مهاجرت تحصیلی سنت کیتس

تحصیل داروسازی در سنت کیتس

تحصیل داروسازی در سنت کیتس

یکی از رشته های تحصیلی در زیر مجموعه های پزشکی در سنت کیتس، تحصیل داروسازی در سنت کیتس است که علاقه مندان زیادی دارد. با توجه به نیاز جامعه به داروسازان سنت کیتس نیز نیاز به پرورش و آموزش رشته داروسازی دارد و در این مسیر نیز دانشجویان خارجی را پذیرش می کند. سنت کیتس یکی از کشورهای مطرح در منطقه کارائیب است که امکان تحصیل داروسازی آن هم به زبان انگلیسی را فراهم کرده است. جهت تحصیل داروسازی در سنت کیتس نیاز به داشتن اطلاعات و شرایط لازم در سنت کیتس امری ضروری است. لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در غالب این نگارش به آن پرداخته و به سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل داروسازی در سنت کیتس در سال 2020 چیست؟
  • کار داروسازان در سنت کیتس چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در سنت کیتس چقدر است؟

درباره تحصیل داروسازی در سنت کیتس

مدرک لیسانس داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را ارائه می دهد. دانشجویان با تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی دوره های شیمی آلی و معدنی، بیوشیمی، داروسازی، فیزیولوژی و غیره را تحصیل می کنند. برای تبدیل شدن به یک داروساز دانشجو باید دانش خود را در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک، عوارض جانبی داروها، فعل و انفعالات بالقوه بین داروها، استانداردهای تولید و توزیع دارو کسب کند. علاوه بر این، یک داروساز باید بتواند این دانش را به راحتی در اختیار بیماران قرار دهد. با تحصیل داروسازی در سنت کیتس دانشجویان می توانند به دنبال ادامه تحصیل و تحصیل داروسازی در مقطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا باشند. با اینکه می توانند به عنوان یک داروساز دارای لیسانس وارد بازار کار این کشور شوند.

زبان تحصیل داروسازی در سنت کیتس

سنت کیتس و نویس در طول تاریخ خود زیر سلطه و استعمار کشورهایی همچون انگلستان و فرانسه بوده است. لذا مردم این کشور از گذشته به زبان انگلیسی تسلط دارند و اساسا زبان انگلیسی زبان اصلی این کشور است. بنابرین زبان تمام دوره های آموزشی در دانشگاه های سنت کیتس و نویس زبان انگلیسی است. تحصیل داروسازی در سنت کیتس نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان برای ورود و ثبت نام در دوره های تحصیلی از جمله تحصیل داروسازی در سنت کیتس نیاز به ارائه مدرک زبان همانند آیلتس دارند. دوره های زبان برای پذیرش و یا تقویت زبان دانشجویان ورودی قبل از ثبت نام در این کشور ارائه نمی شود.

حداقل نمره لازم برای ارائه به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیحداقل نمره آیلتس
کارشناسی یا لیسانس6
کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس6.5
دکترا (PHD)7

شرایط تحصیل داروسازی در سنت کیتس

تحصیل داروسازی در سنت کیتس در مقطع کارشناسی تقریبا به مدت 4 سال به طول می انجامد که شامل 8 ترم است. البته دوره پیش نیاز و یا آمادگی برای تحصیل رشته های پزشکی در سنت کیتس وجود دارد که حدود 6 ماه تا 2 سال زمان می برد. جهت تحصیل داروسازی در سنت کیتس دانشجویان خارجی و داخلی باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند و در آزمون ورودی دانشگاه خود شرکت کنند و در صورت اخذ نمره مناسب ثبت نام کنند. دانشجویان باید قبل از تعهد به یک دوره کارشناسی، ایده این را داشته باشند که کدام دوره تحصیلات تکمیلی را می خواهند دنبال می کنند.

مدارک چهار ساله شامل کلاس های آموزش عمومی و عملی در آزمایشگاه ها می باشد در حالی که برنامه های دو سال آخر تحصیلی بیشتر به دوره های اصلی و عملی متمرکز هستند. برای برآوردن پیش نیازهای مطالعه پیشرفته، دانشجویان باید دوره های شیمی عمومی و آلی، آناتومی و فیزیولوژی انسان، زیست شناسی سلولی و مولکولی میکروبیولوژی را بگذرانند. علاوه بر داروسازی رشته های دیگر پزشکی در سنت کیتس ارائه می شود که با پذیرش و مهاجرت تحصیلی به سنت کیتس امکان تحصیل در آنها فراهم می باشد.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل در سایر رشته های پزشکی در سنت کیتس را ببینید:

مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی سنت کیتس

داروسازی در سنت کیتس

داروسازان در سنت کیتس متخصص دارو هستند و نقشی اساسی در کمک به مردم برای گرفتن بهترین نتیجه از داروهای خود دارند. داروسازان در سنت کیتس:

  • تهیه و توزیع نسخه ها
  • ارزیابی و بررسی صحت داروها
  • جلوگیری از استفاده غلط و تداخل دارویی
  • در مورد استفاده ایمن و مناسب از داروهای خود به بیماران مشاوره می دهند.
  • آنها در زمینه ترکیب داروها از جمله خصوصیات شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی و همچنین ساخت و استفاده از آنها تخصص دارند.

سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی برای انتخاب و استفاده از داروهایی که بهترین نتیجه و کیفیت زندگی را برای یک بیمار خاص دارند، به داروسازان اعتماد می کنند. داروسازان همچنین ممکن است داروهای شخصی را تهیه کنند، در دوره درمان بیمار در بیمارستان شرکت کنند، از شیوع عفونت ها بکاهند، تحقیقاتی یا آزمایشات بالینی انجام دهند یا بر روی یک جمعیت خاص بیمار یا وضعیت بیماری تمرکز کنند (به عنوان مثال، دیابت، بیماری قلبی، آسم، HIV). داروسازان همچنین در دسترس ترین متخصص مراقبت های بهداشتی هستند، زیرا بیشتر مردم در سنت کیتس به داروخانه ها دسترسی دارند.

وظایف داروسازان در سنت کیتس

علاوه بر وظایف اصلی داروسازان در سنت کیتس که شامل تهیه و تفسیر و توزیع دارو است وظایف دیگری وجود دارد که بیشتر بر عهده تکنسین های داروسازی در سنت کیتس است. یک تکنسین داروخانه از نزدیک با داروسازان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در محیط های مختلف مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و داروخانه های محلی همکاری می کند. تکنسین ها وظایف حیاتی خود را برای حمایت از مراقبت از بیمار تیم داروسازی با نقش ها و مسئولیت هایی که همچنان گسترش و تکامل می یابند، انجام می دهند. در بسیاری از داروخانه ها، تکنسین ها:

  • داروهای بیمار را به طور دقیق تهیه و توزیع می کنند.
  • داروهای استریل از جمله داروهای مورد استفاده در درمان سرطان را تهیه می کنند.
  • اطلاعات دقیق بیمار را جمع آوری می کنند.
  • برای بدست آوردن تاریخچه دارو مستقیما با بیماران کار می کنند.
  • در مدیریت مطالعات تحقیقات دارویی کمک می کنند.
  • کمک به نگهداری سوابق بیمار موجودی دارو و سفارشات بیمار
  • از مطابقت با الزامات نظارتی اطمینان حاصل می کنند.

تحصیل و کار داروسازی در سنت کیتس

تحصیل و کار داروسازی در سنت کیتس

به طور سنتی، داروسازان در درجه اول در داروخانه های عمومی (تک فروشی) کار می کنند، از جمله داروخانه هایی که در فروشگاه های مواد غذایی مستقر هستند. با این حال، این حرفه به سرعت در حال تغییر است و داروسازان بیشتری در نقش بالینی در بیمارستان ها، مطب های پزشکان و کلینیک های تخصصی کار می کنند. داروسازان را می توان در اورژانس ها، بخش های اطفال، مراکز انکولوژی، واحدهای مراقبت از قلب، واحدهای مراقبت ویژه، مراکز کنترل سم و مراکز مراقبت طولانی مدت (به عنوان مثال خانه های سالمندان) یافت. برخی از داروسازان برای دولت و برخی در بخش های خصوصی کار می کنند.

بیشتر داروسازان تمام وقت کار می کنند، اگرچه حدود 1 از 5 نفر آنها به صورت نیمه وقت کار می کنند. از آنجا که بسیاری از داروخانه ها در تمام ساعات کار باز هستند، برخی از داروسازان شب ها و آخر هفته ها نیز در سنت کیتس کار می کنند. لازم به ذکر است برای کار داروسازی در سنت کیتس باید از شرایط کار در سنت کیتس مطلع باشید. اخذ مجوز کار و ویزای کاری برای شهروندان خارجی مورد نیاز است.

هزینه داروسازی در سنت کیتس

هزینه تحصیل داروسازی در سنت با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیل متفاوت است. به طور کلی سنت کیتس و نویس کشوری کوچک است و دانشگاه های کمی برای تحصیل داروسازی در این کشور وجود دارد. از جمله این دانشگاه ها شامل:

  • دانشگاه بین المللی علوم بهداشت و سلامت سنت کیتس
  • دانشگاه پزشکی ویندسور
  • دانشگاه آمریکایی سنت کیتس

اما در کل می توان گفت هزینه تحصیل داروسازی در سنت کیتس برای دانشجویان بین المللی در حدود 8000$ الی 15000$ (دلار) تخمین زده شده است. دانشجویان همچنین باید هزینه های تحصیل و زندگی در سنت کیتس را به خوبی بررسی کنند چرا که در طول تحصیل فرصت کار تمام وقت در این کشور وجود ندارد و کار پاره وقت نیز درآمد آنچنانی را برای دانشجویان در بر نخواهد داشت. برای بررسی تحصیل داروسازی در کشورهای نزدیک تر به ایران و با هزینه کم تر می توانید از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید و یا به مطالب ارائه شده در سایت ما مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *