیلم رو دانشگاه فنلاند برم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما لطفا در خصوص مشاوره تحصیلی با شماره 0219103232 تماس بگیرید

  2. فاطمه گفت:

    سلام اگر بخوایم بعد از ۴سال تحصیل در دانشگاه تهران به فنلاند برویم امکان پذیر هست؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *