مهاجرت کاری فرانسه

بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه

بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه

رشته الکترونیک یکی از پردرآمدترین رشته های کاری مهندسی در دنیا می باشد و همواره در حال پیشرفت و توسعه می باشد. برای کار و کسب اطلاعات بیشتر در باب بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه متقاضیان باید شرایط تحصیلی و مدارک مورد نیاز و مورد قبول را داشته باشند. درخصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو را که به قلم نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد تا انتها مطالعه بفرمائید.

تحصیل و بازار کار رشته الکترونیک

مهندسی الکترونیک از دیرباز زمینه ای پیشگام بوده است. ریشه در اختراعات زمینی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم از جمله رادیو، تلفن و تلویزیون دارد. مهندسی الکترونیک مدرن در یک منطقه متنوع و پویا شکل گرفته است. همه چیز را از تلفن های همراه گرفته تا روباتیک پوشش می دهد. الکترونیک یک فناوری مرتبط با مدارات الکترونیکی و سیستم ها است. یکی از شاخه های اصلی مهندسی برق است.

این حرفه ای است که از دانش علمی در مورد عملکرد و تأثیرات الکترون ها برای ایجاد قطعات، دستگاه ها، سیستم ها یا تجهیزات استفاده شده از برق به عنوان بخشی از منبع انرژی خود استفاده می کند. الکترونیک در تمام زمینه های فعالیت های انسانی حضور دارد. بنابراین کاربردهای آن متنوع است. در زمینه های پزشکی‌، تکنولوژی و کامپیوترها، ماهواره و سیستم های مختلف حضور مهندسی الکترونیک دیده می شود.

مشاغل مهندسی الکترونیک در فرانسه

مشاغل مختلفی وجود دارد که به دنبال استخدام مهندسین الکترونیکی از جمله آن هایی هستند که در زمینه های پدافند، هوافضا، خودروسازی، هواپیمایی، تلفن های همراه، ارتباط از راه دور، روباتیک و ابزار پزشکی فعالیت می کنند. عناوین برجسته شغلی رشته الکترونیک در این کشور عبارتند از:

ردیفعناوین برجسته شغلی رشته الکترونیک فرانسه
1مهندس الکترونیک
2مهندس طراحی الکترونیک
3مدیر مهندس الکترونیک
4مدیر پروژه مهندس الکترونیک
5مهندس سیستم الکترونیک

برخی از بزرگترین شرکت های خصوصی در سراسر جهان شامل شرکت های اپل، سامسونگ الکترونیک، هیولت پاکارد، سونی و مایکروسافت هستند. به عنوان یک مهندس الکترونیک واجد شرایط، افراد می توانند در هر مرحله از مراحل تولید محصول، دستگاه یا سیستم جدید شرکت کنند. درآمد خوبی کسب کنند. درآمد یک مهندس الکترونیک در بازار کار رشته الکترونیک در این کشور به طور متوسط 57900€ (یورو) در سال می باشد. اما به یاد داشته باشید که حداقل حقوق یک مهندس الکترونیک در کشور فرانسه 30000€ (یورو) در سال است.

البته باید در نظر داشته باشید که کسب تجربه بیشتر موجب افزایش درآمد مهندسان الکترونیک می شود. مهندسان الکترونیک به طور معمول به عنوان بخشی از یک تیم در کنار تعدادی از کارشناسان شاخه های دیگر مهندسی برای رسیدگی به کلیه جنبه های مختلف توسعه یک محصول یا سیستم جدید کار می کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

جهت اطلاع از شرایط بازارکار و نرخ بیکاری در این کشور نمودار زیر را مشاهده بفرمائید:

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه

مهندسان الکترونیک در بازار کار رشته الکترونیک در این کشور قطعات و سیستم های دقیق، تحقیق، طراحی، توسعه و آزمایش دقیق قطعات برای ساختن روش الکترونیکی برای کنترل تجهیزات استفاده می کنند. این کار در تیم های کاری پروژه ای، با سایر همکاران و سایر شاخه مهندسان انجام می شود. مهندسان الکترونیک در بازارکار این رشته در این کشور وظیفه طراحی، توسعه و آزمایش دستگاه ها، قطعات یا سیستم های دارای منبع انرژی الکتریکی را بر عهده دارند. این حوزه از مهندسی اغلب به عنوان زیرمجموعه مهندسی برق مشاهده می شود.

تمایز بین این 2، تمرکز در مهندسی الکترونیک بر روی مدار و طراحی اجزای جداگانه یک دستگاه است. در حالی که مهندسی برق گسترده تر است. محور تولید و انتقال نیرو است. نکته قابل توجه این است که بسیاری از دانشگاه ها به دلیل ارتباط ذاتی این دور رشته دارای بخش های مشترک برای مهندسی الکترونیک و برق هستند. جهت کار در این کشور اخذ مجوز ویزای کار فرانسه ضروری می باشد.

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه

مسئولیت مهندسان در بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه

مسئولیت های مهندسان در بازار کار این رشته در این کشور عبارتند از:

  • آزمایش طرح های نظری
  • نوشتن مشخصات
  • دنبال کردن مراحل بعدی توسعه
  • بهبود سیستماتیک طراحی دقیق یک قطعه از تجهیزات الکترونیکی
  • شرکت در جلسات با پیمانکاران
  • برنامه ریزی پروژه و تهیه بودجه
  • نوشتن گزارش های فنی
  • نظارت بر تکنسین ها، صنعتگران و سایر همکاران
  • همکاری با همکاران برای طراحی سیستم ها، مدارها و دستگاه های جدید یا توسعه فناوری موجود
  • از طرف یک مهندس الکترونیک در بازار کار رشته اکترونیک در این کشور باید اطمینان حاصل شود. یک محصول با دستگاه های توسعه یافته توسط دیگران کار می کند، می تواند دوباره با اطمینان ساخته شود. در محیط های کاری مشخص به طور مداوم عمل کند.
  • ایجاد رابط کاربر پسند
  • حصول اطمینان از رعایت مقررات ایمنی
  • بحث در مورد پیشنهادات با مشتری
  • به روز بودن با پیشرفت در فناوری ها و مقررات

جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور نیز مطالعه مقاله اقامت فرانسه بی ثمر نخواهد بود.

الزامات بازار کار رشته الکترونیک در فرانسه

برای کار در بازار کار این رشته در این کشور، متقاضیان باید در یک زمینه مرتبط مدرک تحصیلی معتبر داشته باشند. معمولا متقاضیان برای کار در این کشور به عنوان مهندس کار، نیاز به ارائه مدرک کارشناسی در مهندسی الکترونیک دارند. اما بسته به سطح تخصص مورد نظر، ممکن است افراد به یک مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا نیاز داشته باشند. جهت مهاجرت به این کشور نیز اطلاعات کاملی را در مقاله مهاجرت به فرانسه دریافت خواهید نمود.

علاوه بر این، توجه به جزئیات، تطبیق پذیری، داشتن مهارت های شرکت در فعالیت های تیمی، مهارت های ریاضی و تحلیلی و همچنین مهارت های عالی ارتباط کتبی و کلامی عالی از موارد اصلی برای کار در بازار کار رشته الکترونیک در این کشور می باشند. هموطنان عزیز می توانید با مراجعه به موسسات کاریابی در فرانسه در زمینه الکترونیک شغل مناسبی بیابید و سپس با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کافی کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *