مهاجرت به کشور آرژانتین

اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين

اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين

اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين از جمله روش های مهاجرتی و گرفتن حق اقامت در این کشور به صورت کاملا پر ریسک و پر خطر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان این روش مهاجرتی را تایید نمی کند. هدف ما در نوشتن مقاله اقامت از طريق پناهندگي در آرژانتين آشنا ساختن شما با این فرایند پر خطر و پر ریسک مهاجرتی می باشد. از این رو موسسه حقوقی ما هیچگونه خدماتی در این باب ارائه نخواهد داد.

سوابق اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين

تأثیر مهاجرت به این کشور به خصوص در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت. به صورتی که در سال 1914 میلادی 30% از جمعیت کامل مردم این کشور در جاهای دیگر متولد شده اند. در آن زمان، هیچ قانون پناهندگی در قوانین این کشور وجود نداشته است. اما با این حال و در زمان وجود رژیم های دیکتاتوری و جنگ های خونین که در قرن نوزدهم میلادی در قاره اروپا رخ داد. نقش مهمی در ایجاد نمودن اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين داشته است.اما با توجه به شروع شدن جنگ جهانی اول ناگهان میزان مهاجرت به این کشور متوقف شد.

علت اصلی این واقعه را می توان کمبود نیروی کا در قاره اروپا دانست. از زمان جنگ جهانی دوم، به طور کلی و به وسیله کنوانسیون 1951 سیاست این کشور نسبت به پناهندگان مورد تغیر قرار گرفت. که در دهه 1960 منجر به تشکیل یک حزب شد. باعث ایجاد یک سری از محدودیت های جغرافیایی در میان این کشور شده است. این محدودیت های جغرافیایی تا سال 1984، یعنی زمانی که دولت جدید این کشور دموکراتیک شد. این کشور بدون توجه به کشور مبدا شخص متقاضی اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين، اقدام به پذیرش پناهنده خواهد کرد.

قوانین اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين

قانون اقامت از طريق پناهندگي در آرژانتين در سال 2006 دست خوش تغییرات قرار گرفته است. پس از اینکه دولت این کشور در سال 1985 تصمیم گرفت که پناهندگان را از همه کشورها و ملیت های مختلف مورد پذیرش قرار دهد. اقدام به تشکیل سیستم پناهندگی جدید کرد که این گروه از قوانین پناهندگان (CEPARE) تبعیت می کرد.

با این توضیح که سیستم پناهندگی به بررسی کلیه درخواست پناهندگی مردم از سراسر کشورهای مختلف کرده است. در این گروه به طور خاصی به طراحی کردن دستورالعمل هایی در کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان کرده است. دولت این کشور به طور صریح اقدام به ادغام نمودن کلیه ورودی های تابعیت بین المللی می باشند کرده است. سیاست های ملی خود را در این راستا به کار بده است. کلیه پناه جویان به صورت مستقیم بعد از درخواست پناهندگی اقدام به دریافت نمودن مستندات قانونی خود کرده اند.

قوانین اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين

بررسی اقامت از طريق پناهندگی در آرژانتين

با این نوع از ویزا کلیه پناهجویان این کشور حق کار و مسافرت را دارند. اگر با یک درخواست پناهجو مورد پذیرش قرار گرفت. در این صورت متقاضی می تواند اقدام به در یافت نمودن یک ویزا برای مدت 2 ساله کند. پس از آن می تواند برای اقامت دائم آرژانتین درخواست کند. بررسی مشکلات سیستم پناهندگی CEPARE در حالی که دولت این کشور سیستم پناهندگی CEPARE را با اهداف و نیت های خوب ایجاد نمود. اما در عمل این فرآیند با مشکلات فراوانی روبه رو شد. این مشکلات منجر به دشوارتر کردن فرآیند پناهدنگی در این کشور کرده است.

برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • با ایجاد نمودن یک سیستم موقت ویزا که در آن پناه جویان می توانند اقدام به تمدید نمودن هر 3 ماه یک بار مجوز اسناد خود کنند. در این صورت دولت این کشور اقدام به ممانعت از فرایند پذیرش اشخاص متقاضی کار می کند. به صورتی که در کلیه مصاحبه ها، اغلب پناه جویان اظهار داشتند که در گذشته دارای مجوزکاری بوده اند.
  • متقاضیان که موفق به دریافت نمودن ویزای تجدیدپذیر 3 ماهه شده اند، نمی توانند در زمینه کاریابی موفق شوند.

وضعیت پذیرش پناهندگی کشورهای مختلف در آرژانتين

در اواخر دهه 1990 کسی که از کشور پاراگوئه یا یکی از کشورهای همسایه این کشور اقدام به فرار می کرد. در این صورت نیازی به درخواست پناهندگی دراین کشور و برای کار و دریافت مزایای عمومی نداشت. متقاضی می توانست که به سادگی هر چه تمام تر به عنوان یک مهاجر ثبت نام نماید. بلافاصله قادر به کار و زندگی در این کشور می شد.

در صورتی که متقاضی از قاره های آسیا، آفریقا و اروپا می باشید شامل مزایای خواهید بود. در مقاله اقامت از طريق پناهندگي در این کشور و آشنا شدن با معایب این روش پر خطر مهاجرتی در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در رابطه با سایر روش های مختلف مهاجرت به آرژانتین می باشید این امکان را دارید تا با مشاوره های رایگان با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مراجعه نمودن به لینک هایی نظیر اقامت از طريق كار در آرژانتين به اطلاعات زیادی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *