مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا برای افرادی که به دانشگاه های خوب با هزینه های کم با حتی رایگان می اندیشند گزینه ای ایده آل می باشد. همواره افرادی که به مهاجرت تحصیلی اسپانیا می اندیشند در مورد شرایط اخذ پذیرش و ویزای آن دغدغه مند هستند. یکی دیگر از رشته های پردرآمد در زمینه پزشکی تحصیل در رشته داروسازی می باشد.


به همین خاطر بهتر آن دیدیم که در این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده به سوالاتی از قبیل:

  • آیا امکان تحصیل داروسازی در اسپانیا برای متقاضیان وجود دارد؟
  • برای تحصیل چه مدارکی احتیاج می باشد؟
  • برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور چه شرایطی نیاز می باشد؟
  • تحصیل داروسازی در اسپانیا به چه صورت می باشد؟

پاسخ دهیم تا بتوانید با خیال راحت در این مورد تصمیم گیری نمایید.

این کشور به دلیل داشتن شرایط مساعد برای ادامه تحصیل و داشتن مخارج کم تحصیلی نظر انبوهی از دانشجویان را جلب کرده است. با تحصیل در این کشور قادر به دریافت گواهینامه رسمی از معتبرترین دانشگاه های این کشور می شوید که قابل پذیرش در بسیاری از کشورهای جهان می باشد. فواید این دانشگاه ها مانند گوناگونی رشته ها، مخارج دانشگاهی اندک و غیره موجب جذب دانشجویان بیشتر در برابر بسیاری از دانشگاه های کشورهای جهان شده است. زبان در نظر گرفته شده برای آموزش در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا زبان بین المللی انگلیسی می باشد. ولی در دوره کارشناسی زبان تدریس و آموزش اسپانیایی می باشد.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در اسپانیا

تاریخچه اسپانیا

کشور زیبای اسپانیا با پیشینه تاریخی اروپا که در قسمت جنوب غربی اروپا با آب و هوای مدیترانه ای واقع شده است، یکی از مهم ترین عضو های اتحادیه اروپا می باشد. این کشور دموکراتیک از آیین نامه رسمی پادشاهی پیروی می کند و دارای 17 ایالت است. پایتخت اسپانیا شهر مادرید نام دارد. همچنین دین رسمی این کشور “مسیحیت کاتولیک” می باشد. اسپانیا کشوری است مخفی از قلعه های سنگی، کوه های پوشیده از برف، بناهای تاریخی وسیع و شهرهای پیشرفته که همه این موارد آن را به یک مقصد مسافرت مورد علاقه تبدیل کرده است.

فرهنگ های متنوع و مختلفی در ساخت اسپانیا تاثیر داشته است. فرهنگ های کاستیلان، کاتالونیایی ها، گالیسی ها، رومی ها، اعراب، یهودیان و رومی ها در میان سایر اقوام به غذاهای متنوع خود مشهور هستند. اسپانیا با پرتغال هم مرز است. در شمال شرقی با فرانسه هم مرز است و در آنجا با کلیسا کوچک اندورا و دیوار بزرگ کوه های پیرنه جدا می شود.

درباره کشور اسپانیا

اسپانیا در همسایگی دریای مدیترانه و کشورهایی مانند آندورا، فرانسه و پرتغال قرار دارد. طبق آخرین سرشماری جمعیت این کشور به 50 میلیون نفر می رسد. واحد پول این کشور € (یورو) است. یکی از اعضاء ناتو و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز می باشد. قابل ذکر است که توپ های بازی جام جهانی در شهر دیری لوپز اسپانیا ساخته و عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل داروسازی در اسپانیا با ما همراه باشید.

درباره اسپانیا می توانید به جزئیات زیر توجه فرمائید:

جزئیاتی درباره کشور اسپانیا

بهترین دانشگاه در این خصوص دانشگاه پمپئو فابرا است. این دانشگاه، دانشگاه نسبتا جوانی است که در سال 1990 در بارسلونا تاسیس شده است. نقاط قوت این دانشگاه در رشته های علوم بهداشتی، ارتباطات و فناوری و علوم انسانی است. این دانشگاه به نام زبان شناس معروف اسپانیایی پمپئو فابرا به این نام، نام گذاری شده است.

مزایای تحصیل داروسازی در اسپانیا

تجربه چرخش بالینی اسپانیا شما در یک بیمارستان بزرگ شهری است که طیف گسترده ای از خدمات تخصصی را ارائه می دهد که شامل موارد مختلفی می شود. علاوه بر این، دانشگاه ها و بیمارستان ها متعهد به آموزش است. شما در کنار هر تعداد از ساکنان داروخانه اسپانیایی کار خواهید کرد و یاد خواهید گرفت. این تجربه همچنین درک شما را از تحقیقات بیمارستانی غنی می‌ کند و فرصت ‌هایی را برای شرکت در چندین تیم بین ‌رشته ‌ای مراقبت‌ های بهداشتی و مشاوره بیماران در مورد درمان دارویی فراهم می ‌کند. با زندگی در یک کلان شهر بزرگ که گزینه های مسکن برای شما مشخص شده است، در فرهنگ و زندگی اسپانیایی غرق خواهید شد.

اقامت شما با یادگیری سریع زندگی روزمره و گویش محلی شما را برای تجربه داروخانه آماده می کند. به نوبه خود، این به شما امکان می ‌دهد تا نگرانی ‌های بیماران خود را راحت ‌تر درک کنید، با کسب تجارب، مشاوره ارزشمندی را به بیماران ارائه کنید. همچنین سفر آخر هفته با اتوبوس و قطارهای وسیعی که از حومه اسپانیا عبور می کنند، قابل دسترس و آسان است. اکثر شهرها و شهرها دارای مرکز شهر هستند که با فعالیت در روز و شب شکوفا می شود. در تعطیلات آخر هفته، بازارهایی در صبح ظاهر می شوند که می توانید لباس، غذا، ادویه جات و هنر بخرید. در طول شب، اغلب می ‌توانید سرگرمی ‌هایی در فضای باز پیدا کنید که فرهنگ غنی منطقه را به نمایش می ‌گذارند، از جمله هنرمندانی که موسیقی و رقص منطقه ‌ای را به نمایش می ‌گذارند.

در این بخش شاهد مزایای تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا هستید:

مزایای تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا

دلایل تحصیل داروسازی در اسپانیا

سالانه هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان با دلایل مختلفی تحصیل داروسازی در اسپانیا را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. زیرا حرفه داروسازی در اسپانیا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این اسپانیا برای برنامه های داروسازی خود در جهان شهرت دارد. از سوی دیگر دانشجویان بین المللی در اسپانیا می توانند در دانشگاه های عالی شرکت کنند و از استید معتبر یاد بگیرند. به طور کلی فارغ التجصیلی با مدرک داروسازی در اسپانیا به این معنی است که شما برای ایجاد، اعمال و انتقال دانش جدید آموزش می بینید.

در نهایت برای اینکه بیشتر با دلایل تحصیل داروسازی در اسپانیا آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم که به آن می پردازیم:

دلایل تحصیل داروسازی در اسپانیاتوضیحات
نرخ اشتغال بالابا اینکه به طور سنتی، داروسازان را در سراسر جهان در داروخانه ها می توانی یافت، اما امروزه در اسپانیا داروسازان را می تواند در هر بخش از جامعه مشاهده کرد.
آموزش داروسازی در اسپانیا را با محوریت تمام سطوح مدیریت دریافت کنید.حرفه داروسازی در اسپانیا طی سالهای اخیر تکامل یافته است، و اکنون دانشجویان داروسازی در مفاهیم گسترده تر آموزش می بینند.
همکاری قوی دانشگاه های داروسازی با شرکت هایکی از اصلی ترین دلایل تحصیل داروسازی در اسپانیا این است که می توانید حرفه خود را در محیط های مربوطه انجام دهید.
حقوق بالا و رضایت شغلیحقوق و رضایت شغلی بالا در اسپانیا ارزش تلاش دو چندان در این کشور را دارد. دستمزد داروسازان در موقعیت های ابتدایی در اسپانیا حدود 1900€ (یورو) در ماه است.

تحصیل داروسازی در اسپانیا به زبان انگلیسی

تحصیل داروسازی در اسپانیا به زبان انگلیسی ترکیب خوبی از دوره های آموزشی و یادگیری تجربی است. به طور معمول، دانشگاه های پزشکی اسپانیا موضوعات زیر را پوشش می دهند.

  • منابع طبیعی داروها و مواد مورد استفاده در داروها
  • فرمولاسیون و فناوری دارویی
  • فارماکولوژی مولکولی و شیمی درمانی و درمان بالینی
  • فارماکولوژی خون، قلب و عروق و کلیه و درمان بالینی
  • نوروفارماکولوژی و درمان بالینی
  • داروسازی فیزیکی، فرمولاسیون و فناوری دارویی
  • محصولات استریل و بیوتکنولوژی دارویی پیشرفته
  • شیمی دارویی پیشرفته، کشف دارو و طراحی
  • داروی ترک اعتیاد
  • تمرین داروسازی و مهارت های یکپارچه داروسازی
  • عملکرد حرفه ای و بهداشت عمومی
  • مهارت های سازمانی و مدیریتی

تحصیل داروسازی در اسپانیا به زبان انگلیسی

همانطور که در لیست زیر مشاهده می شود، گزینه های تحصیل داروسازی در اسپانیا به زبان انگلیسی محدود است. دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل به گسترش گزینه ‌های خود، یادگیری اسپانیایی را در نظر بگیرند. بسیاری از دانشگاه های برتر اسپانیا داروسازی را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند:

نام دانشگاهمقطعزبان
دانشگاه کاتولیک مورسیالیسانسانگلیسی
دانشگاه سن پابلولیسانسانگلیسی، اسپانیایی
دانشگاه فرانسیسکو ویتوریالیسانسانگلیسی
بنیاد IQSلیسانسانگلیسی
دانشگاه پمپئو فابراارشدانگلیسی، اسپانیایی

چالش های اساسی تحصیل داروسازی در اسپانیا

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، تحصیل داروسازی در اسپانیا نیز در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این حوزه می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل داروسازی در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های اساسی تحصیل داروسازی در اسپانیاتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا بر خلاف سایر کشورهای اروپایی مدرن بسیار بالاتر است. مهاجرت به اسپانیا به طور خودکار منجر به هزینه های اضافی در این کشور می شود.
موانع زبانیاغلب دانشجویان داروسازی در اسپانیا از موانع زبانی گسترده در این کشور رنج می برند. به خصوص در ابتدای فرآیند تحصیلی خود در این کشور که باید همه چیز را در اطراف خود درک کنند.
بوروکراسی پیچیده در فرآیند ویزای دانشجوییفرآیند درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در اسپانیا، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی از بوروکراسی اداری بسیار پیچیده ای برخوردار است.

فرآیند تحصیل داروسازی در اسپانیا

در مورد رشته داروسازی در اسپانیا دانش آموزان در مورد انواع مختلف داروها و تاثیری که بر ذهن و بدن می گذارد مطلع می شوند. مدرک کارشناسی ارشد داروسازی شامل صرف وقت در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی مورد استفاده در تولید دارو است. برخی از دروس تحت پوشش این دوره شامل داروسازی، شیمی دارویی، فارکومولوژی و تمرین داروسازی است. در طی دوره، دانش آموزان با اصول علوم دارویی آشنا می شوند. آنها دانش خود را در زمینه های مرتبط مانند پزشکی، شیمی، زیست شناسی و حتی اخلاق افزایش می دهند. در طول سال های آخر مطالعه، رویکرد از تئوری به سمت عمل تغییر می کند.

پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی، در مورد داروهای تجویزی، اثرات آن و چگونگی ساخت داروها اطلاعات کامل دارید. بایستی مهارت های ارتباطی خوبی با بیماران ایجاد کنید که به شما امکان می دهد تا با بیماران ارتباط برقرار کنید. شرایط آنها را بفهمید و درمان مناسب را توصیه کنید. با توجه به اینکه همه افراد در مقطعی از زندگی خود به داروسازان اختیاج دارند. زمینه هایی که می توانید در آن بیابید بسیار گسترده و متنوع است. برخی از این موارد عبارتند از داروسازی عمومی، بالینی، انفورماتیک داروخانه، فارماکولوژی، سم شناسی و غیره به فعالیت بپردازید.

انواع ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در اسپانیا

به خاطر داشته باشید که دانشجویان برخی از کشورها می توانند کمتر از 90 روز بدون ویزا در این کشور بمانند، حتی اگر شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نباشند. انواع ویزای دانشجویی در این کشور به مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد.

در جدول زیر توضیحات ویزای دانشجویی آمده است:

نام ویزاتوضیحات
ویزای دانشجویی کوتاه مدتاگر قصد دارید بین 3 تا 6 ماه در این کشور تحصیل کنید، این ویزا مناسب است. این نوع ویزا قابل تمدید نیست. دانشجویانی که دوره های کوتاه مدت یا دوره های زبان را می گذرانند معمولا برای ویزای دانشجویی کوتاه مدت اقدام می کنند.
ویزای تحصیلی بلند مدتاگر قصد دارید بیش از 6 ماه در این کشور تحصیل کنید، این نوع ویزا لازم است. همچنین باید ظرف یک ماه پس از ورود خود برای اجازه اقامت اقدام کنید.

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

با داشتن گواهی پیش دانشگاهی و دیپلم در رشته های ریاضی و تجربی می توانید وارد این دانشگاه شوید. اگر قصد تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا (زیر شاخه رشته پزشکی) را دارید، نخست باید دوره تحصیلی را در دانشکده سپری کنید. بعد از آزمون نهایی وارد دانشگاه برای تحصیل در این رشته شوید. در مدت 1 ساله ای که در دانشکده مشغول به تحصیل هستید، می توانید در کلاس های آموزش زبان اسپانیایی نیز شرکت کنید. بعد از اینکه در این کلاس ها شرکت کردید، آماده تست می شوید. با پذیرفته شدن در آن قادر به ادامه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه خواهی بود.

جهت تحصیل در دانشگاه های داروسازی در این کشور می باید در وهله اول از دانشگاه مورد نظر پذیرش اخذ نمایید. در بسیاری از دانشگاه های داروسازی در این کشور ثبت نام اولیه با هزینه خواهد بود. هزینه ثبت نام اولیه حدود 200€ الی 300€ (یورو) می باشد. رسید پرداخت شهریه ثبت نام اولیه دانشگاه مورد نظر می باید در لیست مدارک مورد نیاز وارد گردد. همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از دانشگاه های این رشته در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد.

دانشگاه های داروسازی در اسپانیا

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که جهت ورود به دانشگاه های این کشور در این رشته متقاضیان می باید در آزمون ورودی PSE شرکت نمایند. همچنین در نظر داشته باشید دانشگاه های این کشور در لیست وزارت بهداشت قرار دارند. در اینجا قصد معرفی تعدادی از دانشگاه های داروسازی و دوره های مربوطه در اسپانیا را داریم. دانشگاه ها و شهر محل اقامت در اینجا آمده است:

نام دانشگاهشهر محل اقامت
دانشگاه کاردینال هررا والنسیا
دانشگاه سنت لوییسشهر سنت لوییس
دانشگاه کاتولیک UCAMمورسیا
دانشکده داروسازی (درجه دو در داروسازی)والنسیا
دانشگاه سن خورخهساراگو
دانشکده داروسازیوالنسیا

هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا در سال 2024

کیفیت دانشگاه های اسپانیا بسیار بالاتر و بهتر از بیشتر دانشگاه های کشور های همسایه و اروپایی خود می باشد. متقاضیان قادر هستند با کم ترین مخارج مشغول به تحصیل در دانشگاه های داروسازی اسپانیا که گواهینامه ارزشمند بین المللی دارند شوند. هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی بدین صورت است:

  • شهریه تحصیل داروسازی: 15000€ الی 17000€ (یورو) در سال
  • هزینه زندگی: 500€ الی 700€ (یورو) درماه*

*دانشجویان مشغول به تحصیل در اسپانیا هزینه زندگی کمتری در مقابل کشور های اروپایی که جزء شنگن می باشند، دارند. همچنین دانشجویان می توانند با هفته ای 20 ساعت کار از مخارج دانشجویان داروسازی در اسپانیا بکاهد. این مطلب در مورد بقیه دانشجویان در اسپانیا نیز صدق می کند. پذیرش در دانشگاه های اسپانیا نیاز به گواهی های مختلف دارد که این گواهی ها بستگی به شاخه و دوره تحصیلی گوناگون می باشد. 3 رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی از اولین انتخاب های مهاجرتی افراد می باشد.

بررسی هزینه زندگی در اسپانیا در 2024

هزینه زندگی در اسپانیا به نسبت، کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است. در حال حاضر جدولی که در ذیل آمده است به طور کلی هزینه های زندگی در اسپانیا را مشخص نموده است. بودجه ماهانه زیر بر اساس هزینه های زندگی در یک شهر متوسط در این کشور برای یک زوج آمده است:

اقلامهزینه به یورو
مسکن، اجاره مبله، آپارتمان یک خوابه یا 2خوابه€700
آب و برق (خدمات رفاهی)€123.74
مواد غذایی€290
سرگرمی€450
بهداشت و درمان€222
خدمتکار منزل (یک بار در هفته)€180

شایان ذکر است که هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به طور میانگین 900€ الی 1000€ (یورو) در ماه می باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در اسپانیا

این مدارک جهت اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی در کشوری چون اسپانیا شامل موارد ذیل می شود:

  • ترجمه قانونی مدارک تمام مقاطع که محتوای آن ریز نمرات و گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی و غیره به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی
  • کپی گذرنامه متقاضی
  • سابقه تحصیلی و کاری تقاضا کننده تحصیل و ترجمه آن به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • گواهی بین المللی زبان اسپانیایی یا انگلیسی
  • توصیه نامه تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه تمکن مالی معتبر

دانشجویان داروسازی می توانند پس از گرفتن ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل و سکونت گذرا در اسپانیا قادر به گرفتن مدرک سکونت همیشگی هستند. این موضوع از آیین نامه سکونت در اسپانیا سر چشمه می گیرد.

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در اسپانیا

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

دانشجویان داروسازی کشور اسپانیا با تمام کردن دوره آموزش اگر قادر به پیدا کردن کار مناسب شوند. کل روز را به انجام کار بپردازند (تمام وقت) و در کنار کار به عوارض را نیز پرداخت کنند (در زمان تقریبا 5 ساله)، از عهده دریافت گواهی برای سکونت همیشگی بر خواهند آمد. دومین راه برای ساکن شدن به صورت همیشگی در اسپانیا، ازدواج با فرد اسپانیایی می باشد. این مطلب در کشور های مختلف نیز رواج دارد. اگر به دنبال تمدید زمان سکونت خود در این کشور هستید، می توانید با معامله کردن خانه و تاسیس کمپانی های مختلف این کار را انجام دهید. در این مقاله از قیمت املاک در اسپانیا اطلاعات کاملی کسب خواهید نمود.

مهاجرت داروساز به اسپانیا

جهت مهاجرت داروساز به اسپانیا بایستی مدرک داروسازی خود را معادلسازی کنید و مدرک شما مورد تایید این کشور باشد. همچنین باید در آزمون اخذ مجوز داروسازی شرکت کنید و تخصص خود را به عنوان یک داروساز نشان دهید. به عنوان یک ایرانی برای داروساز شدن در اسپانیا بهتر است در این کشور و یا یک کشور اروپایی تحصیل کنید. در اسپانیا، مدرک داروسازی 5 ساله است. ترم آخر به دو ترم تقسیم می شود، اولین ترم مشابه سال های گذشته (تئوری و عمل آزمایشگاهی) است، اما دومی آموزش ضمن خدمت تمام وقت در یک داروخانه محلی یا در بخش داروسازی یک بیمارستان است.

بازارکار داروسازی در اسپانیا بدین شرح می باشد:

بازارکار داروسازی در اسپانیا

پس از اخذ مدرک تحصیلی، امکان افتتاح داروخانه با شرکت در آزمون برای اخذ مجوز وجود دارد. همچنین امکان برنامه‌ های تحصیلات تکمیلی به‌عنوان کارشناسی ارشد و دکترا و اجرای برنامه ‌های تخصصی بیمارستان از طریق امتحانات وجود دارد. این تخصص ها عبارتند از:

  • داروساز بیمارستانی
  • میکروب شناسی بالینی و انگل شناسی
  • یوشیمی بالینی
  • ایمونولوژی بالینی
  • تجزیه و تحلیل بالینی
  • داروسازی رادیویی
  • داروخانه گالنیکال و صنعتی
  • و کنترل دارو

درآمد داروسازان در اسپانیا

مطابق با قانون کار این کشور درآمد این رشته به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور حدود 21€ (یورو) می باشد. میانگین درآمد ماهانه داروسازان در کشور اسپانیا در سطح نسبی خوبی قرار دارد. این میزان عبارتست از:

  • حداقل درآمد ماهانه: 1860€ (یورو)
  • میانگین درآمد ماهانه: 3650€ (یورو)
  • حداکثر درآمد ماهانه: 5620€ (یورو)

چند نمونه از مشاغل زیر مجموعه این رشته بدین شرح می باشد:

  • دستیار داروساز 2700€ (یورو)
  • دانشمند زیست شناسی 5600€ (یورو)
  • متخصص آمار دارویی 2310€ (یورو)
  • داروساز 3650€ (یورو)

تجربه فرد در میزان درآمد ماهیانه او تاثیر به سزایی خواهد داشت. حداقل دستمزد داروسازان در سال 2024 نسبت به سال 2023، در حدود 300€ (یورو) افزایش پیدا کرده است.نکته قابل تامل دیگر در رابطه با حقوق داروسازان در اسپانیا، ارزش مدرک تحصیلی است. نیروی کار با مدرک کارشناسی ارشد داروسازی در این کشور، 4570€ (یورو) در ماه به طور متوسط درآمد خواهد داشت. نمودار زیر متوسط درآمد داروسازان در اسپانیا را نشان می دهد. دستمزد کار در اسپانیا از طریق لینک مذکور در سایت مرجع ما امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است.

 

بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی عبارتند از:

  • ایالات متحده
  • سوئیس
  • کانادا
  • انگلستان
  • آلمان

برای کسب اطلاعات دقیق و به روز مهاجرتی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و کسب اطلاعات نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در اسپانیا

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تحصیل داروسازی در اسپانیا مطابق با قوانین 2024 می باشیم:

  • هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های اسپانیا مبلغی بین 14000€ تا 16000€ (یورو) در سال برای دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های دولتی اسپانیا تقریبا سالانه در حدود 2000€ تا 4000€ (یورو) است.
  • مدارک مورد نیاز پذیرش در رشته داروسازی در اسپانیا چیست؟ ترجمه رسمی مدارک تمام مقاطع تحصیلی/ رزومه تحصیلی و کاری فرد متقاضی تحصیل و ترجمه آن به زبان انگلیسی یا اسپانیایی/ مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی/ توصیه نامه تحصیلی/ انگیزه نامه برای تحصیل در داروسازی اسپانیا
  • هزینه زندگی و اجازه کار در هفته به صورت دانشجویی تو اسپانیا چقدر است؟ هزینه زندگی یک دانشجو در اسپانیا بسته به شهر محل تحصیل و سبک زندگی دانشجو می تواند از 5000€ تا 7000€ (یورو) در ماه باشد. دانشجویان در حال تحصیل اجازه کار تا 20 ساعت در هفته را دارند که می تواند بخشی از هزینه های زندگی آن ها را تامین نماید.
  • زبان تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا به چه زبانی است؟ در حال حاضر تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا فقط به زبان اسپانیایی امکان پذیره و شخص متقاضی می تواند هم این زبان را در کشور خود بیاموزد. هم در کالج های این اسپانیا برای آموختن زبان اسپانیایی اقدام نماید.
5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در اسپانیا

  1. علی گفت:

    با سلام وقت بخیر من میخواستم برای داروسازی برم اسپانیا چون هم هزینه هاش پایین و هم مدرکش مهتبر باید زبان اسپانیایی مسلط باشم ؟ نمیشه با زبان انگلیسی پیرش گرفت ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص تحصیل داروسازی اسپانیا بایستی زبان اسپانیایی رو بلد باشید.برای تحصیل داروسازی اسپانیا به زبان انگلیسی بایستی شرایط دانشگاه های را بسنجید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ایلیا گفت:

    سلام
    ببخشید من 21 سالمه میخواستم برم 1 سال برای تحصیل داروسازی اسپانیا که اونجا باشم و اونجا رو بگردم چون بابامم میخواست اسپانیا ملک بخره ولی گفتم هم من برم اونجا درس بخونم هم رشته ای که دارم بخونم بعدش دیگه خب اونجا بودم و میتونم همه جاشو بگردم ویاد بگیرم بعد بابام ملک بخره البته هنوز تصمیمش قطعی نیست ولی من تصمیمم قطعیه چون اونجا رفیقمم هست تنها نیستم البته رفیقمم اسپانیایی بلده و چند ساله اونجاس میخوام برم پیشش و اونم بهم اسپانیایی یاد میده البته الانم یذره بلدما ولی مدرک نگرفتم هنوز دو سه ماهه دارم اسپانیایی میخونم ولی اگه اونجا باشم بهتر یاد میگیرم به نظرتون چیکار کنم؟ دوره زبان میتونم بردارم و ویزا بگیرم برم اسپانیا؟ الان من فقط میخوام پامو برسونم اونجا تا یاد بگیرم اسپانیایی رو بعد برم راحت دانشگاه و هزینه هامم رایگان بشه کمکم میکنید ببینم چجوری میتونم برم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در خصوص مهاجرت به اسپانیا باید شرایط شما بررسی شود در این خصوص می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید. بهترین راه میتونه ویزای تحصیلی اسپانیا باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *