مهاجرت

اقامت در آلبانی

اقامت در آلبانی

آلبانی به طور کلی کشور معروفی نیست، اما شرایط اقلیمی و زیرساخت های تجاری این کشور اقامت در آلبانی را به یک گزینه ایده آل برای اتباع خارجی تبدیل کرده است. آلبانی ممکن است در حال حاضر چیزهای زیادی برای ارائه به سرمایه گذاران نداشته باشد، اما چه کسی می تواند اظهار کند که این کشور در آینده تغییر نخواهد کرد. آلبانی کشور کوچک اروپایی است که در طبیعت با شکوه خود جادو و زیبایی وصف ناپذیری دارد.

به طور کلی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال سرمایه گذاری مقرون به صرفه در اروپا هستند، اخذ مجوز بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. نکته قابل توجه این است که، اخذ اقامت در آلبانی به روش های مختلف صورت می گیرد که در این مقاله به صورت مفصل به آنها پرداخته شده است. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ مهاجرت و اقامت بوده است.

قوانین جدید اقامت در آلبانی

طی سال های اخیر دولت آلبانی با همکاری وزارت امور خارجه این کشور، قوانین جدیدی را برای اتباع خارجی که قصد اقامت در آلبانی را دارند تنظیم کرده است. بنابراین افرادی که قصد زندگی و مهاجرت را دارند باید با قوانین جدید اقامتی به خوبی آشنا شوند. به طور کلی قانون آلبانی در مورد اتباع خارجی، انگیزه های مختلفی را هنگام صدور مجوز اقامت در نظر می گیرد.

برخی از تغییرات مهم در قوانین جدید آلبانی به شرح زیر می باشند:

  • مجوز اقامت منحصر به فرد: مجوز منحصر به فرد آلبانی، با الگوبرداری از مجوز واحد اتحادیه اروپا شامل مجوزهای اقامت و کار در آلبانی می شود. این مجوز به اتباع خارجی این اجازه را می دهد تا از طریق یک روش درخواست واحد در آلبانی زندگی و کار کنند.
  • دسته بندی اتباع خارجی جدید: طبق این دسته بندی، کارگران موبایل دیجیتال واجد شرایط دریافت اقامت آلبانی خواهند بود.

انواع مجوز اقامت در آلبانی بر اساس مدت زمان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت مجوز اقامت و مهاجرت به آلبانی هستند باید به این نکته توجه فرمایند که، این مجوز اقامت بر اساس مدت زمان به دسته های مختلفی تقسیم می شود.

مجوز اقامت بر اساس مدت زمان به دسته های زیر تقسیم می شود:

انواع مجوزتوضیحات
مجوز اقامت نوع Aمجوز اقامت نوع A آلبانی غیر قابل تمدید است و برای مدت معینی صادر می شود.
مجوز اقامت نوع Bاین نوع از مجوز اقامت قابل تمدید است و برای مدت معینی صادر می شود. همچنین به دارندگان حق ورود، اقامت و خروج از آلبانی را در مدت تعیین شده می دهد.
مجوز اقامت نوع Cمجوز اقامت نوع C برای مدت نامحدود برای متقاضیان واجد شرایط صادر می شود.
کارت آبیکارت آبی اجازه اقامت قابل تمدید با مدت معین می باشد که فقط برای کارمندان واجد شرایط صادر می شود.

"انواع

اخذ مجوز اقامت در آلبانی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلبانی یک مجوز منحصر به فرد با مدت اعتبار 2 ساله می باشد، که برای مدت 3 سال قابل تمدید می باشد. علاوه بر این، پس از پایان دوره اعتبار مجوز 3 ساله دوم، به سرمایه گذاران بین المللی اجازه اقامت دائم اعطاء می شود. طی سال های اخیر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. زیرا طبق آمار به دست آمده آلبانی با رشد بی سابقه ای در زمینه های مختلف اقتصادی مواجه شده است. بنابراین سرمایه گذاری در آلبانی بهترین انتخاب برای اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در اروپا می باشد.

البته لازم به ذکر است که برای اقامت طریق سرمایه گذاری، متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند:

الزامات اساسیتوضیحات
ارزش گذاری سرمایهسرمایه گذاری در آلبانی باید صورت بگیرد تا ارزش آن توسط وزرای امنیت و دارایی آلبانی تعیین شود.
رعایت اصول ارجعیت شهروندان آلبانیاییتمامی فعالیت های اقتصادی در آلبانی باید دارای نسبت 5 شهروند آلبانیایی به ازای هر فرد خارجی باشد، چه نیروی کار مدیریتی و چه نیروی کار معمولی
پرداخت حداقل متوسط حقوقدر آلبانی باید به کارمندان حداقل متوسط حقوق در جمهوری آلبانی برای وظایف مربوطه پرداخت شود.
اثبات سودآوری واحد اقتصادی سرمایه گذارانواحد اقتصادی در آلبانی باید ثابت کند که سودآور است و تعهدات مالیاتی خود را به صورت کامل رعایت کرده است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلبانی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلبانی

شرایط اخذ اقامت در آلبانی از طریق املاک و مستغلات

یکی از متداول ترین و محبوب ترین روش های اخذ اقامت در آلبانی، خرید املاک و مستغلات در این کشور می باشد. به طور کلی یکی از اصلی ترین روش های اخذ مجوز خرید املاک و مستغلات در این کشور می باشد. بنابراین اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت اقامتی از طریق خرید ملک هستند، باید شرایط و معیارهای این کشور را در این زمینه به درستی رعایت کنند. ماده 85 قانون اتباع خارجی در آلبانی، حق دریافت مجوز اقامت را با خرید املاک آلبانی به متقاضیان توضیح می دهد.

نکته قابل توجه این است که، طبق قانون هیچ محدودیتی در مورد نوع ملکی که یک تبعه خارجی می تواند برای اخذ مجوز خریداری کند وجود ندارد. با این حال اتباع خارجی که با هر انگیزه ای مایل به اخذ مجوز هستند، در نهایت به خانه در این کشورنیاز دارند و کارت مجوز اقامت نیر به آدرس آلبانیایی ثبت شده نیاز دارد. علاوه بر این، مجوز اقامت در صورتی اعطا می شود که سرمایه گذار حداقل نیمی از ملک را داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به اروپا، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در خصوص اقامت آلبانی می باشد.

متداول ترین سوالات اقامت در آلبانی

در این بخش درباره متداول ترین سوالات اقامت در آلبانی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  •  قوانین جدید اقامت در آلبانی به چه صورت می باشد؟ قوانین جدید شامل مجوز اقامت منحصر به فرد با الگوبرداری از مجوز واحد اتحادیه اروپا شامل مجوزهای اقامت و کار در آلبانی می شود. این مجوز به اتباع خارجی این اجازه را می دهد تا از طریق یک روش درخواست واحد در آلبانی زندگی و کار کنند. دسته بندی اتباع خارجی جدید، طبق این دسته بندی، کارگران موبایل دیجیتال واجد شرایط دریافت اقامت آلبانی خواهند بود.
  • اخذ مجوز اقامت در آلبانی از طریق سرمایه گذاری چگونه می باشد؟ اقامت در آلبانی از طریق سرمایه گذاری یک مجوز منحصر به فرد با مدت اعتبار 2 ساله می باشد، که برای مدت 3 سال قابل تمدید می باشد. علاوه بر این، پس از پایان دوره اعتبار مجوز 3 ساله دوم، به سرمایه گذاران بین المللی اجازه اقامت دائم اعطاء می شود. طی سال های اخیر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. زیرا طبق آمار به دست آمده آلبانی با رشد بی سابقه ای در زمینه های مختلف اقتصادی مواجه شده است. بنابراین سرمایه گذاری در آلبانی بهترین انتخاب برای اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در اروپا می باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *