مهاجرت کاری کره جنوبی

اقامت کره جنوبی از طریق کار

اقامت کره جنوبی از طریق کار

اقامت کره جنوبی از طریق کار در سال 2023، در صورتی که متقاضی از طرف کارفرمای کره ای درخواست کار داشته باشند، امکان پذیر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را درباره شرایط اقامت کره جنوبی از طریق کار برای شما عزیزان این مقاله را نگارش کرده است.

ویزا و اجازه کار در کره اغلب توسط کارفرمای حامی مالی ثبت می شود. پس از تأیید مجوز کار مهاجران، وزارت دادگستری گواهی تأیید صدور ویزا (CCVI) را صادر می کند. سپس این گواهی باید به همراه فرم های مربوط به درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری کره در کشور محل اقامت متقاضی ارائه شود.

کره انواع ویزا زیادی دارد که می تواند به شما اقامت موقت در این کشور را بدهد. ویزای اجازه کار به تنهایی حداقل 8 نوع دسته بندی مختلف در دسترس دارد. همه آن ها به نوع کارگر ماهر شما بستگی دارد. اگر استخدام در کره برای شما مناسب نیست، می توانید در اینجا کار خود را شروع کرده و تحت ویزای خود اشتغالی مهاجرت کنید. این افراد برای مهاجران در دسترس هستند که به دنبال اجازه اقامت موقت و دائم در کره می باشند.

شرایط اقامت کره جنوبی از طریق کار

در صورتی که علاقه مند به اقامت کره جنوبی از طریق کار می باشید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تبعه خارجی که 5 سال یا بیشتر در جمهوری کره اقامت داشته باشد و کار کند.
  • سرمایه گذار خارجی که حداقل در 500000$ (دلار) سرمایه گذاری کند و 5 یا چند تبعه کره را استخدام کند.
  • افرادی که در زمینه های تخصصی مانند علوم، مدیریت، آموزش، هنر فرهنگی، دو و میدانی و غیره مهارت دارند.
  • افرادی که به مدت 4 سال یا بیشتر تحت یک ویزای H-2 در صنعت تولید و غیره در همان تجارت کار کرده اند.
  • افرادی که پس از کسب ویزای اقامت مبتنی بر نقطه (F-2) 3 سال یا بیشتر در کره زندگی کرده اند.
  • افرادی که 2 سال یا بیشتر با ویزای کره ای های خارج از کشور در کره زندگی کرده اند (F-4).
  • افرادی که به مدت 5 سال یا بیشتر در املاک و مستغلات یا مشاغل مورد علاقه عمومی و غیره سرمایه گذاری کرده اند.
  • افرادی که دارای ویزای راه اندازی فناوری و تجارت (D-8-4) هستند که 3 سال یا بیشتر در کره زندگی مداوم دارند
  • افرادی که 1.5 میلیارد₩ (وون) یا بیشتر در صندوق های سرمایه گذاری مهاجرت از منافع عمومی سپرده گذاری کرده اند و قصد دارند سرمایه گذاری را برای 5 سال یا بیشتر حفظ کنند.

کارت اقامت کره جنوبی از طریق کار

کارت اقامت، که به طور رسمی به عنوان کارت ثبت نام بیگانگان شناخته می شود، برای افتتاح حساب بانکی، امضای اجاره نامه، گرفتن قرارداد تلفن همراه و درخواست مجوز رانندگی در کره مورد نیاز است. ARC را می توان از نزدیک ترین اداره مهاجرت مهاجران دریافت کرد. متقاضیان به شماره ثبت مشاغل کارفرمای خود، عکس گذرنامه، گذرنامه و هزینه درخواست نیاز دارند. اگر متقاضی بخواهد ویزای یک بار ورود به ویزای چند بار ورود را تغییر دهد هزینه های بیشتری لازم است.

همچنین برای مهاجران توصیه می شود گواهی ترخیص کیفری و مدارک تحصیلی خود را با خود به دفاتر مهاجرت ببرند و شرایط بین انواع ویزا متفاوت است. پس از تکمیل فرم درخواست و تحویل مقام مهاجرت، اثر انگشت متقاضی گرفته می شود. سپس رسید با تاریخی که گذرنامه و کارت ثبت نام بیگانگان برای جمع آوری آماده می شود به آن ها تحویل داده می شود.

کارت ورود به سیستم Alien (ARC) باید ظرف 90 روز از ورود به کره درخواست شود. این درخواست در یک اداره مهاجرت با صلاحیت محل کار یا محل اقامت شما درخواست می شود. پس از بدست آوردن، شما باید ARC خود را به عنوان اصلی ترین شکل شناسایی خود، همیشه همراه داشته باشید.

کارت اقامت کره جنوبی از طریق کار

امتیازات منبوط به مهاجرت کاری به کره

افرادی که حداقل شرایط لازم توسط یکی از “موارد اجباری” جدول زیر را داشته باشند و همزمان، یکی از شرایط زیر را برآورده می کنند، می توانند اقامت کره جنوبی از طریق کار را به دست آورند:

ردیفشرایط
130 امتیاز یا بالاتر از یک ماده اجباری و 50 امتیاز یا بالاتر از موارد اجباری و انتخابی
220 امتیاز یا بالاتر از موارد اجباری و 100 امتیاز یا بالاتر از موارد اجباری و انتخابی
380 امتیاز یا بالاتر از موارد اجباری و انتخابی با هم و حداقل یک سال اقامت در کره

مجوزهای کاری کشور کره جنوبی

ویزاهای کاری معمولاً یک سال اعتبار دارند و پروسه آن ها باید 2 تا 4 هفته طول بکشد. تغییر از ویزای توریستی به ویزای کار در کره جنوبی امکان پذیر نیست. این کار باید از طریق سفارت انجام شود. فرم های مربوطه را می توانید در وب سایت سرویس مهاجرت وزارت دادگستری کره جنوبی پیدا کنید. وقتی متقاضی برای ویزا اقدام می کند، مهم است که به کارفرما و کارکنان سفارت کره جنوبی بگویید که آیا ویزای چند بار یا 1 بار ورود را می خواهند.

ویزای یک بار ورود به این معنی است که اگر مهاجران نیاز به ترک کره برای گذراندن تعطیلات یا کار خود داشته باشند، باید با پرداخت هزینه از دفتر مهاجرت در فرودگاه مهر ورود مجدد دریافت کنند. همچنین امکان تغییر ویزا از ویزای یک بار ورود به ویزای چند بار پس از ثبت نام برای کارت ثبت نام بیگانگان (ARC) وجود دارد. در صورت اطلاعات بیشتر درباره ویزا ها می توانید به مقاله ویزای کار کره جنوبی را مطالعه نمایید.

در نمودار زیر هزینه دریافت انواع ویزای کار در کره آمده است:

هزینه دریافت انواع ویزای کار در کره جنوبی

تغییر کارفرمایان در کره جنوبی

تغییر کارفرمایان یک روش پیچیده است زیرا ویزای کار در کره جنوبی توسط کارفرما حمایت مالی می شود. این بدان معنی است که برای تغییر کارفرما ، یک کارمند خارجی باید ویزا خود را تغییر دهد. در صورتی که متقاضی کلیه مدارک مربوطه مورد نیاز ویزا را داشته باشد و اگر کارفرمای فعلی وی نامه آزادی را امضاء کند، بدون خروج از کره می توان این کار را انجام داد.

سپس نامه با گذرنامه متقاضی و کارت ثبت نام بیگانگان به اداره مهاجرت کره ارسال می شود. چنانچه تمایل به مهاجرت به کره جنوبی دارید برای آگاهی از شرایط کار و شرایط مهاجرت می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *