مهاجرت تحصیلی قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی

با توجه به امکان تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی این کشور به یکی از مقاصد ارزان و مناسب برای دانشجویان کشورهای حاشیه قرار گرفته است. جمهوری قبرس یا همان قبرس جنوبی که عضو اتحادیه اروپاست یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل به زبان انگلیسی است. گر چه زبان رسمی در قبرس یونانی است اما از آنجایی که بیش از 20% جمعیت خارجی هستند و هر سال گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند مردم آن به زبان انگلیسی آشنا و مسلط هستند. لذا دوره های این کشور نیز علاوه بر زبان یونانی به زبان انگلیسی نیز مخصوصا در دانشگاه های خصوصی ارائه می شود. برای آشنایی بیشتر موضوع تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی به این نوشته تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

درباره تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی

قبرس یک جزیره زیبا در دریای مدیترانه است، خانه ای با فرهنگ غنی ساخته شده بر اساس تاریخ طولانی و متنوع آن با آب و هوای معتدل در طول سال و سواحل، چشم اندازها و شهرهای خیره کننده است. جای تعجب نیست که این یک مقصد مهم گردشگری است. دو سوم جنوبی جزیره یونانی است، در حالی که یک سوم شمالی توسط ترکیه اداره می شود. پایتخت این جزیره، نیکوزیا، هنگامی که در مرز قرار می گیرد و به طور مساوی بین این دو تقسیم می شود. سومین جزیره پرجمعیت در دریای مدیترانه، قبرس فرهنگ های مختلف و موسسات مختلفی را در خود جای داده است که آن را به مقصد برتر دانشجویان تبدیل می کند. قبرس در واقع مقصدی ایده آل برای ادامه تحصیل است. این کشور از سال 1878 تحت سلطه انگلیس بود و در سال 1925 به مستعمره امپراطوری تبدیل شد.

انگلیسی زبان رسمی جزیره بود تا زمانی که در سال 1960 استقلال خود را به دست آورد. حتی در آن زمان نیز تا سال 1989 در دادگاه ها مورد استفاده قرار می گرفت. با وجود اینکه یونانی و ترکی زبان رسمی جزیره تقسیم شده هستند، بیش از 80% از جمعیت قبرس به زبان انگلیسی تسلط دارند. در واقع، علاقه به زبان انگلیسی در قبرس از زمان ورود آن به اتحادیه اروپا در سال 2004 افزایش یافته است و آن را به مقصدی ایده آل برای سفر دانشجویان در جستجوی برنامه های انگلیسی زبان تبدیل کرده است.

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف

قبرس طیف وسیعی از برنامه ها را برای دانشجویان بین المللی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. مدارک کارشناسی در قبرس معمولا 4 سال طول می کشد و سال تحصیلی از 2 ترم تشکیل شده است. برنامه ها از طریق یک سری سخنرانی ها، سمینارها، کارهای گروهی و پروژه ای آموزش داده می شوند. طیف گسترده ای از موسسات در دسترس دانشجویان بین المللی در قبرس است، از جمله:

  • مدارس تخصصی بازرگانی
  • دانشگاه های علوم پزشکی
  • دانشگاه های مهندسی

پایتخت نیکوزیا مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است و بزرگترین دانشگاه های قبرس را در خود جای داده است. این یک مکان پر جنب و جوش اجتماعی به دانشجویان ارائه می دهد و یک قطب فرهنگی با تعداد زیادی موزه، گالری و تئاتر است. همچنین گزینه ای برای تحصیل در کنار دریا در ساحل شمالی در بندر شهر کرنیا یا شهر باستانی لیماسول در ساحل جنوبی جزیره وجود دارد. دانشگاه های قبرس طبق روند بولونیا پیش می روند و تحصیل بر اساس ECTS می باشد.

در نمودار زیر تعداد واحد ECTS لازم در هر مقطع آمده است:

میزان ECTS لازم برای تحصیل در قبرس

شرایط تحصیل در قبرس

هر سال، تعدادی از دانشجویان بین المللی در موسسات قبرس پذیرش می شوند، زیرا تحصیلات عالی را در یک محیط امن و چند فرهنگی با هزینه بسیار مناسب ارائه می دهد. به یاد داشته باشید، معیارهای واجد شرایط بودن کلیه کالج ها و دانشگاه های رایگان قبرس یکسان نیست. برخی از موسسات ممکن است معیارهای کمی متفاوتی داشته باشند. دانشجویان می توانند سالانه دو بار برای پذیرش در قبرس اقدام کنند. اگر دانشجویی متقاضی پذیرش در موسسه ای در قبرس هستید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • گذرنامه معتبر و کپی
  • عکس اندازه گذرنامه
  • فرم درخواست به طور صحیح امضا شده
  • گواهینامه های دانشگاهی
  • اثبات وجوه
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • پوشش بیمه درمانی
  • بیانیه ای از هدف
  • مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های قبرس

دانشگاه های دولتی در قبرس معمولا به زبان یونانی تدریس می کنند، اگرچه تلاش هایی شده است که به آنها اجازه می دهد دوره هایی را به زبان انگلیسی تدریس کنند تا دانشجویان بین المللی جذب شوند. با این حال، واحدهای انگلیسی در دانشگاه های دولتی وجود دارد. برای دانشگاه های خصوصی که بیشتر دوره های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اوضاع متفاوت است و تنوع گسترده تری برای انتخاب وجود دارد.

در جدول زیر 3 دانشگاه خصوصی قبرس برای تحصیل به زبان انگلیسی معرفی شده اند:

دانشگاهشرح
دانشگاه اروپایی قبرس (EUC) یک دانشگاه خصوصی است که در نیکوزیا، قبرس مستقر است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های قبرس است که دارای عملکرد عالی است. این برنامه مورد علاقه دانشجویان اتحادیه اروپا است زیرا برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی را ارائه می دهد. هم دوره های علمی و هم هنر محور دارد. همچنین، چندین فرصت بورسیه تحصیلی قبرس برای دانشجویان با بودجه محدود دارد.
دانشگاه آمریکایی قبرس (AUC) دانشگاه آمریکایی قبرس یک موسسه خصوصی برای آموزش عالی است که در نیکوزیا، قبرس مستقر است. این از سال 2014 وجود دارد و از آنجا که برنامه های انگلیسی را ارائه می دهد، یک انتخاب مطلوب در بین دانشجویان بین المللی است. برنامه های اصلی ارائه شده در اینجا هنرهای زیبا، اقتصاد و تجارت، علوم سیاسی و مطالعات بهداشتی است.
دانشگاه مرکزی لنکشیر قبرس (UCLan)یک دانشگاه انگلیس در قبرس است که در سال 2012 تاسیس شد. این یک دانشگاه خصوصی است و یکی از پردیس های دانشگاه بریتانیا در مرکز لنکشیر است. همچنین از آنجا که برنامه هایی را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند مورد علاقه دانشجویان بین المللی است.

دلایل تحصیل در قبرس

قبرس به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان اروپا، می تواند به عنوان دروازه ای برای تحصیلات عالیه در سایر کشورهای اروپایی عمل کند. در حال حاضر، تعدادی از موسسات آموزشی قبرس در حال ارائه آموزش عالی به دانشجویان بین المللی هستند. قبرس آموزش سطح بالایی را با هزینه های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد که برای آینده آنها بسیار مفید است. بیشتر مردم قبرس چند زبانه هستند و انگلیسی در اینجا معمولا صحبت می شود که محیطی حمایتی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. قبرس که به عنوان جزیره عشق معروف است، محیط زندگی سالم و جامعه ای چند فرهنگی را با هزینه های معقول زندگی به دانشجویان ارائه می دهد.

علاوه بر این، دلایل مختلفی برای انتخاب قبرس برای مطالعه وجود دارد که عبارتند از:

  • برنامه های تجاری
  • میزان موفقیت بالا
  • ساختار هزینه مقرون به صرفه
  • تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی
  • مکان های جذاب برای بازدید و گشت و گذار

شرایط پذیرش برای تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی

شرایط پذیرش برای تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی

دانشجویان اتحادیه اروپا و بین المللی که علاقه مند به تحصیل در قبرس هستند می توانند به وب سایت های موسسات آموزش عالی دسترسی پیدا کنند، برنامه ای را برای تحصیل انتخاب کنند و بررسی کنند که آیا آنها با شرایط پذیرش آن مطابقت دارند. دفتر پذیرش هر دانشگاه کلیه اطلاعات لازم در مورد شهریه و سایر هزینه ها و همچنین فرصت های بورس تحصیلی موجود را ارائه می دهد. دانشجویانی که مایل به درخواست هستند باید مستقیما با موسسه آموزش عالی تماس بگیرند زیرا معیارهای پذیرش بسته به نوع و زبان مورد نیاز برنامه تحصیلی متفاوت است. اصولا اتمام موفقیت آمیز تحصیلات متوسطه شرط عمومی پذیرش در دوره های کارشناسی است. درخواست شما به طور کامل توسط دفتر پذیرش موسسه بررسی می شود و در صورت رعایت کلیه الزامات برنامه، پذیرش شما تأیید می شود.

موسسه دانشگاهی مورد نظر شما در مورد انواع گزینه های اقامت برای دانشجویان اطلاعاتی را ارائه می دهد:

  • خوابگاه دانشجویی
  • سالن های خصوصی اقامت
  • آپارتمان های خصوصی
  • زندگی دانشجویی مشترک

قبرس از طریق دو فرودگاه بین المللی خود، لارناکا و پافوس، توسط بیش از 40 شرکت هواپیمایی پرواز از اروپا، خاورمیانه و آسیا به خوبی سرویس دهی می شود.

شهریه تحصیل در قبرس

از آنجایی که موسسات خصوصی در قبرس بیشتر دوره های انگلیسی زبان را ارائه می کنند هزینه تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی گران تر از هزینه تحصیل به زبان یونانی است. به صورت کلی میزان هزینه تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی سالانه 6000€ الی 11000€ (یورو) است. میزان شهریه بسته به نوع رشته، دانشگاه و سایر موارد دارد. کار نیمه وقت در طول تحصیل طبق قوانین مربوط به دانشجویانی که اجازه کار دارند مجاز است. در طول ترم به دانشجویان اجازه داده می شود طبق قوانین قبرس مربوطه حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. در طول زمان استراحت، دانشجویان طبق قوانین مربوطه مجاز به کار در هفته 38 ساعت هستند.

دانشجویان سطح سوم فارغ التحصیلان دکترا، پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد مجاز هستند طبق قوانین مربوطه، حداکثر برای مدت 12 ماه به دنبال فرصت های کار در زمینه های تحصیلات تکمیلی خود باشند. برای تحصیل در سایر کشورها مانند تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی نیز می توانید دیگر مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *