مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان یکی از ایده آل ترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان حقوق محسوب شود. سیستم حقوقی کشور انگلیس کامن لا است. آراء وحدت رویه ای که از قضات این کشور صادر شده به غنای هرچه بیشتر این رشته کمک شایانی کرده است. معمولا در کلاس های درسی رشته حقوق اشارات بسیاری به آراء صادره از قضات انگلیسی می شود. زیرا به عنوان یک رویه قانونی ارزش بسیاری دارند.

حال اگر شخصی در خود انگلستان این رشته را مطالعه نماید از ارزش علمی بسیاری برخودار خواهد بود. مضاف بر آن مدرک صادره از این دانشگاه ها بسیار با ارزش است. لذا بهتر این است که ابتدا با یکدیگر شرایط تحصیل در رشته حقوق در انگلستان را با یکدیگر بررسی نماییم تا اطلاعات جامع و مفیدی را در این خصوص به دست آورید. پیشنهاد می نماییم تا این مقاله را که توسط تیم حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده تا انتها مطالعه نمایید.

با ما همراه باشید تا بروزترین اطلاعات درباره دانشگاه های انگلستان و رشته های تحصیلی را در اختیار شما قرار دهیم. در انگلستان تقریبا 50% از فارغ التحصیلان دانشگاه های حقوق وارد حوزه کاری می شوند و قراردادهای کاری آنها در سطح تخصصی تا 21000£ (پوند) می باشد. رشته حقوق از 30 رشته برتر انگلستان می باشد و از لحاظ دستمزد در رده 50 قرار دارد.

درباره بریتانیا

انگلستان کشوری اروپایی می باشد که همسایه های آن در قسمت غربی ولز و در بخش شمالی این کشور اسکاتلند می باشند. انگلستان یکی از اعضای اتحادیه پادشاهی می باشد که پایتخت آن لندن نام دارد. جمعیت این کشور تقریبا به 65 میلیون نفر می باشد . واحد پول انگلیس £ (پوند) می باشد. این کشور در رشته های مختلف ورزش از اواخر قرن نوزدهم تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته است. منچستر، لیورپول و شفیلد از شهرهای مهم انگلستان هستند.

دانشگاه های حقوق انگلستان

دانشگاه کمبریج از با کیفیت ترین دانشگاه های حقوق در سطح جهان می باشد. شما می توانید در این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را سپری کنید. دانشگاه آکسفورد نیز از بهترین موسسات تدریس دوره های حقوق می باشد و در بین 30 دانشکده برتر این نوع از دانشگاه ها قرار دارد. این دانشگاه از دانشجویان خود در زمینه های مختلف پشتیبانی کی کند. شما می توانید در این دانشگاه دوره کارشناسی را سپری کنید.

دانشگاه کویین مری با داشتن کیفیت عالی و پشتیبانی فوق العاده با دانشجویان بسیار خوب، 37 دانشگاه برتر در رشته قانون می باشد. از دانشکده حقوق ملکه مری در مجله گاردین 2018 به عنوان بهترین دانشکده حقوق در لندن معرفی شد. در سال 2016، 91% از دانشجو های این دانشکده از وضعیت آن راضی بودند. دانشگاه دورهام نیز از 40 دانشگاه برتر حقوق جهان می باشد. QS در مجله Durham دانشکده حقوق کسانی که در این دانشگاه درس خود را به پایان رسانده اند، شغل های مهم دولتی دارند.

مدرسه اقتصاد در لندن نیز از بهترین دانشکده های جهان در رشته حقوق می باشد. این دانشکده از 7 دانشکده برتر جهان و بهترین دانشکده لندن در رشته حقوق است. قانون یکی از با اعتبارترین حرفه های دنیا است. تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک مدرسه حقوق انگلستان با داشتن برنامه خوب شما را به سوی موفقیت حرفه ای قرار می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به انگلستان را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در رشته حقوق در برترین دانشگاه های انگلستان

شرح وظایف حقوقدان در محیط کار در انگلستان

یک حقوقدان از مشاغل، افراد و سازمان های دولتی در امور حقوقی و اختلافات نمایندگی دفاع می کند. وظایف اصلی یک حقوق دان حمایت از قانون و در عین حال حمایت از حقوق موکل است. حقوق دانان مشاوره، تحقیق و جمع آوری شواهد یا اطلاعات می کنند، اسناد حقوقی مانند قراردادها، طلاق ها یا معاملات ملکی را تهیه می کنند و در دادگاه دفاع یا پیگرد قانونی می کنند. وکلا می توانند در تعدادی از زمینه ها مانند حقوق شرکت ها، خانواده، ورشکستگی یا قوانین محیط زیست تخصص داشته باشند.

مسئولیت های حقوقدانان یا وکلا در محیط کار شامل موارد زیر می باشد:

  • قراردادها، اجاره نامه ها و سایر اسناد حقوقی را پیش نویس، بررسی و مذاکره کنند.
  • به طور استراتژیک به مشتریان و مشتریان بالقوه در مورد مسائل حقوقی مشاوره دهند.
  • شناسایی مسائل حقوقی یا قراردادی و ایجاد رویکردهای جدید برای حل مسائل پیچیده
  • ارائه مشاوره حقوقی به مدیریت ارشد در مورد مسائل مختلف شرکتی و تجاری
  • در مورد قوانین، مقررات و شیوه های فدرال و ایالتی که بر کسب و کار شرکت تأثیر می گذارد، در جریان باشند.
  • روابط را مدیریت کنید و با مشاور همکاری کنند.

حقوق ماهیانه کار برای حقوقدانان در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار برای حقوقدانان در انگلستان

تحصیل در رشته حقوق در برترین دانشگاه های انگلستان

دانشکده های حقوق انگلستان یک سنت قدیمی و طولانی در این رشته دارند. زمانی که می خواهید مدرک دانشگاهی خود را از انگلستان دریافت کنید، باید 2 نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه از کدام دانشگاه می خواهید مدرک خود را بگیرید. دوم اینکه کدام مدرک حقوق برای شما مناسب تر است. برای شما به عنوان دانشجوی بین المللی این کار ساده ای نیست. زیرا دانشگاه های بسیاری در این خصوص وجود دارند. برای راهنمایی شما لیستی از بهترین دانشگاه های این کشور را فراهم کرده ایم.

دانشگاه حقوق انگلستان که به عنوان یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی انگلستان از آن یاد می شود. تاسیس این موسسه آموزشی به سال 1876 میلادی بر می گردد. دانشگاه حقوق طیف گسترده ای از برنامه های مطالعاتی در رشته های مختلف حقوق و رشته های تجاری ارائه می دهد. همچنین دانشگاه کمبریج نیز طیف گرایش های متنوعی از رشته حقوق را ارائه می کند.

این گرایش ها عبارتند از:

  •  رشته قانون عمومی
  • قانون LLM
  • کارشناسی ارشد حقوق شرکت
  • تحصیل مقطع دکترا

امتیاز جهانی بهترین دانشگاه های انگلیس که امکان تحصیل رشته حقوق وجود دارد:

رتبه جهانی دانشگاه های حقوق انگلستان

وکالت در انگلستان

در انگلستان نظام حقوقی بر پایه کامن لا است به این معنی که قانون مدون شده ای وجود ندارد و رویه قضایی و در واقع نظام حقوقی دست قضات و دادگاه‌ها است و بر اساس قوانین مصوب قوه مقننه و اقدامات اجرایی قوه مجریه نمی باشد. سیستم اخذ مجوز وکالت از 1 سپتامبر 2022 انگلستان به این شکل درامد:

متقاضیان در مرحله اول بین 3 تا 7 سال دوره تحصیلی لیسانس و کار آموزی را طی می کنند و سپس در آزمون SQE شرکت می نمایند که به دو مرحله تقسیم می شود. ابتدا آزمونSQ1 که همان آزمون LPC می باشد و بعد از قبولی در SQ1 وارد آزمون SQ2 خواهند شد، بعد از قبولی در آزمون ها باید یک دوره 2 سال کارآموزی انجام دهید.در گذشته افراد بعد از دوره لیسانس از کشورهای هند ، ایران ، فرانسه و سایر اگر قصد ادامه تحصیل داشتند باید یک دوره 1 ساله را با عنوان (دیپلم تحصیلات تکمیلی حقوق) طی می نمودند. بعد از اتمام آن، دوره LPC شرکت می نمودند و 2 سال کارآموزی و مدرک وکالت را اخذ می نمودند. ولی حالا در سیستم جدید این مورد حذف شده است.

مشاغل رشته حقوق در انگلستان

بسیاری از فارغ التحصیلان به عنوان وکیل واجد شرایط می شوند که در بخش های حقوقی خدمات ملکی، دولت محلی، مشاغل، بانک ها و سازمان های بین المللی استخدام می شوند. برخی دیگر در دانشگاه می مانند یا به مشاغل مختلف دیگری در مدیریت، مدیریت، امور مالی، سیاست، رسانه، بخش خیریه و هنر می پردازند. لیسانس حقوق در کمبریج در حال حاضر توسط سازمان تنظیم مقررات وکلا و هیئت استانداردهای وکلا به عنوان یک مدرک حقوقی واجد شرایط در انگلستان و ولز در نظر گرفته می شود. فارغ التحصیلان حقوق واجد شرایط که هفت موضوع «بنیاد» و الزامات مهارت های حقوقی را تکمیل کرده اند، مؤلفه آکادمیک آموزش به عنوان وکیل یا وکیل دادگستری در انگلستان و ولز را برآورده می کنند و ممکن است مستقیماً به دوره های حرفه ای که منجر به امتحانات حرفه ای می شود، ادامه دهند. موضوعات پایه عبارتند از: قانون اساسی، حقوق جزا، قانون جرم، قانون قرارداد، قانون زمین، قانون امانت (برابر) و قانون اتحادیه اروپا. تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه آکسفورد انگلستان

در دانشگاه آکسفورد نیز رشته حقوق وجود دارد که در 2 دوره حقوقی تدریس می شود. دوره اول یک برنامه 3 ساله تحصیلی است. اما دوره دوم که یک برنامه تحصیلی 4 ساله است که در دانشگاه های فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا گذرانده باشد. این دوره، کارشناسی حقوق مدنی یا جرم شناسی خواهد بود. از دیگر دانشگاه های برتر در این حوزه نیز دانشگاه گلاسکو خواهد بود که بسیاری از دوره های حقوق را خواهد داشت. این رشته ها شامل دوره LLB، دوره تحصیلی قانون مشترک، حقوق شرکت ها، مالکیت معنوی، حقوق بین الملل تجاری، قانون و سیاست رقابت بین المللی می شود.

در پایان ضمن ابراز خرسندی از مطالعه مقاله فوق پیشنهاد می نماییم تا مقاله تحصیل کارشناسی در انگلستان را نیز مطالعه نمایید. در ادامه نیز در صورت نیاز به مشاوره با مشاورین مجرب در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید تا اطلاعات تکمیلی در این خصوص را به شما ارائه نمایند. یکی از رشته های پر طرفدار در این کشور تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می باشد که از طریق لینک مذکور امکان مطالعه برای شما فراهم گشته است.

سوالات در خصوص تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

در این بخش از مطلب سوالاتی که شما در خصوص تحصیل در رشته حقوق در انگلستان داشتید را پاسخ می دهیم:

  • برای تحصیل در رشته حقوق در انگلستان کدام دانشگاه ها را پیشنهاد می کنید؟ دانشگاه کمبریج از با کیفیت ترین دانشگاه های حقوق در سطح جهان می باشد. دانشگاه آکسفورد نیز از بهترین موسسات تدریس دوره های حقوق می باشد و در بین 30 دانشکده برتر این نوع از دانشگاه ها قرار دارد. دانشگاه کویین مری هم جز دانشگاه های برتر در رشته قانون می باشد. دانشگاه دورهام نیز می تواند از فرصت های خوب برای تحصیل حقوق در انگلیس است. دانشگاه ها گلاسکو هم برای تحصیلات حقوقی رتبه خوبی دارد.
  • گرایش های خوب تحصیل در مقطع ارشد در رشته حقوق در انگلیس چیست؟ رشته قانون عمومی-قانون LLM-کارشناسی ارشد حقوق شرکت-
  • آزمون های حقوق در انگلیس چه شرایطی دارند؟ متقاضیان در مرحله اول بین 3 تا 7 سال دوره تحصیلی لیسانس و کار آموزی را طی می کنند و سپس در آزمون SQE شرکت می نمایند که به دو مرحله تقسیم می شود. ابتدا آزمونSQ1 که همان آزمون LPC می باشد و بعد از قبولی در SQ1 وارد آزمون SQ2 خواهند شد، بعد از قبولی در آزمون ها باید یک دوره 2 سال کارآموزی انجام دهید.
  • فرصت های شغلی رشته حقوق در انگلیس شامل چه فرصت هایی است؟ به عنوان وکیل واجد شرایط می شوند که در بخش های حقوقی خدمات ملکی، دولت محلی، مشاغل، بانک ها و سازمان های بین المللی استخدام می شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *