مهاجرت تحصیلی چین

بورسیه برنامه mba چین

بورسیه برنامه mba چین

دریافت بورسیه برنامه mba چین از اشتیاق های تازه متقاضیانی است که عزم خود را جهت حضور در برنامه مهاجرت تحصیلی، جزم کرده اند. اما همواره دغدغه دانشجویان انتخاب کننده این بورسیه ها در چین، دچار این دغدغه هستند که آیا می توانند با ویزای دانشجویی در چین کار کنند؟ در پاسخ باید گفت که بله، شما مجاز به کار در داخل و خارج از دانشگاه فقط 8 ساعت در هفته و حداکثر 40 ساعت در ماه هستید. علاوه بر این، مدارس باید اطمینان حاصل کنند که شما با بیمه درگیر فعالیت های تحصیلی کار هستید. از دیگر موارد مهم جهت اخذ بورسیه تحصیلی، بررسی شرط معدل برای تحصیل در چین می باشد که شرط معدل تنها به مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد.

اگر تصمیم دارید در محوطه دانشگاه کار کنید، این موقعیت ها دستیاران آموزشی، دستیاران تحقیقات علمی، دستیاران مدیریت اداری و خدمات عمومی مدرسه خواهند بود اگر تصمیم دارید خارج از دانشگاه کار کنید، باید چند شرط را رعایت کنید:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشد و شرایط فیزیکی را داشته باشد.
  • داشتن یک مجوز اقامت معتبر برای تحصیل در چین
  • سابقه کیفری نداشته باشید و به قوانین چین احترام بگذارید.
  • یک دانشجوی مقطع کارشناسی، دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشجوی پیشرفته یا محقق پژوهشی باشید که حداقل یک سال تحصیلی تحصیل کرده باشد.
  • پیشرفت تحصیلی و میزان حضور شما مطابق با الزامات مدرسه است.

این سیاست از 12 ژانویه 2022، زمانی که وزارت آموزش و پرورش چین، وزارت امنیت عمومی، وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی و اداره ملی مهاجرت، اجرایی شده است. این سیاست فقط برای دانشجویان بین المللی است که دارای مجوز اقامت معتبر هستند و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی هستند که مدارک تحصیلی را ارائه می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به واسطه مشاوران خود، این فرصت را پدید آورده تا به سایر درخواست های متقاضیان مهاجرت علمی پاسخ دهد.

نکاتی درباره بورسیه برنامه mba در چین

هنگام درخواست آنلاین جهت اطلاع از تحصیل رایگان در چین و اخذ بورس تحصیلی باید به چه نکاتی توجه ویژه داشته باشم؟

  • لطفا برنامه را انتخاب کنید، بورس تحصیلی دولت چین
  • مورد Apply for به برنامه ای که می خواهید درخواست کنید اشاره دارد نه مدرکی که قبلاً داشته اید.
  • رشته ‌ها باید یکی از رشته‌ های موجود در دانشگاه ‌های چین باشد و بر اساس سوابق تحصیلی واقعی شما باشد. ورودی اصلی وجود ندارد یا نامناسب بر نتیجه برنامه شما تأثیر می گذارد.
  • اولویت موسسات باید از بین 252 دانشگاه چینی تعیین شده توسط MOE انتخاب شود. هیچ موسسه ای فراتر از لیست برای استخدام در دسترس نخواهد بود.
  • مدت مطالعه اصلی باید با برنامه ای که برای آن درخواست می کنید مطابقت داشته باشد. لطفاً جزئیات برنامه هر برنامه را برای دوره تحصیلی خاص بررسی کنید.

برنامه های ارسال شده را می توان برای بازبینی بازیابی کرد. پس از بازیابی، درخواست ارسال شده قبلی نامعتبر می شود. بنابراین، درخواست تجدید نظر شده باید یک بار دیگر ارسال شود. در نظر داشته باشید که برای دریافت یک برنامه بورسیه mba باید طرح ماطلعه داشته باشید. یک طرح مطالعه یا پیشنهاد تحقیقاتی به تفصیل بیان می‌کند که قرار است با بورس تحصیلی در چین چه کاری انجام دهید.

این باید شامل اطلاعاتی مانند رشته تحصیلی شما یا رشته مورد علاقه شما باشد. برای آن دسته از متقاضیان تحصیلات تکمیلی یا برنامه های تحصیلات تکمیلی از اهمیت حیاتی برخوردار است، بنابراین لطفاً مطمئن شوید که برنامه تحصیلی یا پروپوزال تحقیقاتی شما این اطلاعات را تا حد امکان مشخص می کند. چینی تنها زبان آموزشی برای برنامه های کارشناسی است. دریافت کنندگان بورسیه برنامه های کارشناسی باید دوره های مقدماتی را به مدت 1 سال بگذرانند.

مدارک لازم جهت پذیرش بورسیه برنامه mba چین

عموما متقاضیان باید مدارک زیر را به صورت واقعی، صحیح و کامل (در 2 نسخه) تکمیل و ارائه کنند که شامل موارد اشاره شده در جدول زیر می باشد:

توضیحاتمراحل
ریز نمرات دانشگاهی1
نامه های توصیه2
متقاضیانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در چین بمانند، باید فتوکپی فرم معاینه فیزیکی خارجی (معتبر به مدت 6 ماه) را ارسال کنند.3
بالاترین مدرک محضری (فتوکپی)4
فرم درخواست برای بورسیه تحصیلی دولت چین (به زبان چینی یا انگلیسی)5
طرح مطالعه یا پیشنهاد تحقیق6

مدارک فوق باید به ترتیب در گوشه سمت چپ بالا (در دو نسخه) صحافی شوند. هیچ مدرک درخواستی مسترد نخواهد شد. قبل از تحصیلات اصلی آزمون لازم را بگذرانند. عدم موفقیت در آزمون مورد نیاز منجر به قطع خودکار بورسیه تحصیلی آنها می شود. بیشتر برنامه های تحصیلات تکمیلی و برنامه های بدون مدرک به زبان چینی آموزش داده می شوند.

برخی از دانشگاه‌ های چین برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می ‌دهند. لطفاً دایرکتوری مؤسسات چینی پذیرش دانشجویان بین المللی تحت برنامه بورسیه تحصیلی دولت چین را برای معرفی برنامه بررسی کنید. دریافت‌کنندگان بورس تحصیلی برنامه‌ های آموزش چینی بدون تسلط کافی به زبان چینی، باید دوره‌ های آموزش زبان چینی را به مدت 1 تا 2 سال بگذرانند تا قبل از تحصیلات اصلی به الزامات زبانی دانشگاه‌های میزبان خود برسند. عدم دستیابی به تسلط زبان مورد نیاز منجر به قطع بورسیه می شود. در نظر داشته باشید که فقط دانشگاه های چینی که برنامه دانشگاه چین را انجام می دهند می توانند مستقیماً درخواست بورسیه را بپذیرند.

مدارک لازم جهت پذیرش بورسیه برنامه mba چین

مسائل مرتبط با بورسیه برنامه mba چین

در مجموع 252 دانشگاه چین توسط MOE برای پذیرش دانشجویان بورسیه دولت چین تعیین شده اند. متقاضیان فقط می توانند دانشگاه های میزبان خود را از این لیست انتخاب کنند. نتیجه پذیرش در اواخر تیرماه توسط آژانس های دریافت کننده درخواست اعلام خواهد شد. متقاضیان می توانند برای دریافت نتیجه پذیرش با آژانس های دریافت کننده درخواست مشورت کنند.

برای متقاضیان بدون پذیرش نامه، CSC این حق را برای خود محفوظ می دارد که تنظیمات لازم را در گزینه های دانشگاه، تخصص ها، دسته های برنامه و مدت تحصیل بر اساس شرایط بورسیه کشورهای مختلف، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، الزامات برنامه های مختلف و شرایط تحصیلی انجام دهد. متقاضیان به همین دلیل است که برخی از متقاضیان در دانشگاهی فراتر از گزینه های درخواستی خود ثبت نام می کنند. خدمات باربری در فرودگاه پکن، اقامت رایگان در محوطه دانشگاه و بلیط قطار با صندلی سخت (یا بلیط قطار اسکله سخت برای سفر یک شبه) از پکن به شهر موسسه میزبان به دانشجویان بورسیه کامل ارائه می شود.

معیارهای بورسیه برنامه mba چین بر حسب مقطع

بسیاری از افراد تصمیم می گیرند برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا به چین بروند، چه به زبان چینی و چه انگلیسی. در این مورد، مانند مورد قبلی، ابتدا باید بررسی کنید که کدام دانشگاه ها دوره مورد نیاز شما را که می خواهید انجام دهید ارائه می دهند و ثانیاً بررسی کنید که آیا چنین دانشگاه هایی به دانشجویان اعطا شده توسط دولت (ملی یا استانی) بورسیه می دهند یا خیر. برای شروع جستجوی خود اینجا را کلیک کنید. پس از مشخص شدن این موضوع، با دانشگاه تماس بگیرید تا بدانید چه تعداد دانشجو هم برای بورسیه تحصیلی دولت چین و هم برای بورسیه دولتی استانی می پذیرند (این اطلاعات خاص در اینترنت به سختی یافت می شود).

یکی از طریق آژانس های مجاز (اصولا سفارت چین در کشور شما یا برخی از سازمان های بین المللی در منطقه عضویت شما مانند اتحادیه اروپا و سایر) و دیگری مستقیماً در دانشگاه مقصد است. هر دو مسیر قدرت اعطای بورسیه تحصیلی دولت چین را دارند و هر 2 سهمیه بورس تحصیلی متفاوتی دارند. همچنین اگر برای مثال از طریق سفارت چین در کشور خود اقدام کنید، فقط با سایر دانشجویان هم ملیت خود رقابت خواهید کرد. اما اگر برعکس، تصمیم بگیرید که برای این بورسیه تحصیلی مستقیماً در دانشگاه مقصد درخواست دهید، با دانشجویانی از سراسر جهان رقابت خواهید کرد زیرا آنها درخواست های هر 5 قاره را می پذیرند. به همین دلیل و به دلیل اینکه سهمیه بورسیه ای که مستقیماً توسط دانشگاه اعطا می شود کمتر است، در صورت انتخاب این مسیر (مثلاً اگر قبلاً در چین هستید) دریافت بورسیه تحصیلی دولت چین پیچیده تر است.

انواع بورسیه های برنامه mba در چین

با توجه به نوع بودجه، بورسیه های دولت چین به چند دسته تقسیم می شوند:

  • بورس تحصیلی کل یا نوع a: شامل هزینه های ثبت نام، اقامت (در محل اقامت دانشگاه در اتاق مشترک با شخص دیگر)، بیمه درمانی پایه و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی (تقریبا $350 و 500$ (دلار) است).
  • کمک هزینه تحصیلی جزئی یا نوع b: معمولا به جزء کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی، همان مبلغ کل را پوشش می دهد.
  • بورسیه نوع c: نوع دیگری از بورسیه تحصیلی جزئی که بی تفاوت برخی از مزایای کل بورسیه را شامل می شود.

بورسیه های دولتی استانی چین، این نوع بورسیه ها توسط دولت های استانی، از جمله دولت های چهار شهر چین به نام “شهرداری های تحت صلاحیت مرکزیاعطا می شود، زیرا آنها به خودی خود به عنوان استان عمل می کنند. این بورسیه ها برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین برای گذراندن دوره های زبان چینی قابل استفاده است.

با این حال، همه دانشگاه ها برای همه نوع دوره ها از دولت استانی خود بورسیه تحصیلی ندارند. شما باید پرونده خود را با دقت بررسی کنید. بورسیه های دولتی استانی چین هزینه های ثبت نام، اقامت در محل اقامت دانشگاه (اشتراک در اتاق و حمام با شخص دیگری) و بیمه درمانی را پوشش می دهد. اگر بورسیه تحصیلی با پوشش کامل به شما اعطاء شود، همچنین مبلغ قابل توجهی در ماه برای هزینه های شخصی دریافت خواهید کرد.

در شکل زیر به استان های ارائه دهنده این بورسیه ها اشاره شده است:

استان های ارائه دهنده بورسیه های mba چین

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمایی به متقاضیان می باشد.

متداول ترین سوالات بورسیه برنامه mba چین

در بخش پایانی مقاله بورسیه برنامه mba چین به متداول ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مدارک لازم جهت پذیرش بورسیه برنامه mba چین کدام اند؟ ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه های مهم، فتوکپی فرم معاینه فیزیکی خارجی، فرم درخواست برای بورسیه تحصیلی دولت چین و طرح مطالعه یا پیشنهاد تحقیق
  • انواع بورسیه های برنامه mba در چین کدام اند؟ بورس تحصیلی کل یا نوع a: شامل هزینه های ثبت نام، اقامت (در محل اقامت دانشگاه در اتاق مشترک با شخص دیگر)، بیمه درمانی پایه و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی (تقریبا $350 و 500$ (دلار) است). کمک هزینه تحصیلی جزئی یا نوع b: معمولا به جزء کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی، همان مبلغ کل را پوشش می دهد. بورسیه نوع c: نوع دیگری از بورسیه تحصیلی جزئی که بی تفاوت برخی از مزایای کل بورسیه را شامل می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *